İçeriğe Yönlendir

Sakarya Ford Akgün Servisve Ankara Sigorta Ile Yaşadığım Sorun


Misafir

Recommended Posts

Merhabalar değerli kulüp üyeleri sevgili arkadaşlar abilerim kardeşlerim. Bu konuyu buraya açıp açmamayı inanın çok düşündüm ve bir çok kerede vazgeçtim. Sonuçta kimsenin kötülüğünü istemem adalete inanırım ve bir şekilde haklının kazanacağını düşünürüm derler ya belanı benden bulma diye benimkide o hesap. Şimdi sizlere başımdan geçen olayı mümkün olduğunca tarafsız bir şekilde aktarıp değerli fikirlerinizi alacağım.

2012 yazında sakarya ilinde kendi aracım ile kaza yaptım.Aracım kaldırıma çıktı ve hasar aldı.Allaha şükürki çok çok büyük bir hasar değildi.(bana göre) Kaldırıma çıkma sonucu 3 jant görünürde hasarlı idi ve sol arka tekerlek eğik druruyordu ilk izlenim bu şekilde idi.Anlaşmalı  ve yetkili  olduğu için aracı Akgün servise emanet edip istanbula döndüm.Aracımın hazırlanması ve bana teslimi tam bir ay sürdü.Sadece  3 adet ghia jantının gelmesi 3 haftayı buldu. Yinede sabırla bekledim ara ara sakaryaya  gidip aracıma ve yapılanlara baktım. Hasar şu şekilde idi. 3 adet jant iki ön amaortisör sol arka taşıyıcı ve sol aks şeklinde idi.Toplam 5096 tl idi. Gelelim asıl konuya  aracıma bütün parçalar sıfır takılacaktı bir parça hariç. Oda aks Exper arkadaşımız Ferit bey onay vermemişti. Bende biraz soruşturdum rahatsız olmuştum sonuçta kasko aks gibi hayati bir parçaya neden değişmesi için onay vermiyordu? Aksla ilgili servis formeni Tuna beyden bilgi alırken aksın servis dışında tornaya gidip orada düzeltilip aracıma takılacağı idi.Bu daha çok canımı sıktı sonuçta servis dışına çıkıyor ve nasıl kim yapacak ne kadar özen gösterecek bilmiyordum. Ne yapabilirim diye düşünürken exper ferit bey bana itiraz edebileceğimi söyledi.Bende anlaşmalı sigorta firmam Ankara sigorta ile telefonda görüştüm. Kendileri değişim talebinde bulunabileceğimi ve exper hariç merkezdende onay verebileceklerini belirttiler. En az 4  yada 5 kere Ankara  sigortadan  farklı kişiler ile görüştüm.Hepside değişime olumlu yaklaştı  bir dilekçe ile başvurmamaı istedi. Bende değişim  nedeni olarak bana göre araç için hayati bir parçanın servis dışında onarılması yerine yenisi ile değişimini talep ettim. Özelliklede bu parçanın yerine bir tampon bir kaput yada karoserden herhangi bir parça olsa  o parçanın onarımının benim için önemli olmayacağını yazdım.Aks ise benim için öyle değildi sonuçta ailem biniyor bu araca. Arabama takılan onarılmış aksın sökülmesini ve kasko firmasından haber gelmesinin beklenmesini rica ettim zaten 3 haftayı geçmişti biraz daha beklerdim. Ben serviste dilekçemi yazıp faks ile  gönderdim .Neyse  fazla lafı uzatmayalım. yaklaşık 30 yada 32 gün sonra aracım hazırdı.Sakaryaya yaklaşırken aradılar ve aracımın disklerinin atık durumda olduğunu balatalar ile disklerin değişmesi gerektiğini istersem değiştirebileceklerini belirttiler.Bende olmuşken tam olsun diye onay verdim.Aracımın yanına gittiğimde disk ve balataları değişiyordu. Bana maliyeti 680 tl idi ama olsun Herşeyi sıfırlanmıştı.Aracım bana herşeyi yapılmış şekilde  teslim edildi üstelik çok mutluydum çünki kasko aksa onay vermişti  ve ben istanbula doğru mutlu bir şekilde yola koyuldum.Şimdi gelelim konumuzun özüne tam iki  yada üç ay sonra servisten aradılar ve aksın parasını kaskodan alamadıkları için benden talep ettiler.Hem çok şaşırdım hem şok oldum şaka gibiydi.Bende dedimki madem alamadınız niye aracımı bana hiç bir problem yokmuş gibi teslim ediyorsunuz.Ben hırsız değilim size herşeyi anlattım madem onay vermedi haber verseydiniz bende cebimden yaptırıdım.Sonuçta size 680 tl gibi extradan bir ödeme yaptım cebimden para çıkacak diye  korksam  niye size güvenip aracın diğer parçalarını cebimden  değiştireyim.Derken sigorta acentem ve kasko şirketimle görüştüm.Onlarda hatanın serviste olduğunu onay almadan parça değiştirdiklerini ve bana aracı bu şekilde teslim etmemeleri gerektiğini belirttiler.Yani suçlu onaysız iş yapıp aracımı bana problem yokmuş gibi teslim edip sonra parasını isteyen AKGÜN ford yetkili servisinde idi.Aramalar ve konuşmalar devam etti sürekli arayıp para istediler ve  bana inanın hırsız muamelesi yaptılar. Tek hatalı bendedim sanki  ,en sonundada  2013 ün 8 ayında mahkemeye verdiler.Ticari inanca aykırı davranmaktan dava açıldı hakkımda.İki kere hakim karşısına çıktım ve anlattım fakat bilir kişi mlaesef servisi haklı gördü ve yarın öbür gün karar açıklanacak.Ailemi arayıp hakkımda  3000    3,500 tl lik dava açılacak ulaşmamız lazım diye rahatsız ediyorlar. Aracımın hacizli olduğu yalanını utanmadan söyleyip görüldüğü yerde bağlanacak diye annemi korkutmuşlar.Karar aleyhime çıkar ise  Temyize gideceğim ama gerçekten merak ediyorum haksızmıyım haklımıyım siz olsanız ne yapardınız..Her türlü görüş eleştiri ve önerilerinize saygı duyarım teşekkürler.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O nasıl bilir kişi imiş???

kasko onay verdi vermedi servisin takibidr. işlem bitince fatura ekspere yolanır. kapanış yapılır ve size teslim edlir. Mahkemede nasıl haksız çıkarıldınız hayret.

Vesile  ile , her kasko firması aynı değil hasar sonrası mağdur ederler sizi. bazısı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

dava aleyhinize sonuçlansa bile temyize götürme şansınız vardır diye düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Doğru anladıysam eksper önce onay vermiyor, itiraz ediyorsunuz ve aks değişiyor. Sonra parasını senden alırız varmı böyle bir dünya. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun, servis hatalı, onay almadan parçayı takmamalıydı.

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

servis hatalı gibi görünüyor.ama mahkeme sizi nasıl suçlu çıkartıyor?

Yorum bağlantısı
Ahmet Akgül

olayı anladığım kadarıyla siz sigorta şirketiyle servis arasında onay verdiler şeklinde aracılık yapmışsınız serviste onay almadan sözünüze istinaden nasıl olsa onayı alınmış öder diye parçayı takmış sonra sigorta şirketi yan çizmiş yanlış anladıysam özür dilerim şayet bu şekildeyse ben olsam sigortadan onay alındığını kanıtlamak için ses kayıtlarının dinlenmesini talep ederdim sigortanın onay verdim dediği bir parça içinde neden sonrasında para ödemek zorunda olasınız ki size tamam demiş sonuçta ben niyeyse kusurlu olarak önce tamam deyip sonra parayı ödemeyen sigortayı buldum

Yorum bağlantısı
Recep Güney
(düzenlendi)

Benzer bir durum benimde basima geldi. Tamami karabük ford yetkili servisinin sucu idi. Bana biz eksperle gorustuk degisimlere onay verildi dendi. 15gun sonra arabayi almaya gittim 4000tl fatura koydular onume. Bu ne dedim siz daha sonra sigortadan alacaksiniz dediler. Iyi dedim. Sonra aviva sigorta dosyanizi reddettik dedi. Hazine mustesarligina kadar bircok yere sikayet ettim ama servisin beni ikna ederken attigi yalanlari ispatlayacak birseyim olmadigindan malesef sonuc alamadim.tabi hesap ahrete kaldi.

tarihinde Recep Güney tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun, aracı servis teslim etmiş ve olay bitmiş, temyize gidiyorsunuz ve o parayı servis ödüyor, mahkeme masraflarınıda alıyorsunuz, üstüne maddi manevi tazminat davası açıp onuda alıyorsunuz, olay böyle olur, uyanık servis ve kasko firması  :angry:

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu
(düzenlendi)

Geçmiş olsun yaşadığınız sinir ve stresi anlayabiliyorum. Allah kolaylık versin.

Peki dava sakarya da mi açıldı? Bu arada niye dava açıyor ki icra takibi ile başlamalıydı siz borca itiraz edince itirazın iptali ile gidebilirdi hem olay bu kadar surmezdi de. Ticari inanca aykırı davranmak alacak davası değildir ki ceza davasıdır. Nasıl haciz koyabilecegini düşünüyor ki bununla. Ha davayı kazanınca ilamlı icra takibine geçmeyi düşünüyorsa bilemem.

tarihinde Erdem Terzioğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Geçmş olsun. İnşallah adalet yerini bulur diyorum. Koskaca kurumsal firmalar böyle yaparsa, küçük esnaf ne yapsın.

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun yaşadığınız sinir ve stresi anlayabiliyorum. Allah kolaylık versin.

Peki dava sakarya da mi açıldı? Bu arada niye dava açıyor ki icra takibi ile başlamalıydı siz borca itiraz edince itirazın iptali ile gidebilirdi hem olay bu kadar surmezdi de. Ticari inanca aykırı davranmak alacak davası değildir ki ceza davasıdır. Nasıl haciz koyabilecegini düşünüyor ki bununla. Ha davayı kazanınca ilamlı icra takibine geçmeyi düşünüyorsa bilemem.

Dava Sakaryada açıldı bende istanbula taşınması için dilekçe ile itiraz ettim fakat reddedildi.Sorduğum bir çok kişi davadan birşey çıkmaz derken bilirkişi yüzünden dava aleyhime dönmeye başladı.hatta mahkemede sayın hakime  servise exrtadan  yaptığım  680 tl yaptığım ödemeyi ibraz edip ben  paradan kaçan biri değilim fakat servis bana  sürekli sanki ben hırsızmışım gibi davrandı diye belirttim. inanın kendi hatalarını kabul edip uzlaşma talep etseler uzlaşmacı bir üslup sergileseler konu çok farklı olurdu.Fakat sürekli suçlanmak ve telefonla aranmak iyice bıktırdı beni ve bugünlere geldik.Allahtan hayırlısını diliyorum artık.

olayı anladığım kadarıyla siz sigorta şirketiyle servis arasında onay verdiler şeklinde aracılık yapmışsınız serviste onay almadan sözünüze istinaden nasıl olsa onayı alınmış öder diye parçayı takmış sonra sigorta şirketi yan çizmiş yanlış anladıysam özür dilerim şayet bu şekildeyse ben olsam sigortadan onay alındığını kanıtlamak için ses kayıtlarının dinlenmesini talep ederdim sigortanın onay verdim dediği bir parça içinde neden sonrasında para ödemek zorunda olasınız ki size tamam demiş sonuçta ben niyeyse kusurlu olarak önce tamam deyip sonra parayı ödemeyen sigortayı buldum

Ben servise sigorta şirketinden onay aldım demedim öyle bir aracılık yapmadım.Serviste parça değişimi ile ilgili hemen yanlarında  dilekçe yazdım konuşmalarıma zaten şahit oldular.Dilekçeme gelecek cevaba göre bana haber vermelerini istedim.Bana verdikleri haber aracımın hazır olduğuydu.Sorun varmı dedim yok dediler  çok sevindim demekki merkezden onay verdiler dedim  ve teslim aldım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o dava daki vbilirkişi de sakarya eşrafından anlaşılıyor bence de temyizle bu karar bozulur

Yorum bağlantısı

o dava daki vbilirkişi de sakarya eşrafından anlaşılıyor bence de temyizle bu karar bozulur

İnşallah Çağlar abi tek dileğim adaletin yerini bulması .

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...

Geçen hafta cep telefonuma aracıma haciz konulduğuna dair bir mesaj geldi. Bende salı günü sakarya icra dairesine gidip öğrendim. Dava karara bağlanmış  suçlu bulundum. Dosyanın örneğini hemen  avukat bir arkadaşıma gönderdim.İnceledi ve   geçmiş olsun dedi.Temyiz yolu yokmuş karar kesinleşmiş. karşıma tüm giderler vs  dahil 4400 tl lik bir fatura çıktı.Bugün Hukuk bürosu ile görüştüm ve indirim yaptırarak  3400 tl ödemek zorunda kaldım.Neye üzülsem  inanın  bilmiyorum hiç yoktan cebimden çıkan  parayamı, servisin kendi hatasını bana yıkmasınamı ,sigorta şirketinin duyarsızlığınamı,adalet sisteminemi bilmiyorum.Yinede belki olayları tarafsız bir gözle  anlatmadım diyerek ekte davaya itiraz dilekçemi  ve dava sonucunu veriyorum.İstediğiniz yorumları yapabilirsiniz hepsine saygı duyarım arkadaşlar teşekkürler.

Yorum bağlantısı

yMvo8y.png

VVGX2n.png

MEbglN.jpg

Kardeşim çok geçmiş olsun,yazıklar olsun diyorum böyle işe :(

Sağol kardeşim içime oturdu valla :(  ama yapacak birşey yok. Avukata sadece  şunu dedim asla servis kendini suçlu görmedi ne bir uzlaşma istedi ne haklısınız gelin bir kahvemizi için konuşalım orta yol bulalım size indirim yapalım  ne biz mağdur olalım nede siz demedi 1 kere bile  .Varsa yoksa kaskodan alamadık sizden alacağız..Dediklerinide yaptılar  mahkeme yoluylada olsa aldılar sonunda.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Konu hakkında ki kanaatim; anlattıklarınıza binaen haklı olduğunuz fakat itirazınıza konu talebinizin içeriğinin zayıf olduğudur. İtiraz yazınızda sigorta şirketinin karşılamadığı değişimi, ayrıca eksper tarafından da onay görmeyen işlemi kendi rızanız ile değiştirmek istediğiniz anlaşılıyor. Sigorta şirketi ile aranızda olan yazışmanın evrak üzerinde içeriğini de bilmediğimden, delil olarak mahkemeye bahsi geçen dilekçe de sunulmamışsa, mahkemenin lehinize karar vermesi zorlaşmış. Devlette ilk öğrendiğim söz uçar yazı kalır düsturudur. Ben olsam böyle bir durumda talepte bulunduğum ya da itiraz ettiğim her türlü işlemi yazılı olarak yapar, taraflara posta aracılığı ile tebligatta bulunurdum. Sonuç olarak pahada ağır bir tecrübe sahibi olmuşsunuz.

Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Geçmiş olsun. Şu hale bak, paranızla rezil oluyorsunuz. Bu konuda servislere guvenmemek gerektiğini bir daha ögrenmiş olduk. Eski sirkette iken, persinelim kaza yaptı. Tabi arac kiralik. Olayi duyunca hemen olay yerine gittim. Çok şükür kimsede bir şey yok. Kiraya veren firma çekici yolladı. Aracı servise çektirdi. Bir iki gün sonra servis beni aradı. Aracın anahtarı yok. Bize getirmezseniz şu kadar ödeme yapmak zorundasınız. Dedim Ben aracı kiraladım. Çekiciyi yollayan kasko, servise kabul eden sizsiniz, eger bir problem varsa cekici ve kiraya veren firma ile görüşün. Kiraya veren firma, çekici ve servis anlaşarak bana kumpas kurmaya calıştılar. Ama yemedi tabi.

Sizin olayınız da bunun gibi servis, eksper, bilirkişinin oyununa gelmişsiniz.

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. Şu hale bak, paranızla rezil oluyorsunuz. Bu konuda servislere guvenmemek gerektiğini bir daha ögrenmiş olduk. Eski sirkette iken, persinelim kaza yaptı. Tabi arac kiralik. Olayi duyunca hemen olay yerine gittim. Çok şükür kimsede bir şey yok. Kiraya veren firma çekici yolladı. Aracı servise çektirdi. Bir iki gün sonra servis beni aradı. Aracın anahtarı yok. Bize getirmezseniz şu kadar ödeme yapmak zorundasınız. Dedim Ben aracı kiraladım. Çekiciyi yollayan kasko, servise kabul eden sizsiniz, eger bir problem varsa cekici ve kiraya veren firma ile görüşün. Kiraya veren firma, çekici ve servis anlaşarak bana kumpas kurmaya calıştılar. Ama yemedi tabi.

Sizin olayınız da bunun gibi servis, eksper, bilirkişinin oyununa gelmişsiniz.

Teşekkürler Serkan  olan oldu malesef. :(

Konu hakkında ki kanaatim; anlattıklarınıza binaen haklı olduğunuz fakat itirazınıza konu talebinizin içeriğinin zayıf olduğudur. İtiraz yazınızda sigorta şirketinin karşılamadığı değişimi, ayrıca eksper tarafından da onay görmeyen işlemi kendi rızanız ile değiştirmek istediğiniz anlaşılıyor. Sigorta şirketi ile aranızda olan yazışmanın evrak üzerinde içeriğini de bilmediğimden, delil olarak mahkemeye bahsi geçen dilekçe de sunulmamışsa, mahkemenin lehinize karar vermesi zorlaşmış. Devlette ilk öğrendiğim söz uçar yazı kalır düsturudur. Ben olsam böyle bir durumda talepte bulunduğum ya da itiraz ettiğim her türlü işlemi yazılı olarak yapar, taraflara posta aracılığı ile tebligatta bulunurdum. Sonuç olarak pahada ağır bir tecrübe sahibi olmuşsunuz.

Haklı olabilirsin Recep   savunmam  biraz zayıf kalmış olabilir.Ama asla yüzde yüz  hatalıyım diye bakmadım. Kusurum vardır belki ama inan hırsız muamelesi yapılması hergün telefonla taciz edilmek insanı bezdiriyor.Sonrasında mahkeme süreci  hiç bir anlaşma zemini yok bir kere bile teklif etmediler  sonuçta  ben hırsızım  onlar haklı  çıktı.

Yorum bağlantısı

Çok geçmiş olsun .

üzücü bir o kadarda sinir bozucu bir durum.İnsanın psikolojisini bozar.

ne anladık araca kasko yaptırmadan,yada güvenip teslim ettiğimiz servisten.

Rabbim bu mubarek günlerde o parayı onlara yedirmek nasip etmesin.

bana göre burada suçlu sadece sevis ve kasko şirketi siz değilsiniz.

aralarında ne yapıp edip bunu müşteriye yansıtmamaları gerekirdi.ama ne yazıkki türkiye de adalet kavramı sözden civa dan ibaret.

Sağol Galip kardeşim.Malesef adalet böyle tecelli etti. :(

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...