İçeriğe Yönlendir

Ön Alt Salıncak Değişimi


Murat Yılmaz2

Recommended Posts

Murat Yılmaz2

Herkese Merhaba,

 

Bugün aracımın ön lastiklerini yenileri ile değiştirmek için gittim. (Üzerindeki lastik 2'dir hava kaçırıyordu biraz da eskimiş olabileceğinden, aynı modelden 2 yeni lastik sipariş etmiştim). Lastikleri değiştirdikten sonra Balans ayarı için aracı ilgili yere aldım. Usta altında baktı ilk dediği şey ön iki salıncak değişecek.

 

Bununla ilgili belki de aracı yeni aldığımdandır bir sorun görmedim 2 konu dışında,

 

1- Ön lastik 2 defa sökülüp tamir edildikten sonra 90 km'ye gelince direksiyonda eskisine nazaran titreme farkettim,

2- Frene bastığımda bu süre zarfında direksiyon hafif sola dönmeye başladı. 

 

Öncesinde bunlar yoktu sanıyorum, özellikle 1.si. (Aracımı çok kullanmıyorum, 2-3 günde bir 5 km belki yol yaptım, haftada bir gün 120 km yok yapıyorum.)

 

Ben de tamam dedim, 85 tl'den 2 adet Salıncak siparişi verdim yarın gelecek.

 

Ancak şimdi aklıma takıldı,

 

- Yarın parçacıyı arayıp sipariş ettiğimiz salıncakların markasını soracağım, bu forumdan edindiğim bilgiye göre Delphi uygun, ( BSG kötü :)) Orjinali var mı bilmiyorum ama orjinali gibi yada yakın bir salıncak markası var mı bulabileceğimiz?

 

- Bir de düşünüyorum ki Salıncakları hiç mi değiştirmesem, gerçi üzerindekileri orjinal mi, yoksa değişti mi onu da bilmiyorum (nihayetinde 15 yaşında araç) . Bunu usta anlar mı acaba?

Rot-Balanscı ustaya da güvenmek istiyorum.

 

Bu konuda ne fikir verirsiniz bana?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

:)

İnternette Delphi markayı buldum 86 tl. (tabi sipariş ettiğim markayı henüz bilmiyorum, yarın öğreneceğim inşallah.)

 

Nihayetinde bu bile pahalı, demir yığını bu :)

 

Netten baktım 50-70 arasında değişiyor ithal ürünler.. Muhtemelen Ustanın alacağıda ithal parça orijinaller nerdeyse iki katı daha pahalı oluyor. Ay başında bende 2004 fiestanın salıncakları değiştirdim markasını bilmiyorum ama ithal parçaydı 60 TL tanesiydi..

İkamet ettiğiniz yerdeki ford parçacılarına uğrayıp orijinallerinde fiyatını öğrenin içiniz rahat etsin. Çok fark yoksa ve maddi imkanınızda varsa orijinal alın bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

Netten baktım 50-70 arasında değişiyor ithal ürünler.. Muhtemelen Ustanın alacağıda ithal parça orijinaller nerdeyse iki katı daha pahalı oluyor. Ay başında bende 2004 fiestanın salıncakları değiştirdim markasını bilmiyorum ama ithal parçaydı 60 TL tanesiydi..

İkamet ettiğiniz yerdeki ford parçacılarına uğrayıp orijinallerinde fiyatını öğrenin içiniz rahat etsin. Çok fark yoksa ve maddi imkanınızda varsa orijinal alın bence.

 

 

Yetkili servisten fiyat alabilirim sanıyorum, ama yetkili servis bu, fiyatları daha yüksek olacaktır.

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Bence direkt gidin sanayiden ford parçacılarından sorun yetkili servis işin içine girince sanayideki orijinal parçanın iki katına çıkıyor fiyat..

Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

Bence direkt gidin sanayiden ford parçacılarından sorun yetkili servis işin içine girince sanayideki orijinal parçanın iki katına çıkıyor fiyat..

Onur Bey,

Ben yanlış anlatmışım şimdi tekrar okudum yazdıklarımı, kusura bakmayın lütfen.

Sanayide Parça satan bir yerden siparişi verdim (tabi her aracın parçasını satıyorlar), ellerinde yoktu, o da Samsun merkez'den bir yeri aradı fiyatı öyle verdi.

Fiyattan çok beni asıl kaygılandıran,

 

Alacağım bu parça orjinal parçasından kötü kalır mı? Gerçi araçtaki orjinal mi onu bilmiyorum:)

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Estağfurullah ne kusuru  :) 
Mutlakaki orijinalden kalite olarak düşüktür. Bunun geri dönüşü muhtemelen parçanın orijinal parçaya göre daha çabuk yıpranması olacaktır. Aslında en mantıklısı orijinal parça almak almak, fakat kendi adıma konuşuyorum ithal parça ve orijinal arasındaki fiyat farkı beni her zaman maddi açıdan zora sokmuştur o yüzden ben parçanın fiyatı arttıkça ithal ürün taraftarı oluyorum.

Önceki mesajımda da yazdım eğer maddi imkanınız varsa kesinlikle orijinal parça kullanın. Hatta vaktinizde varsa ford parçası satan yere gidip mümkünse orijinal ve ithal parçayı yan yana koyup aradaki gözle görülür kalite farkını anlayın.
Örneğin birkaç ay önce radyatör su deposunu değiştirdim yan sanayi 30 orijinal 60 liraydı. İkisini yan yana koydum bariz şekilde yan sanayi dandik duruyordu  :biggrin:  bende iki katı farkı verip orijinal olanı aldım.
Bu arada Samsun'un neresindensiniz hemşeriyiz  :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2
(düzenlendi)

Onur bey teşekkür ederim. Terme'denim. [emoji4] siz neredensiniz. Salıncağı araştırayım bakalım[emoji219]

tarihinde MuratYilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Selimoglu

yaklaşık 10 ay önce bende salıncakları değiştirdim...salıncakları mutlaka değiştirin burçlar iyice patlar özellikle uzun yolda hızlı giderken frene bastığınızda araba sağa sola kafa atar  kontrol açısından sıkıntı yaşarsınız. bazı durumlarda parçanın orjinal olması önemlidir özellikle elektrikli parçalarda.ama salıncak için o kadar önemli değil bulduğunuz fiyat çok iyi değiştirin gitsin...değiştirirken şaseyi indirip kaldıracağınız için klima radyatörünü delmemeye dikkat edin... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

Herkese teşekkür ederim. Araç işinden anlamadığım için böyle soruyorum işte:) Selim bey haklısınız. İnşallah bugün bu işi halledeceğim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca

arkadaşım ellemişken z rotları ve viraj demir lastiklerini de değiştir lastikler ön ve arka ondan sonra arabanı bi o kadar daha seveceksin pıtır pıtır gidecek salıncakta delhpi olsun sorun olmaz bu km de sana 6..7  yıl gider

Yorum bağlantısı
Hamit Akkuş

alt salıncak değiştireli 1 saat oldu sağ sol 240 tl parça parası verdim. kullanılan parça önemli bence.

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Onur bey teşekkür ederim. Terme'denim. [emoji4] siz neredensiniz. Salıncağı araştırayım bakalım[emoji219]

Bende Havzanın köyündenim tabi yılda birkez anca gidebiliyoruz memlekete  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Emre Akbas

Salıncaklarda orjinal parça olayı oldugunu sanmıyorum salıncak arızları genelde arabada bi tarafa kendiliginden çekiş birde virajlarda dönüş yaparken aracın normalden fazla savrulması gibi sorunlar olarak gözükür ben 6 ay önce bsg tarkırdım herhangi bir şikayetimde yok

 

Not:Bu arada BSG yerli malıdır ve yaklaşık 30 senedir yedek parça üretimektedir.Otosan yetkili yedek parça bayiliinide yapmaktadır.Kalite olarak ürünleri dünyanın en iyisi olamsada ithal markalar göre kat ve kat daha iyidir ithal markalarla bir seçim yapmak gerektiğinde yerli mallarının tercih etmemizde hem iş gücünün artırılmasının hemde ekonomik ürünleri almamız açısından her türlü yarar sağlıyacagının kanatindeyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Ben de yakın zamanda değiştirdim salıncakları, orjinaliyle yan ürün çok farkediyor. Saç kalınlıkları bile farklı, ithal ürünün de iyisi kötüsü var eğer ithal olacaksa iyisinden alın. Salıncak değişimi bizim kasalarda işçiliği zor, salıncağı tutan civatanın somunları iç tarafta kalıyor üşengeç bir ustaya rast gelirseniz yerine takarken somunları alta döndürebilir dikkat edin. Selim Bey'in dediği gibi etrafındaki parçalara zarar verme ihtimali var. Çıkan salıncak orjinalse kendinize alıp saklayın nasılsa ithal salıncak çok dayanmayacak. İthal salıncak üzerinde arabayı kullanırken orjinallerine de burç çaktırırsın yedekte durur.

Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

Salıncakları değiştirdim. 40₺ işçilik verdim. Salıncak markası orijin diye bir marka. Rot balans ustası a soruyorum ne kadar ömrü var diye ama tamamen yollara bağlı sürücüye bağlı diyor.

Eski çıkan parçalar da

0fd5c79d00f8617576093168ca9161ea.jpg

e20106157f6085f3715fc2d60c2abc9d.jpg

e634df62b731b05b4ca3bede8bc30d29.jpg

Parmağımla bastırdığım yer ileri geri oynuyordu hafif. Fakat genel olarak bozulmuşlar ben bile anladım :)

Rot için henüz ücret ödemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2
(düzenlendi)

Eve geldim şimdi. (Not : Eve geldim derken, ben homeoffice çalışıyorum, aslında işimin başına döndüm desem daha doğru bir anlatım olurdu)

 

Bugünkü masraflarım;

 

. 2 Salıncak 170 tl + 40 tl işçilik. (1.Ustaya)

 

. Dün yeni lastikleri taktırmıştım (2. Usta - Rot Balans) ve Rot Balans ayarlarını yaptı, hem lastiği araca takmadan hem de taktıktan sonra 2 test sürüşü ile aralarda da aracın lastiğini bir makine ile çevirdi. Rot ayarlarını da yaptı. Hepsi için 40 tl.

 

Toplam 250 tl. 

 

--//--

 

Şimdi, 90 a çıkınca direksiyonda titreme kalmamış, sanki direksiyon turu daha rahat oldu. Frenlerken, direksiyonda hafif sola eğilim vardı, bu kalmamış..

tarihinde MuratYilmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Selimoglu

Güle güle kullanın. .Salıncağin düşmanı viraj ve çukurlardir. ..Bunlara dikkat edin uzun süre gider....

Salıncaklarda orjinal parça olayı oldugunu sanmıyorum salıncak arızları genelde arabada bi tarafa kendiliginden çekiş birde virajlarda dönüş yaparken aracın normalden fazla savrulması gibi sorunlar olarak gözükür ben 6 ay önce bsg tarkırdım herhangi bir şikayetimde yok

Not:Bu arada BSG yerli malıdır ve yaklaşık 30 senedir yedek parça üretimektedir.Otosan yetkili yedek parça bayiliinide yapmaktadır.Kalite olarak ürünleri dünyanın en iyisi olamsada ithal markalar göre kat ve kat daha iyidir ithal markalarla bir seçim yapmak gerektiğinde yerli mallarının tercih etmemizde hem iş gücünün artırılmasının hemde ekonomik ürünleri almamız açısından her türlü yarar sağlıyacagının kanatindeyim.

Katılıyorum..BSG ford için çok kaliteli parçalar üretmektedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...