İçeriğe Yönlendir

Volvo S60 1.6 Drive E


Misafir

Recommended Posts

Sercan Eskin

Evren abi hayırlı olsun..

Rabbim sağlıklı, sıhhatli ve keyiflice kullanmayı nasip etsin. :nazar:

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Bugun sabah yol istatistigim ve yaklasik 106km ortalamasi gostergede. Bu arada hava -5 dereceydi sabah Ankara'da.

Saygilarimla.

73ffeaf904492e28908174075fee3006.jpg

e32785a319ae8bfa562a0e9cdced9087.jpg

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Bazı markalardaki şu anahtarı bir yuvaya sok sonra düğmeye bas olayını sevemedim. Çok gereksiz oluyor. Anahtarı ortaya taktıktan sonra zaten çeviririm ben düğme işe çalışsa ne olacak :)

Değerler güzel bu arada abi bence o sınıfta ve o soğuğa rağmen

Yorum bağlantısı
Misafir

Bazı markalardaki şu anahtarı bir yuvaya sok sonra düğmeye bas olayını sevemedim. Çok gereksiz oluyor. Anahtarı ortaya taktıktan sonra zaten çeviririm ben düğme işe çalışsa ne olacak :)

Değerler güzel bu arada abi bence o sınıfta ve o soğuğa rağmen

BAzı donanımlarında anahtarsız giriş ve çalıştırma var Ozan. Onlarda gereksiz görenleri ilave para ile bir üst pakete çıkmaya teşvik etmişler aslında. Değerler iyi ama benim Puntişe göre çok tabi. 100km'de en az 2lt fark ediyor. Ayda 100TL ek yakıt masrafı demek. Yanlız bu ortalama biraz daha düşer, pazar günü dizelin hiç sevmeyeceği bir 60km yaptım. Kısa mesafeli sürüşlerin ardından parklar ve rampada kullanım çok oldu. ENiştem zamanında 6.2lt idi. Bizim de sanırım 6.0 bandına oturur zamanla.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Misafir

Sırf paket alınsın diye yapılmış o zaman belli ki.. Gerçi yuvaya koyulmadan çalışsa da eğer anahtarsız giriş yoksa yine saçma anahtarı nereye koysam derdi oluyor bu defa da :)

Punto ekonomi canavarıydı tam, 6 seviyelerinde olursa süper olur

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

BAzı donanımlarında anahtarsız giriş ve çalıştırma var Ozan. Onlarda gereksiz görenleri ilave para ile bir üst pakete çıkmaya teşvik etmişler aslında. Değerler iyi ama benim Puntişe göre çok tabi. 100km'de en az 2lt fark ediyor. Ayda 100TL ek yakıt masrafı demek. Yanlız bu ortalama biraz daha düşer, pazar günü dizelin hiç sevmeyeceği bir 60km yaptım. Kısa mesafeli sürüşlerin ardından parklar ve rampada kullanım çok oldu. ENiştem zamanında 6.2lt idi. Bizim de sanırım 6.0 bandına oturur zamanla.

Saygılarımla.

 

Bende şimdi Corsa'dan Mondeo'ya geçince aynı duygularda yakıt tüketimine kayıyor gözüm. Benimde yaklaşık 2 lt daha fazlam olacak onuda güç ve konfora vereceğiz artık. 

 

Benimde ortalamam pompa değerinde 7.5 - 7.8 arasında 2 depodur. Bakımdan ve yazlık lastiklere geçtikten sonra hedefim 7 civarı. 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Hayırlısı olsun güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

Son günlerde 2.0t lerine bakar oldum.

Yorum bağlantısı
Misafir

Sami aslında aracın çok yakması tabi ki doğal. Dİyeceksin ki madem yakıt bu kadar önemli küçükte kalsaydın. İki senedir aynı duygularla biniyorum Punto'ya. Hem ekonomik hem hareketli hem de dolu bir araç olunca Punto yakıt tüketimi işin köpüğü, kaymağı oldu. Ancak insan zamanla memnuniyeti üst seviyede de olsa değişiklik arıyor. ÖZellikle de üst sınıf araçların konforu tabi ki küçük sınftaki yakıt tüketiminin benzeri şekilde cezbedici oluyor. Bugün mesela -5 derecede sabah, koltuk ısıtmayı açınca eski mondeo günlerime geri döndüm:)

 

Ben evim ile işim arasındaki şehirler arası yolun avantajını kullanarak güzel değerler yakalıyorum. İStanbul veya Ankara'nın yüksek semtleri için benim değerlerim zaten hep çok düşük kalmıştır:) Sonuçta araçta segmenti büyümek, masrafı da büyütmek demek. MAsrafımız sadece yakıt olursa çok sorun yok:) 

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Misafir

Hayırlısı olsun güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

Son günlerde 2.0t lerine bakar oldum.

 

Volvo'yu Volvo sahipleri kadar eleştireni görmedim ama onlar bile benzinli motorlarına laf söyleyemiyor. Mesela powershifti biz mondeo'da veya focusta güzel bir şanzıman olarak değerlendirirken, Volvo forumlarında dsg ile mukayese edilerek yerden yere vuruluyor. Volvo'nun bu kadar eleştirilmesinin sebebi marka olarak premium ile kompakt arasında kalması. Beklentisini premiuma konumlayanlar ve bmw mercedes ikinci eli kullanıp Volvo'ya geçenlerde hayal kırıklığı, beklentisini premıuma odaklayıp, kompaktan sınıftan geçenler için hayranlık uyandırıcı bir marka. Ancak kompakt markaların üst sınıfından, Volvo'da bir alt sınıfa geçerseniz orada da bir memnuniyetsizik yaşayanlar var. Örneğin Opel insignia'dan Volvo S40'a geçen iki gün marka imajının keyfini aldıktan sonra aracın sertliğinden, bagaj hacmine kadar her noktasında eski aracını arayabiliyor. 

 

Benim için karakterime uygun bir marka ve araç. Daha önce tecrübe edeceğimiz modeller ailede olduğu için beklentimi karşılama durumunu çok tahlil ettim. Sonuçta bana uyan model S40/V50 grubuydu. S60 daha ilerdeki hedef olacaktı. Çok şükür bu imkanı Yüce Allah daha önce verdi. BMW, Mercedes binmediğim için benim için premium hatta execituve bir marka:)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Üstad'ım hayırlı olsun. Güle güle kullan. Allah kaza bela vermesin. Gönülüne göre oldu.

Yorum bağlantısı
Misafir

Üstad'ım hayırlı olsun. Güle güle kullan. Allah kaza bela vermesin. Gönülüne göre oldu.

 

Gerçekten tam dediğiniz gibi Mehmet Bey. Daha iyisi sizlerin olsun inşallah. Vesile ile 6 sayfa boyunca hayır dileklerini esirgemeyen, paylaşımda buluna tüm dostların ve forumdaşların Yüce Allah gönlüne göre versin.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Evran Abi benim bacanakta 2014 Civic vardı onu daha taşa sürer her yere park ederdi. Sıfır S60 alınca iş yerinin yakınındaki bir yer ile anlaştı oranın kapalı garajı hariç bir yere bırakmaz oldu..Sende durumlar nasıl..Tunus Caddesi dar ve tek yön yollar..

Yorum bağlantısı
Misafir

Evran Abi benim bacanakta 2014 Civic vardı onu daha taşa sürer her yere park ederdi. Sıfır S60 alınca iş yerinin yakınındaki bir yer ile anlaştı oranın kapalı garajı hariç bir yere bırakmaz oldu..Sende durumlar nasıl..Tunus Caddesi dar ve tek yön yollar..

Biz de kural degismez:)

Saygilarimla.

987f9bfebed2eebec17c0b28e7a574d7.jpg

Anlasabilecegim park yerlerinde de araclarin park araligi asagidaki gibi.

003ba0c202780f115287219aad0b4064.jpg

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Evren Abi ben de 2. resimdense 1.resimdeki yeri tercih ederim..Aslan parçasının yeri iyi imiş..

Yorum bağlantısı
Bekir Afşar

Evren Bey merhaba,

 

Aracınız tekrardan hayırlı olsun.

 

MK4 mondeo hedefim var. Belki uzak bir hedef şu an için ama araştırmadan duramıyor insan.

Sürekli 2.0 tdci motorlulara baktım/bakıyorum.

1.6 tdci olanların (sizdeki ile aynı motor) hem piyasası daha uygun gözüküyor hem de vergi avantajı var.

 

Araçtaki 1.6 dizel motorun performansı ile ilgili yorumunuzu merak ediyorum.

Sizce 1500 kilo üstü araçlar için yeterli performansı veriyor mu / verir mi?

 

Şu anki aracımdan sonra (130 bg - 320 nm tork, performansından oldukça memnunum) üzer mi beni.

 

Not: Yeterli performans benim için yüksek sürat felan değil bu arada. Performans kavramı göreceli olduğu için açıklamak istedim.

Şöyle bir senaryo düşünelim: Tek gidiş-gelişin olduğu bir yokuşta, bir tırın arkasına takılıp 20'li hızlarda giderken sol şeride çıktığımda acaba dedirtmeyen ve yeterince ivmelenebilen bir araç. Bu benim için yeter.

Yorum bağlantısı
Misafir

Evren Bey merhaba,

 

Aracınız tekrardan hayırlı olsun.

 

MK4 mondeo hedefim var. Belki uzak bir hedef şu an için ama araştırmadan duramıyor insan.

Sürekli 2.0 tdci motorlulara baktım/bakıyorum.

1.6 tdci olanların (sizdeki ile aynı motor) hem piyasası daha uygun gözüküyor hem de vergi avantajı var.

 

Araçtaki 1.6 dizel motorun performansı ile ilgili yorumunuzu merak ediyorum.

Sizce 1500 kilo üstü araçlar için yeterli performansı veriyor mu / verir mi?

 

Şu anki aracımdan sonra (130 bg - 320 nm tork, performansından oldukça memnunum) üzer mi beni.

 

Not: Yeterli performans benim için yüksek sürat felan değil bu arada. Performans kavramı göreceli olduğu için açıklamak istedim.

Şöyle bir senaryo düşünelim: Tek gidiş-gelişin olduğu bir yokuşta, bir tırın arkasına takılıp 20'li hızlarda giderken sol şeride çıktığımda acaba dedirtmeyen ve yeterince ivmelenebilen bir araç. Bu benim için yeter.

 

Bu motorlar ilginç olarak 100km'den sonra şanzımanın da müsadesi ile daha rahat ivmeleniyor aslında ama 20km hızla giden tırın yanından fişek gibi geçer. Yada şöyle söyleyeyim, bir araç için makul performans 1.6 TDCI'da, gereğinden fazla performans 2.0 TDCI'da.

 

Eski aracınızın tepkimelerine göre sollama süresinde 100m uzakta olan bir aracı sollamaya rahat çıkıyorsanız, bunda biraz daha marj koymak gerekecek. Sollamaz anlamında soylemiyorum, 1.6 fiziki olarak 2.0'dan daha geride değerler sunacağından tepkilerine alışmak gerekir. Ben uzun yol yapmadım henüz ama kendi evimiz bir nevi şehirlerarası yol, punto 1.3 ile dahi ben gerekli performansı aldığım için, 1.6 bana çok daha güçlü geliyor. 1.3'den 2.0'a geçsem doğal olarak çok daha fazla güç alacaktım ama o gücü kullanma ihtiyacı duymayacaktım sanırım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Anlasabilecegim park yerlerinde de araclarin park araligi asagidaki gibi.

hale bak, buraya bisikletimi bile bırakmam, zaten onunlada geçerken arabaları çizerler, haybeye halim hatırım sorulur sonra  :D

Yorum bağlantısı
Bekir Afşar

Bu motorlar ilginç olarak 100km'den sonra şanzımanın da müsadesi ile daha rahat ivmeleniyor aslında ama 20km hızla giden tırın yanından fişek gibi geçer. Yada şöyle söyleyeyim, bir araç için makul performans 1.6 TDCI'da, gereğinden fazla performans 2.0 TDCI'da.

 

Eski aracınızın tepkimelerine göre sollama süresinde 100m uzakta olan bir aracı sollamaya rahat çıkıyorsanız, bunda biraz daha marj koymak gerekecek. Sollamaz anlamında soylemiyorum, 1.6 fiziki olarak 2.0'dan daha geride değerler sunacağından tepkilerine alışmak gerekir. Ben uzun yol yapmadım henüz ama kendi evimiz bir nevi şehirlerarası yol, punto 1.3 ile dahi ben gerekli performansı aldığım için, 1.6 bana çok daha güçlü geliyor. 1.3'den 2.0'a geçsem doğal olarak çok daha fazla güç alacaktım ama o gücü kullanma ihtiyacı duymayacaktım sanırım.

Saygılarımla.

 

Örneğim yanlış anlaşılmış olabilir. Tırın arkasında siz de 20km'li hızlara düşmüş durumda ve karşı şeridin boşalmasını bekliyorsunuz. Ve müsait durumda sol şeride çıkıp sollamaya başlıyorsunuz. Bu durumu kastetmiştim.

Ama cevabımı aldım. Teşekkürler cevabınız için.

 

İzmir'deyken aracımı parkettiğim otoparkta turuncu bir S60 olurdu genelde. Bayılırdım rengine ve koltuklarına. Bildiğim kadarıyla lansman rengi.

Çok güzel bir araba. 1600 küsür kilo olması nedeni ile en güzeli 2.0 dizelini almak ama malum ülkemiz vergi şartları bunu zorlaştırıyor.

 

Allah ağız tadıyla kazasız belasız binmeyi nasip etsin inşallah :nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...