İçeriğe Yönlendir

Tavan Aydınlatma Lambası


Uğur Öztürk

Recommended Posts

Uğur Öztürk

İyi akşamlar arkadaşlar,

Aracımı yıkattıktan sonra ön kısımdaki  , arka kısımdaki  tavan lambaları ile ayak aydınlatma lambaları yanmaz oldu. Yıkama boyunca kapılar açık kaldığı için sigortadandır diye düşündüm ama düğmelerine basınca yanıyorlar.Ancak kapılar açıldığında yanması gereken lambalar yanmıyor.Bu arızaya zaman veya gecikme rölesi gibi bir şeyin bozulması sebep oldu diye düşünüyorum.Birkaç oto elektrikçisine gittim , işi uzun diye başlarından savdılar.Bu yüzden iş başa düştü.

Benzer bir durum yaşayan veya sigorta panosuyla ilgili  bilgisi olan arkadaşlarım beni yönlendirlerse kendim yapabilirim diye düşünüyorum.

Teşekkürler,iyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kapı siviclerinden gelen şasi yok demek ki, su almış falan olabilir mi diyeceğim tüm kapilar mı su aldı.. :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Evet hiçbirinden yanmıyor abi.Bizim buralarda basıçla su sıkarken tek tek kapıları da açıp metal kısıma da çarçabuk püskürtüyorlar.Bilmem ondan mı oldu başka bir neden mi var?O gün ayrıca lpg kaynaklı arıza lambasını da tamircimde cihaza bağlanarak söndürtmüştüm.Acaba o işlemi yaparken böyle bir sonuç çıkma olasılığı var mı ?

Bunlara rağmen lambalar düğmelerine basınca yanıyor,anlamadım bu işi.

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Bence bir kaç gün bekleyin. Bu arada dediğiniz şekilde yıkatmanızı tavsiye etmem. Kapı fitilini yırtabilir basınçlı su

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Kapı açık iken yanan zaman ayarlı lamba devresi kendini koruma almış görünüyor.Bir süre sonra düzelmesi gerekir.Lambanı düğmeleri normal on off işlemidir.Kapı açık aydınlatması timer devresinden çalışır.

 

Arıza ışığı söndürme bir nevi pc ile modul reseti işlemi ile oluyor.Menü açıp kapatma işlemi farkında olmadan yapıldı ise başka fakat normalde yapılmadığı için bu kusur olmaz.

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

20160213_230038.jpg
resim yuklemek

 

Arkadaşlar konusunu açtığım problem için arabamın GEM Modülü(sigorta kutusu) nü söktüm.Daha önceki sahibinde muhtemelen kalorifer sistmi kaynaklı su kaçağı olmuş ve modül , soketler , pinler kısmen oksitlenmiş.Temizlemek için çıkarıp eve götürdüm.Ancak bunların dışında fotoğrafta işaretlediğim 3 numaralı,yeşil daire içindeki röle yuvasının boşta olduğunu gördüm.Dikkatlice bakarsanız röle daha önceden var iken bilinçli olarak çıkarılmış ve sonra takılmamış.Çünkü röle pinlerinin içi dolu yani metal girişleri var.Bu yüzden aklıma arabamın aldığımdan beri çalışmayan emniyet kemeri ışıklı ve sesli uyarı fonksiyonunun bu rölenin olmayışından kaynaklandığı düşüncesi geldi.

C-Max sahibi arkadaşlarımdan, ulaşılması kolay olan yeşil daire içindeki 3 nolu  bu rölenin yerinde olup olmadığına bir bakmalarını bilhassa rica edecektim.Böylece beni bir meraktan kurtarmış olacaksınız.

Teşekkür ederim şimdiden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

aynı araca sahibiz Uğur Bey

tam hatırlamıyorum ama 3 nolu yada 1 nolu drl(daytime running light) yani gündüz farı için kullanılıyor.

sigorta ve rölesini takınca bir direnç vasıtasıyla kısa farlları kısık bir şekilde yakıyor.Farları açınca normal ışık vermeye başlıyor.

sigorta ve rölesini takıp daha önce denemiştim.bir sonuç alamadım.araçta far düğmesinde Auto konumu olan araçlarda bu özellik kapatılmış.

Elm ile Gem modülüne girince bir özellik var dır Drl yi aktif hale getiren ama denemedim.

Araca ledli Gündüz farı taktığım için vazgeçtim.

Yorum bağlantısı
Furkan Akyol

Peki cmax 2004 model aracimda emniyet kemeri uyarisi calismiyor arkadaslar neden olabilir? Arkadasi dedigi gibi bir sigortanin çıkarılmasından kaynaklı midif?

Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

emniyet kemer tokası

 

Peki cmax 2004 model aracimda emniyet kemeri uyarisi calismiyor arkadaslar neden olabilir? Arkadasi dedigi gibi bir sigortanin çıkarılmasından kaynaklı midif?

emniyet kemer tokası içerisinde bir switch var.onun kablosu hasarlanmıştı benim aracımda.emniyet kemer tokası dikkatlice açılınca kopuk kablo göründü ve onarıldı.bir diğeri de elm327 ile bağlanıp bu ikazlar iptal edilmiş olabilir.kontrol etmek lazım

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Sinan Kaya

Peki cmax 2004 model aracimda emniyet kemeri uyarisi calismiyor arkadaslar neden olabilir? Arkadasi dedigi gibi bir sigortanin çıkarılmasından kaynaklı midif?

 

fordların hepsinde mi bilmiyorum ama iptal etmek yada aktif etmek cok kolay yani en azından bende aracımı aldıgımda iptal etmişler internette araştırıp aktif etmiştim yanlış hatırlamıyorsam kontagı yarım acıp 3 -5 kez kemeri takıp takıp cıkarıyorsun sonra aktif oluyor sigorta ile alakalı degil bu işlem

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Arkadaşlar teşekkürler.Hafta sonu ön koltukları söküp emniyet kemerlerini ve tesisatını kontrol ettim.Sorunu böylece buldum.Şoför tarafındaki emniyet kemer tokasının uyarı bağlantısını sağlayan kablo girişinin ucunu kesip iptal etmişler.Yolcu tarafında ise nedense emniyet kemer tokasının uyarı tesisat bağlantısı hiç yokmuş.Şoför tarafı koltuğunun altındaki soket yuvasında hava yastığı,emniyet kemer gergisi,koltuğun aşağı-yukarı hareketi için motor butonu ve emniyet kemer uyarısı için olmak üzere dört ayrı renkte giriş varken yolcu kısmı koltuğundaki soket yuvasında sadece hava yastığı ve emniyet kemer gergisi için iki renkte giriş vardı.Fotoğraflar aşağıda.

Şimdi asıl sorun emniyet kemer tokalarını açabilmek.Bu konuyla ilgili bana yardımcı olacak arkadaş var mı?Ben birini açmaya çalıştım ama sanırım kırmadan açmanın yolunu bulamadım.

a3LGRO.jpg

YkDNyl.jpg

o3jkWk.jpg

8ZMd7a.jpg

3L7qkM.jpg

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Bu arada şunu da merak ediyorum : Şoför emniyet kemer uyarısını araca şoför tek bindiğinde kendi kemerini takıp susturuyor.Peki yolcu tarafındaki uyarı nasıl tetikleniyor?Şoför yolcu olmadığı halde yolcu kemerini de mi tokaya takmak zorunda?Ya da yolcu binmediğinde neden yolcu emniyet uyarı sistemi pasif oluyor?İşte bunu tam anlayabilmiş değilim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

Bu arada şunu da merak ediyorum : Şoför emniyet kemer uyarısını araca şoför tek bindiğinde kendi kemerini takıp susturuyor.Peki yolcu tarafındaki uyarı nasıl tetikleniyor?Şoför yolcu olmadığı halde yolcu kemerini de mi tokaya takmak zorunda?Ya da yolcu binmediğinde neden yolcu emniyet uyarı sistemi pasif oluyor?İşte bunu tam anlayabilmiş değilim.

yolcu tarafından uyarı geldiğinden emin misiniz

sizin de söylediğiniz gibi bu modellerde yolcu tarafında sadece airbag ve emniyet kemer patlayıcısı tesisatı var

emniyet kemeri için bir uyarı almamanız gerekli

açmak için mecbur kırmak gerekiyor.

falçata ile dikkatlice ek yerlerinden kesip ikiye ayırın

daha sonra siyah silikon ile yapışıtıp dış kısmınıda bez bant ile sarın normal çalışmaya devam eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk
(düzenlendi)

Teşekkür ederim arkadaşlar.

Yolcu tarafında zaten uyarı yok Mehmet Bey .Sadece şoför tarafında var.Buna da şaşırdım,Ghia araca sadece şoför tarafı için tesisat konulmuş,yolcu tarafı orjinalinde yok anladığım kadarıyla.

Tokaları açabilirsem önce şoför tarafını,toka içinde küçük bir lehim ile,aktif edeceğim.Sonra da yolcu tarafını.Ama yolcu tarafında hazır tesisat olmadığı için şoför tarafından tesisat alıp koltuğa da sensör değil de mikro anahtar koyarak aktifleştireceğim kısmet olursa.İnşaallah yolcu tarafındaki tokanın içinde de şoför tarafındaki tokada olduğu gibi kontak vardır.

Bu arada insanlarımız ne kadar garip şeyier yapıyor.Hiç çalışan emniyet kemer uyarısı bu şekilde devre dışı bırakılır mı?Şimdi uğraş dur...

tarihinde Uğur Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Nihayet emniyet kemerimin sesli ve görüntülü uyarısını çalıştırdım.

İlkin kontak kapatılır ve koltuk altındaki soket bağlantısı çıkarılır.Şoför koltuğu dört adet vida sökülür sola yatırılır.Emniyet kemer tokası-gergisi bir adet vida sökülür.Soketten emniyet kemer tokasına gelen iki adet kablo uygun yerlerinden kesilir.Şimdi boşa çıkan emniyet kemer tokası(14 nolu mesajda 1.foto) eve çıkarılır.Mehmet Sezgin Bey'in önerisiyle bir falçata alınarak emniyet kemer tokası her iki yanından dikkatlice kesilerek açılır.İçndeki küçük anahtarın kopan veya kesilen iki adet kablosu birleştirilir.Toka bez bantla sarılarak kapatılır.Sonra sökülen parçalar yerine takılır.Koltuk altında kestiğimiz kabloları birleştirirken karışıklık yapmayın ve soketi tüm her şey bitince takın. Gösterge ekranı açılır.

g899d3.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

ELM 327 bağlantı cihazı(modifiye edilmiş olan) kullanarak anlık yakıtı aktif ettim Emrah Bey.Formun Focus 2 bölümünde konusu vardı.O konuyu inceleyip ben de modifiye edilmiş bir cihaz aldım.Sonrası kolay zaten.Gerekli program ve sürücüleri bilgisayarıma indirip aracın OBD biriminden bağlandım.Harika bir uygulama.Lpg den kaynaklı ve diğer bütün arıza kodlarını bulup kolaylıkla silebiliyorsunuz.Ayrıca aracınızda mevcut olup da kapalı olan çoğu özelliği de çalıştırabiliyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

ELM 327 bağlantı cihazı(modifiye edilmiş olan) kullanarak anlık yakıtı aktif ettim Emrah Bey.Formun Focus 2 bölümünde konusu vardı.O konuyu inceleyip ben de modifiye edilmiş bir cihaz aldım.Sonrası kolay zaten.Gerekli program ve sürücüleri bilgisayarıma indirip aracın OBD biriminden bağlandım.Harika bir uygulama.Lpg den kaynaklı ve diğer bütün arıza kodlarını bulup kolaylıkla silebiliyorsunuz.Ayrıca aracınızda mevcut olup da kapalı olan çoğu özelliği de çalıştırabiliyorsunuz.

:bravo:  :bravo:  :bravo:

tebrikler işte bu el emeği göz nuru

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Çok teşekkür ederim Mehmet Bey ama sizlerin yaptığı uygulama ve değişikliklerin yanında benimkiler küçücük kalıyor.Gerçekten sizin gibi girişken ve üretken forum üyesi arkadaş ve kardeşlerime teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

Çok teşekkür ederim Mehmet Bey ama sizlerin yaptığı uygulama ve değişikliklerin yanında benimkiler küçücük kalıyor.Gerçekten sizin gibi girişken ve üretken forum üyesi arkadaş ve kardeşlerime teşekkür ederim.

Biraz cesaret ile herşeyin üstesinden gelinir.koltuğu söküp emniyet kemerini açıp geri toplamak çok basit bir olay değil.her aşamada kabiliyetler biraz daha değişiyor.

bu arada koltuk fişleri sökülüp takıldıktan sonra RCM içerisine girip hata kodu okutun ve silin hafızada kalmasın

iyi çalışmalar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...