İçeriğe Yönlendir

Motor Gömleği Çatlağı (Resimli)


Hamit Güleç

Recommended Posts

Hamit Güleç

Aracım 2006 fiesta 1.4 tdci. Sakarya'da gece yarım metreden fazla su birikintisinden geçerken motor durdu ve çalışmadı marş bile alamıyordu. Hava filtresini söküp baktım malesef su almıştı oldukça. Daha sonra aracı çektirdim bir piston aşağıda idi bunuda piston kolu yamulması olarak değerlendirsekte motor bloğunda resimdeki çatlağımsı yapıyı gördük. Özellikle alttaki küçük daire içindeki çentiğe tırnak takılıyor. Şu durumda usta eskidende oluşmuş olabileceğini ve motorun bu şekilde de sorun yokmuş gibi gidebileceğini yağ yakma vs sorunu olabileceğinden bahsetti. Yeni motor bloğu çok pahalı size sormak istediğim bu çatlak honlama ile düzelebilir mi ? piston kolu değişimi yağ conta vs ile toplamaya 2000 tl gibi bir rakam verdi ama bu bence yüksek bir rakam görüşlerinizi merak ediyorum sizce nu çatlak ne kadar önemli bir husus ve şu durumda ne tavsiye edersiniz ? Aracım 10 binde 1.5 litre yağ yakıyordu ve yüksek sedevirde kazınma gibi uğultu yapıyordu motorda çekişi ve yakıtı çok iyi idi. Çok teşekkür ediyorum. 

2015-06-12%2000.26.57.png

Yorum bağlantısı
Hamit Güleç

usta bir kaynakcıya kaynak yaptırdığınızda sıfır gibi olacaktır

Çatlak blokta değil gömlekteymiş bu nedenle kaynak çözümü mümkün değil dedi usta başlığı yanlış yazmış oluyorum ama düzeltme seçeneği yok.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

usta bir kaynakcıya kaynak yaptırdığınızda sıfır gibi olacaktır

 

Nerede o usta acaba ?

Silindir gömleğine kaynak yapılması teknik olarak mümkün değil. Değişmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Nerede o usta acaba ?

Silindir gömleğine kaynak yapılması teknik olarak mümkün değil. Değişmesi gerekir.

 

Usta zaten kaynak olmaz demiş..

Yorum bağlantısı
Hamit Güleç
(düzenlendi)

Tek merak ettiğim bunu böyle toplarsa ses vs olur mu ? Ne tür sakıncası olabilir ? Yamulan piston kolunun olduğu odacık değil yani çatlama sonradan olsa, basıncın pik yaptığı kolun yamulduğu odacıkta olurdu neredeyse eminim eskidende böyle olduğuna.

tarihinde Hamit Güleç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Usta zaten kaynak olmaz demiş..

Mesaj kirliği olacak ama.

 

Bu cevabı kaynak yaptırın diyen arkadaşımız için yazmıştım.

Okumadan cevap yazdınız herhalde :)

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Tek merak ettiğim bunu böyle toplarsa ses vs olur mu ? Ne tür sakıncası olabilir ? Yamulan piston kolunun olduğu odacık değil yani çatlama sonradan olsa, basıncın pik yaptığı kolun yamulduğu odacıkta olurdu neredeyse eminim eskidende böyle olduğuna.

Fotoğrafa göre durum iyi değil. Çatlak çok uzun ve dediğinize göre çentik te oluşmuş.

Silindir gömleği çok yüksek termal ve mekanik yüklere maruz kaldığı için daha büyük problem çıkarmadan yaptırmanızı öneririm.

Segman kırmaya, piston delinmesine, motor bloğunda hasara neden olabilir.

Elbette maddi kısmı da önemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit Güleç

Fotoğrafa göre durum iyi değil. Çatlak çok uzun ve dediğinize göre çentik te oluşmuş.

Silindir gömleği çok yüksek termal ve mekanik yüklere maruz kaldığı için daha büyük problem çıkarmadan yaptırmanızı öneririm.

Segman kırmaya, piston delinmesine, motor bloğunda hasara neden olabilir.

Elbette maddi kısmı da önemli

 

Aslında gömlek çakılıp sağlam yapılmasını istiyorum ama 5 bin tl rakamlar bana fahiş geldi o nedenle son kez konuşacağım olmazsa değiştireceğim tamirciyi.

Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

2006 fiestaların orjinal piston gömlek ve sekmanları 1300 tutuyo 100 de sorunlu kol için versen rektefiyeciyede 600 ustanda 700 alır hazır açılmışken üst kapagıda yaptır 600 de o tutsa ki tutmaz max 3500 e çıkarsınız hatta bunun içinde mazot pompasınıda elden geçirirsiniz ben motor yaptırdım komple sıfır hatta turbo ve enjektörlerde degişti 5500 civarı tuttu

Yorum bağlantısı
Hamit Güleç

2006 fiestaların orjinal piston gömlek ve sekmanları 1300 tutuyo 100 de sorunlu kol için versen rektefiyeciyede 600 ustanda 700 alır hazır açılmışken üst kapagıda yaptır 600 de o tutsa ki tutmaz max 3500 e çıkarsınız hatta bunun içinde mazot pompasınıda elden geçirirsiniz ben motor yaptırdım komple sıfır hatta turbo ve enjektörlerde degişti 5500 civarı tuttu 

Keşke dediğiniz fiyatlar teklif edilseydi siz hangi ildesiniz merak ettim. Bu arada araç toplandı bu şekilde çekiş vs çok iyi sorun yok piston ve kolu değişti motor conta değişti triger v kayış değişti pompada bir ayar yapılmış o ringler değişti maliyet 1850 tl oldu sizce pahalı mı ?

Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

ben istanbuldayım bu dediklerim ümraniyede yapıldı aracın bu şekildede çalışır ama yag yakma olur zaten resimdende anlaşılıyor sadece çatlak degil sekmanlar aşırı hararetten gömleye yapışmış ve çizmiş yüksek devir çevirmemeye dikkat edin o çatlak sekman kırabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...