Kaan KAHRAMANER 26 Ağustos 2015 Paylaş 26 Ağustos 2015 Merhabalar. Son bir kaç gündür yaşadığım problemi açıklayım. Araba soğukken (Saba ilk çalıştırma, öğlen iş yerinde yemeğe giderken ve iş çıkışında) aracı çalıştırmaya çalıştığımda ilk seferde almıyor. gaza da basıyorum çalıştırırken ama çalışmıyor meret. ama kontağı kapatıp tekrar açtığımda gaz bile vermeme gerek kalmadan hemen çalışıyor. yani ilk seferde yapması gerekeni 2. seferde yapıyor bugün aracı biraz benzinde kullandım. yarına değişen bişey olacakmı bakıcam ama çözüm olacağını sanmıyorum. sonuçta sıralı sistem her halükarda önce benzinde çalışıyordu. Aklında neden olabileceğini bilen varsa söyleyebilir mi? Biraz kıl bir adamım araba konusunda en ufak sorunu tabiri caizse pireyi deve yaparım Yorum bağlantısı
Naim Durmaz 26 Ağustos 2015 Paylaş 26 Ağustos 2015 Lpg regülatörünün diyaframı zamanla yıpranıp delindiğinde emme manifolduna bir miktar gaz sızabiliyor ve dolayısı ile bekleme sonrası çalıştırmalarda motor hem lpg hem de benzin nedeni ile boğulmuş gibi olabilir.İlk marş uzun sürüyor ve motor ikinci marşı istiyorsa bir ihtimasl sorun budur.. Yorum bağlantısı
Çözüm Mehmet Ozyurek 26 Ağustos 2015 Çözüm Paylaş 26 Ağustos 2015 enjektörler işiyor ve araç boğuluyor olabilir. Benzin pompası sorunlu. Bu da ikinci ve güçlü ihtimal. Kontağı açıp bekleyip kapatın. Tekrar açıp bekleyip kapatın. Tekrar açıp brkleyip marşa basın. Beklemeler beşer saniye. Araç düzgün çalışırsa pompa bozuk. 3 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 26 Ağustos 2015 Paylaş 26 Ağustos 2015 enjektörler işiyor ve araç boğuluyor olabilir. Benzin pompası sorunlu. Bu da ikinci ve güçlü ihtimal. Kontağı açıp bekleyip kapatın. Tekrar açıp bekleyip kapatın. Tekrar açıp brkleyip marşa basın. Beklemeler beşer saniye. Araç düzgün çalışırsa pompa bozuk. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 26 Ağustos 2015 Paylaş 26 Ağustos 2015 Lpg regülatörünün diyaframı zamanla yıpranıp delindiğinde emme manifolduna bir miktar gaz sızabiliyor ve dolayısı ile bekleme sonrası çalıştırmalarda motor hem lpg hem de benzin nedeni ile boğulmuş gibi olabilir.İlk marş uzun sürüyor ve motor ikinci marşı istiyorsa bir ihtimasl sorun budur.. Bence sorunun cevabı Naim beyin mesajında. Çünkü geç marş sorunu bende de belirdi. (Düzenli benzinde kullanımda sıkıntı yok. İşin içine gaz girdi mi araç zor marş alıyor.) Ve şuanda regülatörüm arızalı (BRC) yarın tamir kiti ile müdahale edeceğiz. Sonucu yazarım. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ağustos 2015 Paylaş 27 Ağustos 2015 Aynı sorunu yaşadım. 2 yada üç kontak ve marş yapınca hemen çalışıyordu. Benzin pompasını değiştirecektim fakat benzindeki çekişinde de problem yoktu. Sıkıntı lpg den çıktı. Aracınızın lpgsini tamamen bitirin. o şekilde deneyin büyük ihtimalle çok rahat çalışacak tek seferde. Tek seferde çalışıyorsa eğer, sorun lpgden geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Naim Durmaz 27 Ağustos 2015 Paylaş 27 Ağustos 2015 Lpg regülatöründe sorun olup olmadığından emin olmak için akşam eve geldiğinizde regülatör üzerindeki vakum hortumunu çıkartın ,sabah aracınıza binmeden tekrar vakum hortumunu takın marş da sorun yok ise diyafram yırtılmasıdır.Lpg servislerinde bu testi yarısına kadar su dolu pet şişe ile yapıyorlar.. Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 27 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2015 teşekkürler hepsini deneyeceğim Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 28 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2015 Mehmet Bey'in dediğini yaptım. Direk çalışıyor araç. kontağı kapa aç yöntemiyle. Kesinlikle benzin pompasından diyebilirmiyiz? LPG regülatörü arızasında da aynı şekilde düzelme olabilir mi? Yorum bağlantısı
Semih İzgi 28 Ağustos 2015 Paylaş 28 Ağustos 2015 Mehmet Bey'in dediğini yaptım. Direk çalışıyor araç. kontağı kapa aç yöntemiyle. Kesinlikle benzin pompasından diyebilirmiyiz? LPG regülatörü arızasında da aynı şekilde düzelme olabilir mi? Kaan bey, Regulator bozuk olsa dahi Mehmet beyin dediğini yaptıgınızda düzgün çalışması normal. Bende de aynı sorun vardı, dün regülatöre tamir kiti uyguladık, (lastikler çürümüştü) Sorun ortadan kalktı, şuan manifolda enjektörlere gaz dolmuyor. Not. Benim regülatör arızam brc programında gözlenebiliyordu. Basınç çok yüksekti ve regülatörden kısılamıyordu. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ağustos 2015 Paylaş 31 Ağustos 2015 Mehmet Bey'in dediğini yaptım. Direk çalışıyor araç. kontağı kapa aç yöntemiyle. Kesinlikle benzin pompasından diyebilirmiyiz? LPG regülatörü arızasında da aynı şekilde düzelme olabilir mi? Söz konusu benzinde çalışma ise.. İlk akla gelen benzin pompasıdır... Bir uzman görüşü alın.. Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 31 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2015 Mehmet Bey sıralı sistem araçlarda zaten önce benzinde çalışıyor biliyorsunuz. Geçen gün LPG'yi kontrol ettirdim. Bir ölçüm yaptılar ben anlamasamda LPG beyninde bişey yok dediler. Benzin pompası illaki değişecek şu an. Olmasa da zaten araştırdığım kadarıyla benzin pompası 100.000 km ve üstünde zaten arıza çıkarabilen bir parçaymış. Benim araçda geldi 170.000'e. Zamanı gelmiştir. Muhtemelen yakıt kullanımınada etki eder. Diğer arkadaşlardan gelen yorumlar için de teşekkür ederim. Onların bilgileri ve tecrübelerine dayanarak LPG yi kontrol ettirdim. Umarım ordan değildir diye yinede ümidimi benzin pompasına saklıyorum. Şu an için durumum müsait değil yaptıramıyorum. Peki Benzin pompası arızasında bir süre daha bu şekilde kullanmamda herhangi bir sakınca var mı? Araç sadece LPG'de kullanılıyor bu aralar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ağustos 2015 Paylaş 31 Ağustos 2015 Araçta herhangi bir yere zararı olmaz. Bir gün aniden çalışmaz olur. Otoparkta yada mola yerinde kalırsınız. Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 31 Ağustos 2015 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2015 bir süre şehir içindeyim zaten yapacak bişey yok 1-2 haftaya çözmeyi planlıyorum. Buraya yine çözümü yazarım Teşekkürler bilgilendirme için Yorum bağlantısı
ersen kablan 5 Eylül 2015 Paylaş 5 Eylül 2015 merhabalar 2001 model 2000 motor ghia aracım var aynı sorunu bnde yaşıyorum fakat motor sıcakken tek marşta alıyor 5-6 saat bekleyınce gene çalışmıyor lpg de calıstırıyorum 3-4 dk motor ısınınca benzınde tek marşta alıyor motor sogukken hiç marş almıyor buji , buji kabloları , bobin , gaz kelebeği , komple şamandıra , hava akışmetre sensörü , hava hortumu , bütün filtreler , bakımı yapıldı , hız sensörü okdr cok masraf yaptım değiştrdim oksijen sensörü kabloları kopuk bi alakası olabılırmı acaba bilmiyorum onu bağlıycak elektrıkcı bulamadım ondanmıdır yoksa başka bi sorun mu çözemedim Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 9 Eylül 2015 Yazar Paylaş 9 Eylül 2015 Daha yaptırmadım ben. Benzin pompası değişecek kesin. Şamandıra ile beraber değiştirmeyi planlıyorum. Çözülünce yazarım. Motor sıcakken evet bende de sorun yok. Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 13 Eylül 2015 Yazar Paylaş 13 Eylül 2015 Benzin Pompası ve Şamandırayı değiştirdim problem çözüldü. Teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
ersen kablan 14 Eylül 2015 Paylaş 14 Eylül 2015 Benzin Pompası ve Şamandırayı değiştirdim problem çözüldü. Teşekkürler. bnde değiştircem ama orjinalini taktır deyip duruyolar 2000 motor oldugu için 2 defa yan sanayi felan idare etsin diye taktırdım 2 side bozuldu gazda çalıştırıyorum sonra kontak aç kapa yapıyorum valla napıyım çalışmıyor motor sogukken bu orginalinin bi markası felan varmı nerden temin etcem bilemiyorum Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 15 Eylül 2015 Yazar Paylaş 15 Eylül 2015 bnde değiştircem ama orjinalini taktır deyip duruyolar 2000 motor oldugu için 2 defa yan sanayi felan idare etsin diye taktırdım 2 side bozuldu gazda çalıştırıyorum sonra kontak aç kapa yapıyorum valla napıyım çalışmıyor motor sogukken bu orginalinin bi markası felan varmı nerden temin etcem bilemiyorum Valla hoam ya yetkili servise gideceksin ya da özel servise. Dışarda faturasız yaptırdığın zaman bir işi illaki dönüp seni bi şekilde buluyor. Her ustaya lafım yok ama piyasadaki çoğu usta böyle. Ben ACL servise gidiyorum Ankarada. İzmir'de Ustaeller'e gittim. Yaptırdığım herhangi bir arıza nüksetmedi daha. Faturalı iş en iyisi. Tekrar bi problem verirse aha bak bunu sen yaptın bu tarihte al sana faturası dersin. Yorum bağlantısı
Koray Demir 15 Eylül 2015 Paylaş 15 Eylül 2015 bnde değiştircem ama orjinalini taktır deyip duruyolar 2000 motor oldugu için 2 defa yan sanayi felan idare etsin diye taktırdım 2 side bozuldu gazda çalıştırıyorum sonra kontak aç kapa yapıyorum valla napıyım çalışmıyor motor sogukken bu orginalinin bi markası felan varmı nerden temin etcem bilemiyorum Orjinal üzerinden çıkan marka Visteon dur. Ford parçacılarda ve yetkili servislerde bulunur. Yorum bağlantısı
ersen kablan 15 Eylül 2015 Paylaş 15 Eylül 2015 Valla hoam ya yetkili servise gideceksin ya da özel servise. Dışarda faturasız yaptırdığın zaman bir işi illaki dönüp seni bi şekilde buluyor. Her ustaya lafım yok ama piyasadaki çoğu usta böyle. Ben ACL servise gidiyorum Ankarada. İzmir'de Ustaeller'e gittim. Yaptırdığım herhangi bir arıza nüksetmedi daha. Faturalı iş en iyisi. Tekrar bi problem verirse aha bak bunu sen yaptın bu tarihte al sana faturası dersin. o ACL iskitlerde 4 hafta önce ank daydım adam dedi bana biz 2000 motora bakmıyoruz , sorma gitmediğim yer kalmadı istanbuldayım suan Kent ford servis var diyo aracında LPG varsa bakmıyoruz en son BOsch Car servis varmış beylikdüzünde yarın oraya gitcem Yorum bağlantısı
Kaan KAHRAMANER 15 Eylül 2015 Yazar Paylaş 15 Eylül 2015 2000 motorlara bakmıyoruz ilginç bir cevap olmuş. Envai çeşit ford'a bakıyorlar. Zannetmiyorum öyle bir cevap vereceklerini ama sen diyorsan doğrudur. Yorum bağlantısı
ersen kablan 17 Eylül 2015 Paylaş 17 Eylül 2015 uğraşmak istemiyorlar açıkcası 2ci oksijen sensörünü bağlatamadım servis şeması ingilizce biz yapamayız gibi bi cevap verdiler düşün , pompaya gelince 3 bar felan yeterli olmuyo galiba araçla oynamış önceki sahibi 160 hp tesisatıyla oynamışlar bugun pompa aramaya gidiyom sinir bozucu ya 1 yıldır pompa sorunu yaşıyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts