İçeriğe Yönlendir

Volvo S60 1.6 Drive E


Misafir

Recommended Posts

Misafir

Örneğinizi yanlış anlamadım. Sizin merak ettğiniz hali ile cevaplamaya çalıştım merak etmeyin:) Turuncu olan lansman rengi genelde 2.0 ecoboost karşılığı motor ile satılıyor. Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Polat

Güzergah ve sürüş tarzına bağlı olarak, Puntodaki ekonomi (S60 a göre) yine devam ediyor görünüyor. Bir kez daha hayırlı olması dileklerimle, keyifli sürüşler... 

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Bundan iki tane kiraladık. 3 yıl boyunca 90'ar bin km kullandık. Birisinin garanti süresinde arıza sebebiyle şanzımanı komple değişti. Diğerinin fren sisteminde önemli bir arıza var diye servis 3 gün arabayı teslim etmedi.

Bunların dışında her iki aracı da beğeniyle kullandık. Yol tutuşları, sürüş güvenliği, yakıt ekonomisi, iç mekan ergonomisi, dış tasarımı çok güzel.

Benim kendi Audi A6 quattro aracımdan S60 Volvo'ya bindiğimde ciddi bir yadırgama yaşamadım. O denli iyi bir araç. Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Misafir

Volvo forumuna yazdigim yazi, aynen aktariyorum...

Aslinda aracimla 1 sene once enisteme zorla aldirirken tanistim. Ozwllikle sunroof ve xenon far ile bu araci kacirmayalim diyerek S40 1.6 d2'sini satarak bu araci aldi ve keyifle kullandi. Ev alma durumu nedeniyle arac satiliga cikinca aracindan memnun bir punto evo sahibi ve volvo'ya gecisi dusunen bir kullanici olarak arada dusundugum s40/v50 modelini atlayarak araci alma karari verdim.

62.000 km'de aldigimiz, su an 77.000 km'de olan aracim 1.6 drive e powershift advance olarak geciyor.

Bana gore tek eksigi adaptif hiz sabitleyici. Elzem degil ama bu kalitede bir aracta bu fonksiyon olsaydi cok daha iyi olacakti.

Uzun sure Mondeo sahibi oldum. 2004 mondeo ghiax marka aracimi 2014 mart ayinda sattigimda henuz 117.000km'deydi. O aracimi kullanirken ise gidip gelirken mazda 323, seat cordoba, hala elimizde olan peugeot 206 ve su an satmakta oldugum punto evo ile araclari bircok sartta test etme imkani buldum.

Genel olarak araclarda tercihimi donanim belirliyor ve son kullandigim puto bile cam tavanli ve hiz sabitleticiye kadar opsiyonlu bir arac.

S60'da da tercihimi belirleyen nadir bulunan sunroof opsiyonu olmustu.

S60'tan bahsetmek gerekirse;

Dis cizgiler itibariyle akan bir arac. Yani aracin bu formu sanki yolda giderken ruzgari oksayan, yola oturan izlenimini daha hareket etmeden veriyor.

Yollarda artik gozler gormeye alissa da markanin havasini guncel olarak estiriyor.

Xenon farlar, kaşlar ve izgaranin yanindaki led farlari ile hem estetik hem de guvenli gorus icin optimum nokta yakalanmis.

Ozellikle mondeo'daki bir zaman sonra 3rd parti parcalarla buyutulen kucuk merceklerden sonra basarili xenon far buymus anliyorum. Uzunlari destekleyen halojen farlar ise buna da gerek yoktu hani dedirtiyor karsi taraf icin uzuntu vererek:)

Far grubunda her ne kadar Volvo'nun artik ihtiyac duymadigi icin kullanmadigini belirtsede eksiklik sis fari olarak goze carpiyor. C30'daki sis farlarini kullansa gorsellik ve bana gore islevsellik tamamlanacakti.

Arka stoplar ise zaten ledleriyle, yan taraftan amerikan parklari ile yine yaratici vw oznel olmus.

Aracta begenmedigim konulardan biri yine ilk sahibinden kalan cam filmleri. Bugune kadar hic kullanmadim ve hic de alisamadigim filmleri arka rezistans zarar gormesin diye ellettirmiyorum. Ayrica arka cam gorusu rezistans cizgilerinin bogumlari nedeniyle biraz dalgali. Film ile ozellikle karanlikta arkadan gelen araclarin farlari biraz dagiliyor.

Benim aracta arkadaki kucuk spoiler goruntuyu degistirmis.

Ic bolume gectigimde bence d sinifi ustunde bir kalite var. Elestirmek icin gorebilecegim tek kusur belki de orta bolumdeki orantisiz izgaralar. Bunun haricinde mesela mk4 kasa mondeoya gore oldukca yuksek seviyede. Aracimin ici cift renk. Koltuklar krem deri. Koltuklara rakip bir marka gormedim. Hem rahatlik hem de ilanlarda gordugum dayaniklilik bence Volvo'ya has.

Yine koltuklarin tasarimi mukemmel. Arac kullanirken surucuye en cok keyif veren konu aracin yola oturmasi gibi gozukse de bunun en buyuk destekcisi rahat ama araca hakim oturma pozisyonu. Iste Volvo muhendisleri en iyi bildikleri isi yapmislar.

Elektrikli ve hafizali koltuklarin motor sesi bile bir zamanlar kardes olan mondeodan farkli. Bir zamanlar bozulan disliler ve isitmalar nedeniyle kesinlikle talep listemden cikan elektrikli ve isitmali koltuklari s60 ile yeniden sevdim diyebilirim. Koltuk isitma bence cok hizli ve basarili. On gostergeler farkli bir tasarim. Ben bu tasarimi cok begeniyorum. Makyajli modeldeki v40 ile kardes gosterge cok daha sportif ama s60 icin olmasi gereken belki bu gostergede orta bolumlerde bulunan pixel ekran cozunurlugu arttitilarak bir revize olabilirdi.

Direksiyon uzerinde alttan aydinlatmali hiz sabitleyicili ve ses sistemi tuslari bulunuyor ve gece aydinlatma sayesinde kullanimi kolaylasiyor.

Ses sisteminin dijital iklimlendirmenin bulundugu 7" ekranin cozunurlugu bence en ideal noktada. Bt ile telefon gorusmesi hem cok kaliteli hem de telefonlarla tam uyumlu olmasi cok pratik. Ayni zamanda muzik sistemini de kontrol eden telefon Tus takimi formati Volvo'nun uzun suredir vazgecmedigi cok guzel ve rahat bir tasarim. Dijital kilma bilgi, koltuk isitma ve ses sisteminin takip edildigi orta ekranda rahatsiz edici bir sey yok. Son kontak acistan kapanana kadar tuttugu seyir istatistigini de buyuk ekrandan gormek mumkun. Yuvarlak formdaki ses acma, menu ve dijital klima ayar tuslarinin kullanimi son derece basit ve kalite hissi veriyor. Son olarak bu bolumdeki fircalanmis metal gorunumu bir aracta gorulebilecek en yuksek kalitede. Aracta trim sesi yok ama emniyet kemeri ya da kapi kilidinden geldigini dusundugum balik sirtlarindan gecerken gelen bir kütürtülü tikirtili ses ile ugrasmazsam rahat edemem. Genel de basarili olamam. Sadece ben degil sanayideki arkadaslarim benim duydugum sesleri cok zor duyar ve bulurlar:)

Aracim poweshift ve yeni nesil isiklandirmali vites topuzuna sahip. Selefindeki topuza gore cok şıķ. Beyaz led aydinlatmanin cerceveledigi topuzun icinde prnd harfleri yesil renk yaniyor gecislerde. Ustten yansiyan submarine ambiyansi gece daha guzel hale getiriyor. Kapi acildiginda klima bolumunun arkasinda yer alan volvo s40'tan da tanidigimiz ama daha gizli durumda olan goz beyaz led ile aydinlatiliyor.

Drive e'nin getirisi olan start stopu sevmedim. Kapatiyorum. Yokus asagi frenden ayak cekilirken henuz calismadan yarim tur donen tekerleklerin sanzimanda yaratabilecegi olumsuzluk, harcadigim mqzottan daha buyuk masraf acabilir.

Aracta geri vitese alinip aynanin l veya r tusuna basildiginda ayna yeri gosterek sekilde donuyot ve vites d'ye alindiginda eski halini aliyor. Bunu sonrasinda kesfetmistim.

Gelelim direksiyona. Su sert bulunan Volvo S60'a yakismayan(!) direksiyona.

Aslinda bunu soyleyenler haksiz degil cunki fransiz, italyan araclarindan gecis yapanlar icin, serce parmagiyla direksiyon dondurmeye alisan hissiz direksiyoncular icin bu direksiyon sistemi tam bir eziyet.

Manevra icin bilek gucu isteyen direksiyonun, yoldaki egimde bile yon degistirmemesi icin surucuden bekledigi kuvvete aliskin olmayanlara ve ozellikle sehir icinde kullananlara -eger direksiyon sertlik ayari yoksa- normal direksiyon agir gelecektir.

Ben puntoda city gibi bir fonksiyona sahip aractan geciyorum. City'yi kolumun krilmasinin ardindan ilk kullanimlarda 2-3 kere actim ve bence asiri yumusak oldugu icin kapattim ama normal haliile bile yumusak direksiyondan gectigimde verdigi his agir. 206'ya gore kiyaslarsam hafif. Mondeo ile cok benzesiyor ve Ford kullanicilarinin vazgecemedigidir hisli direksiyonlar.

Kisaca benim icin eski sevdama donus gibi. Hafif direksiyonun avantajlari var elbet ama zaten otomatik ve agirbasli bir aracta hissiz bir direksyonun yaratacagi endiseler icin latitude konularina bakilmasi yararli olur. Arac yavasken, 90 derece donuslerde cok guzel olan bu direksiyonlar yuksek hizlarda his vermedigi icin yuksek hizda ayni agirlikta seyreden s60 direksiyonuna gore surucunun reflekslerini dogru aktaramamasina neden olabiliyorlar.

Bu konuda cok iddiali da olmayalim, herkes mutlu oldugu araci kullansin derken, direksiyonun yuksek hizlarda sertlesmesi icin opsiyon almaya gerek olmadigini da soyleyeyim. Her hidrolik gibi s60 direksiyonu hiz arttikca agirlasiyor.

Yol sesi izalasyonunda basarili bir arac. Ruzgar sesini duyamadim henuz duysam da daha seslilerini duydugum icin bu benim icin olumsuzlik teskil etmez. Bu sesi bmw mercedes mi volvo mu tercihinde bulunup, volvo alanlar dusunsun:)

Gelelim poweshift sanzimana. Otomatik vitesi hic sevmeyen bir yapim var. Yapmak istedigimi tahmin eden degil uygulayan bir sanziman olnadigi muddetce de bu antipatim devam edecek. Aracin ilk kalkislarindaki farkli tepkimeleri ve dururken hissettigim vites dusurmeler haric bence guzel bir sanziman. Gecisler hissedilmiyor. Kararsizlik cok nadir. Ozellikle gaza basilmadiginda motor freni ile yavaslamasi ise konforlu bir seyahat sagliyor. 1.6 115bg psa motoru ise fotd/pejo/citroen/mazda'da kullanilan daha onceki 109bg'lik 16v motorun 8v olarak revize edilmis ve duz versiyonlarda 6 vites kombinasyonu ile sunulan hali.

8v teknolojik gelmese de motor teknolojik ve yeni nesil bir motor. 8v motorlar sehir iclerinde daha ekonomiktirler 16v'e gore. Sehir disinda biraz daha tersi durum olsur. Sorunsuz motorun benim gordugum en buyuk handikapi hareketli volantin rolantide yol actigi calkalamali calisma. S60'da bu durum yok ama s40 bu sekildeydi ve sirketteki bircok focus da benzer durumdaydi.

Ankarayi bilenler icin yasamkentten tunus cad'ne gunluk gidis donusum var. Sabah erken cikarim ve hiz sabitleyiciyi 80km hiza baglarim. Tabiri caizsse gaza frene dokunmadan 21km'nin 19km'si yol alirim. Aksam ise aksam trafigi ve genelde yeni odtu bulvarini kullanirim.

Bu yola gore su anda 7.5lt/100km gosteriyor ama hafta sonu daha farkli ve kotu bir guzergahta 60km'lik kullanim var. Oncesindeki ortalama 6.2lt idi.

Agirlikli olarak Mevcut guzergahta benzer sekilde kullandigim diger araclar uzun donemde

Mondeo 2.0 benzinli otm.- 9.9t/100km

Cordoba 1.4 benzinli- 6.9lt/100km

Punto 1.3 multijet - 4.3lt/100km

Pejo 2061.4 otomatik 8.5lt/100km

Mazda 323 lpg duz - 9lt/100km

S60 sonuc olarak, arac arayislarini d segmentine cikarip burada kalabilecek maddi guctekiler icin ulasilabilecek son nokta. Donanim ve opsiyon olarak fiyat/performans araci. Ust premium markalarin d segmentlerine gore yani c ve 3 serisine gore marka egosu yoksa cok daha tatmin edici olabilir. Zaten ayni ozellikteki ust premiumlardan yaklasik %20-25 ucuz olacaktir.

S60'a hangi aractan sonra gecilirse memnun edecegi goreceli olabilir ama mondeo, passat, insignia, avensis,accord gibi araclardan sonra s60 son durak. Focus, c4, astra, corolla gibi araclardan sonra s40 bazen bekleneni veremiyor fiyat performansta oradan da gecis olabilir. S40'dan sonra zaten S60 denenmeden baska markaya gecilmez.

Eksiler: Surekli yanan farlar, mono olarak ayni anda ayarlanamayan dijital cift yonlu klima, olmayan sis farlari, far sensoru, kapi iclerinde acildiginda yanan kirmizi işık, zaman zaman usb okurken takilmasi, 4 seri yola 6 serit sigan araclar yuzunden aksam trafiginde devreden cikan BLIS(kor nokta uyari sistemi), manevra capi

Yol tutus, uzun yol deneyimleri, suspansiyon sistemi gibi konularda daha sonra kullanim arttikca bilgi vermeye calisacagim.

Saygilarimla.

0b8dfb9f139c5d3ae28f6cb118bbae03.jpg

a2e461d08d5d509fcb4fdeedfd4c19a5.jpg

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle, hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Üstadım atlamışım konuyu özür.

Güle güle kullan.

Güzel anlatmışın.

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Çok güzel bir anlatım olmuş. Kazasız belasız insallah...

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Evren Bey yazinizi 2 gunde okuyabildim resmen [emoji23] Dun gece okumaya basladim uykum geldi kaldi, uyaninca da kalan yarisini bitirdim.

Bayildim, inanilmaz detayli, karsilastirmali bir anlatim olmus. Cok dikkatli ve detaycisiniz ki araci alali cok olmadi kisa surede bu gozlemler cok guzel. Direksiyona sasirdim beni zorlar o direksiyon kesin Polodan sonra.

Bir de 8v, 16v yi anlamadim aciklayabilir misiniz ? Valf olayi galiba ama niye 8 falan anlamadim onu. Volvo forumu tepkilerini merak ettim boyle bir anlatim olmamitir heralde[emoji56]

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Volvo forumuna yazdigim yazi, aynen aktariyorum...

Aslinda aracimla 1 sene once enisteme zorla aldirirken tanistim. Ozwllikle sunroof ve xenon far ile bu araci kacirmayalim diyerek S40 1.6 d2'sini satarak bu araci aldi ve keyifle kullandi. Ev alma durumu nedeniyle arac satiliga cikinca aracindan memnun bir punto evo sahibi ve volvo'ya gecisi dusunen bir kullanici olarak arada dusundugum s40/v50 modelini atlayarak araci alma karari verdim.

62.000 km'de aldigimiz, su an 77.000 km'de olan aracim 1.6 drive e powershift advance olarak geciyor.

Bana gore tek eksigi adaptif hiz sabitleyici. Elzem degil ama bu kalitede bir aracta bu fonksiyon olsaydi cok daha iyi olacakti.

Uzun sure Mondeo sahibi oldum. 2004 mondeo ghiax marka aracimi 2014 mart ayinda sattigimda henuz 117.000km'deydi. O aracimi kullanirken ise gidip gelirken mazda 323, seat cordoba, hala elimizde olan peugeot 206 ve su an satmakta oldugum punto evo ile araclari bircok sartta test etme imkani buldum.

Genel olarak araclarda tercihimi donanim belirliyor ve son kullandigim puto bile cam tavanli ve hiz sabitleticiye kadar opsiyonlu bir arac.

S60'da da tercihimi belirleyen nadir bulunan sunroof opsiyonu olmustu.

S60'tan bahsetmek gerekirse;

Dis cizgiler itibariyle akan bir arac. Yani aracin bu formu sanki yolda giderken ruzgari oksayan, yola oturan izlenimini daha hareket etmeden veriyor.

Yollarda artik gozler gormeye alissa da markanin havasini guncel olarak estiriyor.

Xenon farlar, kaşlar ve izgaranin yanindaki led farlari ile hem estetik hem de guvenli gorus icin optimum nokta yakalanmis.

Ozellikle mondeo'daki bir zaman sonra 3rd parti parcalarla buyutulen kucuk merceklerden sonra basarili xenon far buymus anliyorum. Uzunlari destekleyen halojen farlar ise buna da gerek yoktu hani dedirtiyor karsi taraf icin uzuntu vererek:)

Far grubunda her ne kadar Volvo'nun artik ihtiyac duymadigi icin kullanmadigini belirtsede eksiklik sis fari olarak goze carpiyor. C30'daki sis farlarini kullansa gorsellik ve bana gore islevsellik tamamlanacakti.

Arka stoplar ise zaten ledleriyle, yan taraftan amerikan parklari ile yine yaratici vw oznel olmus.

Aracta begenmedigim konulardan biri yine ilk sahibinden kalan cam filmleri. Bugune kadar hic kullanmadim ve hic de alisamadigim filmleri arka rezistans zarar gormesin diye ellettirmiyorum. Ayrica arka cam gorusu rezistans cizgilerinin bogumlari nedeniyle biraz dalgali. Film ile ozellikle karanlikta arkadan gelen araclarin farlari biraz dagiliyor.

Benim aracta arkadaki kucuk spoiler goruntuyu degistirmis.

Ic bolume gectigimde bence d sinifi ustunde bir kalite var. Elestirmek icin gorebilecegim tek kusur belki de orta bolumdeki orantisiz izgaralar. Bunun haricinde mesela mk4 kasa mondeoya gore oldukca yuksek seviyede. Aracimin ici cift renk. Koltuklar krem deri. Koltuklara rakip bir marka gormedim. Hem rahatlik hem de ilanlarda gordugum dayaniklilik bence Volvo'ya has.

Yine koltuklarin tasarimi mukemmel. Arac kullanirken surucuye en cok keyif veren konu aracin yola oturmasi gibi gozukse de bunun en buyuk destekcisi rahat ama araca hakim oturma pozisyonu. Iste Volvo muhendisleri en iyi bildikleri isi yapmislar.

Elektrikli ve hafizali koltuklarin motor sesi bile bir zamanlar kardes olan mondeodan farkli. Bir zamanlar bozulan disliler ve isitmalar nedeniyle kesinlikle talep listemden cikan elektrikli ve isitmali koltuklari s60 ile yeniden sevdim diyebilirim. Koltuk isitma bence cok hizli ve basarili. On gostergeler farkli bir tasarim. Ben bu tasarimi cok begeniyorum. Makyajli modeldeki v40 ile kardes gosterge cok daha sportif ama s60 icin olmasi gereken belki bu gostergede orta bolumlerde bulunan pixel ekran cozunurlugu arttitilarak bir revize olabilirdi.

Direksiyon uzerinde alttan aydinlatmali hiz sabitleyicili ve ses sistemi tuslari bulunuyor ve gece aydinlatma sayesinde kullanimi kolaylasiyor.

Ses sisteminin dijital iklimlendirmenin bulundugu 7" ekranin cozunurlugu bence en ideal noktada. Bt ile telefon gorusmesi hem cok kaliteli hem de telefonlarla tam uyumlu olmasi cok pratik. Ayni zamanda muzik sistemini de kontrol eden telefon Tus takimi formati Volvo'nun uzun suredir vazgecmedigi cok guzel ve rahat bir tasarim. Dijital kilma bilgi, koltuk isitma ve ses sisteminin takip edildigi orta ekranda rahatsiz edici bir sey yok. Son kontak acistan kapanana kadar tuttugu seyir istatistigini de buyuk ekrandan gormek mumkun. Yuvarlak formdaki ses acma, menu ve dijital klima ayar tuslarinin kullanimi son derece basit ve kalite hissi veriyor. Son olarak bu bolumdeki fircalanmis metal gorunumu bir aracta gorulebilecek en yuksek kalitede. Aracta trim sesi yok ama emniyet kemeri ya da kapi kilidinden geldigini dusundugum balik sirtlarindan gecerken gelen bir kütürtülü tikirtili ses ile ugrasmazsam rahat edemem. Genel de basarili olamam. Sadece ben degil sanayideki arkadaslarim benim duydugum sesleri cok zor duyar ve bulurlar:)

Aracim poweshift ve yeni nesil isiklandirmali vites topuzuna sahip. Selefindeki topuza gore cok şıķ. Beyaz led aydinlatmanin cerceveledigi topuzun icinde prnd harfleri yesil renk yaniyor gecislerde. Ustten yansiyan submarine ambiyansi gece daha guzel hale getiriyor. Kapi acildiginda klima bolumunun arkasinda yer alan volvo s40'tan da tanidigimiz ama daha gizli durumda olan goz beyaz led ile aydinlatiliyor.

Drive e'nin getirisi olan start stopu sevmedim. Kapatiyorum. Yokus asagi frenden ayak cekilirken henuz calismadan yarim tur donen tekerleklerin sanzimanda yaratabilecegi olumsuzluk, harcadigim mqzottan daha buyuk masraf acabilir.

Aracta geri vitese alinip aynanin l veya r tusuna basildiginda ayna yeri gosterek sekilde donuyot ve vites d'ye alindiginda eski halini aliyor. Bunu sonrasinda kesfetmistim.

Gelelim direksiyona. Su sert bulunan Volvo S60'a yakismayan(!) direksiyona.

Aslinda bunu soyleyenler haksiz degil cunki fransiz, italyan araclarindan gecis yapanlar icin, serce parmagiyla direksiyon dondurmeye alisan hissiz direksiyoncular icin bu direksiyon sistemi tam bir eziyet.

Manevra icin bilek gucu isteyen direksiyonun, yoldaki egimde bile yon degistirmemesi icin surucuden bekledigi kuvvete aliskin olmayanlara ve ozellikle sehir icinde kullananlara -eger direksiyon sertlik ayari yoksa- normal direksiyon agir gelecektir.

Ben puntoda city gibi bir fonksiyona sahip aractan geciyorum. City'yi kolumun krilmasinin ardindan ilk kullanimlarda 2-3 kere actim ve bence asiri yumusak oldugu icin kapattim ama normal haliile bile yumusak direksiyondan gectigimde verdigi his agir. 206'ya gore kiyaslarsam hafif. Mondeo ile cok benzesiyor ve Ford kullanicilarinin vazgecemedigidir hisli direksiyonlar.

Kisaca benim icin eski sevdama donus gibi. Hafif direksiyonun avantajlari var elbet ama zaten otomatik ve agirbasli bir aracta hissiz bir direksyonun yaratacagi endiseler icin latitude konularina bakilmasi yararli olur. Arac yavasken, 90 derece donuslerde cok guzel olan bu direksiyonlar yuksek hizlarda his vermedigi icin yuksek hizda ayni agirlikta seyreden s60 direksiyonuna gore surucunun reflekslerini dogru aktaramamasina neden olabiliyorlar.

Bu konuda cok iddiali da olmayalim, herkes mutlu oldugu araci kullansin derken, direksiyonun yuksek hizlarda sertlesmesi icin opsiyon almaya gerek olmadigini da soyleyeyim. Her hidrolik gibi s60 direksiyonu hiz arttikca agirlasiyor.

Yol sesi izalasyonunda basarili bir arac. Ruzgar sesini duyamadim henuz duysam da daha seslilerini duydugum icin bu benim icin olumsuzlik teskil etmez. Bu sesi bmw mercedes mi volvo mu tercihinde bulunup, volvo alanlar dusunsun:)

Gelelim poweshift sanzimana. Otomatik vitesi hic sevmeyen bir yapim var. Yapmak istedigimi tahmin eden degil uygulayan bir sanziman olnadigi muddetce de bu antipatim devam edecek. Aracin ilk kalkislarindaki farkli tepkimeleri ve dururken hissettigim vites dusurmeler haric bence guzel bir sanziman. Gecisler hissedilmiyor. Kararsizlik cok nadir. Ozellikle gaza basilmadiginda motor freni ile yavaslamasi ise konforlu bir seyahat sagliyor. 1.6 115bg psa motoru ise fotd/pejo/citroen/mazda'da kullanilan daha onceki 109bg'lik 16v motorun 8v olarak revize edilmis ve duz versiyonlarda 6 vites kombinasyonu ile sunulan hali.

8v teknolojik gelmese de motor teknolojik ve yeni nesil bir motor. 8v motorlar sehir iclerinde daha ekonomiktirler 16v'e gore. Sehir disinda biraz daha tersi durum olsur. Sorunsuz motorun benim gordugum en buyuk handikapi hareketli volantin rolantide yol actigi calkalamali calisma. S60'da bu durum yok ama s40 bu sekildeydi ve sirketteki bircok focus da benzer durumdaydi.

Ankarayi bilenler icin yasamkentten tunus cad'ne gunluk gidis donusum var. Sabah erken cikarim ve hiz sabitleyiciyi 80km hiza baglarim. Tabiri caizsse gaza frene dokunmadan 21km'nin 19km'si yol alirim. Aksam ise aksam trafigi ve genelde yeni odtu bulvarini kullanirim.

Bu yola gore su anda 7.5lt/100km gosteriyor ama hafta sonu daha farkli ve kotu bir guzergahta 60km'lik kullanim var. Oncesindeki ortalama 6.2lt idi.

Agirlikli olarak Mevcut guzergahta benzer sekilde kullandigim diger araclar uzun donemde

Mondeo 2.0 benzinli otm.- 9.9t/100km

Cordoba 1.4 benzinli- 6.9lt/100km

Punto 1.3 multijet - 4.3lt/100km

Pejo 2061.4 otomatik 8.5lt/100km

Mazda 323 lpg duz - 9lt/100km

S60 sonuc olarak, arac arayislarini d segmentine cikarip burada kalabilecek maddi guctekiler icin ulasilabilecek son nokta. Donanim ve opsiyon olarak fiyat/performans araci. Ust premium markalarin d segmentlerine gore yani c ve 3 serisine gore marka egosu yoksa cok daha tatmin edici olabilir. Zaten ayni ozellikteki ust premiumlardan yaklasik %20-25 ucuz olacaktir.

S60'a hangi aractan sonra gecilirse memnun edecegi goreceli olabilir ama mondeo, passat, insignia, avensis,accord gibi araclardan sonra s60 son durak. Focus, c4, astra, corolla gibi araclardan sonra s40 bazen bekleneni veremiyor fiyat performansta oradan da gecis olabilir. S40'dan sonra zaten S60 denenmeden baska markaya gecilmez.

Eksiler: Surekli yanan farlar, mono olarak ayni anda ayarlanamayan dijital cift yonlu klima, olmayan sis farlari, far sensoru, kapi iclerinde acildiginda yanan kirmizi işık, zaman zaman usb okurken takilmasi, 4 seri yola 6 serit sigan araclar yuzunden aksam trafiginde devreden cikan BLIS(kor nokta uyari sistemi), manevra capi

Yol tutus, uzun yol deneyimleri, suspansiyon sistemi gibi konularda daha sonra kullanim arttikca bilgi vermeye calisacagim.

Saygilarimla.

0b8dfb9f139c5d3ae28f6cb118bbae03.jpg

a2e461d08d5d509fcb4fdeedfd4c19a5.jpg

Zafeer.

Evren üstad dergiye volvo testi yazmış.

Al bunu arşive :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir de 8v, 16v yi anlamadim aciklayabilir misiniz ? Valf olayi galiba ama niye 8 falan anlamadim onu. Volvo forumu tepkilerini merak ettim boyle bir anlatim olmamitir heralde[emoji56]

8 valf daha ekonomik ve daha torklu. Şehir içi için dahs ideal.

16 valf daha seri.

Golf 4'ler de 8 subap idi. Diğerlerini bilmiyorum.

Araçlarımız genelde 4 silindir ve silindir başına 4 subap bulunuyor. Bunlardan ikisi emme ikisi egzoz subabı.

Emme subapları açılırken piston aşağı iner ve açıklıktan hava veya hava benzin karışımı dolar. Sonra subaplar kapanır ve piston sıkıştırmaya başlar.

Sıkıştırma son noktaya geldiğinde. Içeriye mazot enjekte edilir. Benzinliyse buji ateşlenir. Patlamanın ardından piston aşağı inerken egzoz subapları açılır ve gaz dışarı atılır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Güle güle kullan Evren abi çok hoş duruyor içi dışı

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Guzel dilekleriniz icin tekrar tesekkur ederim. Volvo forumu sakin ama sicak bir forum. O forumu uzun suredir izliyorum ablamlara Volvo'lari arastirma arefesinden bu yana. Acikcasi orda da hareketlenme istegi var ama cok kolay olmayabilir. Bizim forumdaki yapilanma, yonetim sekli ve forumdaslarin gonul bollugunu heryerde bulmak kolay degil. Ben elimden geldigince o forumda da izlenimlerimi paylasirim.

Ozlem Hanim, Ferhat olumlu ya da olumsuz tepki almadim orada anlatimimdan sonra. Eksilere yorum geldi ama yapiciydi. Bu arada araci ablamlardan aldigim icin aslinda deneyimim yaklasik 1 senelik. Aracta yolcu olarak da surucu olarak da zamanim gecti. Zaten enistem benim izlenimlerimin olumlu oldugunu gordugunden bana teklifte bulundu. Ben ona zorla aldirmistim, o da bana zorla aldirdi diyebilirim benim hassasiyetlerimi bildiginden.

Direksiyon aslinda korkulacak gibi degil ama tam elektrik desteklilerden sonra aliskanlik gerektiriyor. Asil konu agirliktan ziyade daha uzun turlu bir direksiyon oldugundan aksam trafiginde burnu diger aracin arasina sokabilmek icin daha fazla manevra ve hareket gucune ihtiyac var. Elektrikten cok daha fazla guc alan destekli hidroliklerde kucuk bir aci ile cok daha keskin hareket saglamak mumkun. Ben hisli direksiyonu da sevdigim icin keyfi baska oluyor.

8v - 16v farkini ustadim gayet guzel aciklamis.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
(düzenlendi)

Arkadaslar rica ediyorum uzun iletileri alinti yaparak cevaplamayin.

Mobilden girenler icin ciddi eziyet oluyor

Evren abi hayirli ugurlu olsun agiz tadiyla binersin insallah

tarihinde Ali Gürbüz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Guzel dilekleriniz icin tekrar tesekkur ederim. Volvo forumu sakin ama sicak bir forum. O forumu uzun suredir izliyorum ablamlara Volvo'lari arastirma arefesinden bu yana. Acikcasi orda da hareketlenme istegi var ama cok kolay olmayabilir. Bizim forumdaki yapilanma, yonetim sekli ve forumdaslarin gonul bollugunu heryerde bulmak kolay degil. Ben elimden geldigince o forumda da izlenimlerimi paylasirim.

Ozlem Hanim, Ferhat olumlu ya da olumsuz tepki almadim orada anlatimimdan sonra. Eksilere yorum geldi ama yapiciydi. Bu arada araci ablamlardan aldigim icin aslinda deneyimim yaklasik 1 senelik. Aracta yolcu olarak da surucu olarak da zamanim gecti. Zaten enistem benim izlenimlerimin olumlu oldugunu gordugunden bana teklifte bulundu. Ben ona zorla aldirmistim, o da bana zorla aldirdi diyebilirim benim hassasiyetlerimi bildiginden.

Direksiyon aslinda korkulacak gibi degil ama tam elektrik desteklilerden sonra aliskanlik gerektiriyor. Asil konu agirliktan ziyade daha uzun turlu bir direksiyon oldugundan aksam trafiginde burnu diger aracin arasina sokabilmek icin daha fazla manevra ve hareket gucune ihtiyac var. Elektrikten cok daha fazla guc alan destekli hidroliklerde kucuk bir aci ile cok daha keskin hareket saglamak mumkun. Ben hisli direksiyonu da sevdigim icin keyfi baska oluyor.

8v - 16v farkini ustadim gayet guzel aciklamis.

Saygilarimla.

Evren Bey cok tesekkurler yanit ve anlatimlariniz icin; neden daha uzun turlu direksiyon? Aracin genislik veya buyuguyle mi ilgili? Evodan sonra tabiki burnu sokmak biraz daha zor olabilir.

Yorum bağlantısı
Misafir

Evren Bey cok tesekkurler yanit ve anlatimlariniz icin; neden daha uzun turlu direksiyon? Aracin genislik veya buyuguyle mi ilgili? Evodan sonra tabiki burnu sokmak biraz daha zor olabilir.

Genelde sinifi buyuen araclarin direksiyonlari daha uzun tura sahip oluyor. Belki daha hassas ayar yapabilmek icin. Sonucta tam tura sadece manevralarda ihtiyac duyuluyor ama daha kisa turlar surus esnasinda kullaniliyor. Ornegin 5 kademeli bir klima mi daha hassas calisir, 10 kademeli mi? Yol halinde en ufak hassasiyet ayni zamanda guvenlige katki demek. D segmen arac uzun yolda daha fazla kullanilir dusuncesi ile bu sekilde tercih yapilmis olabilir. Dedigim dogru mu bilmiyorum ama tecrube olarak boyle oldugunu dusunuyorum.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Genelde sinifi buyuen araclarin direksiyonlari daha uzun tura sahip oluyor. Belki daha hassas ayar yapabilmek icin. Sonucta tam tura sadece manevralarda ihtiyac duyuluyor ama daha kisa turlar surus esnasinda kullaniliyor. Ornegin 5 kademeli bir klima mi daha hassas calisir, 10 kademeli mi? Yol halinde en ufak hassasiyet ayni zamanda guvenlige katki demek. D segmen arac uzun yolda daha fazla kullanilir dusuncesi ile bu sekilde tercih yapilmis olabilir. Dedigim dogru mu bilmiyorum ama tecrube olarak boyle oldugunu dusunuyorum.

Saygilarimla.

Kesinlikle doğru.

Sertliğin sebebi de budur.

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Genelde sinifi buyuen araclarin direksiyonlari daha uzun tura sahip oluyor. Belki daha hassas ayar yapabilmek icin. Sonucta tam tura sadece manevralarda ihtiyac duyuluyor ama daha kisa turlar surus esnasinda kullaniliyor. Ornegin 5 kademeli bir klima mi daha hassas calisir, 10 kademeli mi? Yol halinde en ufak hassasiyet ayni zamanda guvenlige katki demek. D segmen arac uzun yolda daha fazla kullanilir dusuncesi ile bu sekilde tercih yapilmis olabilir. Dedigim dogru mu bilmiyorum ama tecrube olarak boyle oldugunu dusunuyorum.

Saygilarimla.

Himmm[emoji849] Tesekkurler, bugun birkac birsey daha ogrenmis oldum sayenizde [emoji56]

Yorum bağlantısı
Misafir

Ben de o kadar okuyup yazmadan geçmişim, :blush:

Hayırlı olsun kardeşim, mutluluk getirsin. :nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan

Hayırlı olsun abi.Rabbim kazasız belasız kullanmak nasip etsin. :nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...