Murat Bal 16 Ağustos 2015 Paylaş 16 Ağustos 2015 Merhaba arkadaşlar. Bilinildiği üzere Mobil yüksek performanslı araçlarda kullanılmak üzere ürettiği 10w 60 vizikositesindeki yağı, 150 bin km ve üzeri araçlarda yağ kaçaklarını önlemek amacıyla da kullanılabileceğini belirtmiş. Şahsıma ait mondeo 3 ün, 230bin kilometrelere gelmesi, yağ eksiltmesi canımı sıkıyordu. Yaklaşık 4 bin km önce bu yağ ile değişimi gerçekleştirdim. Kısaca gözlemlerimi paylaşmak istedim. -Araç yağ eksiltmesini bariz bi şekilde azalttı. 1500km uzun yol, yoğun şehir içi trafiğinde ve de malum hava sıcaklıklarında aracım 5w30 da 600 700 ml eksiltirken, bu yağda 200ml eksiltmedi. -Performans olarak araç özellikle de alt devirlerde hantallaştı, yüksek devirlerde normal. -Motor ilk çalıştığında normale göre biraz daha sesli çalışsa da ısınınca normale dönüyor. -Yağın rengi 5w 30 a göre daha çabuk koyulaştı. (olumlu mu olumsuz bi durum mu bilmiyorum) -Yakıt sarfiyatı bana biraz artmış gibi geldi. -Değişimi yapan usta ekzosdan pis koku yapar dediyse de böyle bir durumla karşılaşmadım. - Ekzosdan herhangi bir duman vs. gelmiyor. Aklıma ilk gelenler bunlar. Ürünün özellik ve onayları: Şartnameler ve OnaylarMobil 1 10W-60 aşağıdaki gereklilikleri karşılar veya fazlasıyla geçer:API SN/SM/SLACEA A3/B3, A3/B4 Mobil 1 10W-60 aşağıdaki üretici onaylarına sahiptir:MB-Approval 229.1 ExxonMobil'e göre Mobil 1 10W-60 aşağıdaki kalite düzeyindedir:API CF Tipik Özellikler Mobil 1 10W-60 Değer Viscosity, cSt (ASTM D445) @ 40º C 152,7 @ 100º C 22,7 Viskozite İndeksi 178 Sülfatlanmış Kül, Ağırlık% (ASTM D874) 1,4 Fosfor, wt% (ASTM D4951) 0,13 Parlama Noktası, ºC (ASTM D92) 234 Yoğunluk @ 15,6 ºC g/ml (ASTM D4052) 0,86 Toplam Baz Numarası (ASTM D2896) 11,8 MRV, -30 ºC, cP (ASTM D4684) 25,762 HTHS Viskozite, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 5,7 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Ağustos 2015 Paylaş 16 Ağustos 2015 Normal sonuç bu, bu yağla bu olur zaten, sen rektefe zamanı yaklaşmış motora biraz zaman kazandırmışsın o kadar, kaçınılmaz sona mali olarak hazırlanmaya başladın sanırım? Daha dayanır ama sonuç kaçınılmazdır, bence daha kötüleşmeden piston segmanla işi şimdiden hallet... 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 16 Ağustos 2015 Paylaş 16 Ağustos 2015 Araçta LPG varmı? Kaç KM'dir var? Mobil 5W50 Peak Life'ta olabilirdi. Yorum bağlantısı
Murat Bal 16 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2015 Arac LPG li 5bin km dir bu yagla kullaniyorum. Peak life 150bin uzeri araclarda pek tavsiye etmiyorlar. Bu bilgiyi mobil in sitesinde okumustum. Genelde uzun yol kullandigimdan ötürü rektefiyelik bi durum oluşacağını sanmiyorum. 300 bine kadar yolu bana göre. Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 16 Ağustos 2015 Paylaş 16 Ağustos 2015 Arac LPG li 5bin km dir bu yagla kullaniyorum. Peak life 150bin uzeri araclarda pek tavsiye etmiyorlar. Bu bilgiyi mobil in sitesinde okumustum. Genelde uzun yol kullandigimdan ötürü rektefiyelik bi durum oluşacağını sanmiyorum. 300 bine kadar yolu bana göre. Nerede okudunuz? Bu yağ da eskiden ve yağ yakan araçlar için.10-60 biraz kalın, motor soğukken sesli çalışması, soğuklarda motorun zorlanması, düşük devirde hantallaşması bu sebepten. Bu yüzden malum yağı da bir denemenizi tavsiye ederim. Mondeo 2000cc Duratec HE motorun 230bin KM'de bu kadar yıpranması bana şaşırtıcı geldi. Aynı motora sahip Mondeo'ya sahiptik. Taş gibi bir motordur. LPG'nin kaç kmdir olduğunu bu sebepten sormuştum. Yorum bağlantısı
Murat Bal 16 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2015 Nerede okudunuz? Bu yağ da eskiden ve yağ yakan araçlar için.10-60 biraz kalın, motor soğukken sesli çalışması, soğuklarda motorun zorlanması, düşük devirde hantallaşması bu sebepten. Bu yüzden malum yağı da bir denemenizi tavsiye ederim. Mondeo 2000cc Duratec HE motorun 230bin KM'de bu kadar yıpranması bana şaşırtıcı geldi. Aynı motora sahip Mondeo'ya sahiptik. Taş gibi bir motordur. LPG'nin kaç kmdir olduğunu bu sebepten sormuştum. Yanlış anlaşılmasın, aracım yağ yakmıyor, yağ kaçırıyor. Bu yağ yağ kaçıran conta ve keçeleri onarma özelliğine sahip olduğunu ve yüksek km li araçlarda kullanabileceğini mobil in kendi internet sitesinden okudum, şu anda bulamıyorum linki. LPG 130 bin km dir takılı. Kış mevsimlerine girerken üst kapağı açtıcam zaten, sübaplarım LPG den dolayı zarar gördüğü için. O zaman piston ve kollarının duruma bakıp, buraya resmedeceğim. Gerçekten o zaman anlaşılacak motora bi zararı olup olmadığı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Ağustos 2015 Paylaş 16 Ağustos 2015 (düzenlendi) İş değişti, yağ yakmıyorsa bu yağdan sonra yakmaya başlar haberin ola, gel sen 300 bini beklemede değiş şu keçeleri 16 Ağustos 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ağustos 2015 Paylaş 16 Ağustos 2015 74 Taunus da kullandım, yağ yakma büyük oranda azalmıştı ama kaçaklar devam etti, sonra rektefiyelik olduk o ayrı . Yağ ile alakası yok bu durumun tabi. Yorum bağlantısı
Murat Bal 16 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2015 İş değişti, yağ yakmıyorsa bu yağdan sonra yakmaya başlar haberin ola, gel sen 300 bini beklemede değiş şu keçeleri Bir kaç ay sonra gerekli revizyonları yaptırıp satmayı düşünüyorum abi. Ben tork seven adamım, sanırım önümüzdeki yıl beni bi jatco bekliyor 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Ağustos 2015 Paylaş 16 Ağustos 2015 Bir kaç ay sonra gerekli revizyonları yaptırıp satmayı düşünüyorum abi. Ben tork seven adamım, sanırım önümüzdeki yıl beni bi jatco bekliyor dsg demede 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Üsdün 17 Ağustos 2015 Paylaş 17 Ağustos 2015 Renginin koyulaşması temizleme gücünü gösterir. Muhtemelen araca şimdiye kadar Mobil 1 sınıfı tam sentetik yağ konulmadı. Ondan dolayı kararmıştır. Bundan sonraki değişimlerle beraber hem yağ yakımı düşecek hemde yağ çok daha temiz kalacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Murat Bal 17 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 17 Ağustos 2015 Renginin koyulaşması temizleme gücünü gösterir. Muhtemelen araca şimdiye kadar Mobil 1 sınıfı tam sentetik yağ konulmadı. Ondan dolayı kararmıştır. Bundan sonraki değişimlerle beraber hem yağ yakımı düşecek hemde yağ çok daha temiz kalacaktır. Aracı 3 yıl önce almıştım, o zamandan bu zamana sürekli Mobil1 5w 30 kullandım. Aslında aklıma takılan soru şudur. Bir sonraki değişimde tekrar 5 30 a dönmeli miyim ? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 18 Ağustos 2015 Paylaş 18 Ağustos 2015 Bir kaç ay sonra gerekli revizyonları yaptırıp satmayı düşünüyorum abi. Ben tork seven adamım, sanırım önümüzdeki yıl beni bi jatco bekliyor Madem tork lazım o zaman jatco değil, manuel lazım 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts