İçeriğe Yönlendir

Araç Hakkındaki Sorunlarım


Salim DEMİREL

Recommended Posts

Salim DEMİREL

Arkadaşlar daha dün 2005 Model Ghia x araca sahip oldum. Gerçekten üst donanımlı ve tam istediğim gibi bir araba...

Şİmdi bir kaç sorum olacak:

1- Motor performansı düşük geldi , bakım yaptırmam gerekiyor. Bu konuda Ankara da iyi bir usta tavsiye edermisiniz ?

2- Sony 6 lı cd çalar cd alıyor ama çalmıyor. ( orjinal cd denedim ) neden olabilir. Ayrıca bu araclarda torpido gözünde aux girişi varmı ? Orjinal teyp sökülmüş double teyp kullanılmış ve geri orj teyp geri takılmış aux gırısı torpitoda yok.

3-Bu model aracın trigeri zincir mi kayış mı ?

Aracı aldığım arkadaş , anahtardan kapama tuşuna basılı tuttugumuzda açık olan pencere ve soonruf kapattığını ancak akü değişimden sonra çalısmadığını söyledi. Bilgisi olan var mı ?

Şimdiden teşekkürler...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

1- araç otomatik ise çok büyük performans beklemeyin.

2- aux girişi var sol alt köşede.

3-triger Zincirli ses yapana kadar değişim gerekmiyor. 200 bin km rahat Görüyor.

Not:cd çalar için yorum yapamam Okuma Bölümü'ne cd almıyor olabilir. 1-2-3 . Cd lere bastığınızda cd Değişimi yapıyor mu?

Yorum bağlantısı
Salim DEMİREL
(düzenlendi)

Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

1- araç otomatik ise çok büyük performans beklemeyin.

2- aux girişi var sol alt köşede.

3-triger Zincirli ses yapana kadar değişim gerekmiyor. 200 bin km rahat Görüyor.

Not:cd çalar için yorum yapamam Okuma Bölümü'ne cd almıyor olabilir. 1-2-3 . Cd lere bastığınızda cd Değişimi yapıyor mu?

Evet cd değişim yapıyor 6 adet alıyor. bastığım cd yi okumaya çalısyor sonra radio ya atıyor.

 

Aux girişi yok. Teyp den oraya gelen kabloyu bulabılır mıyım ?

tarihinde Salim DEMİREL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet cd değişim yapıyor 6 adet alıyor. bastığım cd yi okumaya çalısyor sonra radio ya atıyor.

Okuyucu bölümde hata var büyük ihtimalle.

Aux girişi torpidoda sol alt köşede. Eksik yazmışım

Nasıl yok yeri var kendi mi yok.

Burda fotoğraf var. Nerede nasıl olduğu ile ilgili.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/267083-Bluetooth-Mp3-Decoder-Board-Fm-Radio-Usb-Sd-Aux--Montaj%C4%B1%2E

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Mondeo yu bilmediğim için o konuda yorum yapamıyacağım. Usta olarak ankarada tuncay ustayı tavsiye ederim kesinlikle ford araçlar için ankarada gidilebilecek en iyi usta diyebilirim . Yaklaşımı olsun insanlığı olsun ustalığı olsun on numara birisidir

 

Yıldırımlar Oto San. 96 Sk.No: 17 / 1 Ergazi - ANKARA

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mondeo yu bilmediğim için o konuda yorum yapamıyacağım. Usta olarak ankarada tuncay ustayı tavsiye ederim kesinlikle ford araçlar için ankarada gidilebilecek en iyi usta diyebilirim . Yaklaşımı olsun insanlığı olsun ustalığı olsun on numara birisidir

Yıldırımlar Oto San. 96 Sk.No: 17 / 1 Ergazi - ANKARA

Kesinlikle tavsiye ederim. Çok iyi bir insan çok iyi bir usta.

Merhaba arkadaşlar. Aracı aldığım arkadaş , anahtardan kapama tuşuna basılı tuttugumuzda açık olan pencere ve soonruf kapattığını ancak akü değişimden sonra çalısmadığını söyledi. Bilgisi olan var mı ?

Salim bey konunuzu buraya taşıdım.

Camların kapanması için kodlama gerekli.

Her camı Şöför tarafındaki düğmelerden ayrı ayrı.

1- camı kapatmak için tuşa Basılı tutun.

2- kapandıktan sonra düğmeden elinizi çekin

3- tekrar kapatma düğmesine Basılı tutun. 5-10 saniye bekleyin.

Bunu tersini de açma için yapın.

Bu işlemi tüm camlar için uygulayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salim DEMİREL

Kesinlikle tavsiye ederim. Çok iyi bir insan çok iyi bir usta.

Salim bey konunuzu buraya taşıdım.

Camların kapanması için kodlama gerekli.

Her camı Şöför tarafındaki düğmelerden ayrı ayrı.

1- camı kapatmak için tuşa Basılı tutun.

2- kapandıktan sonra düğmeden elinizi çekin

3- tekrar kapatma düğmesine Basılı tutun. 5-10 saniye bekleyin.

Bunu tersini de açma için yapın.

Bu işlemi tüm camlar için uygulayın.

 

 Evet aux yeri var ama sadece bir delik :)   Bu önerdiğiniz cihaz teyp bağlantısı ile usb okuyor değilmi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet aux yeri var ama sadece bir delik :) Bu önerdiğiniz cihaz teyp bağlantısı ile usb okuyor değilmi ?

Bu cihazın çıkışlarını aux kablosuna bağladım. Gerilimi ben kontaktan aldım.

1- usb okuyor

2- kart okuyor

3- bluetooth bağlantılı cihazdan şarkı Çalışıyor

4- radyo

5- line in ile bir cihaz girişi yapılabiliyor.

Delik var dediniz de oradaki Parça yoksa kablosu vardır. Oraya siz bir Parça uydurursunuz.

Yorum bağlantısı
Salim DEMİREL

Bu cihazın çıkışlarını aux kablosuna bağladım. Gerilimi ben kontaktan aldım.

1- usb okuyor

2- kart okuyor

3- bluetooth bağlantılı cihazdan şarkı Çalışıyor

4- radyo

5- line in ile bir cihaz girişi yapılabiliyor.

Delik var dediniz de oradaki Parça yoksa kablosu vardır. Oraya siz bir Parça uydurursunuz.

 

Teşekkür ederim Mehmet bey yardımlarınız için. hemen sipariş edecegim ama delikte kabloda yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Teşekkür ederim Mehmet bey yardımlarınız için. hemen sipariş edecegim ama delikte kabloda yok

Torpidoyu sökün muhtemelen arkadasındadır.

Torpidoyu sökmek zor değil. Sağda amortisörü var onu unutmayın.

Sipariş verirken şunu da ALIN sağlıklı Çalışır.

R1B1 Car Charger Converter 12V To 5V 3A 15W Step Down Module With USB Cable

http://www.aliexpress.com/item/R1B1-Car-Charger-Converter-12V-To-5V-3A-15W-Step-Down-Module-With-USB-Cable/1216935493.html

Bu da son aldığım cihaz.

RED 12v Digital LED Bluetooth mp3 Decoder Board FM Radio Usb Sd AUX + Remote free shipping

http://www.aliexpress.com/item/RED-12v-Digital-LED-Bluetooth-mp3-Decoder-Board-FM-Radio-Usb-Sd-AUX-Remote-free-shipping/1712000754.html

Ben son aldığımın kablolarını bağladım ve torpidoya attım orda duruyor.

Yorum bağlantısı
Murat Caner Yavuz

Gercekten cok iyi seçim aynı arabayı kullanıyorum teybin aux dan ses kalıtesi mükemmel. Zinciri yeni değiştirdim ben ses yapana kadar kullanmanda sakınca yok triger sık değişmez ama kırılırsa başına çok iş açar. Tekrar hayırlı olsun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Salim DEMİREL
(düzenlendi)

Aux ucunu kesmişler. Serviste torpido içindeki sokete 30 arkasına gecen kablolu sokete 105 tl dediler. Çıkmacılardan ikisini 30 tl ye hallettim. Aux sorunum kalmadı. Ama hala gidişinden memnun değilim. 18.t passatdan sonra bana bu araba çok yavaş geliyor . Sırf bu yüzden bile satabilirim bu aracı...

tarihinde Salim DEMİREL tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aux ucunu kesmişler. Serviste torpido içindeki sokete 30 arkasına gecen kablolu sokete 105 tl dediler. Çıkmacılardan ikisini 30 tl ye hallettim. Aux sorunum kalmadı. Ama hala gidişinden memnun değilim. 18.t passatdan sonra bana bu araba çok yavaş geliyor . Sırf bu yüzden bile satabilirim bu aracı...

Hayırlı olsun.

1.8T 150 bg. Onun yerini dolduracak yine turbo benzinli bir araç olur.

1.6 ecobost 180 bg veya 1.4 tsı gibi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Salim DEMİREL

Hayırlı olsun.

1.8T 150 bg. Onun yerini dolduracak yine turbo benzinli bir araç olur.

1.6 ecobost 180 bg veya 1.4 tsı gibi.

 

Evet haklısınız. Turbolu olmasa da 146 beygir den aynı performansı alırım diye düşünmüştüm ama ustam dahil herkesin dediği bu otomatik şanzıman motor ile uyumlu olmadığı...

Yorum bağlantısı
Onur Oflaz

turbo dışında yaptığım araştırmalarda 1.8t passatın yaklaşık focus 3 ağırlığında olması ve mondeonun bu araçlardan 122 kg ağır olması da var

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet haklısınız. Turbolu olmasa da 146 beygir den aynı performansı alırım diye düşünmüştüm ama ustam dahil herkesin dediği bu otomatik şanzıman motor ile uyumlu olmadığı...

Turbo herzaman maksimum torta 1700-2000 devirde ulaşmak demektir.
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ahmet Hacıoğlu

öncelikle hayırlı olsun. 1500 kg a yakın atmosferik motorluı bir araçta daha fazla performansı modeo değil bu güçte bu motorda hiçbir marka veremez.

ben 2006 gjhia x ten 1.4 tsi passata geçtim. passat 122 beygir olmasına rağmen mondeo dan daha iyi . bununda tek nedeni turbo yani tork işlevi.

şehir içindeki performansı sizi üzebilir ama uzun yolda mondeodan keyif alacaksınız diye tahmin ediyorum...

Yorum bağlantısı
Alper Doğan
(düzenlendi)

Hayırlı olsun güle güle kullanın allah kaza bela vermesin 3000 devirin altında keyfine bakacaksınız mondeonun 3000 devir üstü sizi üzmez emin olun

tarihinde Alper Doğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

öncelikle hayırlı olsun. 1500 kg a yakın atmosferik motorluı bir araçta daha fazla performansı modeo değil bu güçte bu motorda hiçbir marka veremez.

ben 2006 gjhia x ten 1.4 tsi passata geçtim. passat 122 beygir olmasına rağmen mondeo dan daha iyi . bununda tek nedeni turbo yani tork işlevi.

şehir içindeki performansı sizi üzebilir ama uzun yolda mondeodan keyif alacaksınız diye tahmin ediyorum...

Ahmet bey kaçırdığınız iki nokta var.

1- Bizim bahseettiğimiz mondeo otomatik mondeo. Manule gerçekten performanslı.

2-Sizin bahsettiğiniz araç 1.4 ancak Tsi. Yani Turbo beslemeli bir araç. Turbo beslemeli bir araç ile turbo beslemesi olmayan bir aracı kıyaslamak hata olur.

Çünkü Turbo beslemeli araçlar maksimum güce 1700-2000 devirde ulaşırken biz maksimum torka (güce)5-6 bin devirde ulaşırız. Aracınızın bg düşük ama torku yüksek.

Aracınızı da güle güle kullanın. Gerçekten motor ve ov şanzumanını beğendiğim bir araç. Gücüm yeterse ilerde alacağım araçtaki motor ve şanzuman kombinasyonu.

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

mehmet hocam haklısınız ov kullanmadım ama ben sadece şehir içi seri kullanımlarda zaafiyeti olduğunu düşünüyorum. yoksa yüksek hızlarda her zaman atmosferikten yanayım. farklı bir albenisi var.

passatı gerçekten tavsiye ederim kullanım kolaylığı seriliği ekonomikliği üst düzey. ama otomatiğini tavsiye etmem . çünkü dsg maliyetli bir şanzıman . memnun olanlar var ama afedersiniz küfür edende çok. gerçi ben otomatik vitese hepten karşıyım :)  amacım karalamak değil ama mk3 mondeo dan geçilecek iki otomobil var ya accord ya passat. mk4 e bindiğimde mk3 teki o hissi yaşayamadım. Allah sizlere daha güzelini nasip etsin. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

D sınıfı aracın konsepti, uzun yolda c sınıfı araçtan daha yüksek hızlarda güvenle yol almak ve o yüksek hızda daha yüksek hız istendiğinde devrin artışı ile birlikte gücü hissedebilmek. Turbo beslemeli araçlar düşük ve sınırlı devir aralığında yüksek gücü verdiklerinden aslında sürücüsünü bir miktar kandırırlar. Araç sanılandan güçlü bir imaj çizer.Kullanıcısı aracın beygir gücünün önemini unutur ve aracının performansını her durum ve şartta yüksek kabul eder. 

 

Sonuçta aracın ağırlığını tork gücü dengeler ama yüksek hızlara çıkışını beygir gücü simgeler. 122bg aracın hızlanma ivmesi maksimum tork devri olan 4000nm'nin aşılması ile beraber 160 km civarında hayal kırıklığı yaratacak şekilde düşüşe geçer. Düz vites sağlıklı bir Mondeo ise piyasa değimi ile 120km/h'den sona ciğerlenmeye başlar ve soluksuz olarak 200km'ye kadar peformans ve keyfi beraber yaşatır. Üstelik bu hızdan sonra da hızlanma devam eder istenirse.

 

Kullanım ağırlığı şehiriçi ise tubo beslemeli araç, şehirler arası ve hızlı kullanmayı sevenler için ise atmosferik ya da büyük hacim turbo benzinli araçdaha ilgi çekicidir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

evren bey yazdıklarınıza katılıyorum fakat. passat 160 tan sonra hayal kırıklığına uğratmadı ve ya ailemizdeki diğer 1.6 cdti astra hızlanma verileri ve yüksek hız isteği olarak çok farklı motorlar :) ayrıca maksimum gücü 4000 den sonra kesen bir motor değil buna bir çok kez şahit oldum. yada oyle hissettim diyelim. pek ala bunu sollamalarda zaten fazlasıyla hissediyorum. :) atmosferik motorun tadı çok başka bunu 2.4 dohc i vtec motorla çok fazla yaşadım. atmosferiklerin efendisidir bence. ve bu sınıf bir aracın hakkıdır. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

mehmet hocam haklısınız ov kullanmadım ama ben sadece şehir içi seri kullanımlarda zaafiyeti olduğunu düşünüyorum. yoksa yüksek hızlarda her zaman atmosferikten yanayım. farklı bir albenisi var.

passatı gerçekten tavsiye ederim kullanım kolaylığı seriliği ekonomikliği üst düzey. ama otomatiğini tavsiye etmem . çünkü dsg maliyetli bir şanzıman . memnun olanlar var ama afedersiniz küfür edende çok. gerçi ben otomatik vitese hepten karşıyım :)  amacım karalamak değil ama mk3 mondeo dan geçilecek iki otomobil var ya accord ya passat. mk4 e bindiğimde mk3 teki o hissi yaşayamadım. Allah sizlere daha güzelini nasip etsin. :)

Ben bu saatten sonra manuel araç alıp hamallığa devam etmem :D

Çok olsa 4500 tl parça değişir yine de ov binerim :D

Mercedesi unutmuşsunuz geçilecek  araçlar arasında. kompresörlü bir merco çok iyi olur :)

D sınıfı aracın konsepti, uzun yolda c sınıfı araçtan daha yüksek hızlarda güvenle yol almak ve o yüksek hızda daha yüksek hız istendiğinde devrin artışı ile birlikte gücü hissedebilmek. Turbo beslemeli araçlar düşük ve sınırlı devir aralığında yüksek gücü verdiklerinden aslında sürücüsünü bir miktar kandırırlar. Araç sanılandan güçlü bir imaj çizer.Kullanıcısı aracın beygir gücünün önemini unutur ve aracının performansını her durum ve şartta yüksek kabul eder. 

 

Sonuçta aracın ağırlığını tork gücü dengeler ama yüksek hızlara çıkışını beygir gücü simgeler. 122bg aracın hızlanma ivmesi maksimum tork devri olan 4000nm'nin aşılması ile beraber 160 km civarında hayal kırıklığı yaratacak şekilde düşüşe geçer. Düz vites sağlıklı bir Mondeo ise piyasa değimi ile 120km/h'den sona ciğerlenmeye başlar ve soluksuz olarak 200km'ye kadar peformans ve keyfi beraber yaşatır. Üstelik bu hızdan sonra da hızlanma devam eder istenirse.

 

Kullanım ağırlığı şehiriçi ise tubo beslemeli araç, şehirler arası ve hızlı kullanmayı sevenler için ise atmosferik ya da büyük hacim turbo benzinli araçdaha ilgi çekicidir.

Saygılarımla.

İşte bu. Dizel falan boş. yeri geldiğinde 6500 devir çevirebileceğin turbo beslemeli cigerli bir motor :)

evren bey yazdıklarınıza katılıyorum fakat. passat 160 tan sonra hayal kırıklığına uğratmadı ve ya ailemizdeki diğer 1.6 cdti astra hızlanma verileri ve yüksek hız isteği olarak çok farklı motorlar :)ayrıca maksimum gücü 4000 den sonra kesen bir motor değil buna bir çok kez şahit oldum. yada oyle hissettim diyelim. pek ala bunu sollamalarda zaten fazlasıyla hissediyorum. :) atmosferik motorun tadı çok başka bunu 2.4 dohc i vtec motorla çok fazla yaşadım. atmosferiklerin efendisidir bence. ve bu sınıf bir aracın hakkıdır. 

işte benzinli turbo farkı. 6500 kadar doyurur.

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

mercedes araba değil ki o bir yıldız mehmet hocam :D şanzımanda sorun yaşanılabilr normaldir ama tekerrür etme olaslığı fazla :) otomatik olsa bile cvt şanzuman ya da tork konv. devam :) çift kavrama felan bizi bozar abi :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

mercedes araba değil ki o bir yıldız mehmet hocam :D şanzımanda sorun yaşanılabilr normaldir ama tekerrür etme olaslığı fazla :) otomatik olsa bile cvt şanzuman ya da tork konv. devam :) çift kavrama felan bizi bozar abi :)

Focus ve cmaxin korkulu rüyası :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...