İçeriğe Yönlendir

Oksijen Sensörü Katalitik Konvertör Arızası


Gökhan Akın

Recommended Posts

Gökhan Akın

Benim araç 2001 model 1.25 Ghia ve araçta LPG var.

 

Sorunum şu şekilde1;

 

İki ay önce motor arıza ışığı yandı ve üzerine düşmedim.Fakat son zamanlarda yakıt tüketimi bariz şekilde arttı (hem benzinde hemde gazda).Aynı zamanda araç giderken bazen çekiş düşüyor. Motor ustasına gittim aracı bilgisayara bağladı ve Katalitik Konvertör arızası var dedi.Ne olduğunu sorduğumda oksijen sensörü arızalı dedi.Fiyatını sorduk 150 TL dediler.Bende internetten araştırdım bazı araçlarda iki tane oksijen sensörü oluyormuş.Tamirciye benim arabada kaç tane var iki mi tek mi diye sordum bilmediğini söyledi.(Zaten bu Çerkezköy'de gerçek bir esnaf bulsam 100 TL de üstüne ben vereceğim).

 

Bu konuda bilgisi olan var mı arkadaşlar bu araçta kaç sensör vardır ya da bu yakıt tüketiminin bir anda yüzde 20 artması bu sensörle mi alakalıdır ?

 

Not: 3 ay önce motor teklemesinden dolayı bobin,bujiler ve buji kablolarını değiştirmiştim ve hepsini orjinal 1. kalite olandan almıştım.

 
Yorum bağlantısı

Benim araç 2001 model 1.25 Ghia ve araçta LPG var.

 

Sorunum şu şekilde1;

 

İki ay önce motor arıza ışığı yandı ve üzerine düşmedim.Fakat son zamanlarda yakıt tüketimi bariz şekilde arttı (hem benzinde hemde gazda).Aynı zamanda araç giderken bazen çekiş düşüyor. Motor ustasına gittim aracı bilgisayara bağladı ve Katalitik Konvertör arızası var dedi.Ne olduğunu sorduğumda oksijen sensörü arızalı dedi.Fiyatını sorduk 150 TL dediler.Bende internetten araştırdım bazı araçlarda iki tane oksijen sensörü oluyormuş.Tamirciye benim arabada kaç tane var iki mi tek mi diye sordum bilmediğini söyledi.(Zaten bu Çerkezköy'de gerçek bir esnaf bulsam 100 TL de üstüne ben vereceğim).

 

Bu konuda bilgisi olan var mı arkadaşlar bu araçta kaç sensör vardır ya da bu yakıt tüketiminin bir anda yüzde 20 artması bu sensörle mi alakalıdır ?

 

Not: 3 ay önce motor teklemesinden dolayı bobin,bujiler ve buji kablolarını değiştirmiştim ve hepsini orjinal 1. kalite olandan almıştım.

aracın ön kısımda altına eğildiğinizde manifolt üzerine takılıdır normalde oksijen sensörü, lifte kaldırıp, ya da altına girebiliyorsanız bakılabilir, ufak, somunla bağlanmış bir parça,üzerinden bir kablo çıkar.yakıtı oldukça fazla etkiler arızalı olması,ancak yakıt artışı havaların soğumasından kaynaklı da olabilir.Ayrıca katalizör var ise aracınızda , katalizör dağılmış,tıkanmış olabilir de.o da etkiler yakıtı ve çekişi.tam anlamıyla kontrol ettirmenizde fayda var.Tıkalı,bozuk katalizör arabaya conta bile yaktırır.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Bizim arabalarda yanlış değilsem 2 tane var birisi motorun hemen arkasında iç peteklere giden boru hizasında aşağıda diğeri katalizörun hemen arkasında.İlk olarak giren hava miktarını ölçüyor sonra çıkan miktarı ve arasındaki fark artınca ya da buna benzer bir olay sonucunda çalışmadığını düşünüp arıza ışığı yakıyor.Benim hala yanık yaklaşık 1 2 yıldır böyle durum.Fakat emin olamıyorum hangisi arızalı diye.Öndeki arkadaki ya da katalizör malum araç 14 yaşında ve hiç değişmedi.Öndekini değiştirsek arkadaki çıkarsa bi 150 gitti zaten arkadakini değiştirsen hadi bir 150 de öyle gitse 300 bir de problem katalizör ise kafadan 1500 2000 e çıkarız :)

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Benim araç 2001 model 1.25 Ghia ve araçta LPG var.

 

Sorunum şu şekilde1;

 

İki ay önce motor arıza ışığı yandı ve üzerine düşmedim.Fakat son zamanlarda yakıt tüketimi bariz şekilde arttı (hem benzinde hemde gazda).Aynı zamanda araç giderken bazen çekiş düşüyor. Motor ustasına gittim aracı bilgisayara bağladı ve Katalitik Konvertör arızası var dedi.Ne olduğunu sorduğumda oksijen sensörü arızalı dedi.Fiyatını sorduk 150 TL dediler.Bende internetten araştırdım bazı araçlarda iki tane oksijen sensörü oluyormuş.Tamirciye benim arabada kaç tane var iki mi tek mi diye sordum bilmediğini söyledi.(Zaten bu Çerkezköy'de gerçek bir esnaf bulsam 100 TL de üstüne ben vereceğim).

 

Bu konuda bilgisi olan var mı arkadaşlar bu araçta kaç sensör vardır ya da bu yakıt tüketiminin bir anda yüzde 20 artması bu sensörle mi alakalıdır ?

 

Not: 3 ay önce motor teklemesinden dolayı bobin,bujiler ve buji kablolarını değiştirmiştim ve hepsini orjinal 1. kalite olandan almıştım.

merhaba, yaklaşık 1 yıl önce aracın motor arıza ışığı yanmış idi. motorcuya gitttiğimde katalizör dolu boşaltılması gerekir denmişti. egzozcu ya gitmem gerektiği söylenmişti. fakat ben gitmedim, bu şekilde aracı kullanmaya devam ediyorum. dediğiniz gibi aracın çekişi hissedilir şekilde  düştü, fakat yakıtta herhangi bir artış olmadı. konuyu takip ediyorum. gelişmeleri yazarsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Akın

Bugün bir arkadaşın tavsiyesiyle farklı bir tamirciye gittim. O da bilgisayara bağladı ve hiç bir arıza görünmüyor dedi.Bende ona bundan 2 hafta önce farklı bir ustaya gittiğimi ve böyle bir arıza verdiğini söyledim.Bana "resetlemiştir o diğer usta bundan dolayı bir şey görünmüyor olabilir birde orjinal ford'un yazılımı ile bakalım" dedi farklı bir bilgisayara bağladı aracı fakat yaklaşık bir saat kadar uğraşmasına rağmen bu bilgisayarda ki yazılım bir türlü aracı tanımlayamadı yani bir sonuç çıkmadı.Şimdi gidip sensörün birini değiştirirsem sanki kumar oynamışım gibi geliyor bana çünkü arızanın sebebi o değilse 150 tl+ işçilik 20-30 tl boşa gidecek.

Usta da havalar soğudu ondan da çok yakar dedi de yalnız bu aracı 10 yıldır kullanıyorum ve son 3 senedir de LPG takılı olmasına rağmen hiç bir kış mevsimide böyle bir yakıt artışı olmamıştı.

Daha öncede dediğim gibi LPG depo full iken 280-300 km arası şehir içi giden araç şimdi 230 km ancak gidiyor yani mevsimsel olarak fark eder ama bu kadarda etmez.

Ya cidden çerkezköye geldim geleli yok... bir tane işten anlayan usta bulamadım.Bizim memlekette değil ustalar 15 yaşındaki kalfalar çıraklar bile bunlardan daha iyi anlıyorlar bu işten.Motorun sesinden bile anlar çoğu. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Akın

 Bir şey daha vardı araçta bundan yaklaşık iki ay önce boşta iken frene basıldığında devir saati 1500 lere geliyor hatta geçiyordu sonra da geri düşüyordu.Mesela ileride kırmızı gördünüz ve vitesi boşa atıp frene bastınız devir anormal bir şekilde artıyordu ve aracı park edip indiğimde burnuma yanık kokusuna benzer bir koku geliyordu ama öyle plastik yanığı gibi değil değişik bir koku sanki   ütünün kaynattığı su buharı olur ya onun gibi bir şeydi. Fakat o sorun iki hafta sonra falan kendiliğinden geçti ya da geçmedi aslında bu sorunla ilgili bir şey oldu.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

 Bir şey daha vardı araçta bundan yaklaşık iki ay önce boşta iken frene basıldığında devir saati 1500 lere geliyor hatta geçiyordu sonra da geri düşüyordu.Mesela ileride kırmızı gördünüz ve vitesi boşa atıp frene bastınız devir anormal bir şekilde artıyordu ve aracı park edip indiğimde burnuma yanık kokusuna benzer bir koku geliyordu ama öyle plastik yanığı gibi değil değişik bir koku sanki   ütünün kaynattığı su buharı olur ya onun gibi bir şeydi. Fakat o sorun iki hafta sonra falan kendiliğinden geçti ya da geçmedi aslında bu sorunla ilgili bir şey oldu.

gökhan kardeş , devir dalgalanmayla yaşamış olduğun sorunun aynısı bende de  var. ayrıca koku olayınıda zaman zaman yaşadığım oluyor. valla motorcum bana devir valfi dedi, bu olmazsa boğaz kelebeği değişecek demişti. devirinle ilgili problemler bu ikisinden kaynaklanıyordur muhtemelen, ama koku olayını bende çözemedim daha

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Murat_Durmaz

dün itibariyle yanan motor arıza ışığımın sebebi için ustama gittim. cihaza bağladı. oksijen sensörü arızası verdi. Sıra 1 şeklinde. usta ön taraftaki olduğunu söyledi sıra 1 için. parçacıyı aradık 150 lira fiyat verdi orjinal sensör için, fakat usta yenisini almana gerek yok. değiştirmeyelim senin araç gazlı , yine yakabilir ışığı,  bunun için garanti veremem,  bu şekilde kullan herhangi bir zararı olmaz dedi.  aracın yakıtıyla ilgili fazla yakması hususunda herhangi bir sıkıntım yok.  fakat çekişin düştüğünü hissediyorum. oksijen sensör arızasının çekişle ilgili alakası olabilir mi? daha önce 2. viteste yokuşu rahat çıkardım şimdi yokuşta tekrar 1. vites istiyor. konuyla ilgili görüşlerinizi bekliyorum, teşekkürler

Yorum bağlantısı
Gökhan Akın

dün itibariyle yanan motor arıza ışığımın sebebi için ustama gittim. cihaza bağladı. oksijen sensörü arızası verdi. Sıra 1 şeklinde. usta ön taraftaki olduğunu söyledi sıra 1 için. parçacıyı aradık 150 lira fiyat verdi orjinal sensör için, fakat usta yenisini almana gerek yok. değiştirmeyelim senin araç gazlı , yine yakabilir ışığı,  bunun için garanti veremem,  bu şekilde kullan herhangi bir zararı olmaz dedi.  aracın yakıtıyla ilgili fazla yakması hususunda herhangi bir sıkıntım yok.  fakat çekişin düştüğünü hissediyorum. oksijen sensör arızasının çekişle ilgili alakası olabilir mi? daha önce 2. viteste yokuşu rahat çıkardım şimdi yokuşta tekrar 1. vites istiyor. konuyla ilgili görüşlerinizi bekliyorum, teşekkürler

Çok yakıt tüketimiyle berarber çekişte düşme bende de olmuştu.Ben üç hafta önce yine başka bir ustaya gittim.Bana benzini bitir (yani benzin ışığı yanana kadar) sonra benzinciden bir şişe enjeksiyon temizleyici al benzin deposuna dök üzerinede yarım depo kadar benzin ilave et ve arabanı bu şekilde bir süre benzinde kullan dedi.Ve gerçekten de işe yaradı.Yani şu anki yakışı normale döndü ve o çekişten düşmeler gitti. Sensörü falan değiştirmedim geri

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Oksijen sensörü bir araçtaki en önemli sensörlerden biridir. oksijen sensörü bozulursa aracınız karbüratörlü modunda çalışmaya başlar.

 

Oksijen sensörünü tahrip eden şeyler bazı katkılar, çiğ gaz nedeniyle manifold ısısı, aşırı yağ konması ya da silikonlu egzos manifold contalarıdır.

 

Paralelinde katalitik konvertör de bozulur. bunlar kardeştir.

 

EGR iptali de manifold sıcaklığını artırdığı için sensör ve katalitiğe zararlıdır.

 

LPG li araçlarda manifold sıcaklığı borudan devam eder ve tasarlananın üstünde sıcaklık vardır. Bu nedenle oksijen sensörü arızalanır.

 

LPG ayarı çıkış sıcaklığını biraz serin olacak şekilde yapılırsa belki daha uzun ömürlü olur ama hiçbir zaman benzindeki gibi uzun ömürlü olmaz.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Çok yakıt tüketimiyle berarber çekişte düşme bende de olmuştu.Ben üç hafta önce yine başka bir ustaya gittim.Bana benzini bitir (yani benzin ışığı yanana kadar) sonra benzinciden bir şişe enjeksiyon temizleyici al benzin deposuna dök üzerinede yarım depo kadar benzin ilave et ve arabanı bu şekilde bir süre benzinde kullan dedi.Ve gerçekten de işe yaradı.Yani şu anki yakışı normale döndü ve o çekişten düşmeler gitti. Sensörü falan değiştirmedim geri

banada aracı biraz benzinde devirli kullan dedi , daha önce enjertör temizleyici atmıştım depoya , 6 ay önceydi sanırım. yine denerim. 

Oksijen sensörü bir araçtaki en önemli sensörlerden biridir. oksijen sensörü bozulursa aracınız karbüratörlü modunda çalışmaya başlar.

 

Oksijen sensörünü tahrip eden şeyler bazı katkılar, çiğ gaz nedeniyle manifold ısısı, aşırı yağ konması ya da silikonlu egzos manifold contalarıdır.

 

Paralelinde katalitik konvertör de bozulur. bunlar kardeştir.

 

EGR iptali de manifold sıcaklığını artırdığı için sensör ve katalitiğe zararlıdır.

 

LPG li araçlarda manifold sıcaklığı borudan devam eder ve tasarlananın üstünde sıcaklık vardır. Bu nedenle oksijen sensörü arızalanır.

 

LPG ayarı çıkış sıcaklığını biraz serin olacak şekilde yapılırsa belki daha uzun ömürlü olur ama hiçbir zaman benzindeki gibi uzun ömürlü o

yani değiştir mi diyorsunuz sensörü? bunun da garantisini vermiyor ki? yine yanabilir , aracın tüplü diyor

Yorum bağlantısı
Gökhan Akın

Geçen gün yine motor arıza ışığı yandı. İlk başta önemsemedim fakat hareket halindeyken çekişte düşme vs. sorunlar tekrar oluşunca dün yine bir tamirciye gittim.Bilgisayara taktı ve 1 numaralı sensör arızası gösterdi yine. Bu sefer yeter artık dedim ve gittim aldım sensörü. 150 tl ye aldım ama orjinali ile karşılaştırdım bire bir aynısıydı.Zaten uyumluluk açısından çok sorunlu bir parça.Aracın şase numarasına göre aratıp getirttiler.Aynı model başka bir araçta farklı bir sensör olabiliyor dediler.

 

Ha bir de usta parçayı söküp takmazdan önce uyardı.Bu parça bulunduğu yer itibariyle çok ısınan bir yerdeymiş ve bu ısınma soğuma yani genleşme daralma olayı yüzünden çıkarırken içinde kırılabiliyormuş.Ben de tamam dedim artık ne olursa olsun değiştireceğim bu parçayı dedim.Neyse ki çok şükür bir sıkıntı olmadı hemen söküldü eskisi yeni takıldı 2 dakika sürdü.Ama sırf onun için 30 TL aldı ama ne diyelim çerkezköy işte burası el mahkum adamlar tuttuğunu artık.

 

Dünden beri iyi çok şükür bir sıkıntı yok.Dün depoyu da ful yaptım.Bakalım yakışta bir değişiklik olacak mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Geçen gün yine motor arıza ışığı yandı. İlk başta önemsemedim fakat hareket halindeyken çekişte düşme vs. sorunlar tekrar oluşunca dün yine bir tamirciye gittim.Bilgisayara taktı ve 1 numaralı sensör arızası gösterdi yine. Bu sefer yeter artık dedim ve gittim aldım sensörü. 150 tl ye aldım ama orjinali ile karşılaştırdım bire bir aynısıydı.Zaten uyumluluk açısından çok sorunlu bir parça.Aracın şase numarasına göre aratıp getirttiler.Aynı model başka bir araçta farklı bir sensör olabiliyor dediler.

 

Ha bir de usta parçayı söküp takmazdan önce uyardı.Bu parça bulunduğu yer itibariyle çok ısınan bir yerdeymiş ve bu ısınma soğuma yani genleşme daralma olayı yüzünden çıkarırken içinde kırılabiliyormuş.Ben de tamam dedim artık ne olursa olsun değiştireceğim bu parçayı dedim.Neyse ki çok şükür bir sıkıntı olmadı hemen söküldü eskisi yeni takıldı 2 dakika sürdü.Ama sırf onun için 30 TL aldı ama ne diyelim çerkezköy işte burası el mahkum adamlar tuttuğunu artık.

 

Dünden beri iyi çok şükür bir sıkıntı yok.Dün depoyu da ful yaptım.Bakalım yakışta bir değişiklik olacak m

izlenimlerini paylaşırsan sevinirim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...