Yahya Kılıç 5 Haziran 2015 Paylaş 5 Haziran 2015 Merhaba. Belki klupte bilen vardır bir video izledim ve ordaki usta resimde görülen çentiği arabanın tekerini çevirerek kırmızıyla çizdiğim hattın üzerine getirdi nedeni ni bilen var mı? Araba sanırım vega. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Haziran 2015 Paylaş 6 Haziran 2015 Arkadaşlarında söylediği gibi sente ayarı kaçmış..Onu düzeltiyor. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2015 Paylaş 6 Haziran 2015 Pistonlar subaplara çarpmasın diye sente ayarı yapıyor. Yorum bağlantısı
Yahya Kılıç 6 Haziran 2015 Yazar Paylaş 6 Haziran 2015 Cevap olarak sente ayarı denilmiş ama doğrusu sübap ayarı ymış. Fotografta görülen mavi okla gösterilen makasa benzeyen malzeme sente ayar aparatı bu aparatın milimetrik kalınlıktaki esnek ucları eksantrik miliyle, subap başı arasına sokularak okunan değere göre ( mesafe çok veya az milimetrik olarak) şim adı verilen mm lik kalınlıkta bozuk paraya benzer metal bir parça sokuluyor ve uygun aralıklar sağlanıyormuş. Başka araçlarda nasıl bilmiyorum. Kaynak Lada kulubu. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2015 Paylaş 6 Haziran 2015 Ben bu işle tam 4 gün uğraştım tam 7 ford ustasi bakti sente ayari o bahsettiginiz subaplarin eşit sekilde ayarlanmasina yariyor yani sanayideki basit tabir ile tavşan kulagi eger olmazsada arac calisiyor ama gaz yemiyor Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Haziran 2015 Paylaş 6 Haziran 2015 Cevap olarak sente ayarı denilmiş ama doğrusu sübap ayarı ymış. Fotografta görülen mavi okla gösterilen makasa benzeyen malzeme sente ayar aparatı bu aparatın milimetrik kalınlıktaki esnek ucları eksantrik miliyle, subap başı arasına sokularak okunan değere göre ( mesafe çok veya az milimetrik olarak) şim adı verilen mm lik kalınlıkta bozuk paraya benzer metal bir parça sokuluyor ve uygun aralıklar sağlanıyormuş. Başka araçlarda nasıl bilmiyorum. Kaynak Lada kulubu. Değil, tam tersi. Yani arkadaşların söylediği doğru, sizin kaynağınız yanlış veya siz terimleri karıştırmışsınız. Yorum bağlantısı
Yahya Kılıç 6 Haziran 2015 Yazar Paylaş 6 Haziran 2015 Değil, tam tersi. Yani arkadaşların söylediği doğru, sizin kaynağınız yanlış veya siz terimleri karıştırmışsınız. Bugün işim düştü sanayiye gittim ustayla konuşurken sordum nedir bu sente subap muhabbeti diye. Cevaben şöyle dedi: Abi bazı müşteriler sente bazı müşteriler subap diyor farketmez biz ikiside anlıyoruz. Bende şöyle bir yargıya vardım. Burda ayarlanan subap mı yoksa sente mi ? Ayarlanan subap olduğuna göre subap ayarı söyleniş ve anlam bakımından daha mantıklı. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2015 Paylaş 6 Haziran 2015 Soyle soyleyim ornegin benim motor tek tarafli olarak o ilk gosterdigin carki cevirdiginizde subaplar esitlenmiyor yani o tavsan kulagi olmuyor iste bunun icin esit sekilde ayarlarlanan subap ayarina sente deniyor oncesindede bujinin ust noktasina getirilip arkasindan senteyi ayarliyor yoksa dedigim gibi araba calisiyor ama gaz yemiyor yani kisaca o sente subaplar tek basina ayar olmuyor Yorum bağlantısı
Turgay Karaca 6 Haziran 2015 Paylaş 6 Haziran 2015 Arkadaslar benim bildigim sente ayari krank mili ile egzantirik milinin birbirlarine olan pozisyonudur subap ayari ise subaplarla subab itecek kolunun arasindaki boslugun ayarlanmasidir. Ikisi birbirinden farkli seylerdir. 2 Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 6 Haziran 2015 Paylaş 6 Haziran 2015 Sente ile subap ayari cok farklidir o ustaniza birdaha uğramayin bence Yorum bağlantısı
Recommended Posts