İçeriğe Yönlendir

Volvo S60 1.6 Drive E


Misafir

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Evren Bey, elinize sağlık, çok güzel bir tanıtım ve inceleme olmuş.

 

V60 bakmaya başladığım şu sıralar bana çok yardımcı oldu.

 

Aracınızı kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle.

Yorum bağlantısı

Evren Bey, elinize sağlık, çok güzel bir tanıtım ve inceleme olmuş.

 

V60 bakmaya başladığım şu sıralar bana çok yardımcı oldu.

 

Aracınızı kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle.

 

Rica ederim. Destk beklediğiniz her noktada yardımcı olmaya çalışırım Mustafa Bey ama bizim kasa v60 çok azdır. İşin açığı v70 kadar da estetik değildir. V70'i  daha çok öneririm ama motor 2.0 oluyor en düşük.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Rica ederim. Destk beklediğiniz her noktada yardımcı olmaya çalışırım Mustafa Bey ama bizim kasa v60 çok azdır. İşin açığı v70 kadar da estetik değildir. V70'i  daha çok öneririm ama motor 2.0 oluyor en düşük.

Saygılarımla.

 

Öncelikle teşekkür ederim Evren Bey.

 

Maalesef dediğiniz gibi V60 sayısı oldukça az, bir de ben R-Design bakıyorum, seçenekler daha da azalıyor. 2.0 dizel motora vergisi yüksek olsa da sıcak bakıyorum, sanırım o motorda Powershift değil Geartronic var. Bir araç bulup eşime beğendirmek en zoru, ama bir şekilde aşağıdaki ilandaki aracı beğendirebildim :) Maalesef S60'ı R-Design bile olsa beğendiremedim.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-tr-de-tek-ozel-siparis-radar-adaftif-cruise,serit-takip,sunroof-314553958/detay/

 

Volvo piyasası çok karışık, gördüğüm kadarıyla ikinci eli biraz zayıf, bu nedenle de araç sahipleri benzer araçlar için bir şekilde satılsın diye çok farklı fiyatlar yazıyorlar. O nedenle yukarıdaki aracın fiyatını da başka bir referans alarak değerlendiremedim.

 

Araca dair tek sıkıntım jantların 18" olması. Bunun konfora etkisi pek iyi olmayacak ve aynı zamanda İstanbul gibi yolları berbat bir şehirde muhtemelen ince yanaklı lastiklere zarar vereceğim. Onun haricinde donanım açısından benim oldukça beğendiğim bir araç oldu. Alternatif olarak Mercedes C - Audi A4 - Bmw 3.20d 'nin 2012 modellerini de inceledim ancak fiyat / donanım açısından pusula yine Volvo'yu gösterdi.

 

V70 sayısı da piyasada oldukça az. Hatta şu anda 2 litre dizel olan tek bir araç satılık, geri kalanlar benzinli. Açıkçası bana göre V70'in içi V60'a göre daha güzel olmasına rağmen, dıştan bakıldığında V70 bana göre biraz daha klasik kalıyor, tabii bunda V60'ın R-Design paketinin de etkisi olabilir.

 

Bütçem aslında 100binle kısıtlı olmasına rağmen, bu noktaya kadar gelmişken biraz daha zorlayıp XC60 aramalı mıyım diye düşünmeden edemiyorum :)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Öncelikle teşekkür ederim Evren Bey.

 

Maalesef dediğiniz gibi V60 sayısı oldukça az, bir de ben R-Design bakıyorum, seçenekler daha da azalıyor. 2.0 dizel motora vergisi yüksek olsa da sıcak bakıyorum, sanırım o motorda Powershift değil Geartronic var. Bir araç bulup eşime beğendirmek en zoru, ama bir şekilde aşağıdaki ilandaki aracı beğendirebildim :) Maalesef S60'ı R-Design bile olsa beğendiremedim.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-tr-de-tek-ozel-siparis-radar-adaftif-cruise,serit-takip,sunroof-314553958/detay/

 

Volvo piyasası çok karışık, gördüğüm kadarıyla ikinci eli biraz zayıf, bu nedenle de araç sahipleri benzer araçlar için bir şekilde satılsın diye çok farklı fiyatlar yazıyorlar. O nedenle yukarıdaki aracın fiyatını da başka bir referans alarak değerlendiremedim.

 

Araca dair tek sıkıntım jantların 18" olması. Bunun konfora etkisi pek iyi olmayacak ve aynı zamanda İstanbul gibi yolları berbat bir şehirde muhtemelen ince yanaklı lastiklere zarar vereceğim. Onun haricinde donanım açısından benim oldukça beğendiğim bir araç oldu. Alternatif olarak Mercedes C - Audi A4 - Bmw 3.20d 'nin 2012 modellerini de inceledim ancak fiyat / donanım açısından pusula yine Volvo'yu gösterdi.

 

V70 sayısı da piyasada oldukça az. Hatta şu anda 2 litre dizel olan tek bir araç satılık, geri kalanlar benzinli. Açıkçası bana göre V70'in içi V60'a göre daha güzel olmasına rağmen, dıştan bakıldığında V70 bana göre biraz daha klasik kalıyor, tabii bunda V60'ın R-Design paketinin de etkisi olabilir.

 

Bütçem aslında 100binle kısıtlı olmasına rağmen, bu noktaya kadar gelmişken biraz daha zorlayıp XC60 aramalı mıyım diye düşünmeden edemiyorum :)

 

Düşünce sarmalına girmişsiniz ve bence bu donanım bir aracı bulmuşken sahibiyle pazarlığa başlayın. Volvo'da çok fazla opsiyon var. Bazı opsiyonlar paketlerle çakışıyor ama genelde 2.0 d3 motorlar advance donanım üstünde ek paketlere sahipler bu araç gibi. 1.6 dizeller vergi avantajı nedeniyle orta sınıfın premium araç potansiyel kitlesine de hitap ettiğinden araç fiyatları oldukça dalgalı. Örneğin focus 3 ararken, bir anda 5-10.000TL daha verip Volvo almak donanım/opsiyon kriteri yapmayan ve markanın imajına para verenler için çekici bir seçenek olabiliyor. Ben aracı 90.000TL civarına aldım. Benim olmazsa olmazım sunruff olmasa 82-85.000aralığı normaldi 1.6 d2 için. D3'te dediği gibi opsiyon bolluğu var ve bu sınıf aracın kulanıcısı orta sınıfın premimum müşterisi değil, üst segmentin giriş veya orta gelir seviyesi. Dolayısıyla vergi önemli değil bu grup için. 2.0 olduğu için fiyat düşmez çok yakar, vergisi yüksek diye. Kısaca 100.000-102.000 normal gibi. ÜZeri aracın piyasadaki kıtlığına göre gözden çıkarılacak sermayeye bağlı.

 

Bence Honda crv/captiva/sportage gibi orta - üst jeepleri kullanmadan lüks jeep'e geçmeyin. Dğerini ve farkını gösterecek ayrıntıları daha düşüğünde yaşamalısınız.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Düşünce sarmalına girmişsiniz ve bence bu donanım bir aracı bulmuşken sahibiyle pazarlığa başlayın. Volvo'da çok fazla opsiyon var. Bazı opsiyonlar paketlerle çakışıyor ama genelde 2.0 d3 motorlar advance donanım üstünde ek paketlere sahipler bu araç gibi. 1.6 dizeller vergi avantajı nedeniyle orta sınıfın premium araç potansiyel kitlesine de hitap ettiğinden araç fiyatları oldukça dalgalı. Örneğin focus 3 ararken, bir anda 5-10.000TL daha verip Volvo almak donanım/opsiyon kriteri yapmayan ve markanın imajına para verenler için çekici bir seçenek olabiliyor. Ben aracı 90.000TL civarına aldım. Benim olmazsa olmazım sunruff olmasa 82-85.000aralığı normaldi 1.6 d2 için. D3'te dediği gibi opsiyon bolluğu var ve bu sınıf aracın kulanıcısı orta sınıfın premimum müşterisi değil, üst segmentin giriş veya orta gelir seviyesi. Dolayısıyla vergi önemli değil bu grup için. 2.0 olduğu için fiyat düşmez çok yakar, vergisi yüksek diye. Kısaca 100.000-102.000 normal gibi. ÜZeri aracın piyasadaki kıtlığına göre gözden çıkarılacak sermayeye bağlı.

 

Bence Honda crv/captiva/sportage gibi orta - üst jeepleri kullanmadan lüks jeep'e geçmeyin. Dğerini ve farkını gösterecek ayrıntıları daha düşüğünde yaşamalısınız.

Saygılarımla.

 

Araç sahibi ile görüştük, Cumartesi günü son kararımızı iletecek şekilde prensipte ve fiyatta anlaştık. Tek sorun, araç şehir dışında olduğu için eşimin benimle gelip aracı göremeyecek olması. O nedenle yarın sabah bir Volvo bayisine giderek orada V60'a bakacağız. V60 sipariş üzerine getirildiği için showroom'larda yok ama şansımıza bize en yakın olan bayide 2012 model bir V60 var. Eşim de orada görüp içine sindikten sonra, kısmetse gelecek hafta Ankara'ya gidip aracı alacağım.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Araç sahibi ile görüştük, Cumartesi günü son kararımızı iletecek şekilde prensipte ve fiyatta anlaştık. Tek sorun, araç şehir dışında olduğu için eşimin benimle gelip aracı göremeyecek olması. O nedenle yarın sabah bir Volvo bayisine giderek orada V60'a bakacağız. V60 sipariş üzerine getirildiği için showroom'larda yok ama şansımıza bize en yakın olan bayide 2012 model bir V60 var. Eşim de orada görüp içine sindikten sonra, kısmetse gelecek hafta Ankara'ya gidip aracı alacağım.

 

Eşiniz içime sinmedi derse :)

Yorum bağlantısı

Araç sahibi ile görüştük, Cumartesi günü son kararımızı iletecek şekilde prensipte ve fiyatta anlaştık. Tek sorun, araç şehir dışında olduğu için eşimin benimle gelip aracı göremeyecek olması. O nedenle yarın sabah bir Volvo bayisine giderek orada V60'a bakacağız. V60 sipariş üzerine getirildiği için showroom'larda yok ama şansımıza bize en yakın olan bayide 2012 model bir V60 var. Eşim de orada görüp içine sindikten sonra, kısmetse gelecek hafta Ankara'ya gidip aracı alacağım.

 

Hayırlı olsun. Bence çok memnun kalacaksınız. Eşiniz de araca binip, sessizliği duyup, konforu yaşayıp; detaylarda saklı aktif ve pasif güvenliği hissettiğinde iyi ki tercih ettik diyecektir.

Saygılarımla.

 

***S60 sessiz bir araç, sizin müstakbel aracınızda ise ilave olarak lamine camlar hem yol hem rüzgar sesini daha da izole edecektir.

Yorum bağlantısı

Enistem aldiginda bir baslik acmistim ama artik arac bende olacagindan besmele ile yeni basliga gecelim. Bundan sonra izlenimlerim burada olacak. 2012 model S60'in bedeni volvo olsa da kalbi fordla ortak. Ford motoru da fransizla ortak dersek isin ucu naylona cikacak:)

115bg tdci, powershift kombinasyonu olan aracimizin km'si 77.000'de. Adaptif bi xenon far, hafizali on koltuklar isitmali deri doseme, dijital klima, hiz sabitleyici ve limitleyici, sunroof, kararan dikiz aynasi, elektrikli katlanir aynalar, kor nokta uyari sistemi, sehir ici guvenlik sistemi, gunduz farlari, bluetoothlu guzel bir ses sitemi, cift yonlu dijital klima, far sensoru, yagmur sensoru gibi donanimlara ilaveten en sona sakladigim esp de mevcut. Ilk defa esp'li bir aracim oldugu icin sona sakladim. Bu arada elektronik mi yoksa arkada manuel birsey var mi cok anlayamadigim el freni var.

Aracta olmayanlar: sis fari. Farlar siste yeterli performansi verdigi icin volvo'nun vazgectigi donanim. Adaptif hiz sabitleyici, serit takip asistani, arka koltuk isitma, arka perde.

Memnun olmadigim konu: Cam filmi. Kaliteli bir film ama benim hosuma gitmiyor hicbir film. Alisacagiz artik.

Daha once de kullanmistim ama bugun sahip olmanin verdigi farkli duygu ve biraz da kesif arzusuyla kullandim.

Powershift, araci hizlandirmaya degil yavaslatmaya donuk bir yapida. Yavaslatmaktan kastim ayaginizi gazdan cektiginizde hizi koruyarak degil vitesi mumkun oldunca kuculterek motor freni mantigiyla hareket ediyor. Gaz verildiginde ise dogal olarak buyutuyor.

Performansi puntodan sonra dogal olaral memnun edici ama bugun bir bmw'yi sollayip sonrasinda yol vermemek, yol vermiyorken de karsi tarafin kabullenecegi bir aracin icersinde olmak daha mutlu ediciydi.

Bugun biraz alisma ve araci dinleme evresiydi. Daha sonrasinda detaylar gelecek. Tek fotograf cektim. O da sonrasinda biktiracak kadar cogalir:)

Saygilarimla.

 

 

Memnun olmadığım konu cam filmi demiştim aldığımda. Ancak bu yaz sıcaklarında cam filmine duacıyım. Görüşü engellediği için geceleri kullanışsız olsa da, havaalanına girerken içeriyi göremedikleri için durdursalar da, yazın araç içersindeki sıcaklığın makul seviyede kalması ve klima ile hızlıca soğutulmasında payı olan filmlere artık alıştım:))

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Eşiniz içime sinmedi derse :)

 

Kısmet değilmiş diyeceğiz Önder Bey :)  Eşim şu andaki aracım otomatik olmadığı için kullanamıyor, bu araçla beraber o da kullanmaya başlayacak. Bu nedenle de evin tek aracı olduğu için fikirleri önemli, ama onun değerlendirmeleri teknik değil, sadece görsel :) Aracı dışından beğendi. İçine bindiğinde ferah bulursa rahatlayacaktır. Öyle ya da böyle Focus'u değiştirmek zorundayız. Bu devirde maalesef temiz / bakımlı araç bulmak oldukça zor, bulmuşken de almak lazım aslında.

 

Hayırlı olsun. Bence çok memnun kalacaksınız. Eşiniz de araca binip, sessizliği duyup, konforu yaşayıp; detaylarda saklı aktif ve pasif güvenliği hissettiğinde iyi ki tercih ettik diyecektir.

Saygılarımla.

 

***S60 sessiz bir araç, sizin müstakbel aracınızda ise ilave olarak lamine camlar hem yol hem rüzgar sesini daha da izole edecektir.

 

Teşekkür ederim Evren Bey, umarım hayırlısı ile sonlandırırız süreci. Bilgi ve yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı

Kısmet değilmiş diyeceğiz Önder Bey :)  Eşim şu andaki aracım otomatik olmadığı için kullanamıyor, bu araçla beraber o da kullanmaya başlayacak. Bu nedenle de evin tek aracı olduğu için fikirleri önemli, ama onun değerlendirmeleri teknik değil, sadece görsel :) Aracı dışından beğendi. İçine bindiğinde ferah bulursa rahatlayacaktır. Öyle ya da böyle Focus'u değiştirmek zorundayız. Bu devirde maalesef temiz / bakımlı araç bulmak oldukça zor, bulmuşken de almak lazım aslında.

 

 

Teşekkür ederim Evren Bey, umarım hayırlısı ile sonlandırırız süreci. Bilgi ve yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.

 

Arka koltuğa oturtmayın o zaman:) Ön taraf gayet ferah ve geniş bir görüş alanı var ama arka tarafta yuksek camlar ve alçalan tavan biraz rahatlığı gölgeliyor. V serisi aslında daha cok sportback (yarım station) ya da uzun hatcback gibi düşünülebilir. Bu nedenle amerikan piyasasında malikane olarak kabul edilen "estate" sw'ler gibi bir büyüklüğü ve devasa bagaj hacmi yok.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Arka koltuğa oturtmayın o zaman:) Ön taraf gayet ferah ve geniş bir görüş alanı var ama arka tarafta yuksek camlar ve alçalan tavan biraz rahatlığı gölgeliyor. V serisi aslında daha cok sportback (yarım station) ya da uzun hatcback gibi düşünülebilir. Bu nedenle amerikan piyasasında malikane olarak kabul edilen "estate" sw'ler gibi bir büyüklüğü ve devasa bagaj hacmi yok.

Saygılarımla.

Maalesef bugun itibariyla V60'a veda ettik. Volvo yetkili saticisinda inceledigimiz V60'in sofor koltugunda esim kendine uygun surus pozisyonunda gunesliklere cok yakin kaldi. (Maalesef ikimiz de biraz uzunuz) Ergonomik olarak rahat hissetmedigi icin, araci geriye kalan herseyiyle begendigimiz halde elemek zorunda kaldik.

Ardindan yeni Ford Mondeo, C-Max, Kuga, Peugeot 3008 ve Tiguan'i inceledik ve Ford yetkili saticisinda bulunan 2014 model 1.6 Ecoboost 4x4 aracta karar kildik. Yakit olarak bizi uzecek ama fiyat ve donanim olarak uzmedi. Selective ve tekno paket oldugundan Volvo'daki bircok sistemi de iceriyor. Hayirlisi ile gelecek hafta islemler icin gidecegim.

Volvo karari ile cikip Kuga karari ile donmek ilginc oldu ama kismet boyleymis.

Volvoya dair tum destekleriniz icin tekrar tesekkur ederim Evren bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Maalesef bugun itibariyla V60'a veda ettik. Volvo yetkili saticisinda inceledigimiz V60'in sofor koltugunda esim kendine uygun surus pozisyonunda gunesliklere cok yakin kaldi. (Maalesef ikimiz de biraz uzunuz) Ergonomik olarak rahat hissetmedigi icin, araci geriye kalan herseyiyle begendigimiz halde elemek zorunda kaldik.

Ardindan yeni Ford Mondeo, C-Max, Kuga, Peugeot 3008 ve Tiguan'i inceledik ve Ford yetkili saticisinda bulunan 2014 model 1.6 Ecoboost 4x4 aracta karar kildik. Yakit olarak bizi uzecek ama fiyat ve donanim olarak uzmedi. Selective ve tekno paket oldugundan Volvo'daki bircok sistemi de iceriyor. Hayirlisi ile gelecek hafta islemler icin gidecegim.

Volvo karari ile cikip Kuga karari ile donmek ilginc oldu ama kismet boyleymis.

Volvoya dair tum destekleriniz icin tekrar tesekkur ederim Evren bey.

Rica ederim. En azindan aklinizda kalmayacak sekilde test etmis oldunuz. Yeni araciniz hayirli olsun.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Evren Bey konuyu kaçırmışım ve farkedince baştan sona okudum, öncelikle yeni aracın hayırlı uğurlu olsun, Allah güle güle kullanmayı nasip etsin. Konuya gelince gerçekten son derece bilgilendirici olmuş, her zamanki gibi objektif paylasimlarla yol gösterici olmuş, teşekkür ederiz.

Açıkçası Mondeo'yu satıp s60 alayım diye düşünürken bu konuya rastlamam kararımın pekismesine katkı sağladı. Şu an için t4 powershift düşünüyorum , yakıt tüketimine bakıp gerekirse prins direct liquamax ile destekleyebilirim. Forumdan Yusuf Koparan ile görüştüm ve bu konuda her desteği verecegini söyledi sağolsun . Peki Evren bey t4 konusunda ne düşünürsün ? Nasıl bir araçtır duyumlarin nelerdir?

Yorum bağlantısı

Alla Alla, konuya nasıl olmuş da yazmamışım, sanırm görmedim.  

abi tekrar hayırlı uğurlu olsun, güzel günlerde kullan. 

Yorum bağlantısı

Evren Bey konuyu kaçırmışım ve farkedince baştan sona okudum, öncelikle yeni aracın hayırlı uğurlu olsun, Allah güle güle kullanmayı nasip etsin. Konuya gelince gerçekten son derece bilgilendirici olmuş, her zamanki gibi objektif paylasimlarla yol gösterici olmuş, teşekkür ederiz.

Açıkçası Mondeo'yu satıp s60 alayım diye düşünürken bu konuya rastlamam kararımın pekismesine katkı sağladı. Şu an için t4 powershift düşünüyorum , yakıt tüketimine bakıp gerekirse prins direct liquamax ile destekleyebilirim. Forumdan Yusuf Koparan ile görüştüm ve bu konuda her desteği verecegini söyledi sağolsun . Peki Evren bey t4 konusunda ne düşünürsün ? Nasıl bir araçtır duyumlarin nelerdir?

 

Teşekkür ederim Serhat Bey,

 

T4 bildiğim kadarı ile Mondeo'daki 2.0 ecoboost motor. Mondeodaki hararet problemleri volvoda pek görülmedi ama burada en optimum seçenek t3 olabilir. t3'de 1.6 ecoboost olması. Tabi Volvo konularında Ford'un esamesi okunmuyor ve iki motor da güçlü, karakterli gerektiğinde ekonomik denen bir motor. Bu arada benzinlilerde ve 2.0 motorlarda standart donanım üstüne ek opsiyonlara daha çok rastlanıyor. Ben aracın konfor, donanım ve güvenlik sağlayan opsiyonlarından son derece memnunum ve aracın bu bileşenleri sürüş esnasında keyifle beraber diğer kullandığım markalara göre de sınıf farkını hissettiriyor. Volvo'nun güzel yanlarından biri, donanım ve yıpranma durumuna göre geniş bir fiyat yelpazesinde oldukça çeşit karşınıza çıkıyor. Temiz araba bulsam fiyatına bakmama diyene de seçenek var, ah bu fiyata bir volvo alabilsem diyene de seçenek var.

Saygılarımla.

Alla Alla, konuya nasıl olmuş da yazmamışım, sanırm görmedim.  

abi tekrar hayırlı uğurlu olsun, güzel günlerde kullan. 

 

Tolgahancım alma kararını verdiğimiz gün tesadüf aspava buluşmasındaydık. Orada hayırlamıştın zaten bu yüzden dikkatini çekmemiş olabilir nasıl ıolsa yazdım diye:)

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Teşekkür ederim Serhat Bey,

 

T4 bildiğim kadarı ile Mondeo'daki 2.0 ecoboost motor. Mondeodaki hararet problemleri volvoda pek görülmedi ama burada en optimum seçenek t3 olabilir. t3'de 1.6 ecoboost olması. Tabi Volvo konularında Ford'un esamesi okunmuyor ve iki motor da güçlü, karakterli gerektiğinde ekonomik denen bir motor. Bu arada benzinlilerde ve 2.0 motorlarda standart donanım üstüne ek opsiyonlara daha çok rastlanıyor. Ben aracın konfor, donanım ve güvenlik sağlayan opsiyonlarından son derece memnunum ve aracın bu bileşenleri sürüş esnasında keyifle beraber diğer kullandığım markalara göre de sınıf farkını hissettiriyor. Volvo'nun güzel yanlarından biri, donanım ve yıpranma durumuna göre geniş bir fiyat yelpazesinde oldukça çeşit karşınıza çıkıyor. Temiz araba bulsam fiyatına bakmama diyene de seçenek var, ah bu fiyata bir volvo alabilsem diyene de seçenek var.

Saygılarımla

 

  Çok teşekkürler Evren Bey, t4 derken 1.6 ecoboost kastetmiştim, bildiğim kadar ile bunlarda kullanılan powershift kuru tip, ama bu bilgiyi henüz teyit edemedim. Araç şanzımanla ilgili  sıkıntı yaşatmazsa motor, elektronik ve yürüyen aksamdan yana oldukça uzun ömürlü ve dayanıklı olacağını düşünüyorum.  Yol tutuş olarak mondeo mk4-mk5  ile aynı platformu paylaştığı için çok dengeli olacağını düşünüyorum. Aracı test ettim ancak yol tutuş olarak zorlama imkanım olmadı; ancak bazı testlerde çok zorlandığında önden kaydığını ve bunda da sebebin 60/40 olan ağırlık oranı olduğunu yazmışlar, bazılarında ise yol tutuşunun kusursuz olduğunu... Açıkçası bu yönden biraz kafam karıştı çünkü bunlar çelişkili ifadeler.   Mondeo Mk4 biliyorsunuz yol tutuş olarak efsane bir model ve önden kayma yönünden de yoldaki en yüksek limite sahip araçlardan birisi. Siz bu yönden aracı sıkıştırdınız mı? Size göre aracın yol tutuşu mk4 mondeo ile kıyaslandığında nasıldır?

Yorum bağlantısı

  Çok teşekkürler Evren Bey, t4 derken 1.6 ecoboost kastetmiştim, bildiğim kadar ile bunlarda kullanılan powershift kuru tip, ama bu bilgiyi henüz teyit edemedim. Araç şanzımanla ilgili  sıkıntı yaşatmazsa motor, elektronik ve yürüyen aksamdan yana oldukça uzun ömürlü ve dayanıklı olacağını düşünüyorum.  Yol tutuş olarak mondeo mk4-mk5  ile aynı platformu paylaştığı için çok dengeli olacağını düşünüyorum. Aracı test ettim ancak yol tutuş olarak zorlama imkanım olmadı; ancak bazı testlerde çok zorlandığında önden kaydığını ve bunda da sebebin 60/40 olan ağırlık oranı olduğunu yazmışlar, bazılarında ise yol tutuşunun kusursuz olduğunu... Açıkçası bu yönden biraz kafam karıştı çünkü bunlar çelişkili ifadeler.   Mondeo Mk4 biliyorsunuz yol tutuş olarak efsane bir model ve önden kayma yönünden de yoldaki en yüksek limite sahip araçlardan birisi. Siz bu yönden aracı sıkıştırdınız mı? Size göre aracın yol tutuşu mk4 mondeo ile kıyaslandığında nasıldır?

 

Evet t3'ler 1.5, t4'ler 1.6 ecoboost, ben karıştırmışım. Mk4 kullanmadığım için dinamiklerini çok bilemiyorum ama mk3 ve mk2 Mondeo kullanıcısı olarak s60 onların bir tık üstünde. Bu tespitte esp'yi hesaba katmadım çünki ASR hariç esp henüz debreye girmedi çok şükür. Benim Ankara'da her araçla denediğim savrulma testleri yaptığım bölgeler vardır. Yol tutuş anlamında ben daha iyisini görmedim kullandığım araçlar arasında. HAtta yolların bazılarında mühendislik hataları ya da daha önceden yapılan kazaların neden olduğu border/bariyer çıkıntılarından kaynaklı ani manevra yapmanız gereken yerler olur. s60 ani refleks gerektiren direksiyon kırmalarda yatmadan ve sapmadan yoluna devam edebiliyor. Kışlık lastiklerle rastlamadım ama yazlık mişlenlerin sıcak asfalt üstinde tutunma balarısı frenlemede bazen zayıf kalabiliyor. Yani aracın frenlemesinde sorun yok ama tutunma nedeniyle abs devreye erken girip fren mesafesinin uzadığına şahit olmuşluğum da var. Bir yorumda s60 için yuvarlanan teneke izlenimi verdiği söylenmişti:) Bir nebze doğru, hızlanmaya başladıkça o taunuslardaki tadı alıyorsunuz ama daha eski araçlarda durmak ve yolda tutmak bu hızlarda sorunken Volvo'da herşey kontrol altında izlenimi var. Fiat albea'dan, fiestaya; Avensisten Mondeo'ya birçok araç kullandım, uzun yol yaptım ama hiç önden kayma eğilimi yaşamadım. Sanırım benim sürüş tarzım buna müsait değil:) Bana büyüklerim, gerekirse viraja girerken fren yap ama viraj içinde aracın isteklerine karşı gelme demişerdi:) Limitler zorlandığında(tolere şansının üstüne çıkldığında) her araç farklı tepki verecektir şühesiz ama dediğim gibi Volvo'da bu tepkiler araca duyulan fazla güvenden dolayı hissedilirse hissedilir yoksa aracın eksikliği ya da kusuru nedeniyle önden kayacak, savrulacak bir araç değil tahmin edileceği gibi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yol tutuşta pek fark olacağını sanmıyorum ama direksiyon hissi farklı olabilir. Fordlar direksiyonda daha hassastır.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Evet t3'ler 1.5, t4'ler 1.6 ecoboost, ben karıştırmışım. Mk4 kullanmadığım için dinamiklerini çok bilemiyorum ama mk3 ve mk2 Mondeo kullanıcısı olarak s60 onların bir tık üstünde. Bu tespitte esp'yi hesaba katmadım çünki ASR hariç esp henüz debreye girmedi çok şükür. Benim Ankara'da her araçla denediğim savrulma testleri yaptığım bölgeler vardır. Yol tutuş anlamında ben daha iyisini görmedim kullandığım araçlar arasında. HAtta yolların bazılarında mühendislik hataları ya da daha önceden yapılan kazaların neden olduğu border/bariyer çıkıntılarından kaynaklı ani manevra yapmanız gereken yerler olur. s60 ani refleks gerektiren direksiyon kırmalarda yatmadan ve sapmadan yoluna devam edebiliyor. Kışlık lastiklerle rastlamadım ama yazlık mişlenlerin sıcak asfalt üstinde tutunma balarısı frenlemede bazen zayıf kalabiliyor. Yani aracın frenlemesinde sorun yok ama tutunma nedeniyle abs devreye erken girip fren mesafesinin uzadığına şahit olmuşluğum da var. Bir yorumda s60 için yuvarlanan teneke izlenimi verdiği söylenmişti:) Bir nebze doğru, hızlanmaya başladıkça o taunuslardaki tadı alıyorsunuz ama daha eski araçlarda durmak ve yolda tutmak bu hızlarda sorunken Volvo'da herşey kontrol altında izlenimi var. Fiat albea'dan, fiestaya; Avensisten Mondeo'ya birçok araç kullandım, uzun yol yaptım ama hiç önden kayma eğilimi yaşamadım. Sanırım benim sürüş tarzım buna müsait değil:) Bana büyüklerim, gerekirse viraja girerken fren yap ama viraj içinde aracın isteklerine karşı gelme demişerdi:) Limitler zorlandığında(tolere şansının üstüne çıkldığında) her araç farklı tepki verecektir şühesiz ama dediğim gibi Volvo'da bu tepkiler araca duyulan fazla güvenden dolayı hissedilirse hissedilir yoksa aracın eksikliği ya da kusuru nedeniyle önden kayacak, savrulacak bir araç değil tahmin edileceği gibi.

Saygılarımla.

Teşekkür ederim Evren Bey, aracı zorlamadım ama bana verdiği his de yol tutuşunun gayet iyi olduğu yönündeydi, sizin tecrübenizle birebir örtüşüyor. Mondeo'yu satışa çıkardım, bekliyorum. S60 konusunda tercihim piyasa dinamikleri doğrultusunda 1.6 dizele doğru kayıyor. Açıkçası performansını powershift şanzımanla birlikte gayet makul buldum. Tabi bir t4 kadar performanslı olmayacaktır ama t4 de lpg olmadan kullanmam mantıksız olacak, d2 ise orijinal yakıt olacak, bu yönü daha cazip geliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...