İçeriğe Yönlendir

Citroën C-Elysée 1.6Hdi Izlenimlerim


Erhan Doruk

Recommended Posts

Erhan Doruk

İş değişikliği sebebiyle Focusumla vedalaşmak zorunda kaldım. Yeni şirkette kullanımıma tahsis edilen araç C-Elysée 1.6HDi Attraction. Araç yaklaşık 3 yıl bende kalacak ilk izlenimlerimden pek hoşnut kalmadım. Zaman geçtikçe size araçla olan tecrübelerimden bahsedeceğim. Resimler yakında...

 

Araç modelinin en boş versiyonu Attraction. dış görünüşü iyi , İç boyutları ve bagaj hacmi tatminkar. Çok geniş bir aileniz yoksa fazlasıyla size yetecektir. Araçta 1.6 HDi 92bg motor kullanılmış. Aracın ağırlığı 1090kg civarında. İvmelenmesi oldukça iyi ,0-100km fabrika verisi 11sn. Elektrik destekli direksiyon hissiz bir kullanım sunuyor, Ani ivmelenmelerde araç çizgisini bozma eğiliminde , muhtemelen direksiyondan kaynaklı. Yüksek hızlarda düz yolda sürekli direksiyonla küçük dokunuşlarda düzeltmeler istiyor. Bir focus gibi ok gibi gitmiyor. 

 

Gelelim iç donanıma , içeride kullanılan malzeme kalitesini beğendim ancak araçta çok saçma noktalarda kısıtlamaya gitmişler, Emniyet kemerinin yüksekliğinin ayarlanmaması 1.90 boyunda biri için handikap , ayrıca sürücü koltuğunun yüksekliği de ayarlanmıyor .Direksiyon sadece yukarı -aşağı ayarlanıyor, Kornası çaldığında sanki içeride çalıyormuşçasına ses veriyor , vites topuzu , radyosu , klima kumandaları standart. Cam açma düğmeleri ortaya vitesin önüne konmuş, Bence iyi olmamış. Bagajda aydınlatma olmaması , aynaların ısıtmasız ve manuel ayarlı olması bence eksiklik.( sanırım torpido aydınlatması da yok) Radyo bluetoothlu ve cd, mp3 çalar olması iyi . Araçta standartta 2 hoperlor kullanılmış, müzik dinleme zevki vasat. 

 

Yol tutuşa gelirsek , araçta ABS , EBA , EBD ve ESP standart olarak sunulmuş . Araç yüksek hızlarda yanından geçen araçların rüzgarından oldukça etkileniyor. Yüksek hızlarda rüzgar ve motor sesi içeriye fazlasıyla geliyor , Araçta standart donanım olarak cruise control var. Bunun standart olması uzun yolda konforu arttırıyor. Süspansiyonları orta sertlikte.

 

Fabrika verisi yakıt tüketimi şehir içi 4.8litre/100 , şehirler arası 3.7litre/100 oldukça iddialı rakamlar. Araç sıfır olduğu için şu an yakıtı neredeyse içiyor ancak bir süre sonra düşeceğini umuyorum.

 

Daha detaylı izlenimlerimi zamanla paylaşacağım....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Güle güle kullanın şirket aracınızı.

Aracınız ekonomi sınıfında üretildiğinden bahsettiğiniz eksikliklerin olması gayet normal. Fiyat / performans üstünü bir araçtır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Güle güle kullanın şirket aracınızı.

Aracınız ekonomi sınıfında üretildiğinden bahsettiğiniz eksikliklerin olması gayet normal. Fiyat / performans üstünü bir araçtır.

Teşekkürler , ayağımı yerden kessin de şirket aracı candır. :)

 

Benim gözümde üreticilerin müşterilerine verdiği değer , baz donanıma koydukları donanımla doğru orantılı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teşekkürler , ayağımı yerden kessin de şirket aracı candır. :)

 

Benim gözümde üreticilerin müşterilerine verdiği değer , baz donanıma koydukları donanımla doğru orantılı.

Bu araç son kullanıcıdan çok filolara hitap ettiği için, dediğiniz gibi, yerden kessin yeter :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Bagajda aydınlatma yok mu? :)

Bagaj da comfort ve exilusive de aydınlatma var. Attrction da olmayabilir.

İş değişikliği sebebiyle Focusumla vedalaşmak zorunda kaldım. Yeni şirkette kullanımıma tahsis edilen araç C-Elysée 1.6HDi Attraction. Araç yaklaşık 3 yıl bende kalacak ilk izlenimlerimden pek hoşnut kalmadım. Zaman geçtikçe size araçla olan tecrübelerimden bahsedeceğim. Resimler yakında...

Araç modelinin en boş versiyonu Attraction. dış görünüşü iyi , İç boyutları ve bagaj hacmi tatminkar. Çok geniş bir aileniz yoksa fazlasıyla size yetecektir. Araçta 1.6 HDi 92bg motor kullanılmış. Aracın ağırlığı 1090kg civarında. İvmelenmesi oldukça iyi ,0-100km fabrika verisi 11sn. Elektrik destekli direksiyon hissiz bir kullanım sunuyor, Ani ivmelenmelerde araç çizgisini bozma eğiliminde , muhtemelen direksiyondan kaynaklı. Yüksek hızlarda düz yolda sürekli direksiyonla küçük dokunuşlarda düzeltmeler istiyor. Bir focus gibi ok gibi gitmiyor.

Gelelim iç donanıma , içeride kullanılan malzeme kalitesini beğendim ancak araçta çok saçma noktalarda kısıtlamaya gitmişler, Emniyet kemerinin yüksekliğinin ayarlanmaması 1.90 boyunda biri için handikap , ayrıca sürücü koltuğunun yüksekliği de ayarlanmıyor .Direksiyon sadece yukarı -aşağı ayarlanıyor, Kornası çaldığında sanki içeride çalıyormuşçasına ses veriyor , vites topuzu , radyosu , klima kumandaları standart. Cam açma düğmeleri ortaya vitesin önüne konmuş, Bence iyi olmamış. Bagajda aydınlatma olmaması , aynaların ısıtmasız ve manuel ayarlı olması bence eksiklik.( sanırım torpido aydınlatması da yok) Radyo bluetoothlu ve cd, mp3 çalar olması iyi . Araçta standartta 2 hoperlor kullanılmış, müzik dinleme zevki vasat.

Yol tutuşa gelirsek , araçta ABS , EBA , EBD ve ESP standart olarak sunulmuş . Araç yüksek hızlarda yanından geçen araçların rüzgarından oldukça etkileniyor. Yüksek hızlarda rüzgar ve motor sesi içeriye fazlasıyla geliyor , Araçta standart donanım olarak cruise control var. Bunun standart olması uzun yolda konforu arttırıyor. Süspansiyonları orta sertlikte.

Fabrika verisi yakıt tüketimi şehir içi 4.8litre/100 , şehirler arası 3.7litre/100 oldukça iddialı rakamlar. Araç sıfır olduğu için şu an yakıtı neredeyse içiyor ancak bir süre sonra düşeceğini umuyorum.

Daha detaylı izlenimlerimi zamanla paylaşacağım....

Yine yukarıda yazdığım donanımlar da aynalar arka cam ısıtmaya basınca çalışıyor ve direksiyonun sol alt tarafından elektrikli olarak yön verilebiliyor.

İş değişikliği sebebiyle Focusumla vedalaşmak zorunda kaldım. Yeni şirkette kullanımıma tahsis edilen araç C-Elysée 1.6HDi Attraction. Araç yaklaşık 3 yıl bende kalacak ilk izlenimlerimden pek hoşnut kalmadım. Zaman geçtikçe size araçla olan tecrübelerimden bahsedeceğim. Resimler yakında...

Araç modelinin en boş versiyonu Attraction. dış görünüşü iyi , İç boyutları ve bagaj hacmi tatminkar. Çok geniş bir aileniz yoksa fazlasıyla size yetecektir. Araçta 1.6 HDi 92bg motor kullanılmış. Aracın ağırlığı 1090kg civarında. İvmelenmesi oldukça iyi ,0-100km fabrika verisi 11sn. Elektrik destekli direksiyon hissiz bir kullanım sunuyor, Ani ivmelenmelerde araç çizgisini bozma eğiliminde , muhtemelen direksiyondan kaynaklı. Yüksek hızlarda düz yolda sürekli direksiyonla küçük dokunuşlarda düzeltmeler istiyor. Bir focus gibi ok gibi gitmiyor.

Gelelim iç donanıma , içeride kullanılan malzeme kalitesini beğendim ancak araçta çok saçma noktalarda kısıtlamaya gitmişler, Emniyet kemerinin yüksekliğinin ayarlanmaması 1.90 boyunda biri için handikap , ayrıca sürücü koltuğunun yüksekliği de ayarlanmıyor .Direksiyon sadece yukarı -aşağı ayarlanıyor, Kornası çaldığında sanki içeride çalıyormuşçasına ses veriyor , vites topuzu , radyosu , klima kumandaları standart. Cam açma düğmeleri ortaya vitesin önüne konmuş, Bence iyi olmamış. Bagajda aydınlatma olmaması , aynaların ısıtmasız ve manuel ayarlı olması bence eksiklik.( sanırım torpido aydınlatması da yok) Radyo bluetoothlu ve cd, mp3 çalar olması iyi . Araçta standartta 2 hoperlor kullanılmış, müzik dinleme zevki vasat.

Yol tutuşa gelirsek , araçta ABS , EBA , EBD ve ESP standart olarak sunulmuş . Araç yüksek hızlarda yanından geçen araçların rüzgarından oldukça etkileniyor. Yüksek hızlarda rüzgar ve motor sesi içeriye fazlasıyla geliyor , Araçta standart donanım olarak cruise control var. Bunun standart olması uzun yolda konforu arttırıyor. Süspansiyonları orta sertlikte.

Fabrika verisi yakıt tüketimi şehir içi 4.8litre/100 , şehirler arası 3.7litre/100 oldukça iddialı rakamlar. Araç sıfır olduğu için şu an yakıtı neredeyse içiyor ancak bir süre sonra düşeceğini umuyorum.

Daha detaylı izlenimlerimi zamanla paylaşacağım....

Birde evet Comfort da da torpido aydınlatması yok. [emoji6]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

1 ay önce ekipten arkadaşıma aldık. Orta donanım sanırım comforttur. Aracı ben fiyatına göre çok beğendim.

Söz müşterisine değer vermekten açıldığı için, baz modelde 1.6 92bg focus motorunu b sınıfı sedanda standart almak aslında en büyük hediye.Kasayı çekmiyor, çok yakıyor derdi yok. Bluetooth radyo, usb giriş bu sınıfta yine üst donanım altında bulmak bir şans. Hız sabitleyici başlı başına tercih nedeni. Elektrikli aynalar, mesela dacia'da hala üst pakette. Hissiz diye biz Fordçuların beğenmediği hissiz tüy gibi direksiyonu olmayan araçların sahipleri zamanında direksiyon çok ağır diye ağlarken, elektrik desteğiyle standart donanımda olması yine müşteriye verilen güzel bir değer. Bagaj, megane 2 kadar. Daha doğrusu %90'ı kadar. Üst sınıf sedanlarda yok. Ya da alfa 156'da 350lt'ydi mesela. 500lt çok iyi bir değer. Yol bilgisayarı, 2 tip veri tutacak şekilde. Standart donanımda yani. Ben dijital klimadan, 8 airbage kadar dolu peugeot 206 feline'ye yol bilgisayarı yapmak için epey bir mücadele vermiştim mesela:) Esp araçta 2015 model olduğu için standart. Benim hiç esp'li aracım olmadı:) aynalarda rezistans vardır bence de.

Aracın beğenmediğiniz yönlerinde de çok haklısınız. Bununla beraber, elektrikçi vasıtasıyla kolayca eklenecek aydınlatmalar kolayca problem olmaktan çıkar. Döşeme kalitesi, cam düğmeleri maliyet düşürücü etkenler, alışınca onlar da göze batmaz. Kısacası şirket aracı olarak güzel bir seçim aslında, güle güle kullanın.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Linea dan hallicedir. yüksek süratlerde çok güvensizdir. dikkat

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Değerlendirmeyi daha önce sahip olduğum araçlara göre yaptım.  (focus 1-2-3 , 99 megane , 2005 corsa, 2012 fluence  , 92 flash ) , 92 model Flash ım hariç diğer arabaların hepsinde otomatik ayna vardı. Bunu epey garipsedim. Benim için aracın şehir içinden çok şehir dışı konfor/performası önemli, C-ellyse tabiki bir focus değil ancak aracın dıştan görünümü ile beklentim biraz yükselmişken , tecrübe edince baya bi hayal kırıklığı yarattı :)

 

Çağlar Abi aynen dediğin gibi araç çok hızlı gitmek için yapılmamış, Fluence gibi sanki havalanmak istiyor.

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Değerlendirmeyi daha önce sahip olduğum araçlara göre yaptım. (focus 1-2-3 , 99 megane , 2005 corsa, 2012 fluence , 92 flash ) , 92 model Flash ım hariç diğer arabaların hepsinde otomatik ayna vardı. Bunu epey garipsedim. Benim için aracın şehir içinden çok şehir dışı konfor/performası önemli, C-ellyse tabiki bir focus değil ancak aracın dıştan görünümü ile beklentim biraz yükselmişken , tecrübe edince baya bi hayal kırıklığı yarattı :)

Çağlar Abi aynen dediğin gibi araç çok hızlı gitmek için yapılmamış, Fluence gibi sanki havalanmak istiyor.

Erhan bey, lütfen aracı kullanırken özellikle 120 sonrası dikkatli olun zira ben 2013 sonu aldım 24000 deyim. Bu zamana kadar araç 1080-1090 kg civari olması sürüş dinamiklerini etkiliyor. Ama göründüğü kadar da kötü değil. Gerçek olan sa B sınıfı veya B+ denebilecek araçta olduğumuzu unutmamalıyız. Sevgi ve saygılarımla.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Valla bir defa arkadaşımla beraberken hafif rampada uzun yolda denk geldi hakikaten iyi gidiyor araç hatta 110 hp dizelmi falan diye sormuştuk birbirimize.

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Valla bir defa arkadaşımla beraberken hafif rampada uzun yolda denk geldi hakikaten iyi gidiyor araç hatta 110 hp dizelmi falan diye sormuştuk birbirimize.

Doğuş bey araç euro 6 ile sınırlandırılması ile 92 eğer soft yazılım atılırsa 92 hp den 120 hp ye ve 230 nm tork tan 270 nm a çıkıyor. Tabi turbo dizel olması ile rampa çıkışları keyifli hale geliyor.
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim de merak ettiğim bir araç bu.. Dolusu son kullanıcıyı tatmin edecek seviyede olsa gerek.. Fiyatına bakınca cazip duruyor.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Doğuş bey araç euro 6 ile sınırlandırılması ile 92 eğer soft yazılım atılırsa 92 hp den 120 hp ye ve 230 nm tork tan 270 nm a çıkıyor. Tabi turbo dizel olması ile rampa çıkışları keyifli hale geliyor.

 

Valla o araçta yazılım varmıydı yokmuydu orasını bilemem ama bizde astra 1.4 t 140 hp otomatik vardı hafif rampa yolda arkadasından baya kovalamıştık sonunda geçtik ama belli bir hıza kadar çok zorladı açıkcası bu kadarını bizde tahmin etmiyorduk.Ağırlık/Güç dağılımı çok etkili oluyor haliyle astra 1400 kg/140hp, C-Elysee 1090 kg/ 92hp

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Araçla 500km yi doldurduk. Yakıt tüketimi yol bilgisayarında 5.8lt/100 görünüyor. Araçla uzun rampaları çıkma sonrası yoğun bir şekilde balata kokusu geliyor. Aracı da öyle çok sıkıştırmıyorum. Cinnah yokuşunu 70-80km hızla çıkıyorum. Bakalım bu balatanın hızlı bitmesine neden olacak mı?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Kullan arkadaşımın yorumu " Hız yapmaya korkuyorum"

 Dün 200km kadar yol yaptım. Araçla 120km nin üzeri hızlarda yol sesi rahatsız etmeye başlıyor. 140km üzerinde ise sürekli yolda gezmek istiyor,.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Ilk depo bitti. Tüketim inanılmaz. Arac bayiden çıktığında depo boştu. Ilk dolumda 43.5 litre yakit aldim . Şu an 844km yol yaptim.( 180km sehir dışı) Yol bilgisayarı Kalan km 10 diyor. Birkaç depo sonra tüketim daha da düşecektir diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bu mu inanılmaz tüketim açıkçası daha iyisini beklerdim [emoji4] 1.3 Multijet 95 hp 5000 km de depo 45 litre 40 litre mazot ile 750 km full şehiriçi yapıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...