İçeriğe Yönlendir

Radyatör Hortumu Sert, Normal Midir?


Kubilay Keskin

Recommended Posts

Kubilay Keskin

Merhaba arkadaşlar benim sorunum baya uzun yaklaşık 2 ay önce modifiye etme amacıyla 2007 1.4 tdci fiesta van aldım ama aldığımdan beri başıma gelmeyen kalmadı ilk önce egzozdan duman atmaya başladı derken turbo değişti işçilik vs 1,400tl sonra yolda giderken yedek su deposunu termostata bağlayan hortum çıktı araç susuz kaldı ve conta yaktı piston gömlekleri çatladı neyse onuda yaptırdım 5,000 tl de o tuttu dün gece mazot alırken pompacı anahtarı kırıldı immobilaizer hatasından çalışmadı onuda yaptırdım derken bugün radyatör hortumu delinmiş motordan duman çıktı bakmak için kaputu açmak isterken kaput açılmıyor şu an neyse şimdi size sormak istediğim araba antifiriz eksiltiyodu bu delikten olduğunu düşünüyorum değiştirdim şimdi araba çalışırken hararet normal seviyedeyken radyatör hortumu sert olması normal midir taş gibi sert değil ama yumuşakta değil yorumlarınızı bekliyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Şişen hortum genelde üst kapak contasının yanık olduğunu işaret eder. Umarım başka bir talihsizlik daha yaşamazsınız

Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin

Hocam cok gecmis olsun ust uste gelismis olaylar

Yorum bağlantısı
Kubilay Keskin

Sağolun arkadaşlar araçta su yok antifiriz var hocam 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

hortum çıkınca farkedip durmadınız mı? araçta yüksek sıcaklık alarmı var?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Sadece antifreze varsa olmaz, hararet yapar araç

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Sadece antifreze varsa olmaz, hararet yapar araç

cp.gif

 

 

 

çok antifiriz koyarsanız bu sefer o donar: bkz aşağıda: (Fahrenhayt ı çevirmeyi bilirsiniz sanırım)

 

freezept.gif

 

kaynamaya da etkilidir:

 

boilpt.gif

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

sözkonusu araçta bence conta işi kapak taşlama düzgün yapılmamış. kaçırıyor ufak ufak. ve zaten kaçırıyordu. O depo hortumu niye çıktı??? kendi kendine çıkmaz..

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kubilay Keskin

Cevaplarınız için teşekkürler dediğiniz gibi bende contadan şüpheleniyorum su hortumu sertleşiyo ve araç çalışıp soğuduktan sonra radyatör kapağını açarken puf diye hava çıkıyor ve yaklaşık 30-40 km de 1 litre antifiriz eksiltiyo şimdi benim ne yapmam lazım yapan usta sivasta ben Erzurum dayım bi hak talep edebilir miyim ustadan? 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yapan ustayı merak ettim açıkçası, hak talebi konusunda aracı kendisine gösterin ve düzeltmesini isteyin, gelen cevaba göre hareket edersiniz. Tabi tekrar Sivas'a gelme durumunuz olursa.

Yorum bağlantısı
Kubilay Keskin

Yani bu araçla sivasa nasıl giderim konu o işte benden ettiği kârı geri istesem ne der bakalım yarın sorayım

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yani bu araçla sivasa nasıl giderim konu o işte benden ettiği kârı geri istesem ne der bakalım yarın sorayım

Ben o riske girmezdim bu kış günü.
Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

geçmiş olsun gömlek çakılan dizel motorlarda ölçülerin sınırını aşılmaya başlayınca bu durumlar oluşabiliyor gömlekler kalın çakılmış olabilir çelik gömlek aluminyum bloktan daha sert oldugu için ısınan motorda önce blok genleşmeye başlar ardından çakılan gömlek genleşir ve birbirlerine tam basarlar bu geçen zaman diliminde gömlek ve blok arasında bir boşluk oluşur motor kartele veya su kanalına kompresör basmaya başlar, diğer senaryo ise hararet sırasında ki anlattıgınıza göre saglam bir hararet olmuş blok yüzeyinde özelliklede gömlek duvarlarındaki kılcal çatlaklar kaynatırsın yenisi çıkar bu işi ehli ile yapan bir ustaya gitmeniz şart bayada masraf yapmışsınız heba olmasın piston içine su almaya başlar ise aynı masrafı tekrar yapmak durumunda kalıcaksınız.

 

bir test yöntemi: motor çalışırken su ısısı bir kademe yükselmeye başladıgında yedek su deposunun kapagını dikkatlice aç ve termostata giden hortumu su deposunun üzerinden çıkar depoya su doldurmaya başla ve çıkardıgın sortumu aşagı sal suyun tek parça havasız gelmesi lazım eger hava var ise 1 dk kadar suyu doldur hortumdan boşalsın hala kesik kesik geliyosa :(

Yorum bağlantısı
Kubilay Keskin

Cemil bey dün aracla 20km yapıp motora baktım radyatöre giren hortumdan bi kaçak olduğunu gördüm ve hortumlar yumuşaktı,su eksiltme burdan olabilir diye düşündüm ama tek sorun bu olur inşallah yani burayı kapadığımda başka yerden kaçırırsa sorun büyük demektir inşallah çıkarmaz bıktım valla :) bu arada dediğiniz test yöntemini araçta antifiriz olduğundan hortumu söküp tekrar genleşme deposuna doğru döksek olur mu? 

Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

merhaba delik devir daim sisteminin emiş yönünde ise buradan hava alarak hortumlarda sertleşme olabilir motoru stop ettiginizde buradan geri atabilir hortumu tamir etme yöntemine gitmeyin direk degiştirin dedigim test yöntemi ile sistemin havasını tamamen alın ama bu uygulamada dikkatli olun hararet olması gereken seviyeye geldiginde işlem bitmese dahi çok fazla uzatmadan kapagı geri kapatın basıncını kaybeden su kaynamaya başlayıp iyice sorun cıkarmasın

 

evet hortumun ucu su haznesinin içine verilerekte yapılabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...