İçeriğe Yönlendir

Parçaların Değişme Zamanları Hakkında


Erzan Aşkın

Recommended Posts

Erzan Aşkın

Merhabalar

Aracım 2007 mondeo 2.0 tdci ghia. 100.000 km de. Geçen gün şarj dinamosu arızalandı tamirini yaptırdım. Merak ettiğim bu km de ömrünü genellikle tamamlayan değişmesi gereken parçalar varmı ısıtma bujileri, devirdaim, Marj motoru vb. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kim nden kullanmamış o mondiyi. bayağı erken bozulmuş.

Yorum bağlantısı
Batuhan Vural

Abicim 410Binde Connect Sattık İlk Sahibi İdi Babam Kızdırma Bujisi ve Triger Değiştiğini Bilmem  Ve Araç İlk Günkü Gibi Çalışıyordu Şimdi Yeni Connect Aldık 85Binde Kızdırma Bujileri Bitik Araç Marşı Zor Alıyor Sıkıntı Yaratmıyor Şu Anlık Kullanmaya Veya Şans İşi Bozulmalar Falan Bence

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Merhabalar

Aracım 2007 mondeo 2.0 tdci ghia. 100.000 km de. Geçen gün şarj dinamosu arızalandı tamirini yaptırdım. Merak ettiğim bu km de ömrünü genellikle tamamlayan değişmesi gereken parçalar varmı ısıtma bujileri, devirdaim, Marj motoru vb. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 

200 binde sağlıklı çalışırken, kronik v kayışı dalgalanması sorunu sebebi ile alternatör kasnağını değiştirmek için söktürdüm ben.. Sökmüşken revize ettik. 

100 bin erken olmuş.. 

100 binde pek bozulacak parçası yok bu aracın.. 200-250 binlerde değişirse iyi olacak parçaları var.. 

Devirdaim, termostat vb. 

Yorum bağlantısı
Erzan Aşkın

200 binde sağlıklı çalışırken, kronik v kayışı dalgalanması sorunu sebebi ile alternatör kasnağını değiştirmek için söktürdüm ben.. Sökmüşken revize ettik.

100 bin erken olmuş..

100 binde pek bozulacak parçası yok bu aracın.. 200-250 binlerde değişirse iyi olacak parçaları var..

Devirdaim, termostat vb.

Kızdırma bujileri konusunda sıkıntı yaşabilirmiyim acaba. Daha önceki aracım dizel focus tu 110.000 de Kızdırma bujileri arızalanmıştı.

Yorum bağlantısı
Erhan Karaman

Kizdirma bujileri cok para tutan birsey degil diye hatirliyorum. Degismezse de sorun olmuyor sanirim. Benimkiler calismiyormus.120bin bakimina gittigimde soylendi calismadigi. Bende degistirttim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kızdırma bujisi mondeoda pek sorun olmaz.

Focusta falan da sorun olan sökmektir.

Yorum bağlantısı
Erzan Aşkın

Kızdırma bujisi mondeoda pek sorun olmaz.

Focusta falan da sorun olan sökmektir.

Focus ta arızalandığında araba 2000 deviri geçmedi ve yokuşlarda nerdeyse yolda kalıyordum. Servise gittiğimde bu araçlarda kızdırma buji arızasında aracın turboyu otomatik olarak devre dışı bıraktığını söylediler. Bujiler değişince araç yine eski haline dönmüştü. Yaklaşık 3 yıl önce sadece parça fiyatı 300 TL idi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arıza kodu da bırakır. Sürekli aktiftir. Değişmek gerekir.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

Benzinlilerde ne yapılması gerekir. Araç şu anda 185 binde. Birde yan aynayı değiştirmek istiyorum acaba hangi aracın aynası uyar? Bu ayna çok küçük geliyor.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Benzinlilerde ne yapılması gerekir. Araç şu anda 185 binde. Birde yan aynayı değiştirmek istiyorum acaba hangi aracın aynası uyar? Bu ayna çok küçük geliyor.

185 binde bence değişecek birşey olmaz, benim araç 2001 model benzinli manuel 214 binde ve daha baskı balata, volant, şarj dinamosu vs gibi parçalar fabrika çıkışlı hatta diskler dahi orijinaldi daha geçen değiştirdim. Bence iyi kullanılmış ve kurcalanmamışsa 185 binde kolay kolay arıza yapan parça olmaz, benim arabada çalışmayan tek yer koltuk dişlisi  :nazar:  :nazar:  :nazar: ama ve lakin yıllardır kullanıyorum tek sıkıntısı direksiyon tıkırtısı ve sık aralıklarla direksiyonda boşluk yapması birde rüzgar sesi, son bir aydır ise kayış veya kasnaklardan sabahleyin soğukken değişik sesler geliyor çıtırtı gıcırtı, galiba bakılması gerek. Sözün özü aracın geçmişini biliyorsanız 185 bin de aracınıza birşey olmaz kurcalatmayın emminin dediği gibi çalışan yer ile oynanmamalı. :good1:  

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

185 binde bence değişecek birşey olmaz, benim araç 2001 model benzinli manuel 214 binde ve daha baskı balata, volant, şarj dinamosu vs gibi parçalar fabrika çıkışlı hatta diskler dahi orijinaldi daha geçen değiştirdim. Bence iyi kullanılmış ve kurcalanmamışsa 185 binde kolay kolay arıza yapan parça olmaz, benim arabada çalışmayan tek yer koltuk dişlisi  :nazar:  :nazar:  :nazar: ama ve lakin yıllardır kullanıyorum tek sıkıntısı direksiyon tıkırtısı ve sık aralıklarla direksiyonda boşluk yapması birde rüzgar sesi, son bir aydır ise kayış veya kasnaklardan sabahleyin soğukken değişik sesler geliyor çıtırtı gıcırtı, galiba bakılması gerek. Sözün özü aracın geçmişini biliyorsanız 185 bin de aracınıza birşey olmaz kurcalatmayın emminin dediği gibi çalışan yer ile oynanmamalı. :good1:  

 

 

 

Rüzgar sesiniz kaç km/h dan sonra gelmeye başlıyor? Ayrıca ne taraftan geliyor.?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinlilerde ne yapılması gerekir. Araç şu anda 185 binde. Birde yan aynayı değiştirmek istiyorum acaba hangi aracın aynası uyar? Bu ayna çok küçük geliyor.

 

Aynası güzel bence. :)

Gerçi makyajlının aynası daha güzel.. Uyarsa makjajlı aynası takabilirsiniz.. 

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

Ya mehmet abi aynayı çıkarttım. Aracı o şekilde 170 km/h kadar çıktım. Araçta gram rüzgar sesi kalmadı. Aracın aynası aerodinamik yapıyı çok bozuyor. Hemde kısıtlı alan gösteriyor. Jettaların aynası hoşuma gidiyor acaba takılabilir mi diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Rüzgar sesiniz kaç km/h dan sonra gelmeye başlıyor? Ayrıca ne taraftan geliyor.?

Rüzgar 120 den sonra baya belli ediyor kendini, En çok ta arka iki kapıdan geliyor, kelebek camların dışındaki plastikler kendini çekmiş sıcaktan arası 0,5 cm açık ordan püfür püfür ses geliyor belki hava da geliyordur, birde ön cam fitilleri bende yok gibi bisküvi gibi kırılmıştı şimdi kırılacak biryeri kalmadı dümdüz oldu, ordanda ses geliyor rüzgar direkt çarpıyor 70 ile giderken bile o ses var, Yurt dışından (Almanya'dan) akrabam geliyor çok şükür ona ön cam fitili aldırdım hem uygun fiyata hem almanya menşeli orijinal onu taktırırken diğer açık olan cam kenarlarındaki plastiklerin aralarına da silikon çektireceğim, Celalettin Abi ile irtibat halindeyiz, o da ön cam fitilinin arası boşluk olur araya malzeme koyalım dedi, bakacaz hele bir gelsin de :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ya mehmet abi aynayı çıkarttım. Aracı o şekilde 170 km/h kadar çıktım. Araçta gram rüzgar sesi kalmadı. Aracın aynası aerodinamik yapıyı çok bozuyor. Hemde kısıtlı alan gösteriyor. Jettaların aynası hoşuma gidiyor acaba takılabilir mi diye düşünüyorum.

 

Bence başka ayda takamazsınız.. 

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel
(düzenlendi)

Rüzgar 120 den sonra baya belli ediyor kendini, En çok ta arka iki kapıdan geliyor, kelebek camların dışındaki plastikler kendini çekmiş sıcaktan arası 0,5 cm açık ordan püfür püfür ses geliyor belki hava da geliyordur, birde ön cam fitilleri bende yok gibi bisküvi gibi kırılmıştı şimdi kırılacak biryeri kalmadı dümdüz oldu, ordanda ses geliyor rüzgar direkt çarpıyor 70 ile giderken bile o ses var, Yurt dışından (Almanya'dan) akrabam geliyor çok şükür ona ön cam fitili aldırdım hem uygun fiyata hem almanya menşeli orijinal onu taktırırken diğer açık olan cam kenarlarındaki plastiklerin aralarına da silikon çektireceğim, Celalettin Abi ile irtibat halindeyiz, o da ön cam fitilinin arası boşluk olur araya malzeme koyalım dedi, bakacaz hele bir gelsin de :)

 

 

Şef Fordun bir bülteni var onu uygulamadan tam kurtulamazsın rüzgar sesinden. Heleki ön camdaki köşe fitilleri hayati önem arz ediyor çünkü A-piilar bölgesi ne kadar kalın olursa girdap o kadar azalıyor. Bu. konuda fittille beraber A-Pillar gerekli kalınlığı saglıyor. Arka cam fitillerinin (Kelebek camlarının) içine würth macunu sıkacaksın. Ayrıca kapı ayarların çatı ve kenar direklerinin içerisinde kalacak. Bende 120 kadar pek ses olmuyor. 120 den sonrada 160 arası çok  rahatsız edici değil. Baya bir iyileşme sağladım. Aynaları çıkarıp bir bak inanamayacaksın sesszliğe.  

tarihinde İlker Yüksel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Şef Fordun bir bülteni var onu uygulamadan tam kurtulamazsın rüzgar sesinden. Heleki ön camdaki köşe fitilleri hayati önem arz ediyor çünkü A-piilar bölgesi ne kadar kalın olursa girdap o kadar azalıyor. Bu. konuda fittille beraber A-Pillar gerekli kalınlığı saglıyor. Arka cam fitillerinin (Kelebek camlarının) içine würth macunu sıkacaksın. Ayrıca kapı ayarların çatı ve kenar direklerinin içerisinde kalacak.  

Uygulamadan haberim yok ne uygulamasıymış ki? Kapı ayarlarında sorun yok, olsa hem daha çok ses gelir hem yağmur yağdığında içeri su alır. Benim arabada sicim gibi yağmurda bile bir damla su alma problemi olmadı şimdiye kadar, sadece polen filtresinin ordan geldi bir ara, onu da forumda araştırdım sorunu çözdüm. Dediğiniz gibi yapacağım zaten içine silikon sıkacağım würth mü olur normal pencere silikonu mu olur bilemem artık. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...