İçeriğe Yönlendir

Fiesta Fun Araç Lifte Çalışır Durumda Iken Tekerlekler Dönüyor...


YAVUZ TÜRK

Recommended Posts

YAVUZ TÜRK

Merhabalar. Gruba yeni katılmış bulunmaktayım. Aracım 1999 model yurt dışı girişli 1.4 fiesta fun 3 kapı forumda bu araçtan olan arkadaş varsa tanışmak isterim. Aracı 2 ay önce aldım ve ilk aracım. Aracı yavaş yavaş tanımaya başladım ve şu an için memnunum inşallah ta pişman etmez.

Sorunum araç lifte çalışırken ön tekerler dönüyor ama herhangibir şekilde el ayakla durduruluyor.Buna istinaden yolda giderken 5 viteste 100 le giderken aracı boşa alıyorum ve normal rölantim 950 civarında iken 100 le giderken vitesi boşa alınca 1200 civarında daha yüksek hızlarda 1300ü geçiyor. Şimdiden herkese iyi dorumlar artık bende bir fordcuyum.. :)

Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK

hepsi normal çalışma şeklidir.

arkadaşımda honda civic 1.6ies var ama onunkinde bu tip düzen yok yani araç liftteyken tekerler sabit aracı boşa attığında normal rölanti seviyesinde o yüzden bize garip geldi. Birde eklemeyi unuttum araç bayır aşağı giderken viteste iken sanki kasılıyor hızlanma olmuyor olsada çok az veya hafif yamaç aşağı gazdan çekince hız ciddi oranda düşüyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ne kadar çok kompresyon varsa ve debriyaj ne kadar iyi ise o kdar hız fazla düşer. bu da iyi bir şey

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Araç tamamen normal çalışıyor.Fakat anlamadığım 100 le giderken boşa alınca 950 civarı olan rolanti 130 la giderken 1200 lerde mi kalıyor ? O şekilde kalıyorsa problem var demektir.

Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK

Araç tamamen normal çalışıyor.Fakat anlamadığım 100 le giderken boşa alınca 950 civarı olan rolanti 130 la giderken 1200 lerde mi kalıyor ? O şekilde kalıyorsa problem var demekt

Tam olarak derdimi anlatamamış olabilirim. Biraz daha açıklayayım. Aracı çalıştırıyorum ilk zaten 1600-1700 rpm çalışıyor hafif ısınana kadar ısınınca 900-950 rpm civarında seyrediyor. Sonrasında yola çıkıyorum mesela 80 ile giderken vitesi boşa alınca 1000 rpm 100 ile giderken 1150 rpm daha sonrasında 140 ile giderken boşa atıyorum 1400 rpm civarında takılıyor rpm ben de bu durumu anlayamadım. 2006 yılından beri accent era kullanıyorum babamın arabası onda bu tip durum söz konusu olmamıştı. rölanti ne ise öyle kalıyor hangi hızda olduğunuz önemli değil.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Araçta lpg var mı ? varsa bir baktırın.Durum normal değil hiç bir zaman devir 1100 ün üstünde olmaz.Bizim araç soğukken bile 1000 i çok az geçiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Tam olarak derdimi anlatamamış olabilirim. Biraz daha açıklayayım. Aracı çalıştırıyorum ilk zaten 1600-1700 rpm çalışıyor hafif ısınana kadar ısınınca 900-950 rpm civarında seyrediyor. Sonrasında yola çıkıyorum mesela 80 ile giderken vitesi boşa alınca 1000 rpm 100 ile giderken 1150 rpm daha sonrasında 140 ile giderken boşa atıyorum 1400 rpm civarında takılıyor rpm ben de bu durumu anlayamadım. 2006 yılından beri accent era kullanıyorum babamın arabası onda bu tip durum söz konusu olmamıştı. rölanti ne ise öyle kalıyor hangi hızda olduğunuz önemli değil.

 

Aracınız daha iyi fren performansı için yapıyor bunu. Bunu yapması normal. Yapmıyorsa sıkıntı var. Ford a özel bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Uğur Keklik

Öncelikle tekerlerin lifte dönmesine bende ilk gördüğümde çok şaşırmıştım, bu fordlarda böyleymiş. Servis söylemişti.

 

araç boştayken devir yükseltmesi şöyle açıklayayım;

 

araç senin vitesi boşa attığını bilmiyor, vites değiştirecek zannediyor.

Hızlanma aşamasında bir üst vitese geçerken devri yüksek tutuyor ki, vites geçişleri sarsıntılı olmasın.

 

Hem zaten ne bir üretici, ne test şirketi ne de ehliyet-direksiyon kursu şirketi kesinlikle arabayı boşa atarak gitmeyi tavsiye etmez.

3 kuruş yakıt ekonomisi için riske girmeyin, boşta giderken, şarj dinamosu az elektrik üretir, fren merkezinde basınç azalır,

rolenti devrinde buji ve ateşleme arızaları varsa kendini kolay gösterir aracın stop etme olasılığı artar, frenler tutmaz......... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

2000 devirde vites değiştiriyoruz biz o nasıl rölanti öyle? Benim araba sıcak soğuk yaz kış farketmez 800 max 850 devirde çalıyor. Liftte benim tekerler de dönüyor ben de ilk önce garipsedim ama sonradan normal olduğunu öğrendim. Vites boşta iken de devir yukselmiyor hiç bu da çok garip geldi bana?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
kenan karga

Araçta lpg var mı ? varsa bir baktırın.Durum normal değil hiç bir zaman devir 1100 ün üstünde olmaz.Bizim araç soğukken bile 1000 i çok az geçiyor.

katılıyorum rolantide her zaman 1000-1100 arasında çalışıyor aracım

Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK

Araçta lpg var mı ? varsa bir baktırın.Durum normal değil hiç bir zaman devir 1100 ün üstünde olmaz.Bizim araç soğukken bile 1000 i çok az geçiyor.

Araçta lpg yok hiç takılmamış

Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK

Öncelikle tekerlerin lifte dönmesine bende ilk gördüğümde çok şaşırmıştım, bu fordlarda böyleymiş. Servis söylemişti.

 

araç boştayken devir yükseltmesi şöyle açıklayayım;

 

araç senin vitesi boşa attığını bilmiyor, vites değiştirecek zannediyor.

Hızlanma aşamasında bir üst vitese geçerken devri yüksek tutuyor ki, vites geçişleri sarsıntılı olmasın.

 

Hem zaten ne bir üretici, ne test şirketi ne de ehliyet-direksiyon kursu şirketi kesinlikle arabayı boşa atarak gitmeyi tavsiye etmez.

3 kuruş yakıt ekonomisi için riske girmeyin, boşta giderken, şarj dinamosu az elektrik üretir, fren merkezinde basınç azalır,

rolenti devrinde buji ve ateşleme arızaları varsa kendini kolay gösterir aracın stop etme olasılığı artar, frenler tutmaz......... 

bilgi için teşekkürler zaten hiçbir şekilde boşta kullanmam arabayı liftte tekerllekleri öyle görünce bu tip yöntemler denedim nereden kaynaklanır acaba diye 

Rolanti valfini temizleyin.

şuan için ilk bunu düşünüyorum..

Yorum bağlantısı

Öncelikle tekerlerin lifte dönmesine bende ilk gördüğümde çok şaşırmıştım, bu fordlarda böyleymiş. Servis söylemişti.

 

araç boştayken devir yükseltmesi şöyle açıklayayım;

 

araç senin vitesi boşa attığını bilmiyor, vites değiştirecek zannediyor.

Hızlanma aşamasında bir üst vitese geçerken devri yüksek tutuyor ki, vites geçişleri sarsıntılı olmasın.

 

Hem zaten ne bir üretici, ne test şirketi ne de ehliyet-direksiyon kursu şirketi kesinlikle arabayı boşa atarak gitmeyi tavsiye etmez.

3 kuruş yakıt ekonomisi için riske girmeyin, boşta giderken, şarj dinamosu az elektrik üretir, fren merkezinde basınç azalır,

rolenti devrinde buji ve ateşleme arızaları varsa kendini kolay gösterir aracın stop etme olasılığı artar, frenler tutmaz......... 

 

Her araçta oluyor düz viteste tabi.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

99 modelde nerede bilmiyorum ama 2001 modelinde havafiltresinin içerisinde egzos manifoldunun altında.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yazdıklarınız, aracınızın mükemmel durumda olduğunu gösteriyor

Sakın ha kurcalamayın. Olması gereken ilk mesajda yazılanlardır.

arkadaşımda honda civic 1.6ies var ama onunkinde bu tip düzen yok yani araç liftteyken tekerler sabit aracı boşa attığında normal rölanti seviyesinde o yüzden bize garip geldi. Birde eklemeyi unuttum araç bayır aşağı giderken viteste iken sanki kasılıyor hızlanma olmuyor olsada çok az veya hafif yamaç aşağı gazdan çekince hız ciddi oranda düşüyor.

Bu da çok güzel

Araç ne kadar sağlıklıysa kompresyon o kadar yüksektir ve gazı kesince o kadar çok frenler aracı.

Tam olarak derdimi anlatamamış olabilirim. Biraz daha açıklayayım. Aracı çalıştırıyorum ilk zaten 1600-1700 rpm çalışıyor hafif ısınana kadar ısınınca 900-950 rpm civarında seyrediyor. Sonrasında yola çıkıyorum mesela 80 ile giderken vitesi boşa alınca 1000 rpm 100 ile giderken 1150 rpm daha sonrasında 140 ile giderken boşa atıyorum 1400 rpm civarında takılıyor rpm ben de bu durumu anlayamadım. 2006 yılından beri accent era kullanıyorum babamın arabası onda bu tip durum söz konusu olmamıştı. rölanti ne ise öyle kalıyor hangi hızda olduğunuz önemli değil.

Araç ne kadar hızlı ise o kadar çok enerjiye ihtiyaç duyar (fren direksiyon ışıklar vb)

Bunu hisseden araç devri yükseltir

5 km hızın üstünde devir yükselmeye başlar.

5 e kadar aracı duruyor kabul eder.

Hız dışında

Direksiyon çevrilmesi frene basılması far açılması devri yükseltir

Hepsi de olması gerekendir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Bizim arabanın filtre kutusu motorun üstünde sizinki yanlış değilsem sol farın arkasında.

 

Bulmanız gereken parça böyle birşey

 

focus.rolanti.valfi.f1.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Denk gelmeyi isterim bende de 1.6 var :)

Sizinki ağlak surat mı

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Dağılın bende 1.25 var :) bu arada şu boşa atma meselesini hala anlamış değilim. İstersen 100 istersen 200 le git devir her zaman sabit kalır ve 1000 civarında durur.

501c49dd52fe2e47e51be98c9663af5b.jpg

Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK

Yazdıklarınız, aracınızın mükemmel durumda olduğunu gösteriyor

Sakın ha kurcalamayın. Olması gereken ilk mesajda yazılanlardır.

Bu da çok güzel

Araç ne kadar sağlıklıysa kompresyon o kadar yüksektir ve gazı kesince o kadar çok frenler aracı.

Araç ne kadar hızlı ise o kadar çok enerjiye ihtiyaç duyar (fren direksiyon ışıklar vb)

Bunu hisseden araç devri yükseltir

5 km hızın üstünde devir yükselmeye başlar.

5 e kadar aracı duruyor kabul eder.

Hız dışında

Direksiyon çevrilmesi frene basılması far açılması devri yükseltir

Hepsi de olması gerekendir.

Teşekkürler yorumunuz için umulur ki araç bizi utandırmaz.. :9

Bizim arabanın filtre kutusu motorun üstünde sizinki yanlış değilsem sol farın arkasında.

 

Bulmanız gereken parça böyle birşey

 

focus.rolanti.valfi.f1.JPG

parçayı biliyorum boş bir zamanımda halledeğim bakım sonuçta planlı bakım tutum her zaman iyidir :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...