İçeriğe Yönlendir

Shell Nitro Dizel Sonrası Enjektör Arızası


Ercan Görgüner

Recommended Posts

Ercan Görgüner

arkadaşlar ilk önce herkese iyi günler dilerim.

 

cumartesi günü akraba ziyareti için yola çıktık evimize yakın shell istasyonundan 100 tl lik yakıt aldım. araç zeytinburundan yola çıktık büyük çekmeceye gelince aniden stop etti bir daha çalışmadı.

 

aracımda çeyrek depo yakıt vardı üstüne 100 tl daha aldım 3/4 oldu trafik nedeni ile dur kalk 2 saatte b.çekmeceye geldim yarım depo yakıtım kalmıştı. tam yol rahatladı 3. vitese attım araç pat diye stop etti.

 

çekiciyle sanayiye götürdüm usta enjektörler patlamış dedi. şimdi ne yapabilirim.

Yorum bağlantısı
Ercan Görgüner

280.000 de bakımlarını bayram öncesi yaptırmıştım usta araçta bir şey yok  demişti. 

Yorum bağlantısı
Ercan Görgüner

Bu yeni ve geliştirilmiş dizel formül, dizel yakıt enjeksiyon sistemlerinin daha hızlı ve daha etkili temizlenmesi amacıyla daha güçlü bir kir temizleyici içermektedir**.

Ayrıca aktif motor korumasıyla, motor gücünü geri kazanmayı ve korumayı sağlamak üzere geliştirilmiştir.

Pas önleyici özelliği, hassas bir şekilde işlenmiş yakıt enjeksiyon sistemlerinin paslanmasını önler.

Shell V-Power Nitro+ Diesel otomobilinizin hem şimdi, hem de gelecekte potansiyel performansına ulaşmasını sağlar.

 

(kafamı bu yazıda karıştırdı.)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

280bin km'deki enjektörlerin ömrünü doldurmuş olması normal. Yenilenme yoluna gidilmeli derim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ercan Görgüner

enjektörler pompa vs kayışlar değişmesi gerkiyormuş 4-5 bin masraf çıkardılar ne yapcağımı şaşırdım 

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Km ile alakali olarak enjektorlerin ariza yapmasi normal gibi duruyor sanki. 280bin km az bi km değil çünkü. Shellden yakit alip aracin arizalanmasi tesadüf olabilirmi?

Yorum bağlantısı
DİREN YILDIZ

Az değil fakat çokta değil Biraderimin Arabası 430 binde pompacıyada götürdüğünü hatırlamam birazdan şans işi geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Gözetleyen

Yakıtı sürekli Shelll'den alıyorum (%5 indirim kartım var :biggrin: )
Fuel Save ile nitro'yu sürekli değişimli olarak alıp test etme imkanım oldu. Fuel Save daha yoğun. Daha fazla Km götürüyor. Ancak Nitro+ ile aynı rampada aynı devirde 7-8 km/h hız farkı oluşuyor. Bu bahsettiğim yol %6 eğimli 4 Km uzunluğunda bir rampa. Sorarsanız gönlüm hep Fuel Save'den yana olmuştur. Araç daha stabil çalışıyor bence.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bu tarz farklar çeşitli sebeblere dayanır, kullanım tarzı-bakım şekli ve aralığı-kullanılan yağ- yakıt-motorun üretimden gelen hata oranı vs.  yani nitro yada save kullanımında oluşan farkta terslik varsa bunlara bakmak lazım, normal motorda F.Save kullanırsanız güç düşer-menzil az artar, seste değişiklik olmaz, Nitroda menzil az düşer, güç az artar ses değişmez, eu4-5 motorlarda nitro tarzı katkı dolu yakıtlar dışında tasarrufa yönelik yakıt kulanmayın derim ben, kulanırsanız en basitinden enjektörede 280 binleri görmeniz baya zor olur.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Gözetleyen

Sanırım nazara geldik. Araç 100K'da, 50K'dan daha uzun süredir sürekli Shell yakıt kullandım. Son bakımdan da 3K Km geçti.

Türkçesi 4 depo Shell'den yakıt aldım,yarısı içindeydi 4.'nün

Sabah çalıştırdık zorla çalıştı, 5 sn sonra stop etti (Ki bu ilk kez başımıza geliyor)
 Sonra tekrar çalıştırmak için biraz uğraştım, çalıştı fakat bu defa da gaz yememeye başladı, bunun ardında gelen muhteşem bir pasiflik..
2200d/d'da devreye girip aracı ivmelendiren turbonun aracı ivmelendirmediğini, veyahut hissedilemeyecek derecede çalıştığını farketik.

Sanayiye gittiğimde filtrenin yarısından çoğunun su, ayrıca içinden siyah küçük parçalar bulunduğunu gördüm. (Türkçesi Shell Nitro+ = Shell İtele gitsin,nasılsa yakar)

Filtreyi değiştirip Würth enjektör temizleyiciyi koydum,deponun gerisine de BP Ultimate yakıt aldım, araçla 50 Km yaptık, yavaş yavaş açılıyor.  Siz siz olun çok güvendiğiniz istasyondan bile şüphe duyun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Zamanında a...gazın katkılı lpg'leri birçok kişinin enjektörünü tıkamıştı. Aslında katkı kirliliği giderme anlamında iyi niyetle düşünülmüştü. Fakat uzun süre katkısız kullanıpta sonra katkılı lpg alınınca yıllardır biriken kirlenmeler, korozyonlar temizlenmeye başlanınca enjektörler nakavt oldu. Bu tür katkılı yakıtları ya hep kullanacaksınız yada hiç kullanmayacaksınız. Würthün katkılarının, carbon clean işleminin vs bile belli km'yi aşmış araçlarda sorun yaratacağı söyleniyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...