YAVUZ TÜRK 17 Kasım 2015 Paylaş 17 Kasım 2015 Merhabalar. Gruba yeni katılmış bulunmaktayım. Aracım 1999 model yurt dışı girişli 1.4 fiesta fun 3 kapı forumda bu araçtan olan arkadaş varsa tanışmak isterim. Aracı 2 ay önce aldım ve ilk aracım. Aracı yavaş yavaş tanımaya başladım ve şu an için memnunum inşallah ta pişman etmez. Sorunum araç lifte çalışırken ön tekerler dönüyor ama herhangibir şekilde el ayakla durduruluyor.Buna istinaden yolda giderken 5 viteste 100 le giderken aracı boşa alıyorum ve normal rölantim 950 civarında iken 100 le giderken vitesi boşa alınca 1200 civarında daha yüksek hızlarda 1300ü geçiyor. Şimdiden herkese iyi dorumlar artık bende bir fordcuyum.. Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK 17 Kasım 2015 Yazar Paylaş 17 Kasım 2015 hepsi normal çalışma şeklidir. arkadaşımda honda civic 1.6ies var ama onunkinde bu tip düzen yok yani araç liftteyken tekerler sabit aracı boşa attığında normal rölanti seviyesinde o yüzden bize garip geldi. Birde eklemeyi unuttum araç bayır aşağı giderken viteste iken sanki kasılıyor hızlanma olmuyor olsada çok az veya hafif yamaç aşağı gazdan çekince hız ciddi oranda düşüyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2015 Paylaş 17 Kasım 2015 ne kadar çok kompresyon varsa ve debriyaj ne kadar iyi ise o kdar hız fazla düşer. bu da iyi bir şey 4 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 17 Kasım 2015 Paylaş 17 Kasım 2015 Araç tamamen normal çalışıyor.Fakat anlamadığım 100 le giderken boşa alınca 950 civarı olan rolanti 130 la giderken 1200 lerde mi kalıyor ? O şekilde kalıyorsa problem var demektir. Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK 17 Kasım 2015 Yazar Paylaş 17 Kasım 2015 Araç tamamen normal çalışıyor.Fakat anlamadığım 100 le giderken boşa alınca 950 civarı olan rolanti 130 la giderken 1200 lerde mi kalıyor ? O şekilde kalıyorsa problem var demekt Tam olarak derdimi anlatamamış olabilirim. Biraz daha açıklayayım. Aracı çalıştırıyorum ilk zaten 1600-1700 rpm çalışıyor hafif ısınana kadar ısınınca 900-950 rpm civarında seyrediyor. Sonrasında yola çıkıyorum mesela 80 ile giderken vitesi boşa alınca 1000 rpm 100 ile giderken 1150 rpm daha sonrasında 140 ile giderken boşa atıyorum 1400 rpm civarında takılıyor rpm ben de bu durumu anlayamadım. 2006 yılından beri accent era kullanıyorum babamın arabası onda bu tip durum söz konusu olmamıştı. rölanti ne ise öyle kalıyor hangi hızda olduğunuz önemli değil. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 18 Kasım 2015 Paylaş 18 Kasım 2015 Araçta lpg var mı ? varsa bir baktırın.Durum normal değil hiç bir zaman devir 1100 ün üstünde olmaz.Bizim araç soğukken bile 1000 i çok az geçiyor. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 18 Kasım 2015 Paylaş 18 Kasım 2015 Tam olarak derdimi anlatamamış olabilirim. Biraz daha açıklayayım. Aracı çalıştırıyorum ilk zaten 1600-1700 rpm çalışıyor hafif ısınana kadar ısınınca 900-950 rpm civarında seyrediyor. Sonrasında yola çıkıyorum mesela 80 ile giderken vitesi boşa alınca 1000 rpm 100 ile giderken 1150 rpm daha sonrasında 140 ile giderken boşa atıyorum 1400 rpm civarında takılıyor rpm ben de bu durumu anlayamadım. 2006 yılından beri accent era kullanıyorum babamın arabası onda bu tip durum söz konusu olmamıştı. rölanti ne ise öyle kalıyor hangi hızda olduğunuz önemli değil. Aracınız daha iyi fren performansı için yapıyor bunu. Bunu yapması normal. Yapmıyorsa sıkıntı var. Ford a özel bildiğim kadarıyla. Yorum bağlantısı
Uğur Keklik 18 Kasım 2015 Paylaş 18 Kasım 2015 Öncelikle tekerlerin lifte dönmesine bende ilk gördüğümde çok şaşırmıştım, bu fordlarda böyleymiş. Servis söylemişti. araç boştayken devir yükseltmesi şöyle açıklayayım; araç senin vitesi boşa attığını bilmiyor, vites değiştirecek zannediyor. Hızlanma aşamasında bir üst vitese geçerken devri yüksek tutuyor ki, vites geçişleri sarsıntılı olmasın. Hem zaten ne bir üretici, ne test şirketi ne de ehliyet-direksiyon kursu şirketi kesinlikle arabayı boşa atarak gitmeyi tavsiye etmez. 3 kuruş yakıt ekonomisi için riske girmeyin, boşta giderken, şarj dinamosu az elektrik üretir, fren merkezinde basınç azalır, rolenti devrinde buji ve ateşleme arızaları varsa kendini kolay gösterir aracın stop etme olasılığı artar, frenler tutmaz......... 2 Yorum bağlantısı
Erdal Aydın 18 Kasım 2015 Paylaş 18 Kasım 2015 2000 devirde vites değiştiriyoruz biz o nasıl rölanti öyle? Benim araba sıcak soğuk yaz kış farketmez 800 max 850 devirde çalıyor. Liftte benim tekerler de dönüyor ben de ilk önce garipsedim ama sonradan normal olduğunu öğrendim. Vites boşta iken de devir yukselmiyor hiç bu da çok garip geldi bana? 1 Yorum bağlantısı
kenan karga 18 Kasım 2015 Paylaş 18 Kasım 2015 Araçta lpg var mı ? varsa bir baktırın.Durum normal değil hiç bir zaman devir 1100 ün üstünde olmaz.Bizim araç soğukken bile 1000 i çok az geçiyor. katılıyorum rolantide her zaman 1000-1100 arasında çalışıyor aracım Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK 18 Kasım 2015 Yazar Paylaş 18 Kasım 2015 Araçta lpg var mı ? varsa bir baktırın.Durum normal değil hiç bir zaman devir 1100 ün üstünde olmaz.Bizim araç soğukken bile 1000 i çok az geçiyor. Araçta lpg yok hiç takılmamış Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK 18 Kasım 2015 Yazar Paylaş 18 Kasım 2015 Öncelikle tekerlerin lifte dönmesine bende ilk gördüğümde çok şaşırmıştım, bu fordlarda böyleymiş. Servis söylemişti. araç boştayken devir yükseltmesi şöyle açıklayayım; araç senin vitesi boşa attığını bilmiyor, vites değiştirecek zannediyor. Hızlanma aşamasında bir üst vitese geçerken devri yüksek tutuyor ki, vites geçişleri sarsıntılı olmasın. Hem zaten ne bir üretici, ne test şirketi ne de ehliyet-direksiyon kursu şirketi kesinlikle arabayı boşa atarak gitmeyi tavsiye etmez. 3 kuruş yakıt ekonomisi için riske girmeyin, boşta giderken, şarj dinamosu az elektrik üretir, fren merkezinde basınç azalır, rolenti devrinde buji ve ateşleme arızaları varsa kendini kolay gösterir aracın stop etme olasılığı artar, frenler tutmaz......... bilgi için teşekkürler zaten hiçbir şekilde boşta kullanmam arabayı liftte tekerllekleri öyle görünce bu tip yöntemler denedim nereden kaynaklanır acaba diye Rolanti valfini temizleyin. şuan için ilk bunu düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Kasım 2015 Paylaş 18 Kasım 2015 Öncelikle tekerlerin lifte dönmesine bende ilk gördüğümde çok şaşırmıştım, bu fordlarda böyleymiş. Servis söylemişti. araç boştayken devir yükseltmesi şöyle açıklayayım; araç senin vitesi boşa attığını bilmiyor, vites değiştirecek zannediyor. Hızlanma aşamasında bir üst vitese geçerken devri yüksek tutuyor ki, vites geçişleri sarsıntılı olmasın. Hem zaten ne bir üretici, ne test şirketi ne de ehliyet-direksiyon kursu şirketi kesinlikle arabayı boşa atarak gitmeyi tavsiye etmez. 3 kuruş yakıt ekonomisi için riske girmeyin, boşta giderken, şarj dinamosu az elektrik üretir, fren merkezinde basınç azalır, rolenti devrinde buji ve ateşleme arızaları varsa kendini kolay gösterir aracın stop etme olasılığı artar, frenler tutmaz......... Her araçta oluyor düz viteste tabi. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 99 modelde nerede bilmiyorum ama 2001 modelinde havafiltresinin içerisinde egzos manifoldunun altında. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 Yazdıklarınız, aracınızın mükemmel durumda olduğunu gösteriyor Sakın ha kurcalamayın. Olması gereken ilk mesajda yazılanlardır. arkadaşımda honda civic 1.6ies var ama onunkinde bu tip düzen yok yani araç liftteyken tekerler sabit aracı boşa attığında normal rölanti seviyesinde o yüzden bize garip geldi. Birde eklemeyi unuttum araç bayır aşağı giderken viteste iken sanki kasılıyor hızlanma olmuyor olsada çok az veya hafif yamaç aşağı gazdan çekince hız ciddi oranda düşüyor.Bu da çok güzel Araç ne kadar sağlıklıysa kompresyon o kadar yüksektir ve gazı kesince o kadar çok frenler aracı. Tam olarak derdimi anlatamamış olabilirim. Biraz daha açıklayayım. Aracı çalıştırıyorum ilk zaten 1600-1700 rpm çalışıyor hafif ısınana kadar ısınınca 900-950 rpm civarında seyrediyor. Sonrasında yola çıkıyorum mesela 80 ile giderken vitesi boşa alınca 1000 rpm 100 ile giderken 1150 rpm daha sonrasında 140 ile giderken boşa atıyorum 1400 rpm civarında takılıyor rpm ben de bu durumu anlayamadım. 2006 yılından beri accent era kullanıyorum babamın arabası onda bu tip durum söz konusu olmamıştı. rölanti ne ise öyle kalıyor hangi hızda olduğunuz önemli değil.Araç ne kadar hızlı ise o kadar çok enerjiye ihtiyaç duyar (fren direksiyon ışıklar vb) Bunu hisseden araç devri yükseltir 5 km hızın üstünde devir yükselmeye başlar. 5 e kadar aracı duruyor kabul eder. Hız dışında Direksiyon çevrilmesi frene basılması far açılması devri yükseltir Hepsi de olması gerekendir. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 21 Kasım 2015 Paylaş 21 Kasım 2015 Bizim arabanın filtre kutusu motorun üstünde sizinki yanlış değilsem sol farın arkasında. Bulmanız gereken parça böyle birşey 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Kasım 2015 Paylaş 21 Kasım 2015 Denk gelmeyi isterim bende de 1.6 var Sizinki ağlak surat mı Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 22 Kasım 2015 Paylaş 22 Kasım 2015 Dağılın bende 1.25 var bu arada şu boşa atma meselesini hala anlamış değilim. İstersen 100 istersen 200 le git devir her zaman sabit kalır ve 1000 civarında durur. Yorum bağlantısı
YAVUZ TÜRK 23 Kasım 2015 Yazar Paylaş 23 Kasım 2015 Yazdıklarınız, aracınızın mükemmel durumda olduğunu gösteriyor Sakın ha kurcalamayın. Olması gereken ilk mesajda yazılanlardır. Bu da çok güzel Araç ne kadar sağlıklıysa kompresyon o kadar yüksektir ve gazı kesince o kadar çok frenler aracı. Araç ne kadar hızlı ise o kadar çok enerjiye ihtiyaç duyar (fren direksiyon ışıklar vb) Bunu hisseden araç devri yükseltir 5 km hızın üstünde devir yükselmeye başlar. 5 e kadar aracı duruyor kabul eder. Hız dışında Direksiyon çevrilmesi frene basılması far açılması devri yükseltir Hepsi de olması gerekendir. Teşekkürler yorumunuz için umulur ki araç bizi utandırmaz.. :9 Bizim arabanın filtre kutusu motorun üstünde sizinki yanlış değilsem sol farın arkasında. Bulmanız gereken parça böyle birşey parçayı biliyorum boş bir zamanımda halledeğim bakım sonuçta planlı bakım tutum her zaman iyidir Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2015 Paylaş 23 Kasım 2015 Düzgün çalışan sistemi kurcalamayın... 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Kasım 2015 Paylaş 23 Kasım 2015 Düzgün çalışan sistemi kurcalamayın...Beni örnek almalı insanlar 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Kasım 2015 Paylaş 24 Kasım 2015 Beni örnek almalı insanlar Sakın ha... 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 24 Kasım 2015 Paylaş 24 Kasım 2015 idolümsün de, bende forklift yok malesef abi!!! Yorum bağlantısı
Recommended Posts