İçeriğe Yönlendir

Bir Türlü Hallolmayan Tekleme Sorunu


Selçuk Atlı

Recommended Posts

Selçuk Atlı

Kıymetli forum üyeleri siteye yeni üye oldum.tanışma bölümünde az buçuk kendimi tanıtmaya çalıştım. Konyada yaşıyorum mesleğim öğretmenlik yaklaşık 2 ay önce 2010 fiesta 1.4. bir araç aldım aracı aldığımda dikkatimi  çeken bir tekleme sorunu vardı heralde ayarla geçer diye düşünerek landirenzo servisine gittim çok uzatmayayım o süreçten bu zamana ( aracın lpg kiti landirenzo) enjektörleri buji kablosu ateşleme bobini değişmesine rağmen tekleme geçmedi tekleme rölantide değil daha çok hızlanma veya vites geçişlerinde özellikle 3. ve 4. viteslerde oluyor araç şuan 80000 de ve tüm rutin bakımları yapılmış durumda.enjektörleri değişen landirenzo servisi buji kabloları ve ateşleme bobini de değişecek dediği için değiştiğimi söylemek isterim.Herkese kazasız belasız günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinde de aynı sorun var mı ve bence hala ateşleme sorununa benziyor. 

Ya buji yanlış ya kablo bozuk.. 

Özellikle belirli devirlerde tekleyip, o devri geçince düzeliyorsa kablo sorunudur. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Mehmet abinin dediği gibi ateşleme sistemine önem verilmeli.

Yorum bağlantısı
Hami Erışık

Benim araçtada tekleme sorunu vardı,usta direk bobin dedi ve bobini degiştirince sorun halloldu..

Tabi usta bana arıza ışıgı (sarı ) yanıp yanmadıdıgını sordu (şuan hatırlamıyorum oan yanıp yanmadıgını), verdigim cevaba göre nokta atışı yapmıştı.ya bobin yada bubi kabloları, bunlardan birisi arıza ışıgı yakmaz demişti ozaman....

Yorum bağlantısı

İnşallah bobin, buji yada kablolarla hallolur. Ben tüm sistemi değiştirdim ama çözüm bulamamıştım.. 

Yorum bağlantısı
Mehmet ISTIL

Kendimi bildim bileli dizel kullanıcısıyım pek tecrübem yok benzinli araçlarla ama bir arkadaşımın aracındada benzer bir sorun olmuştu radyatör suyunu cazı ısıtmak için kullanılıyormuş dolaşımda bi sıkıntı varmış yeterli gaz gelmiyormuş gibi birşeyler konuşmuşlardı.

 

Bende benzindede nasıl bir tepki verdiğini kontrol etmelisiniz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Atlı

Benzinde hicbir sorun yok hatta lpg enjektörü buji buji kablosu ve bobin değişmeden öncede sorun yoktu.ayrıca tüm bunları yetkili serviste yaptırdım parçaların orjinal olduğuna kanaat getirdim.sanki çok basit bi çözümü var ama ben 1000 tl yi çöpe attım gibime geliyor.eğer öyleyse üzülmem desem yalan olur

Yorum bağlantısı
Selçuk Atlı

Mehmet Istıl bey lpg sisteminde suyun yani soğutma sıvısının dolaşımda olduğu dairesel parca regülatör oluyor sanırım bu da tamamen mekanik bir parca simdi benzinde tekleme yok bu birinci done tüm ateşleme sistemi değişti lpgnin enjektörleri de değişti ayar yapmaktan yalama oldu vs. vs. Acaba dediginiz gibi regilatorde mi sorun benim de aklıma bitek burası geliyor artık:(

Yorum bağlantısı
Mehmet ISTIL

Mehmet Istıl bey lpg sisteminde suyun yani soğutma sıvısının dolaşımda olduğu dairesel parca regülatör oluyor sanırım bu da tamamen mekanik bir parca simdi benzinde tekleme yok bu birinci done tüm ateşleme sistemi değişti lpgnin enjektörleri de değişti ayar yapmaktan yalama oldu vs. vs. Acaba dediginiz gibi regilatorde mi sorun benim de aklıma bitek burası geliyor artık:

Anladığım kadarıyla Lpg hızlı bir akış geçirdiği zaman donma yapıyor bunuda aracın soğutma sistemini kullanıp ısıtıyorlar eğer ısıtmada bi sıkıntı olursa gaz geçişi azalınca malum yeterli yanma olamayacağından tekleme gerçekleşmeye başlıyordur diye tahmin ediyorum.

 

 

Isıtma için bu şekilde bi parça kullanılıyor galiba aracı normal sıcaklığına kadar kullanıp bu parçadaki sıcaklıkta radyatör sıcaklığına ulaşıyormu diye  kontrol etmelisiniz. Yine bu parçanın kirlenme ve diyafram arızaları gibi durumlarda meydana geliyormuş tecrübeli bir otogazcıya gidip kontrol ettirin bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet ISTIL

Buradaki videodada montajda yapılması ve yapılmaması gerekenleri anlatmış

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...