İçeriğe Yönlendir

Aşırı Soğuklar Nedeniyle Çalışıp Stop Eden Aracın Çalıştırlması


Hacı Hasan Karakaya

Recommended Posts

Hacı Hasan Karakaya

Arkadaşlar yılbaşı tatilinde Eskişhir -15,20 dereceyi bulan soğuk bir gece geçirdi. Cumartesi günü sokaklar araba itenler akü takviyesi yapanlarla dolun desem yeridir. Benim 2006 C max ımda akü takviyesi ile çalıştı. Bir arkadaşımın 2008 Cmax çalışıyor ancak 15-20 saniye sonra stop ediyormuş arkadaş epey uğraştıktan sonra benimle konuyu paylaştı. Aracı birlikte çalıştırmak üzere gittik ben aracı çalıştırmaya uğraştım. Aracın tepkisi marşla araç çalışıyor en fazla 20 saniye sonra stop ediyor. Epey uğraştıktan sonra mazotta su karışımı veya ekzoz siteminde tıkanıklık olabileceği kanatına vardık. Çünkü ya mazot gelmiyor yada ekzoz tahliyesi yapamadığından stop ediyor. Ustamı aradım Bana soğuk nedeniyle çok sayıda dizel aracın sanayiye geldiğini çoğunda mazot donma veya yoğunlaşması olduğunu söyledi depoya mazot katkısı koyarak sorunların çoğunu çözdüklerini anlattı bizde yakındaki bir yağcıdan dizel yakıt antifirizi alıp depoya boşaltık. Biraz bekledikten sonra tekrar çalıştırma aşamasına geçtik belki 20 dakika kontak çevirip kapattık araç stoıp ediyor biz yılmadan devam ediyorduk sonrasında ibre  kırmızı hatta kadar çıkmaya ekzozdan koyu sanki yanık yağ gibi sulu atık atmaya başladı. kısa kısa hareket ederk biraz dolştıktan sonra yola çıkarak uzun mesafede denemeye karar verdik. 2-3 viteslerde 3500-4000 devirlerde biraz zorlayarak 5 km yol yaptık. durduk araç rölantide çalışmaya başladı stop edtik tekrar çalıştırdık sorunsuz çalıştı. sonuçta arkadaşın aracı devirsiz kullandığını öğrendim. devirsiz kullanım katalitik konvertörde kirlilik yapmış soğuk hava ile birleşince bu durm ortaya çıkmış. tecrübemizi arkadaşlarla paylaşalım diye buraya yazdım . benzer durumlarda yardımcı olabilecek bir tecrübe idi           

Yorum bağlantısı
Misafir

Enteresan gerçekten. Deneme yanılma ve dinleme anlama yolu ile bulunmuş. Ustaya gidilse çözülemeyecek bir problem belkide.. Tebrikler.  :good1:  :flowers:

Yorum bağlantısı
Taha Bayraktar

Arkadaşlar yılbaşı tatilinde Eskişhir -15,20 dereceyi bulan soğuk bir gece geçirdi. Cumartesi günü sokaklar araba itenler akü takviyesi yapanlarla dolun desem yeridir. Benim 2006 C max ımda akü takviyesi ile çalıştı. Bir arkadaşımın 2008 Cmax çalışıyor ancak 15-20 saniye sonra stop ediyormuş arkadaş epey uğraştıktan sonra benimle konuyu paylaştı. Aracı birlikte çalıştırmak üzere gittik ben aracı çalıştırmaya uğraştım. Aracın tepkisi marşla araç çalışıyor en fazla 20 saniye sonra stop ediyor. Epey uğraştıktan sonra mazotta su karışımı veya ekzoz siteminde tıkanıklık olabileceği kanatına vardık. Çünkü ya mazot gelmiyor yada ekzoz tahliyesi yapamadığından stop ediyor. Ustamı aradım Bana soğuk nedeniyle çok sayıda dizel aracın sanayiye geldiğini çoğunda mazot donma veya yoğunlaşması olduğunu söyledi depoya mazot katkısı koyarak sorunların çoğunu çözdüklerini anlattı bizde yakındaki bir yağcıdan dizel yakıt antifirizi alıp depoya boşaltık. Biraz bekledikten sonra tekrar çalıştırma aşamasına geçtik belki 20 dakika kontak çevirip kapattık araç stoıp ediyor biz yılmadan devam ediyorduk sonrasında ibre  kırmızı hatta kadar çıkmaya ekzozdan koyu sanki yanık yağ gibi sulu atık atmaya başladı. kısa kısa hareket ederk biraz dolştıktan sonra yola çıkarak uzun mesafede denemeye karar verdik. 2-3 viteslerde 3500-4000 devirlerde biraz zorlayarak 5 km yol yaptık. durduk araç rölantide çalışmaya başladı stop edtik tekrar çalıştırdık sorunsuz çalıştı. sonuçta arkadaşın aracı devirsiz kullandığını öğrendim. devirsiz kullanım katalitik konvertörde kirlilik yapmış soğuk hava ile birleşince bu durm ortaya çıkmış. tecrübemizi arkadaşlarla paylaşalım diye buraya yazdım . benzer durumlarda yardımcı olabilecek bir tecrübe idi           

 

Merhaba;

Konu arıza yakıt tankında bulunan yakıtın soğuk hava etkisiyle yoğunlaşması kaynaklı oluşmuş bir arızadır. Katalitik konvertör ile bağlantısı yoktur. Katalitik konvertörde oluşan tıkanıklıkta araç kesik kesik çalışma durumuna girmez. Basınç sensöründen aldığı yüksek değer neticesinde arıza ışığı yakarak aracı koruma (LIMB..) moduna alır ve servise hizmeti almanızı ikazlar.

 

Arıza kronolojisi;

 

Yakıtın yoğunlaşması sonucu yakıt pompası görevini kısmi olarak yerine getirmiş, yakıt tam yanmadan yanma odalarından geçmiş ve egzost dahilinde birikme olarak toplanmış ve "Yakıt antifirizi" yoğunlaşan yakıtı normal yoğunluğa çevirip tüm sistem çalışır hale geçtiğinde egzost sisteminde toplanan sıvı (Partikül filtre, katalitik, susturucu...vs..)  egzost basıncı ile dışarı atılmıştır.

 

Düşük devir kullanımın bu arızaya etkisi yoktur. Tamamen mevsimsel bir durumdur.

 

Saygılarımla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Akyol

Sivasta oturuyorum ve arabami-15 te filan rahatca çalıştırdım. Hic sorun olmadı ama tabi isinmadan araba cok sesli çalışıyor ve isinmadanda arabayı yüksek devirde kullanmiyorum.

Ama dikkat ettigim. Bir konu var yakiti yarım depo aşağısına hiç dusurmedim. Donmamasi icin.. Mantıklı geliyor bana. Bilmiyorum dogru mu? :))

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. hiçbir şey yapmayıp 3 gün hava ısınmasını beklese idiniz zaten düzelirdi. aksine , tdci gibi motorlarda yakıt bir şekilde gelmiyorsa ısrarla marş yapmak enjektöre ciddi zarar verir.

2. çok acil durum yok ise depoya bu tip katkılar atmak ayrı risk

3. istasyoınlar , hava soğumasına uygun yakıt satmadı. geçtiğimiz ay hmen her yerden bu tip sorunlar duyduk.

 

zaten soğuk olacak bölge ve şehirlerde uygun yakıt var oralarda sorun olmadı


katalitikte sorun varsa. gezme-gazlama ile çözülmez zaten.

Yorum bağlantısı
Sinan Kaya

gecmiş olsun başa gelmeyince anlaşılmıyor işte

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...