İçeriğe Yönlendir

Port Bagaj Ve Fixpoint Bağlantısı Hakkında


Erkan Boztaş

Recommended Posts

Erkan Boztaş

Forumda bu konuda ayrıntılı bir konu olmadığı için yenisin açayım dedim.

Bu yaz ailemize yeni bir üye katılacağı ve fazla seyahat edeceğim için hatchback focusun bagajın yetersiz geleceğini düşünüyorum. Biraz araştırdım ve port bagaj taktırmaya karar verdim.

 

Model olarak da Thule Pacific 200'ü beğendim. Eğer malum sitede uygun fiyatlı ikinci el bulursam alacağım. Üst bagaj kutusu hakkında sıkıntı yok ancak ara atkı dedikleri taşıyıcı barlar konusundan emin olamadım.

 

Pacific 200 (örnek fotoğraf)

bDbQrn.jpg

 

 

Taşıyıcı barların birkaç çeşit bağlantı türü var. Bu konuda bilgisi olan varsa yardım istiyorum. Fixpoint dedikleri bağlantı tavandaki siyah şeritlerde küçük kapakların içinde vidalama için delikler var. Bu delikler Focus 2010 HB Titanium'da mevcut mudur yoksa sonradan mı açtırmak gerekiyor? Şu görüntüde deliklerin orjinalinde var olduğunu gösteriyor: 

 

Bir diğer çeşit de kapı içlerine oturanlar.

OAMJrQ.jpg

 

Hangisi tercih edilmelidir, artıları eksileri nelerdir? 

Yorum bağlantısı
Misafir

Hep merak etmişimdir bunun içinden eşya nasıl alınıyor diye. Merdivenle falan mı uzanılıyor . Pratik bir kullanımı olduğunu sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

fix pointlerin kapagini actiginizda muhtemelen yok gibi göreceksiniz. orasi bir kac milimetre plastikle kapli ve kazimak gerekiyor (cok sacma ama böyle yapmislar) . sonra onunda altinda plastik bir vida var. onu da cikarinca vida delikleri ortaya cikiyor. Ben Thulenin siyah ince olan cubugunu kullandim, üzerinde de opelin port bagaji vardi. Burada önemli olan fix pointe uygun gelen ayaklarin ve vidanin tercih edilmesi

Yorum bağlantısı
Erkan Gültekin1

Konuyu bende takibe aldım malum yaz geliyor...

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Hep merak etmişimdir bunun içinden eşya nasıl alınıyor diye. Merdivenle falan mı uzanılıyor . Pratik bir kullanımı olduğunu sanmıyoru

tabure vs is görüyor. Zaten maksat yola cikmadan önce orayi tavsiye edilen agirlik kadar doldurup, yolun sonuna kadar bir daha ellememek.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

İki farklı aracımda ikisini kullandım. Biri thule idi biri yerli.Araba sürerken çok bir şey farkedeceğini düşünmüyorum. Bence asıl port bagajın ince ve yayvan olması daha önemli. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Boztaş

I

Hep merak etmişimdir bunun içinden eşya nasıl alınıyor diye. Merdivenle falan mı uzanılıyor . Pratik bir kullanımı olduğunu sanmıyorum

Uzun boylu birisi için çok problem olacağını zannetmiyorum.

fix pointlerin kapagini actiginizda muhtemelen yok gibi göreceksiniz. orasi bir kac milimetre plastikle kapli ve kazimak gerekiyor (cok sacma ama böyle yapmislar) . sonra onunda altinda plastik bir vida var. onu da cikarinca vida delikleri ortaya cikiyor. Ben Thulenin siyah ince olan cubugunu kullandim, üzerinde de opelin port bagaji vardi. Burada önemli olan fix pointe uygun gelen ayaklarin ve vidanin tercih edilmesi

Araca özel sanırım bu ayaklar. Acaba o kaplama plastiği sıyırdığımzda daha sonra su alma gibi bir problem yaşanır mı?

İki farklı aracımda ikisini kullandım. Biri thule idi biri yerli.Araba sürerken çok bir şey farkedeceğini düşünmüyorum. Bence asıl port bagajın ince ve yayvan olması daha önemli.

Resimdeki port bagaj biraz yüksek sanırım. Yayvan olursa da çok kullanışlı olmaz diye tahmin ediyorum yani amacını karşılamaz gibi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Araca özel sanırım bu ayaklar. Acaba o kaplama plastiği sıyırdığımzda daha sonra su alma gibi bir problem yaşanır mı?

 

evet her araca göre farkli ayak var. Plastigi. sert plastik bir kaziyici ile, altindaki boyaya zarar vermeden kazimaya calisin. Oradan su almaz ama plastik kaplamayi sökerken boyaya zarar verilirse paslanir.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Bu tavan bagajının araç yüksek hızlarda savrulma gibi etkisi oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Ben savrulma yasamadim ama 130un üzerine de cikmadim kullanirken. Zaten belli ediyor kendisinin orada oldugunu. Aerodinamigi cok etkiliyor. O nedenle havayi üzerinden iyi bir sekilde atabilecek model almak önemli. Yan rüzgardan genelde cok etkileniyorlar. Öte yandan cogu insan alir, 1-2 kere kullanir bir daha da kimbilir bir daha ne zaman kullanir. O nedenle cok  ince arayislara girmeye gerek yok, cok da para vermeye gerek yok. Eger sürekli kullanilacaksa en iyisini, parasi digerlerine göre cok asiri olmadikca almak mantikli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Boztaş

Ben savrulma yasamadim ama 130un üzerine de cikmadim kullanirken. Zaten belli ediyor kendisinin orada oldugunu. Aerodinamigi cok etkiliyor. O nedenle havayi üzerinden iyi bir sekilde atabilecek model almak önemli. Yan rüzgardan genelde cok etkileniyorlar. Öte yandan cogu insan alir, 1-2 kere kullanir bir daha da kimbilir bir daha ne zaman kullanir. O nedenle cok ince arayislara girmeye gerek yok, cok da para vermeye gerek yok. Eger sürekli kullanilacaksa en iyisini, parasi digerlerine göre cok asiri olmadikca almak mantikli.

Öğretmen olduğum için yaz tatilim uzun oluyor ve yaklaşık 4-5 bin km yol yapıyorum. O yüzden benim için çok gerekli
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...