Muharrem Akkök 29 Temmuz 2015 Paylaş 29 Temmuz 2015 Arkadaşlar merhaba benim bir sorunum var forumda araştırdım ama emin olamadığım için konu açıyorum. 2004 fiesta 1.4 comfort benzin/lpg li aracımı 2013 yılında aldım bu benim ilk aracım ve ilk deneyimim Aracı ilk aldığım zamanlar sabahları çalıştırmak için marşa uzun süre basmak zorunda kalıyordum babam bir kerede alması lazım demişti tabi tecrübesiz olduğum için bilmiyordum bazen tek seferde bazen 2 yada 3 seferde çalıştırmak zorunda kalıyordum ama genelde akşam bırakıp sabah çalıştırmak isteyince oluyordu. Tamirciye götürdüğümde sabah kontağı aç kapat aç kapat 3. de çalıştır bakalım yine aynısı oluyorsa benzin pompası olabilir dedi sonuç değişmedi yine çalışmada sorun vardı tabi fiyatı duyunca arcıda yeni almışım maddi sıkıntıdan dolayı bu şekilde idare ederek kullanmaya devam ettim. Aracı aldığım kişiyi aradığımda benzin pompasını değiştirdiğini söyledi ama şamandırasız hatta birşey taktırdım(benzin pompasının çalışmasını durdurmak için gibi) dedi ama ne olduğunu hatılamıyorum tecrübesiz ve anlamadığım için gel zaman git zaman bu şekilde kullandım ama 1 ay önce yola çıkacağım zaman evin önünde kaldım ustayı çağırdım bir şekilde sonunda çalıştı pislik kalmıştır olabilir dedi. son 2 haftadır sıkıntı atık bayağı baş gösterdi ancak lpg düğmesine basılı tutarak çalıştırıyorum arabayı ve ustaya götürdüm arabayı aracı benzinde kullan yine yaparsa benzin pompasını değiştirelim dedi. Bende 2 haftadır aracı stop etmeden benzine alıyor öyle bırakıyordum akşamları sabah çalışsın diye biraz çözüm oldu fakat lpg den benzine geçerken araç stop ediyor benzinden lpg ye geçerken sorun yok. aldım eve geldim benzinde sabah kalktım araç tak diye çalıştı yine benzinde kullanmaya devam ettim 1 gün sonra çalıştırdım benzinde iken ama çalışmadı yine lpg düğmesine basarak çalıştırdım. gittim merkez oto dan pompa ve şamandıra siparişi verdim. Özellikle sıcak havalarda sorunun arttığı gibi bir izlenimim var benzine yaz aylarında hemen geçtiği için benzinde araç çalıştırma süresi azaldığından pompada az benzin kalıyor gibi bir yaklaşım sizce mantıklı mı ? not: arabayı aldığımdan beri hiç çeyrek deponun altına düşmedi benzin hatta genelde yarım depo kullandım. kafanızı ağrıttım Şimdiden herkese teşekkür ederim Araştırmalarım sonucunda lpg sisteminde ya da benzin filtresinde sorun olabilir gibi cevaplar bulunca kafam karıştı sonuçta 500 lira para vereceğim olurda sorunum çözülmezse diye korkuyorum ya başka problem varsa diye sizce ne yapmalıyım arkadaşlar Yorum bağlantısı
Sinan Özvarlık 29 Temmuz 2015 Paylaş 29 Temmuz 2015 Buna benzer bir konu var işinize yarayabilir. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/273129-focus-1-arac%C4%B1m-ilk-%C3%A7al%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1rd%C4%B1%C4%9F%C4%B1mda-5-10sn-sonra-stop-ediyor/ Yorum bağlantısı
Muharrem Akkök 30 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2015 sorunum henüz çözülmedi lpg den olabilir mi ? fikri olan var mı ? Yorum bağlantısı
Ömür Can 30 Temmuz 2015 Paylaş 30 Temmuz 2015 (düzenlendi) Hocam sıralı sistemLPG'li araçlar LPG'ye geçince benzin pombası çalışmaya devam eder fakat aracın lpg ecusu benzinin değilde LPG nin yakıt olarak kullanılması için benzinin enjeksiyona geçişini önler.Sizin aracı aldığınız arkadaş da benzin pompasının sürekli boşuboşuna çalışmasını önlemek için bir röle takıyorlar o röle Lpg'ye geçince araç benzin pompasını durduruyor.O röleyi taktırmış.Bence önce siz o röleyi geçici olarak bir iptal ettirin bakalım aynı problemler devam edecek mi? Arkadaşımın 2000 model Hundai accent aracı sabahları sizin ki gibi 2,3,4 marşda alıyordu benzin pompasından olduğu ortaya çıktı.1/2 deponun altına indiğinde benzin bu problem oluyordu sebebi de benzin pompasının içindeki küçücük bir conta sabaha kadar benzini bezin deposuna geri kaçırıyor muş.sabah marşa masınca benzin pompası ile enjeksiyon arasındaki hortumda olması gereken benzinin bir miktarının yakıt deposuna geri kaçmasından kaynaklı olarak araç 2,3 hatta 4. marşta çalışıyor. Bel ki sende de bu şekilde olabilir. Fakat sen demişsin ki aracımı park etmeden önce benzine alıyorum, biraz faydası oldu yukarıda anlattığım şekilde ise yine benzinin sabaha kadar geri kaçması lazım o kısım kafamı biraz karıştır dı! 30 Temmuz 2015 tarihinde Ömür Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muharrem Akkök 30 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2015 Hocam sıralı sistemLPG'li araçlar LPG'ye geçince benzin pombası çalışmaya devam eder fakat aracın lpg ecusu benzinin değilde LPG nin yakıt olarak kullanılması için benzinin enjeksiyona geçişini önler.Sizin aracı aldığınız arkadaş da benzin pompasının sürekli boşuboşuna çalışmasını önlemek için bir röle takıyorlar o röle Lpg'ye geçince araç benzin pompasını durduruyor.O röleyi taktırmış.Bence önce siz o röleyi geçici olarak bir iptal ettirin bakalım aynı problemler devam edecek mi? Arkadaşımın 2000 model Hundai accent aracı sabahları sizin ki gibi 2,3,4 marşda alıyordu benzin pompasından olduğu ortaya çıktı.1/2 deponun altına indiğinde benzin bu problem oluyordu sebebi de benzin pompasının içindeki küçücük bir conta sabaha kadar benzini bezin deposuna geri kaçırıyor muş.sabah marşa masınca benzin pompası ile enjeksiyon arasındaki hortumda olması gereken benzinin bir miktarının yakıt deposuna geri kaçmasından kaynaklı olarak araç 2,3 hatta 4. marşta çalışıyor. Bel ki sende de bu şekilde olabilir. Fakat sen demişsin ki aracımı park etmeden önce benzine alıyorum, biraz faydası oldu yukarıda anlattığım şekilde ise yine benzinin sabaha kadar geri kaçması lazım o kısım kafamı biraz karıştır dı! hocam ilginiz için teşekkür ederim araba benzine aldığımda çalışıyor lpg de bırakınca tamamen çalışmamaya başladı biraz araştırma sonucu lpg beyni arızalı olabilir cevabı buldum şimdi onu deneyeceğim Akşamdan lpg beyninin vakum hortumunu çıkarıp sabah çalıştırın çalışıyorsa beyin ölmüştür gibi bir cevap buldum bakalım ne olacak http://www.lpgyedekparca.com/sirali-sistem-beyin-arizasi-nasil-anlasilir--hID150.html Yorum bağlantısı
Ömür Can 31 Temmuz 2015 Paylaş 31 Temmuz 2015 hocam sonucu burdan yazarsanız bu tür sorunlarla karşıklaşanlar için faydası olur.Bizlerde aklımızın bir köşesine yazarız. Yorum bağlantısı
Muharrem Akkök 31 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 31 Temmuz 2015 hocam sonucu burdan yazarsanız bu tür sorunlarla karşıklaşanlar için faydası olur.Bizlerde aklımızın bir köşesine yazarız. Akşam lpg regülatörünün (beyin) vakum hortumunu çektim sabah çalıştırdım çalıştı buda regülatör arızasına işaret ediyor Öğlen cumaya gideceğim vakit aracı çalıştırdım ve camiye gittim lpg kullanarak cami çıkışı yine çalışmadı bende lpg tuşuna basılı tutup çalıştırdım bir şekilde lpg ile eve geldim tekrar vakum hortumunu çıkardı akşam tekrar kontrol edeceğim Ben yinede emin olmak için yarına kadar test edeceğim ve yarın sanayiye gidip atiker bayi ile görüşeceğim tam sonuç alınca yine yazarım Yorum bağlantısı
Recommended Posts