İçeriğe Yönlendir

2011 Mondeo Motor Arizasi


Burak Can Demirci

Recommended Posts

Caner Ulu

buji ve subap kırılması anlık bir olaydır, meydana gelene kadar fark edemezsiniz çok kısa sürede olur (sizin yaşadığınız gibi) önemli olan bu duruma sebep olan neymiş..

Yorum bağlantısı
Burak Can Demirci
(düzenlendi)

https://drive.google.com/folderview?id=0B_DFFV2B9uEdck9Ba2J1TFY3NE0&usp=sharing Arkadaşlar motorun son hali linkte mevcuttur durum çok kötü pistonun üzeri delinmiş ve bujinin parçaları ve sübap uçları parçalanıp piston yuvasına girmiş motorum her tarafından çapak çıkıyor turbonun ve intercollerin içinde çapaklar sarmış komple motor revize olsa da pek hayır çıkacak gibi durmuyor o yüzden araştırma yaptık sıfır motor atmakta fayda var araç alacak arkadaşlar bu örnek olsun az kilometreye aldanıp acele etmeyin allah daha beterinden saklasın diyor hepinize teşekkür ederim...  Bunlar olurken motordan hiç ses gelmemesi benim moralimi daha çok bozuyor ve neden kaynaklı olduğu anlaşılamadı...

tarihinde Burak Can Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Caner Ulu

1. pistondaki kırılan buji parçası piston üzerine düştüğü için pistonun yukarı yönlü hareketinde bu parça subapları kırmış, peki deforme olan bu  pistonun kolu sağlammıydı? yani kolun kırılması yada çıkması gibi bir durum varmı bu pistonda? yoksa buji kendi kendisine mi kırılmış(hiç duymadım ve görmedim böyle bir şey) ? her iki durumdada fordun bu motoru garantiden yapması gerekir (bakımları serviste yapıldığı için). stok motorda son kulanıcı olarak bu duruma sebep olamayacağınızı (ne kadar yüklenirseniz yüklenin motora sonuçta devir kesici bu durumu önlemek için var araçarda) tekrarlamak isterim. yeniden çok geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Burak Can Demirci
(düzenlendi)

1. pistondaki kırılan buji parçası piston üzerine düştüğü için pistonun yukarı yönlü hareketinde bu parça subapları kırmış, peki deforme olan bu  pistonun kolu sağlammıydı? yani kolun kırılması yada çıkması gibi bir durum varmı bu pistonda? yoksa buji kendi kendisine mi kırılmış(hiç duymadım ve görmedim böyle bir şey) ? her iki durumdada fordun bu motoru garantiden yapması gerekir (bakımları serviste yapıldığı için). stok motorda son kulanıcı olarak bu duruma sebep olamayacağınızı (ne kadar yüklenirseniz yüklenin motora sonuçta devir kesici bu durumu önlemek için var araçarda) tekrarlamak isterim. yeniden çok geçmiş olsun

motorun alt kısmına inemedi çok detaylı ve üst kapak sıkıştığı için; pistonun kırılıp kırılmadığı belli değil açılması gerek buji durduk yere bu hale gelmesi imkansız alttan darbe aldıkça zarar görmüş oda zinzir halkası gibi komple motora zarar vermiş krank milinde filan zarar gören yer var mı bilmiyoruz şu an için garanti filan hiçbir hak talep edemeyiz bu saatten sonrada teşekkür ederim Caner Bey... Ekleme istediğim bir konuda motoru indirdikten sonra farkına vardık V kayışının olduğu kısımda vidalarda anahtar izleri vardı tahminimize göre daha önce kayış kısmında filan işlem olmuş servis bu kısımları görünce garantiye alacağını da hiç düşünmüyorum paragöz hepside ...

tarihinde Burak Can Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Yiğit

Çok geçmiş olsun canınız sağolsun Allah beterinden saklasın.Bu motor erimiş bitmiş arkadaş demek ki ford ecoboost alınmaz ne olursa olsun bir motor nasıl bu hale gelir ya Doğanda Şahinde böyle bişey görmedim ben.Hiç mi TSİ den örnek almadınız yuh diyorum. 

Yorum bağlantısı
Burak Can Demirci
(düzenlendi)

Çok geçmiş olsun canınız sağolsun Allah beterinden saklasın.Bu motor erimiş bitmiş arkadaş demek ki ford ecoboost alınmaz ne olursa olsun bir motor nasıl bu hale gelir ya Doğanda Şahinde böyle bişey görmedim ben.Hiç mi TSİ den örnek almadınız yuh diyorkesikullaben 

Araç 120 km hızda bu hale geldi düz yolda süratli kullanan biri olarak virajda felan 200 km hızla giderken olsa demek ki felaket direksiyon kilitlendi çünkü, verilmiş sadakamız varmış bunada şükür ...fiat linea şirket filosu var arabaların canı çıkıyor ona rağmen böyle bir şey olmadı hiçbirine ecoboost motoru satarken avantajlarından bahsederler kullandıkları malzemeler ortada ford kullanıcılarına güzel bir örnek banada güzel bir ders oldu.  

tarihinde Burak Can Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Altan

1. pistondaki kırılan buji parçası piston üzerine düştüğü için pistonun yukarı yönlü hareketinde bu parça subapları kırmış, peki deforme olan bu pistonun kolu sağlammıydı? yani kolun kırılması yada çıkması gibi bir durum varmı bu pistonda? yoksa buji kendi kendisine mi kırılmış(hiç duymadım ve görmedim böyle bir şey) ? her iki durumdada fordun bu motoru garantiden yapması gerekir (bakımları serviste yapıldığı için). stok motorda son kulanıcı olarak bu duruma sebep olamayacağınızı (ne kadar yüklenirseniz yüklenin motora sonuçta devir kesici bu durumu önlemek için var araçarda) tekrarlamak isterim. yeniden çok geçmiş olsun

Hocam bujinin kırıldığını gördüm. Nasıl derseniz şöyle anlatayım. Usta bujileri değiştirirken çok sıkıp çatlatıyor. Bir süre sonra bujinin bir parçası piston içine düşüyor. Bu olayda da benzeri olabilir. Tekrar çok geçmiş olsun. Çıkma motor daha mantıklı.

Yorum bağlantısı
metehan koç

geçmiş olsun Burak bey. Konuyu takip edip paylaşımlarınızı okudum gerçekten can skıkıcı bir durum.Ancak ecoboost motor 2014 yılında yılın motoru seçilmiş bir motor ve aslında oldukça da verimli bir motor.Yaşadığınız sorun önceki bayan sahibinin kullanımı ile ilgili de olabilir.Tabi motoru bu hale getirmeyi başarmak çok zor.Aslında temiz olsun düşüncesiyle bazen bayan'dan ikinci el tercih ettiğimiz oluyor ama özellikle manuel vitesli araçları ,turbo beslemeli olanları hatta, iyi bir biniciden almak lazım.Zaten baskı balatayı 10 km lerde bitirmesinden belli oluyor sürüş kabiliyeti.size nacizane tavsiyem canınızı sıkmayın.Allah korusun insanlar büyük kazalar yapıyor, canları gidiyor araçları pert oluyor daha büyük felaketler yaşıyorlar.Evet maliyetli ve can sıkıcı bir sorun yaşamışsınız ama çok güzel bir tabir vardır "cana gelen mala gelsin" diye.Hakikaten de öyle.Giden para olsun , mal olsun Allah sağlık versin.İllaki halledilir.Ya çıkma motor ya sandık motorla çözersiniz.Para nerelere gitmiyor ki.Demekki bu paranın gideceği varmış hayırlısı olsun ve geçmiş olsun tekrardan..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Caner Ulu

Hocam bujinin kırıldığını gördüm. Nasıl derseniz şöyle anlatayım. Usta bujileri değiştirirken çok sıkıp çatlatıyor. Bir süre sonra bujinin bir parçası piston içine düşüyor. Bu olayda da benzeri olabilir. Tekrar çok geçmiş olsun. Çıkma motor daha mantıklı.

Evet bu muhtemelen olabilir ama söylediğiniz durum olsa olsa kızdırma bujilerinde olur diye düşünüyorum ama normal bujilerde de olabilir tabii ki haklısınız. İşte bu durumdan ötürü ben can beye sürekli forda başvurması gerektiğini söylüyorum zira araç servis kayıtlı. en son buji değişimini servis yapmıştır. bu nedenle takılan parçanın seri numarası muhtemelen serviste vardır ve EĞER TAKMA HATASI NEDENİYLE BUJİ KIRILDIYSA bunun sorumluluğundan servis kaçamaz ve tamiratı karşılamak zorundadır. Yine tekrarlamakta fayda görüyorum bu durumu servis bakımlı bir araçta son kullanıcı OLUŞTURAMAZ.Can beyin durumuna üzülmemek ve servise kızmamak mümkün değil!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Caner beyin dediği gibi  kullanıcının-bizlerin böyle birşeye sebep olması pek olası değil.kır bu bujiyi deseler kimse başaramaz.

büyük ihtimal ya hatalı buji,ya hatalı buji montajı.

özel serviste motor indirilmiş,artık yetkili servis buna uzaktan bakmak için bile para ister.

Yorum bağlantısı
Burak Can Demirci

Teşekkürler dediğiniz gibi paranın çözeceği işler olsun... Servis ilk başta olaya iyi niyetle yaklaşıp şartlarımız bu demediği için bu şekilde çözüyoruz sorunu eğer markanın değerini düşünseler müşteri kaybetmemek için zaten çaba gösterirler araç 5 yaşında nasıl olsa garantisi bitmiş zaten geçmişinde kullanıcı hatasından değişen parçası da var müşteri buraya gelince içini açıp kimden olduğunu söyleriz diye düşünüp açınca da müşteri hatası diye tutanak tutar paramıza bakarız hissiyatını verdiği sürece kimse kusura bakmasın onlara 15 bin verene kadar kendim 10 bin tl harcarım bir daha da bu markayı tercih etmem olur biter. Almanya fabrikasına mail attım dönüş yapılmadı Otosana mail attım cevap vermediler bugün müşteri ilişkileri uzmanı aradı beyefendi servisler ticari kuruluş olduğu için öncelik ödenektir sizden onay gelmemiş diyor arkadaşlar hepimizde biliyoruz ki bu ülkede paran ile rezil olursun 2 adet ford aracım var en kısa sürede araçları satacağım yüz karası marka  FORD 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Merhaba öncelikle geçmiş olsun..

Bende ecoboost mondeo kullanıcısıyım iki yıldır herhangi bir sorunla karşılaşmadım aracım 87 binde. 68 binde almıştım aracı önceki sahibide sürekli uzun yolda kullanmış.. Motorun başına gelenlere hayretle bakıyorum.. Buji değişiminden desem 75 binde değişiyor ecoboostların bujileri orjinal bujileridir üzerindekiler diye tahmin ediyorum. Ne desem bilemedim tekrar geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Burak Can Demirci

Ecoboost motorlara 5/20 yağ konulması gerekiyor yağ viskozitesi düşük olduğu için daha akışkan ve motorun istenilen performansta çalışmasına katkı sağlıyor. Bugün Ankara-Şaşmaz da yağcılarda yağı bulamadık adamlara 5/20 yağ sorunca boş boş bakıyorlar öyle bir yağ var mı diye... Opet madeni yağların iç anadolu bölge bayisini aradım ilk defa sizden duyuyorum diyor alternatif olan 5/30 yağları kullanıyorlar benim başıma gelen olaya benzer durumlar söz konusu oluyor konuyla alakalı daha fazla teknik bilgisi olan arkadaşlar açıklık getirebilir konuya... Otosan 5/30 yağı onaylıyor ama ne kadar sağlıklı İç Anadolu Bölgesindeki hava şartları da göz önünde bulundurulursa ... Bu arada 5/20 yağı buldum yarın toptancıdan alacağız...

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Ecoboost motorlara 5/20 yağ konulması gerekiyor yağ viskozitesi düşük olduğu için daha akışkan ve motorun istenilen performansta çalışmasına katkı sağlıyor. Bugün Ankara-Şaşmaz da yağcılarda yağı bulamadık adamlara 5/20 yağ sorunca boş boş bakıyorlar öyle bir yağ var mı diye... Opet madeni yağların iç anadolu bölge bayisini aradım ilk defa sizden duyuyorum diyor alternatif olan 5/30 yağları kullanıyorlar benim başıma gelen olaya benzer durumlar söz konusu oluyor konuyla alakalı daha fazla teknik bilgisi olan arkadaşlar açıklık getirebilir konuya... Otosan 5/30 yağı onaylıyor ama ne kadar sağlıklı İç Anadolu Bölgesindeki hava şartları da göz önünde bulundurulursa ... Bu arada 5/20 yağı buldum yarın toptancıdan alacağız...

Benim gittiğim serviste 5-20 kullanıyor ama fiyatı baya pahalı olduğundan ben dışardan temin etmiştim bulduğunuz yağ hangi marka ve fiyatı nedir acaba?
Yorum bağlantısı
Murat Gök

Castrol yağ 5/20 5 litre 137 lira Semih Bey

Burak bey oncelikle buyuk gecmis olsun. Sıkmayın caninizi. Talihsizlik olmus. Umarim cozulur durum. Bu arada yaği nasil ve nerden temin ettiniz? Bende de ayni arac var,bu aralar yagi alip servise gitmeyi dusunuyorum da. Yardimci olursaniz bi 5lt de ben satin alabilirim.

Benim gittiğim serviste 5-20 kullanıyor ama fiyatı baya pahalı olduğundan ben dışardan temin etmiştim bulduğunuz yağ hangi marka ve fiyatı nedir acaba?

Semih abi senin yag neydi,nasil temin etmistin? Bu arada ben bujileri degismeyi de dusunuyorum,disardan temin edebilir miyim bujileri nasil bulurum?
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Burak bey oncelikle buyuk gecmis olsun. Sıkmayın caninizi. Talihsizlik olmus. Umarim cozulur durum. Bu arada yaği nasil ve nerden temin ettiniz? Bende de ayni arac var,bu aralar yagi alip servise gitmeyi dusunuyorum da. Yardimci olursaniz bi 5lt de ben satin alabilirim.

Semih abi senin yag neydi,nasil temin etmistin? Bu arada ben bujileri degismeyi de dusunuyorum,disardan temin edebilir miyim bujileri nasil bulurum?

Murat servis geçen sene 275+ kdv dedi yağa ben ebay dan 34 € ya almıştım bende castrol 5-20 kullanıyorum. Bujileri servisten tanesini 45 tl ye almıştım dışarı bakmadım hiç ecoboost bujisi baya pahalı..

Castrol yağ 5/20 5 litre 137 lira Semih Bey

Burak bey fiyat fmy ninkinden bile daha uygun adres veya firma adı verirseniz memnun olurum. Zira forumda birçok kişi bu yağı bulmada zorluk çekiyor.. Söylediğiniz fiyat piyasanın yarı fiyatı[emoji15]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Yetkili ağızdan doğrulanmıştır. 1.0 ecoboost haricinde 5w30 yağ kullanım öneriliyor.

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Yetkili ağızdan doğrulanmıştır. 1.0 ecoboost haricinde 5w30 yağ kullanım öneriliyor.

Saim bey daha öncede forumda konusu geçmişti fordun yurtdışı sitelerindeki kitapçıklarda 5-20 yazıyor ama tr kitapçığında 5-30 yazıyor aynı şey triger değişim zamanı içinde geçerli tr de normal motorlarla aynı ama yurtdışında 10 yıl 180 bin km... Benim gittiğim serviste kendisi 5-20 koyuyor direk...
Yorum bağlantısı
Burak Can Demirci

Tesekkurler murat bey ; yağı yarin alacagim ozaman firmanin kartini filan alır paylasim yaparim...aracin motor kapaginda bile 5/20 yaziyor sizin yetkili agiz dediginiz 5/30kullandigi icin oyle soylemistir. Otosan ecoboost motorlarin genelinde iklime gore 5/20 asıl yagi esdeger 5/30 diyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Gecmis olsun. Konunun basindan beri okuyorum. Debriyajin henuz 24.000km'de degismesi nedeni ile Aracin ilk kullanicisinin bayan oldugunu dusjndugunuzu belirtmistiniz. Bir mesajda da ilk sahibine ulasamadiginizi. Ilk kullanicinin kim oldugu konusunda sanirim tam bir bilgi yok. Aracin bakim periyodlarini yazmistiniz. Bu sekilde surekli servise giren arac icin servisin kullaniciyi yanliz birakmamasi lazim. Ya da ilk tespiti yapip sonrasinda kullanim hatasi veya garanti kapsamli islem diye belirtmesi lazim.

Servisin bu konuda son derece duyarsiz olmasi onlarin elini guclendiren onlarin bildigi sizin bilmediginiz islemler konusunda suphe doguruyor. 10.000tl masrafi muhtemelen piyasadan daha yuksek fiyatla aldiginiz dusuk km'de bir araca yapacaksaniz once Ford'a degil ilk sahibine basvurmak lazim. Size arac satilirken bahsedilmeyen islemlerin belki parasini ondan alamazsiniz ama bu sekilde neden olduguna dair fikir olmadan servis servis dolasmanin, yeniden motor almanin hesabini sorabilirsiniz.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Gök

Tesekkurler murat bey ; yağı yarin alacagim ozaman firmanin kartini filan alır paylasim yaparim...aracin motor kapaginda bile 5/20 yaziyor sizin yetkili agiz dediginiz 5/30kullandigi icin oyle soylemistir. Otosan ecoboost motorlarin genelinde iklime gore 5/20 asıl yagi esdeger 5/30 diyor

Cok tesekkur ederim. Yagin sahte olup olmadigina da dikkat edin. Uygunsa arar umarim kargo sansimiz olur.
Yorum bağlantısı
Burak Can Demirci

Tesekkurler evren bey dediginiz gibi servis ilk tespit kısmında yardimci olabilirdi ama olmadi dedigim gibi ilk sahibine ulasamadim ancak sahibi bayandı, yapilacak pek fazla birsey kalmadi acikcasi ...

Yorum bağlantısı
Celal Altan

5-20 ile 5-30, arasındaki fark iklim koşullarıdır. 5-20 çok soğuk yerlerde iyi olabilir. Sondaki sayı arttıkça kullanılabilir sıcaklığı artar. Türkiye ortalaması 5-30'dur. 5-20'yi Türkiye gibi bir şehirde bulamamanız normal. 5-20 ile çok sıcak şehirlerde(izmir, adana, antalya) aracınızın motoru tam koruma sağlayamaz. Yağ yakabilir akışkanlığından dolayı. Yetkili servisin kullandığından vazgeçmeyin. Yağ motorun her şeyidir. Koruyacağım derken zarar veriyor olabilirsiniz. Ben bildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım. Umarım yararlı olmuşumdur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...