Sinan EREL 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Öncelikle merhaba , 1994 model bir 1.6 cl karbüratörlü escort aracım var , aracı 7 aydır kullanıyorum , ufak tefek sorunları vardı ve birçok sorunu kendim hallettim. Oto sanayide otomobiller içinde büyüdüğüm için şanzıman hariç mekanik arabalarım tüm sorunlarını çözebiliyorum. Neyse lafı fazla uzatmadan sorunuma geçeyim. Aracı aldığımdan beri egsantrik tarafından bir şakırtı sesi duyuyorum. Birçok escort kullanıcısındanda bu sorunları duydum. Araç soğukken ilk çalıştırmada araç soğukken sıkıntı yok ama araba ısındığında ses ortaya çıkıyor ve ısındıkta ses artıyor. Dizel gibi çalışıyor. İlk baştan subapların biri yamuktur o vuruyodur dedim ama kapak conta yakıp üst kapağı açmak zorunda kalınca subaplarda herhangi bir sıkıntı olmadığını gördüm.Aracımda 5-30 yağ kullanıyorum ,yağlı itecekler sağlam gibi gözüküyor , kam miline oturan taraflarında herhangi bir aşınma yok , içerisindeki yağıda geriye kaçırmıyor . Hepsine teker teker baktım ve kontrol ettim. Ardından horozlara bakmaya başladım ve farkettim ki horoz sadece itici ile subap arasında değil aynı zamanda aşağıdaki resimde kırmızı yönlerde gösterdiğim şekildede oynuyor azda olsa.Biraz daha dikkat ettiğimde yeşil ile işaretlediğim horozu üst kapakta tutan ve aynı zamanda horozun üzerinde gezdiği parçanın horoza sürten yüzeyi aşınmış, aynı aşınma horoz yüzeyindede. Acaba sesin kaynağı bumudur ? Açıkçası parça değiştirmeden önce biraz daha emin olmak istiyorum. Not : Aracın gücü çekişi ile sıkıntım yok ama uzun yolda bebeğim arabadayken müzik açamadığım zamanlarda o ses beynimim içine içine vuruyor ve ritmik seslere karşı ciddi takıntım var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 aşınma varsa ki bunlar aşınır değişimesi zaten gerekir değişin ki ses muhtelmeeln burdan Yorum bağlantısı
Sinan EREL 8 Mart 2016 Yazar Paylaş 8 Mart 2016 aşınma varsa ki bunlar aşınır değişimesi zaten gerekir değişin ki ses muhtelmeeln burdan Aşınma gözle görülür şekilde var Cağlar bey , yarın bir tanesinin resmini çekip buraya koyacağım daha iyi analiz için . Bu arada pek kolay bulunabilecek bir parça değil sanırım bu çünkü daha önce araştırdığımda sadece bir tane internet sitesinde bulmuştum , o sitede faiş bir fiyat yazmış. Yorum bağlantısı
Sinan EREL 9 Mart 2016 Yazar Paylaş 9 Mart 2016 (düzenlendi) parçanın aşınan yerlerinin resimleri aşağıda , biraz aşınma var ama bu kadar ses yapacak kadar aşınma varmı emin değilim.Bu arada türkiyede zor bulunacak parça seti sanırım bu , bikaç yeri aradım ama yok , e-bay da dolaşırkende aşağıdaki ilanı gördüm , komple set tl olarak 400 küsür tl , mesleğimde ihracat operasyon olduğu için lojistik firmaları ile aram iyi , kargo kullanıp gümrüğe takıldımı diye düşünmektense tır beraberi getirteceğim Ingiltere den. Sanırım türkiyede bu fiyata bu set bulunmaz , ne dersiniz ? http://www.ebay.com/itm/New-Set-Of-Rockers-Pedestals-And-Lifters-Ford-CVH-1-1-1-3-1-6-Engines-/261967339719?hash=item3cfe7860c7:g:9RQAAMXQQUpRCnHf&vxp=mtr 9 Mart 2016 tarihinde Sinan EREL tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Birkan Akargündüz 23 Haziran 2016 Paylaş 23 Haziran 2016 Bence sen o bölüme takılma bahsetmis oldğun ses iğrenc bir cırrrrr cırrrr sesi ise ve ortalama 3,500 devirden sonra kesiliyor yada kesikmis gibi geliyorsa sesin en çok hissedildiği devir ise 1500-2500 devir gibi. Yağ pompana dikkat et . Muhtemelen yağ pompası yakın bir zamanda sukoy verecek dostum. Çünkü heryeri iyi yağlayamıyor buda o sesin çıkmasına neden oluyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts