İçeriğe Yönlendir

2.el Km Takıntısı Hakkında


Misafir

Recommended Posts

Misafir

Doğuş Bey, siz arabayı satarken lütfen haber veriniz, sizin gibi birinden gerçekten araba almak isterim. 90bin km de temiz binilmiş bakımlı tanıdıktan.. daha ne olsun. Bende 3 ay önce 2009 1.4 dizel 107binde Fiesta aldım. Gayette memnunum. Eskiden dizelin kmsi yüksek oldu mu sıkıntı olurdu satmak, benzinli araçlarda hala bir problem yok. 100bin vs çok düşük kmler yeni araçlar için.

Tabi 2014 model bir arabada 100 bin  km de olmasın şuan bencede. 

 

Bundan 2 önceki aracım megane 2 idi onu 83.000kmde satmıştım, bir önceki aracım focus 2,5 tu onu da 81.000 km de satmıştım zaten sattığım 2 aracımda gerçekten kupon araçlardı biraz fazla titizimdir şuanki aracım henüz 8500 kmde ama aklımda olsun haber veririm ilerde size :) 

Bursa`da taksi dolmuslarin cogu Dacia markadir ve cogunda da km 350-400 binlerde. Arabalar vizir vizir calisiyor. Hem de begenmedigin arabalar. Ben de buna sasiriyorum.

 

650.000kmde accent gördüm ben taksi olarak :) 

Yazılan yorumlardan ortaya çıkan sonuç forum üyelerinin %85-90 ı km olayına pek takılmıyor, geçmişi bilindik, bakımlı ve motoru iyi durumda olsun yeter diyor dediklerinize saygı duyuyorum ama hala şu düşük km takıntımdan kurtulmuş değilim sizin baktığınız açıdan olaya bakabilsem keşke çok iyi olacak :) Tedavisi falan varmı acaba ?  :rolleyes:

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Göksel bey ben bu aradaki farkı çok merak ettim. Sakıncası yoksa bizimle paylaşır mısınız?

Her ikiside servis bakımlı, parça değişimleri zamanında yapılmış aralarında 100k km bile fark olmayan iki araç arasındaki fark nedir?

Olay birazda Önder Özcan beyin söylediği gibi para çokomel ilişkisi.

Herkes ister hem yüksek model hem kmsi düşük hem kaliteli üretim bir araca binmeyi fakat maliye durumu buna pek müsade etmeyince ne yapıyoruz? kaliteden ödün vermeyip kmden ödün veriyoruz. Ve ne kadar titiz kullanıldığına bakıyoruz.

Bir diğer hususta kmsi yüksek araç alacaksak mutlaka fiyat avantajı olmalıdır.

Yüksek kmli araç ne kadar doğru kullanılsada bazı masraflar isteyecektir. Bu sebeple kmsi düşük arkadaşından uygun fiyatlı olmalıdır.

İsnisnai durumlar elbet olabilir.. Fakat en önemli kronik sorun bahsettiğim kmlerde volant sorunu, bununla birlikte, titreşimli çalışma, trim sesinin fazlalığı, kullanılan plastik aksamın fazlalığından. Baskı balata ve volant değişimi ile birlikte ekstra masrafların çıkma ihtimali.

Focuslardaki kronik aks sorununun daha belirgin hale gelmesi salıncaklardan ses gelmesi buna bağlı olarak orjinal tek başına focus 2 lerde salıncak satılmıyor ithal olarak alınanlarda pek randuman vermiyor.

Bunlar istisnai durumlarda olabilir. 60.000km deki yıpranmış bir şirket arabası ile 150.000km ilk sahibi üzerine titreyen bir kişinin aracındada kıyaslama yapılırsa daha sağlıklı sonuçlarda alınabilecek araçlarda bulunabilir elbette..

Yani sizinde dediğiniz gibi olay fiyat/performans ilişkisi. Kim ister ki 200.000km devirmiş bir araç. Biz bilsek bizden sonraki alacak olan kişi bilmiyor.. Sefa abinin 220.000km deki focusunun değerini kim anladı. Aylarca ilanda durdu yok pahasına gitti anlatmak istediğimde bu biraz aslında

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

İsnisnai durumlar elbet olabilir.. Fakat en önemli kronik sorun bahsettiğim kmlerde volant sorunu, bununla birlikte, titreşimli çalışma, trim sesinin fazlalığı, kullanılan plastik aksamın fazlalığından. Baskı balata ve volant değişimi ile birlikte ekstra masrafların çıkma ihtimali.

Focuslardaki kronik aks sorununun daha belirgin hale gelmesi salıncaklardan ses gelmesi buna bağlı olarak orjinal tek başına focus 2 lerde salıncak satılmıyor ithal olarak alınanlarda pek randuman vermiyor.

Bunlar istisnai durumlarda olabilir. 60.000km deki yıpranmış bir şirket arabası ile 150.000km ilk sahibi üzerine titreyen bir kişinin aracındada kıyaslama yapılırsa daha sağlıklı sonuçlarda alınabilecek araçlarda bulunabilir elbette..

Yani sizinde dediğiniz gibi olay fiyat/performans ilişkisi. Kim ister ki 200.000km devirmiş bir araç. Biz bilsek bizden sonraki alacak olan kişi bilmiyor.. Sefa abinin 220.000km deki focusunun değerini kim anladı. Aylarca ilanda durdu yok pahasına gitti anlatmak istediğimde bu biraz aslında

Açıklama için teşekkürler.

Evet yazınıza katılıyorum.

Forumda daha önceden de yazmıştım aracı sıfır alıp tek elden 400-500k kullanabiliriz.

Fakat araç el değiştirdikçe huyu suyuda değişir.

 

İlk kullanıcı 200k sorunsuz kullanabilir fakat bu kmye kadar her huyu birbirinden farklı el değiştirmiş bir aracın temizliğinden o kadar da emin olamayız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Bu işler kısmet şans işi . Adam sıfır araba alıyor bin km yapmadan arabası bozuluyor , diğeride genel bakımları yaparak 400 bin km yapıyor tık yok arabasında . Bu muhabbet uzar gider . Kısacası renkler ve zevkler tartışılmaz :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Mümkün ölçülerde düşük km li ilk sahibinden olan 2. el araçlara bakarım. Şimdiye kadar hiç yüksek km li araç almadım. Bundan sonrada sanırım almam.1-2 fazla olsun km si düşük olsun :) Bazıları yüksek km araç tercih eder en azından km si ile oynanmamıştır servis bakımı var der.. Düşük km li araç alırken her zaman kafanı şu soru kurcalar ; acaba km si gerçek mi ? :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Kıl adamdan araç alın, arabasının her şeyini tastamam yaptırır, gözü gibi bakar.

 

Bence km'den önemlisi aldığınız aracın en fazla 3. sahibi olmaktır.  

Yorum bağlantısı
Berkcan Ergen

Bende de yüksek km takıntısı var bir ilana girdiğimde km yüksekse direk çıkarım. [emoji4]

Yorum bağlantısı
Misafir

Bende de yüksek km takıntısı var bir ilana girdiğimde km yüksekse direk çıkarım. [emoji4]

 

Ben arama yaparken max 40.000 km olacak şekilde filtre yapıyorum :) 

Yorum bağlantısı
Burak Beykurt

Kilometre takıntımızın tek sebebi ülkemizde araçlara gerektiği önemi vermeyişimiz.Adam sedan yada hb arabayı kamyonet gibi kullanıyor.Ne çukurlara önem veriyor ne bakımlara.İnsanlar geçim derdinden ne arabalarına gerektiği zaman bakım yapıyorlar ne de özene bezene ilgileniyorlar.Bundan dolayı kilometre 100.000'i geçince insan korkuyor bu tarz insan kullandıysa bu araba 100.000'de ne haldedir diye.

Halbuki arabasını seven, ona değer verip bakımlarını fazlasıyla yapan bir ülke olsak 200.000'deki arabayı gözü kapalı alırız.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kaleli

Gel sen bide beni gör.Ama istisna bozmuyor kaideyi değil mi?

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Km takıntılarımız olduğu sürece olan yine bize olacaktır. Millet olarak icimizi ferah tutma adına daha çok km'si düşürülmüş araçlara bineriz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...