Mehmet Yılmaz Ak 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Arkadaşlar arabanın suyuna bakmak için kabutu açtığımda genleşme kabından tıs sesi duydum. Bu hava kaçağı normal değildir diyorum, siz ne dersiniz? Bu yalancı hararet bundan dolayı olabilir mi? Ve son olarak guegu menude 108 görüyorum ancak gösterge tam ortada( olması gereken yerde ). Sorun var mı sizce? Yorum ve önerilerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Her şey normal. Isınan sıvı basınç yapar. Kapağı açtığında basınc dışarı çıkıyor. Çok sıcakken sakın o kapağı açmayın, soğutma sıvısı üstüne sıçrayabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 27 Şubat 2016 Yazar Paylaş 27 Şubat 2016 Kardeşim anlatamadım sanırım, kapağı açmamıştım(kapak kapalıydı) ama tıssssss şeklinde bir ses geliyordu dinlediğimde ve kapak sıkıca kapalıydı. Kapak kapalı olmasına rağmen bu normal değil diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 27 Şubat 2016 Yazar Paylaş 27 Şubat 2016 Başlığı ben açtım ama " kapağı açtığımda vs" diye birşey yazmadım, sanırım konu açılmasına onay veren arkadaş daha güzel bir başlık olacağını düşünerek biraz düzeltmiş!benimde şimdi dikkatimi çekti. RADYATÖR YEDEK SU DEPOSUNdan kapağı açmadan tıssssss şeklinde bir ses geliyordu. Bu durum normal mi yoksa aracın hava yapmasına neden olur mu? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Başlığı ben açtım ama " kapağı açtığımda vs" diye birşey yazmadım, sanırım konu açılmasına onay veren arkadaş daha güzel bir başlık olacağını düşünerek biraz düzeltmiş!benimde şimdi dikkatimi çekti. RADYATÖR YEDEK SU DEPOSUNdan kapağı açmadan tıssssss şeklinde bir ses geliyordu. Bu durum normal mi yoksa aracın hava yapmasına neden olur mu? Başlığı ben düzelttim ama yanlış anlamışım, şimdi tekrardan düzeltiyorum. Kapak kapalıyken hiç bir ses duymamanız lazım. Kapak arızalı muhtemelen. Değiştirmeniz yerinde olacaktır. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Bence durum normal deyil, video olsa daha iyi olurdu. Yorum bağlantısı
Batuhan Vural 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Kapak contası yıpranmış olabilir.Çatlak olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 28 Şubat 2016 Yazar Paylaş 28 Şubat 2016 Evet muhtemelen öyle çünkü arabayı stop ettikten sonra kaputu açıyorum ve tıssssss şeklinde bir ses duyuyorum. Bu sesi dinlediğimde yedek su deposundan geldiğini duydum. Ilk fırsatta değiştirecegim şimdilik bir sorun olmaz herhalde degil mi? Yalancı hararet sorununun kaynağı bu bile olabilir belki ne dersiniz? Valla emin olmak için bir daha denedim kesinlikle hava kaçağı gib bir ses motor stop edip 10 -15 dk sonra( hemen değil) tıssssss şeklinde kapağı açtığımda ve havayı aldiğimda ses kesiliyor. Kesinlikle ya kapaktan ya da depodan kaçırıyor. Yüksek ihtimal kapak. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Şubat 2016 Paylaş 28 Şubat 2016 Sorunun önüne geçmek için dediğim gibi kapağı orjinali ile değiştirerek başlayabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 28 Şubat 2016 Paylaş 28 Şubat 2016 Kapagın contasının bidona geldigi yeri parmagınızla kontrol edin prüz, yaralanma gibi izler varsa bidon ile kapagı beraber degiştirin. Yanlış hatırlamıyorsam 2.0 motorunki bire bir oluyor. Hemde daha ucuz Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 28 Şubat 2016 Paylaş 28 Şubat 2016 Arabanızın marka ve modelini açık olarak belirtirseniz size daha iyi yardımcı olabiliriz. Aracınız eski kasa yanı focus 1 kasa ise ve aracınızda yeşil yada mavi antfriz varsa yalancı hararete sebep olabilir. Kırmızı organik antfriz kullanmalısınız. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 28 Şubat 2016 Paylaş 28 Şubat 2016 (düzenlendi) Aracın soğutma suyu tamami ile antifiriz den mi oluşmakta? içerisinde saf su var mı? Tamamen antifiriz ise kaynama noktası düşer, su daha erken kaynar.. Ayrıca radyatör haznesinin kapağında bypass valfi var diye biliyorum. Aşırı sıkışma olunca basıncı düşürmek için kapaktan basınçlı havanın veya suyun bir miktarını atıyor. (yanılıyorsam düzeltirsiniz arkadaşlar) Umarım kısa zamanda çözersiniz Ekleme : Kapağı inceledim 21PSI basınca kadar kilitli 21 PSI dan sora valf açıyor. Kısacası yüksek basınçta tıslamanın sebebini bu durum doğrulamakta. Çözüm önerim: Full antifiriz ise birazını boşaltıp saf radyatör suyu ekleyin. Bizim ustalar suyu MAX seviyenin üzerinde doldurmayı çok sever. Onu Max ile Min arasında olduğuna emin olun. 28 Şubat 2016 tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 28 Şubat 2016 Yazar Paylaş 28 Şubat 2016 Antifiriz saf kırmızı antifiriz yarın ayarlatacagim kısmetse. Aracım 2005 model focus comfort (mk 1) diye geçiyor bildiğim. Kapağı inceliyorum bir yara vb birşey yok. Hatta depoya ufluyorum biryerden hava kaçmıyor, varsa sorun kapakta var. Ama yarın video yükleyeceğim çünkü Semih Beyin dediği gibi guge menüde 108 görüyorum ve 106 da fan açıyor( fan gecikiyor biraz galiba) ve bu yüksek basıncı acaba tahliye mi ediyor. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 28 Şubat 2016 Paylaş 28 Şubat 2016 Her şey normal. Isınan sıvı basınç yapar. Kapağı açtığında basınc dışarı çıkıyor. Çok sıcakken sakın o kapağı açmayın, soğutma sıvısı üstüne sıçrayabilir. Escortta öyle bi hata yapmıştım kapak fırladı sıcak su da az kalsın beni yakıyordu. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 29 Şubat 2016 Paylaş 29 Şubat 2016 Antifiriz saf kırmızı antifiriz yarın ayarlatacagim kısmetse. Aracım 2005 model focus comfort (mk 1) diye geçiyor bildiğim. Kapağı inceliyorum bir yara vb birşey yok. Hatta depoya ufluyorum biryerden hava kaçmıyor, varsa sorun kapakta var. Ama yarın video yükleyeceğim çünkü Semih Beyin dediği gibi guge menüde 108 görüyorum ve 106 da fan açıyor( fan gecikiyor biraz galiba) ve bu yüksek basıncı acaba tahliye mi ediyor. Saf su ekleyip Su seviyesini Max'ın altında tuttuktan sonra olumlu yönde değişim olacaktır. Hala 108lerde geziniyor ise soğutma sisteminizde temizlik yaptırmanızı tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 29 Şubat 2016 Yazar Paylaş 29 Şubat 2016 Eyvallah kardeşim dediğini yapacağım. Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DEMİR 9 Mart 2020 Paylaş 9 Mart 2020 Hocam aynı durum benim modeoda da var aracı biraz sıkıştırdım stop ettiğimde fıss diye ses geliyordu hortumları kontrol ettim büyük olan radyatör hortumu biraz şişmişti arka lpgye ve kalorifere giden hortumlar yumuşaktı bende merak ediyorum acaba bu durum normal mi siz bir çözüm buldunuz mu? Benim bi korkum da acaba üst kapak contası da sıkıntı mı var ,araç su eksiltmiyor tekleme ve performans kaybı yok şuan benzinde kullanıyorum herhangi bir arıza ışığı da yanmıyor ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts