İçeriğe Yönlendir

Tespit Edemediğim Sorunlarım.


Saldıray Taşkıran

Recommended Posts

Saldıray Taşkıran

Merhaba arkadaşlar haziran başında 2005 model 1.4 TDCI Fiesta van comfort aldım. araç 250 binde bazı sorunlarım var. 

 

1. Aracım rolantide yağ lambası yakıyor. Gaz verdiğimde lamba sönüyor. bazen rolantide de sönüyor. Yağ değişimini 2 gün önce yaptırdım. Shell'in yağı, yağ filtresi, hava filtresi değişti. Lakin sorunum halen devam ediyor. Araçta yağ eksiltme yok, Yağlamayı üst kapaktan gördüğüm kadarı ile yapıyor. Araçta duman atma v.b. hiç bir sıkıntıda yok. Bu sorun neden olabilir.

2. Araç sürekli radyatör su deposundaki suyu bitiriyor. Günde 2 defa max. depoyu doldurmak zorunda kalıyorum. Lakin egzozda su atma yok, durduğu yerde su akıtma yok, motor yağ kapağını açtığımda yağda değişim yok (Su karışması gibi), suda yağ belirtisi yok. Ama su bitiyor sürekli.

3. Geçende Total'den yakıt aldım. Akşam arabayı çalıştırmak istediğimde göstergedeki bütün ışıklar yandı mazot ve hararet göstergesi söndü ve bu göstergedeki bakla bir aşağı bir yukarı çıkarak göstergeyi normale döndürdü. bunu bir kez daha yaptı ve artık yapmıyor. bu olaydan sonra ön yolcu merkezi kilidi devre dışı kaldı.

4. bu araçlarda klima için ayrı soğutma için ayrı radyatörmü mevcut eğer öyleyse bende bir radyatör var..

 

 

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Hayırlı ramazanlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yağ müşürü kontrol edilmeli, pompa yeterli basınç sağlamıyor da olabilir.. Büyük risk.. Su deposunun kapağı bozuktur, yenilemelisiniz.. Kaçak olmadığından eminseniz eğer.. Göstergeler aküyü işaret ediyor olabilir.. Radyatör iki tane, klima radyatöründe gaz dolaşır motor soğutma radyatörü ile aynı olmaz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Motora zamanında kalitesiz yağ konulmuş, tortulaşma nedeniyle yağ pompasının emiş yaptığı filtrenin ağzına tortular birikiyor ve yağ basıncı düşüyor. Çözüm önerim: motor iç yıkaması yapılmalıdır. Bunun için engin flush sıvısı alınıp talimatlara uygun bir şekilde uygulanmalıdır.

Eksilen su konusunda; muhtemelen radyatörde ya da su hortumlarında sızıntı vardır, radyatör sıcak olduğundan sızan suyu hemen buharlaştırmakta ve izini kaybetmektedir. Bir diğer sebep de genleşme kabı kapağı bozuktur, buradan buharlaşma yoluyla suyu eksiltiyordur.

Klima radyatörüyle su soğutma radyatörünün aynı olamayacağını zaten Serkan kardeşim belirtmiş. Şayet sizde tek radyatör varsa o halde klima radyatörü iptaldir ve klima devre dışıdır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Celalettin abi hatırladığım kadarıyla radyatörler üstüste duruyor.. Üstten bakınca metal borulardan ayırt edebilir arkadaş.. Radyatörü söktülerse zaten vay halimize.. Kompresör duruyordur inşallah..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Su deposunu da kontrol edin, genelde çok çabuk kılcal çatlak olabiliyor. Bende depoyu değişerek eksiltmeyi çözdüm.

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

bu aracı kaça aldınız ?

ikinci sorum almadan önce bir ustaya falan göstermediniz mi?

Yorum bağlantısı
Saldıray Taşkıran

aracı 9 bine aldım. ustaya aracı gösterdim motor % 95 oranında çıktı kendi götürdüğüm eksperde, lakin oradaki usta klima ile ilgili hiç bir şey söylemedi. bugun aracın kaputunu açtığımda klima tertibatı (kompresör v.b.) hepsinin var olduğunu lakin radyatörün olmadığını farkettim. (klima üflemediği için gaz yoktur diye düşünmüştüm) lakin 100 liralık bir radyatörü söküp ne kar elde etmeyi planlıyorlar anlamadım. yağ değişimi yapılırken usta yağın kötü halde olduğunu söylemişti. ömrünü tüketmiş lakin ışık beni korkuya itiyor. ve cumartesi servise gidene kadar kapı önüne kilitledim aracı ne olur ne olmaz diye. eşimle birlikte birikimlerimizle kıt kanaat aldık lakin masraflar (allahtan motor sağlam) bizi arabadan soğutmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Ramazan Altıntaş

İnşallah kısa ve basit yönden halledersiniz. Otokoç da motor içi yağ kanalı temizlliğini 80 tl civarında yapıyorlardı bi uğrayın derim eğer müşürden falan değilse

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

abi bence çok uğraşma elden çıkar anlattığın kadarıyla çok can yakacağa benziyor. su eksiltme vs,

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Fiyat iyi bence , emek ve para verilirse bu çocuk okur :) arkada koltuk var mı ?

Yorum bağlantısı
Saldıray Taşkıran

ailemizin yeni çocuğunun arka koltukları mevcut değil haluk bey sıvı kaybı ve yağ lambası probleminden sonra arka koltuk için uğraşacağım :)

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

motorun arkasından geçen ustaların tırtıklı hortum dediği hortum da kontrol edilmeli.oradan bir arıza yaşamıştım.su sürekli eksiliyordu.hortum bir yerlere sürterek delinmiş.bi baktır derim. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Uğur Şahinbaş

Yedek su deposunda çatlak yoksa borularda radyatorde çatlak olabilir bir de termostattan kacirabilir. Geçenlerde benim de gün geçmeden su tamamiyle bitiyordu sonunda sorunu buldular termostat contasi kesilmiş ordan sürekli kaçırıyordu.

Yorum bağlantısı
Saldıray Taşkıran

Arac sogukken depoya su koydugumda sağ taraftan şanzıman üstüne şu damlamaya başlıyor oradan akan su yere damlıyor bir müddet sonra arac çalışınca kesiyor ve bir müddet gidince depoda su kalmıyor

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Uslu

bu iş için yapılmış özel bi pompayla su deposuna hava basarak sızıntı buldular benim,su deposunun altında çatlak varmış havayı basınca şıp şıp damladı.

yalnız hava basarken fazla basmamak gerekiyo sanırım basınç olmasın diye ustası çırağa soruyodu.çünkü kaç.kere bastın diye :))

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...