Öner Kurukuz 13 Mart 2016 Paylaş 13 Mart 2016 Merhaba arkadaşlar. Geçen sene 2007 model 1.6TDCI GHIA aracımı aldım. 96.000 km de, bakımları yapılmış bir araç. bu araçla en fazla 210 km hız yaptım. Araç 190 a kadar rahat geliyor, zorlanma yok. bu noktadan sonra biraz zorlanarak da olsa 200 ü buluyor. Ancak 5 ay kadar önce turbo gitti. Sanayide bir ustaya turboyu değiştirttim. 1 ay sonra turbo yine gitti. Başka bir yere gösterdiğimde turbo değişimi sırasında borular, hortumlar, karter vs. hep temizlenmesi gerekiyormuş. ilk değiştiren usta bunları yapmamış. Bu nedenle ikinci kez bir ustaya gösterdim, tamamen turbo işi yapan biri ve "turbo daha yesyeni, değişmek yerine sorunlu parçasını değişelim" dedi. bu değişimden sonra turboda bir sorun olmadı, ama geçen ay motor yağ lambası yaktı. üst kapak çizilmiş, eksantrik milleri çizilmiş. Sebebini sorduğumda turbonun bozulması ile aynı sebep : "yağsız kalmış". Oysa yağına suyuna bakarım. üst kapak, eksantrik milleri, sübap lifleri ve yap filtresi değişti. yağ filtresi tamamen tıkanmış, zaten ordan yağ beslemesi yapmaz. bunlar da değişti, Ancak maalesef hala aracımın o eski performansı yok. max 170 görüyor araç, onu da zorlanarak görüyor. Geçen hafta Dyno test yaptırdım. 236.5 nm tork çıktı, (bu kadar kayıp normal) ancak beygir gücü 93.5 hp çıktı. ciddi bir beygir kaybı var. EGR temizliği yaptırdım, düzelmedi. Mazot pompasını değiştirdim (yüksek hızlarda yeterli mazotu pompalayamıyor diye düşündük) maalesef düzelmedi. yakıtı opet ve shell den alırım. Sizce sorun nedir? Aracımdan soğumak üzereyim. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 13 Mart 2016 Paylaş 13 Mart 2016 Çok geçmiş olsun Turbo değişimlerinde usta ve servis çok önemli malesef. Sizin durumunuzla bir kaç kez serviste denk geldim. İlk işi yapan ustanın hatasını siz çekiyorsunuz malesef. İstanbulda olasaydınız kendi servisime yönlendiri fikir almanızı sağlardım. Teknik bir konu mutlaka bilen arkadaşlar yorum yazacaklardır. Tekrardan geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 13 Mart 2016 Paylaş 13 Mart 2016 Turbo westgate ayarı bozulmuş ve gerekli devirde yeterli basınç üretemiyor olabilir .Arıza kodu okutun bakalım map-de basınç hataları varmı.Basit bi test yapabilirsiniz, gaza basılırken turbo çıkışındaki esnek hortum şişiyormu bakılsın..Arıza kodları önemli Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 27 Mart 2016 Yazar Paylaş 27 Mart 2016 Biraz geç cevap verdiğim için kusura bakmayın, araçta değişiklikler yapıp test ediyordum. Dyno testte turbo basıncının normal olduğu söylendi. Yalnız araç EGR arızası verdi. Arızayı sildiler, ertesi gün tekrar baktırdığımda yine EGR hatası verdi. Bir de hava akışmetre arızası göstermişti, onu sildikleri zaman tekrar göstermedi. Şimdi ben EGR nin bozulduğunu düşünmeye başladım ve bu aracın EGR sini körlemeyi düşünüyorum. mekanik olarak körleme yaparsam arıza ışığı yanar mı? MK1 lerde yanmıyor, arkadaş kendisi körlemiş 5 senedir kullanıyorum dedi. (biraz anlar bu işlerden) Vereceğiniz cevaba göre yarın aracı tekrar göstereceğim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 baştan: turbo gitti derken ne oldu ilk ve işkinci sefer arıza olarak kim nasıl teşhis etti? Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 28 Mart 2016 Yazar Paylaş 28 Mart 2016 su anda katalizor temizliği yaptırıyorum. egzozcu katalizoru çıkarıp içini boşaltarak. bakalım bir değişiklik olacak mı? Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 28 Mart 2016 Yazar Paylaş 28 Mart 2016 katalizor iptal edildi. araci uzun yolda kullandım ama değişen birsey olmadı. yine aynı. başka neyden olabilir? artık son olarak egr yi iptal edicem gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Barış Akkurt 1 Nisan 2016 Paylaş 1 Nisan 2016 merhaba arkadaşlar bende buna benzer sorunlar yaşadım üst kapak söküldü bizim ustamızın söylediği bu araçları 3000 devirin üstünde kullanmayın diyor sana tavsiyem acacını fazla zorlama Yorum bağlantısı
Misafir 1 Nisan 2016 Paylaş 1 Nisan 2016 Standart üzeri bir kullanımda bu tip sorunların oluşması çok çok normal. Yorum bağlantısı
Barış Akkurt 1 Nisan 2016 Paylaş 1 Nisan 2016 evet hakan bey aracın kitapçığında bile maksimum hız 188 sanırım tabi üstüne çıkınca bazı olumsuz durumlar oluşa biliyor Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 2 Nisan 2016 Yazar Paylaş 2 Nisan 2016 (düzenlendi) Biraz önce aracın EGR valfini çıkardım. Epey zor oldu, çok arkalarda bir yerde ve civatalarına ulaşmak zor. Daha 2 hafta önce temizlettiğim egr nin içi simsiyah is olmuştu. Resimde göreceğiniz yere aynı ölçülerde 1 mm lik saç keserek kapattım. Vida deliklerini tam olması gereken yerden açtım, sorunsuzca kapattı. Ancak araç şimdi motor ışığı yakıyor. Bu normal mi yoksa işlemi yanlış mı yaptım. Resimdeki yerden değil de valfin diğer tarafındaki boru bağlantısını mı körlemem gerekirdi? Bir de ekleme. Araçlarda maksimum hız olarak verdikleri rakam, aracın daimi olarak gideceği hızdır. Yani uzun bir yolda ve dipgaz yapıp uzunca gideceğiniz hızdır. Oysa anlık olarak daha yukarıları görmek mümkündür, ama bu hızı koruyamaz araç. Ben bu araçla ilk aldığımda da 195 km görüyordum, ancak şu an 170 i zor görüyor. 2 Nisan 2016 tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 5 Nisan 2016 Yazar Paylaş 5 Nisan 2016 (düzenlendi) merhaba. bugün araci bilgisayara bağlayıp egr ışığını söndürdük, tekrar yanmadı. ancak performans yine düzelmedi. düşük devirlerdeki yığılma epey azaldı ama yüksek devirlerde güç kaybı hala devam ediyor. su an ellemedigim bir tek hava akış metre kaldı. onu bi sprey ile temizleyeceğim, bakalım bir etki olacak mı? çözemedik sorunu, arabadan soğuyacam... 5 Nisan 2016 tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Barış Akkurt 6 Nisan 2016 Paylaş 6 Nisan 2016 evet bu gibi sorunlar insanı araçtan soğutuyo inşallah sorunlarınız düzelir Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 7 Nisan 2016 Yazar Paylaş 7 Nisan 2016 Dün balata spreyi ile hava akış metreyi temizledim. Henüz uzun yolda denemedim ama artık umudum da kalmadı. Acaba diyorum westgate ayarı bozuk olabilir mi? Bunu nerede ve nasıl ölçtürebilirim? Turboyu ikinci kez değişince acaba bu ayarı değiştirip "daha az güç üretsin de bozulmasın" diye düşünmüş olabilirler mi? Yorum bağlantısı
Ertan Güleç 11 Nisan 2016 Paylaş 11 Nisan 2016 merhaba aynı dertten bende muzdaribim 2 gündür forumda focus2 ile ilgili bütün başlıklara bakıyorum 2006 focus 2 dızel otomatik aracım aracımda titreme ayağımız gazdan çekince düşük devirde yığılma ve dip gazla max. 160 170 km hıza ulaşıyor rampada bayılmıyor ama şahlanmıyor da turboyu revize ettirdim sorunum çözülmedi egzozsun ucu soba bacası gibi şu an enjektör temizleyici ekledim olmadı komple temizlik yaptıracağım yetkili servis sakıncalı olabilir dedi enjektörlerin elimde kalmasını göze aldım gibi. Fikirlerinizi bekliyorum saygılar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2016 Paylaş 11 Nisan 2016 egr çıkartıınz mı? arıza yakar normaldir egr körlense de mili sıkışmış veya çıkarılmışa lamba yakar Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 12 Nisan 2016 Yazar Paylaş 12 Nisan 2016 Çağlar bey egr yi çıkarmadım, sadece körledim. ışık yandı ama onu söndürdük. sorun maalesef devam ediyor. artık westgate ayarı olma ihtimalini düşünmeye başladım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Nisan 2016 Paylaş 12 Nisan 2016 turbo selenoidini konrol ettrin. ehil göz ile 5 saniye sürer westgate ayarı ne imiş? 1 Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 24 Nisan 2016 Yazar Paylaş 24 Nisan 2016 Cumartesi günü turbo basıncı için ölçüm yaptırdım. o da normal çıktı. turbo düzgün çalışıyor dendi. başka neyden olabilir bu sorun? çözemedik gitti.... sinir oldum. egr, hava akış metre, turbo, mazot filtre, bunlarda sorun bulamadılar. sizin aklınıza gelen bir şey var mı? Yorum bağlantısı
Misafir 24 Nisan 2016 Paylaş 24 Nisan 2016 Konuyu takipdeyim aynı sorun benim afetde var düşük devirde cansızlık Not: düşük devirden kasıt 2 bin devre kadar. 2 bin devirden sonra fena değil 3 bin devirden sonra tekrar yığılıyor toparlamıyor bende sıkıştırdığım zaman 200 e kadar görüyorum ama çok zor araç rahat değil hissediyorum zaten tüm binenlerde farkediyor bende sizin gibi aracımdan soğumak üzereyim büyük ihtimal turbo selenoidinden şüpheleniyoruz.egrde aklıma gelmiyor değil aracım 190 binde konunuzu takip ediyor olacağım iyi forumlar Yorum bağlantısı
yücel yüksel 24 Nisan 2016 Paylaş 24 Nisan 2016 turbo hortumlarinda kacak olabilir selonoid walfi arizali olabilir Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 25 Nisan 2016 Yazar Paylaş 25 Nisan 2016 turbo hortumlarini kontrol ettiler, birsey yok dediler. selenoid sorunlu olsa turbo gerekli basinci basamaz diye düşünüyorum. basınç normal çıktı. @ismail bugur aynı sıkıntı. 2000 devir altı yığılıyor, 3000 i geçince nefesi kesiliyor sanki. ben de iyice sinir oldum. emme manifoldu pislenmis veya tıkanmış olabilir dediler. ondan etki bu kadar olur mu? 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 25 Nisan 2016 Paylaş 25 Nisan 2016 Hep turboya bakmışsınız ama hiç enjektörler kontrol edilmemiş gibi.. Umarım çok kolay bir çözümü vardır. Merak ettim takipteyim. GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 25 Nisan 2016 Paylaş 25 Nisan 2016 turbo hortumlarini kontrol ettiler, birsey yok dediler. selenoid sorunlu olsa turbo gerekli basinci basamaz diye düşünüyorum. basınç normal çıktı. @ismail bugur aynı sıkıntı. 2000 devir altı yığılıyor, 3000 i geçince nefesi kesiliyor sanki. ben de iyice sinir oldum. emme manifoldu pislenmis veya tıkanmış olabilir dediler. ondan etki bu kadar olur mu? egr kötü halde çıktıysa emmeyi de söktürüp temizletin doldurmuş olabilir onu da Yorum bağlantısı
Recommended Posts