İçeriğe Yönlendir

Focus Tdci Mk 2 Veya 2,5 Kasaya 6 Ileri Şanzıman Uygulanabilir?mi


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Merhaba  sevgili abilerim ve kardeşlerim. Uzun zamandır kafama takılan bu soruyu sizlerede sorup kafamı rahatlatmak istedim. Bu soruyu servise sorunca deliymişim gibi davranıyorlar. :D  Malumunuz  mk 2 ve 2,5 kasa  1,6 focus tdci araçlar 5 ileri şanzıman. Yeni  mk  3 kasada ise aynı motor tipine 6 ileri şanzıman uygulaması mevcut. Bu şanzıman  mk 2 veya 2,5 kasa dizel araca teknik olarak uygulanabilirmi böyle bir uygulama biliyormusunuz. Focus 2,0 tdci da 6 ileri mevcut fakat güç ünitesi malum 2,0 tdci olduğu için  1,6 tdci  ya da bu tarz bir şanzıman  olurmu diye düşünüyorum. Yorum ve cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

tarihinde Öztunç Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

sana gelecek cevapları tahminleyeyim:

uygulanmaz, uygulansa da çok maliyetli olur, 6 vites istiyorsan aracını satıp mk3 al  :)

neyse konuyu geyiğe sarmadan kaçayım kolay gelsin

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bence uygulanır ama maliyetine değip değmeyeceği kişiye kalmış. Bu arada 6 ileride bi gaz bi vites değiştirmeyi hiç istemem, bana kalsa 4 ileri yapalım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

montaj yerleri ve marş motorunun konumu önemli. debriyaj sistemi de... şanzımanları masada yanyana koymadık ama aynı sı aklımda var.


ancak vites sayısısından çok dişililerin oranı önemli yani aslında diferansiyel değişimi daha mantıklı şanzıman içinde.. daha az devir ile daha yüksek hız için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bu aslında Focus 2 Benzinliler için çok büyük dert. Şehiriçi güzel ancak uzun yolda araç beni mahvediyor. 90 ile giderken 2650, 120 ile giderken 3500 devir çeviriyor araç. Zaten motor sesini çok içeri alan bir araç Focus. Sürekli bağırıyor uzun yolda. Sürekli yüksek seste müzik dinlemek zorundasınız. Uzun yoldan sonra bir daha arabaya binmek istemiyorsunuz o derece. Neden 6.vitesi koymamışlar anlayamıyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Aracınız 5 vites ama oranları güzel 5. vites 120 ile giderken 2500 devir çeviriyor zaten hız devir ilişkisi oldukça iyi neden 6 ileriye ihtiyaç duyuyorsunuz ki ?

Keşke 2000 ile 120 de gitse diyorum her zaman ama :)
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

2010 dizel fiestaya bindim oda aynı, beterin beteri var tabi :)

Yorum bağlantısı

Merhaba  sevgili abilerim ve kardeşlerim. Uzun zamandır kafama takılan bu soruyu sizlerede sorup kafamı rahatlatmak istedim. Bu soruyu servise sorunca deliymişim gibi davranıyorlar. :D  Malumunuz  mk 2 ve 2,5 kasa  1,6 focus tdci araçlar 5 ileri şanzıman. Yeni  mk  3 kasada ise aynı motor tipine 6 ileri şanzıman uygulaması mevcut. Bu şanzıman  mk 2 veya 2,5 kasa dizel araca teknik olarak uygulanabilirmi böyle bir uygulama biliyormusunuz. Focus 2,0 tdci da 6 ileri mevcut fakat güç ünitesi malum 2,0 tdci olduğu için  1,6 tdci  ya da bu tarz bir şanzıman  olurmu diye düşünüyorum. Yorum ve cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Bende 1.6 ti vct olan Focus var 2006 Tekno paketli. Ben özel servisde Almanya plakalı olup benim aracın aynısından gördüm ve araç 2007 modeldi. 6 ileri vites ve sony olan sistem Double din di klima ünitesi vs de içindeydi.

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Bende 2005 de Almanya plakalı mk1 focus görmüştüm. Ondan sonra psikolojim bozuldu araçta Esp koltuk ısıtma ondan sonra arabamı ona nasıl benzetirim diye yırtınıp durmuştum ama nafile.

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Tercih meselesi ancak ben olsam bu tarz oynamalara girmem :) fabrikasyon olmayan şeylere kısmen temkinli yaklaşmak lazım

Yorum bağlantısı

Aracınız 5 vites ama oranları güzel 5. vites 120 ile giderken 2500 devir çeviriyor zaten hız devir ilişkisi oldukça iyi neden 6 ileriye ihtiyaç duyuyorsunuz ki ?

Şanzıman ile ilgili bir sıkıntım yok sadece teknik olarak merak ediyorum. Böyle bir uygulamanın iki avantajı var biri otabanda düşük devirde seyir diğeri ise yüksek hız. Zaten sürat yapmayı sevmem :). Ama  uzun yolda biraz daha  sessiz gitmek çok keyifli olurdu.  :good1: 

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Demekki yanlız degilim bu düşüncede. Ben kaba taslak inceleme yapmıştım bence olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Demekki yanlız degilim bu düşüncede. Ben kaba taslak inceleme yapmıştım bence olur.

Gereksiz :)

5. Vites ve 6. Vites oranları çok mu farklı

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Şanzıman ile ilgili bir sıkıntım yok sadece teknik olarak merak ediyorum. Böyle bir uygulamanın iki avantajı var biri otabanda düşük devirde seyir diğeri ise yüksek hız. Zaten sürat yapmayı sevmem :). Ama  uzun yolda biraz daha  sessiz gitmek çok keyifli olurdu.  :good1:

 

Abi chip in etkisi olmuyor mu yüksek hızda düşük devri yakalama konusunda?

Yorum bağlantısı

Öztunç,böyle şeyler için kafanı hiç karıştırma gereksiz bence,gel sana bixenon yaptıralım  :biggrin: Onun uygulaması daha da basit.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Abi chip in etkisi olmuyor mu yüksek hızda düşük devri yakalama konusunda?

Devir hız ilişkisi şanzımanla alakalı başka türlü değişmez. Lastik büyütürseniz olur ama %3 den fazlası önerilmez onda da :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Devir hız ilişkisi şanzımanla alakalı başka türlü değişmez. Lastik büyütürseniz olur ama %3 den fazlası önerilmez onda da :)

 

+ Diferansiyel :)

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Tabi takviyeli kamyonlar gibi vites koluna eklenebilir anahtarı :)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Abi chip in etkisi olmuyor mu yüksek hızda düşük devri yakalama konusunda?

Valla Kardeşim  beygir artsada vites dişli oranları aynı chip in en büyük artısı araca serilik katması başka bir artısı yok. Sıkıştığında  yada zor olan yokuş yukarı sollamalarda etkisi var. Son hız dersen Bursa otobanında 4 kişi bagaj full dolu  210 km  hıza kadar çıktım oda 4 yada 5 sene önce daha sonra hiç bu süratlere çıkmadım, yol müsait de olsa genelde sakin sakin  kullanırım  ozaman   arabamın  daha çok keyfini çıkartıyorum :)

Benim 1.2 tsi 5 vites ama son vites 3000 devirde 130 km yapıyor önemli olan vites sayısı değil son dişlinin oranları

Mert haklı olabilirsin ama 6 ilerinin illaki dişli oranları farklıdır.Sadece son dişli oranı değil sonuçta hepsinin mutlaka farklı bir oranı vardır bilmem yanlışmı düşünüyorum. Bir araştırayım :)

tarihinde Öztunç Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...