İçeriğe Yönlendir

C-Max Vites Geçmeme Hakkında


Yunus_Yıldız

Recommended Posts

Yunus_Yıldız

C Max 2005 Model Aracım 1,3,5. Vitese gecmiyor çok ugraşırsam zorla geciyor nedendir debraj baltasını yeni değiştirdim yardımcı olursa sevinirim

Yorum bağlantısı
Muhammed İkbal Dübek

1,3,5 hepsi de aynı safta ama yorumlayamadım.  

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
(düzenlendi)

Vites kolunun altından çıkıp, motorda vites geçişlerinin yapıldığı bölüme doğru uzanan parça eğer açıktaysa ve bir taş vb. değdiyse eğrilmiş görevini tam yapamıyor olabilir. Vites kolu hareket ettirildikçe ince uzun boru yada çubuk şeklindeki parça hareket ederek vites geçişlerini sağlar. Bu parça zarar görmüş olabilir. İlk arabam olan Renault Flash ile yola düşen büyük bir kaya parçasının üzerinden geçmek zorunda kalmıştım. Araba büyük bir gürültüyle kayanın üzerinden geçtikten sonra ilk fırsatta güvenli bir şekilde durmuştum. Hemen alttan akan yağ, su , yakıt varmı diye kontrol etmiştim. Akan bir şey yoktu ama 5-10 dk. sonra arabaya bindiğimde 1. vites geçmiyordu. 2-3-4 geçiyordu. 5. vites te geçmiyordu. Geri vitese taktığımda da geri vites lambası yanıyor ama araç geri gitmiyordu. Sonuç olarak kaya parçası bahsettiğim aliminyum boruya vurmuş ve eğmiş. Boru değiştirilip sorun çözülmüştü. 

tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus_Yıldız

Araçımı yaptırdım  Halatı Yerinden Çıkmış Çok Güzel Oldu Vites Geçişleri çok mükemmel Ustanın ellerine sağlık

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Aliayhan Tekin
(düzenlendi)

arkadaşlar bende de 2005 1.6 dizel  ford ghia cmax var.

bu gün aracımı park ederken aniden vites kolu sanki 

sabitlendi   sadece 3-ve 4 .vitese giriyor.1-2 yok

ne kadar zorlasam girmiyor .vites kolu boş konumda

iken sağa sola oynamıyor  lütfen arıza ne olabilir 

çekici mi cağırmalımıyım?.yardımcı olursanız cok sevinirim

 

aliayhantekin@mynet.com 

 

yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...

tarihinde Aliayhan Tekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Yasin Yıldız

Vites kolunun altından çıkıp, motorda vites geçişlerinin yapıldığı bölüme doğru uzanan parça eğer açıktaysa ve bir taş vb. değdiyse eğrilmiş görevini tam yapamıyor olabilir. Vites kolu hareket ettirildikçe ince uzun boru yada çubuk şeklindeki parça hareket ederek vites geçişlerini sağlar. Bu parça zarar görmüş olabilir. İlk arabam olan Renault Flash ile yola düşen büyük bir kaya parçasının üzerinden geçmek zorunda kalmıştım. Araba büyük bir gürültüyle kayanın üzerinden geçtikten sonra ilk fırsatta güvenli bir şekilde durmuştum. Hemen alttan akan yağ, su , yakıt varmı diye kontrol etmiştim. Akan bir şey yoktu ama 5-10 dk. sonra arabaya bindiğimde 1. vites geçmiyordu. 2-3-4 geçiyordu. 5. vites te geçmiyordu. Geri vitese taktığımda da geri vites lambası yanıyor ama araç geri gitmiyordu. Sonuç olarak kaya parçası bahsettiğim aliminyum boruya vurmuş ve eğmiş. Boru değiştirilip sorun çözülmüştü. 

gecen hafta aracımın elektronık aksamı elden geçti tüm tesisat sokulup takılmış.cuma günü aracı teslim aldıktan sonra elektrikli el freninin çercevesi elimde kaltı atam takamamışlar. bugun de arac 1. vitese geçmemeye başladı. yaşananlarla bahsettiğiniz parçanın bağlantısı olabilir mi acaba?

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

gecen hafta aracımın elektronık aksamı elden geçti tüm tesisat sokulup takılmış.cuma günü aracı teslim aldıktan sonra elektrikli el freninin çercevesi elimde kaltı atam takamamışlar. bugun de arac 1. vitese geçmemeye başladı. yaşananlarla bahsettiğiniz parçanın bağlantısı olabilir mi acaba?

Pek bir fikrim yok malesef. 

Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli

Mutlu pazarlar hepinize abilerim, kardeşlerim.

Aracım Ford C-max 1.8 TDCi. Hareket halinde 1. Vitese geçmekte zorlanıyor, iyice yavaşlamam gerekiyor. Aracın doğasından mıdır, bir arıza mıdır bilmiyorum.

Yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

fiestada aynı şekilde 20 km/h giderken 2 den 1 e zorlanıyor özellikle motor soğukken ısınınca rahatlıyor geçiş

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Aynı dert bende de var biraz ısındıktan sonra daha rahat alıyor genelde düşük viteslerde debriyaj ve aragaz formulünü uygulamaya çalışıyorum.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Bu bir problem midir? 1. vitesin kullanım amacı genelde ilk kalkış vitesi değilmidir? 20 km gibi hızlarda 1. vitese kolayca geçen araba ben daha tanımadım.

Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli

O halde doğasında var diyoruz , değil mi? :)

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

benim focusda böyle, sıkıntı yoktur sanırım.

Yorum bağlantısı
Gürkan Çakıroğlu

Kadir merhaba,

Böyle olması çok normal, çünkü tekerlek dönme hareketi yaptığı sürece güvenlik nedeni ile

şanzıman kendini sağlama alıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Bazi araclarda yururken 1'e gecer. Ford'da bire gecemediginizde zorlamayin, eger 1'e gecerse yetribce yavaslamistir zaten arac yoksa 1 icin gerekenden fazla hizli gidiliyordur, 2. Vites kurtarir.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli

Hepinize teşekkür ederim.

Sağolun vakit ayırıp yazdığınız için.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ahmet Karahan

Herkese merhaba.Vitesle ilgili benim 2004 lpgli cmaxta da sorun var galiba.arabayı 5 ay önce aldım ve baskı balata bitik olduğu için hemen yeniledik.Bolu da yaşıyorum ve vites konusunda arabanın en ufak bir sıkıntısı olmuyor orda.Geçen ay ve bu ay Istanbula geldim.Her iki geldiğimde de birisinde trafikte çok fazla dur kalk yaptıktan sonra diğerinde de aracı normal kullanırken vitesi 1 den 2ye alırken vites ortada kilitlenir gibi oldu, vites baya bi sertleşti.Sonra zorlayarak falan vitesi boşa aldm debriyaja bir iki bastiktan sonra vitese aldm ve devam ettim sonrasında yine yaptı ama bu şekilde trkrarlayarak geldm eve.Ve tabi bir yanık baskı balata kokusu sardı etrafı.Neden böyl3 bisey olmuş olabilir bi fikri olan var mı? Baskı balata degisimin de kötü işçilikten kaynaklanabilir mi aceba ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...