İçeriğe Yönlendir

Focus'umda Performans Düşüklüğü


Öner Kurukuz

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Arkadaşlar aracım 1900 devir altında çok ölü.

havalar ısınınca klima açıyorum ve bu durum daha da berbat bir hal alıyor.

bir türlü bulamadım sorunu ve bu duruma canım acayip derecede sıkılıyor.

2000 ile 3000 devir arası iyi ama 3000 den sonra da "benden bu kadar" der gibi kesiliyor.

sizce başka neleri kontrol etmeliyim?

selenoin valfi kontrol edildimi

Yorum bağlantısı

Enjektör!!!! Adım gibi eminim enjektör!!!

Söktürün birşey çıkmazsa tüm ücret bana ait.

Tıpkısının aynısı. Benim başıma geldi.

Iban gönderiyorum İsmail.  ;)  :)

Yorum bağlantısı

Iban gönderiyorum İsmail. ;):)

Sıraya geç [emoji41]

Ben onu öner karakuz abiye söylediydim amma yinede süz bilirsiniz [emoji39][emoji39][emoji39]

Ben onu öner karakuz abiye söylediydim amma yinede süz bilirsiniz [emoji39][emoji39][emoji39]

Ben şurdan sağdan sağdan [emoji3]
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

selenoin valfi kontrol edildimi

 

Turboyu tekrar kontrol ettirmiştim, basınç değerleri normal çıktı.

En azından bana öyle dedi usta. Önceki mesajlarda neler yaptırdığımı ve neleri kontrol ettirdiğimi yazmıştım.

Yaklaşık 2 aydır uğraşıyorum bu sorunla o nedenle tam olarak şunu yaptım ya da yapmadım diye aklımda kalmadı.

Bir sürü şey yaptım ve baktırdım ama selenoid valfi bunların içinde mi emin ol hatırlamıyorum :)

 

 

Tutucular ve memeler değişti.

Enjektörcüye 650 tl verdim birde ustaya sökme takma ücreti(el emeği)

 

650 tl + işçilik bu yok zamanda beni çok zorlar.

Baktırırım , bir de düzelmez al başına iş.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Arkadaştan elm327 bluetooth cihaz aldım.

forscan programı ile bağlandım.

 

aşağıdaki bilgiler bir sıkıntı gösteriyor mu?

2016-05-27_195223_zpsliea5lwl.jpg

 

 

bir de arıza kodlarında aşağıdaki bilgiler çıktı bunlar nedir?

 

 

===PCM DTC P1402-61===
Kod: P1402 - Egzoz Gazi Çevrimi Ölçüm Darbogazi Tikali

İlave hata belirtisi:
 - Sinyal minimum sınırın üstünde

Durum:
 - Mevcut arıza kodu - talep zamanı
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

Arıza kod detayları

Egzoz Gazi Çevrimi Ölçüm Darbogazi Tikali

===END PCM DTC P1402-61===

===PCM DTC P0404-21===
Kod: P0404 - EGR circuit range/performance malfunction.

--Possible Causes--
    - Damaged EGRC solenoid
    - Improper harness connection
    - Improper or damaged hoses
    - Open/Short in harness (VPWR,EGRC)
    - Damaged PCM.

Note: DTC P0404 indicates a malfunction in the EGR control (EGRC) solenoid or EGR vent solenoid circuit.

İlave hata belirtisi:
 - Sinyal minimum sınırın üstünde

Durum:
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

Arıza kod detayları

EGR supap konum kontrol performansı veya aralık arızası

Bu kodun nedeni şu olabilir :

Kalibrasyon verisinin günü geçmiş (eski) olabilir.

DTC P0404, DTC P0489 ve P0490 ile değiştirildi.

Son kalibrasyon için PCM'e bakın.

Takılmış ya da yapışmış bir EGR kumandasını kontrol edin.

Sensör daha önce devreden çıkartılmış.

R:Konnektörleri ve kablo demetini hasar veya kirlilik bakımından kontrol edin.

Kablo tesisatı soketi açık devre

Kablo tesisatın soketinde aküye kısa devre veya şasiye kısa devre

EGR algılayıcısını aküye kısa devre, şasiye kısa devre ve açık devreye göre kontrol edin.

DTC P1412 yoksa EGR valfı degistirmeyiniz.  Daha fazla teshis gerekiyor.

PCM kumandası yenilendi ya da tekrar programlandıysa, EGR parçası parametresinin sıfırlama işlemini başlatın.

Motor yenilendiyse, EGR parçası parametresinin sıfırlama işlemini başlatın.

DTC silin ve kendi kendine testi tekrar edin.

Daha fazla arıza teşhis bilgisi için, eTIS içerisindeki uygun bölüme bakın.

===END PCM DTC P0404-21===

===PCM DTC P1412-21===
Kod: P1412 - EGR Vanası Donmuş

İlave hata belirtisi:
 - Sinyal minimum sınırın üstünde

Durum:
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

Arıza kod detayları

EGR Vanası Donmuş

Asagidaki sartlardan biri veya hepsi saglandiginda DTC ayarlanir.

Sıkışmış valfi tespit etmek için maksimum süre aşıldı

Takılmış ya da yapışmış bir EGR kumandası açılamıyor

Bu kodun nedeni şu olabilir :

Kalibrasyon verisinin günü geçmiş (eski) olabilir.

Son kalibrasyon için PCM'e bakın.

Takılmış ya da yapışmış bir EGR kumandasını kontrol edin.

EGR soketi C958'I kontrol ediniz.

DTC silin ve kendi kendine testi tekrar edin.

aracı değişen bir sürüş çevrimiyle yolda kullanınız, alçak motor RPM'inden yüksek motor RPM'ine geçmek için düzenli olarak vites değiştiriniz, mümkünse aracı yokuş aşağı ve yukarı kullanınız

DTCler hâlâ mevcut mu?

Daha fazla arıza teşhis bilgisi için, eTIS içerisindeki uygun bölüme bakın.

===END PCM DTC P1412-21===

===ABS DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Kilitlenmeyi Önleyici Fren / Çekiş Kontrol Modülü

===END ABS DTC Yok===

===EPS DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Elektronik-Kumandalı Hidrolik Direksiyon

===END EPS DTC Yok===

===IC DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Gösterge grubu

===END IC DTC Yok===
 

 

 

sizce sorun nedir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

egr mekanik olarak kör de olsa, elektriksel vs. bir arızası var ise. arıza kodu yazar.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

egr mekanik olarak kör de olsa, elektriksel vs. bir arızası var ise. arıza kodu yazar.

 

 

Peki benim araçtaki performans düşüşüne sebep olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mümkün. beyin atık gazı hatalı görüp püskirtme süresini kısabilir. genelde 1.8 tdci larda görülen bir sorundur ama.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

EGR yi tekrar açsam hata verdiğinde silsem yine aynı olacak değil mi?

EGR yi (eğer bozuksa) değiştirmeden düzelmez sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Merhabalar.

biraz önce araci özel bir servise bıraktım.

bir kaç gün kalsın iyiden iyiye bi kontrol edeyim dedi.

bakalım sorunu bulabilecek mi?

tak etti canıma. duzelmezse satacağım gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Pazartesi günü bıraktığım aracımı bugün aldım.

Maalesef sorunu bulamadılar.

 

Araç sürekli EGR arızası veriyordu, değiştirdiler ve öyle denediler.

Yeni takılan EGR de de aynı hatayı verdi.

 

Bu kes beyinde ya da EGR nin elektrik tesisatında sorun olabilir dediler.

Araç çekiş kaybı yaşadığı zaman turbo basıncı da düşüyor.

1 barın altına iniyor.

 

Sizce sorun nedir? Aklınıza birşey geliyor mu?

 

Enjektörlerden kaynaklı olsa turbo basıncını düşürür mü?

Yorum bağlantısı
Sabri Kahraman

ege selenoid  vakum valfini değiştirin. Bir arkadaşta aracın gücü aniden kesiliyordu tamirciler egr filtre hava sensörü değiştirdiler düzelmedi. Tavsiye üzerine bu valfi değiştirdi problem düzeldi. Ustaları dinlemeyin EGR arızası veriyor bunun arızasını vermiyor bunda sorun olmaz gibi laflar söylerler. Tabi aynı zamanda bu valfe bağlı ince hortumlarda var onlarıda kontrol ettirin

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Bu selenoid valfini ben söküp takabilir miyim acaba?

kolay bir yerde ve sökülmesi kolay mı?

Yorum bağlantısı
Sabri Kahraman

bir kanal lazım alttan ulaşabilirsin. Şöyle düşün teybin tam hizasında motora 2 vida ile bağlanmış bir soket iki de ince hortum bağlı. küçük ama çoook etkili bir parça..

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

ustaya bu valfi sordum kontrol etmiş. sorun yok dedi.

bugün tekrar bıraktım, beyin kontrol edilecek.

şu lanet sorun bulunsun artık.. . usandım.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Bugün haber geldi, maalesef beyinde de bir sorun yok.

Bu lanet sorun neyden yapar bulamıyoruz.....

Bu kadar zor olmamalı bir sorunu bulmak... Başka nereye bakmamız gerek fikri olan var mı?

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Arkadaşlar birşey farkettim, seyir halinde turbo basıncı düşüp turbo devreden çıktığı zaman hareket halinde iken boşa alıp kontak kapatıp tekrar çalıştırınca düzeliyor.

bir süre sonra tekrar devre dışı kalıyor, tekrar aynı işlemi yapıyorum yine düzeliyor.

 

bu sorun yazılım kaynaklı mı yoksa mekanik bir sorun mu bilen var mı acaba?

bu ayın 20 sinde İzmir'e yolculuğum var ama bu şekilde güvenip yola çıkmaya endişeliyim.

ne yapıp edip bu sorunu bir an önce çözmem gerek.

 

fikirlerinizi esirgemeyin lütfen.

Yorum bağlantısı

Arkadaşlar birşey farkettim, seyir halinde turbo basıncı düşüp turbo devreden çıktığı zaman hareket halinde iken boşa alıp kontak kapatıp tekrar çalıştırınca düzeliyor.

bir süre sonra tekrar devre dışı kalıyor, tekrar aynı işlemi yapıyorum yine düzeliyor.

bu sorun yazılım kaynaklı mı yoksa mekanik bir sorun mu bilen var mı acaba?

bu ayın 20 sinde İzmir'e yolculuğum var ama bu şekilde güvenip yola çıkmaya endişeliyim.

ne yapıp edip bu sorunu bir an önce çözmem gerek.

fikirlerinizi esirgemeyin lütfen.

Öner abim bu sorunun bir kaç nedeni var.

1.yazılımsal

2.turbo selenoidi

3.gaz pedal beyni(bunun arıza verdiğini görmedim geneldede anlık arızadır düzelir)

4. N75 valfiydi yanılmassam tam ismini yarın öğrenebilirim. Bundada pek sıkıntı çıkacağını dşünmüyorum.

5.ve bana en en en yakın gelen ihtimal enjektör söktürüp kontrol ettirin lütfen usta söküyor enjektörcü enjektörü dağıtmadan dikkat edin dağıtmadan makinaları var bağlıyorlar enjektörün belli bir basınca ulaşması gerekiyor focuslarda bu bar 52 civarı diye biliyorum. Eğer enjektörlerinizde problem varsa bu bara ulaşamıyor mesela 30 bar gücünde püskürtüyor. Enjektör ulaşmak istediği bara ulaşamayınca noluyor. Motor devirlenemiyor.

Motor devirlenemeyince noluyor araç çekmiyor.

Araç çekmeyince doğal olarak her binici gibi turboda arıza var doyurmuyor sanıyoruz. Araç yeterli yakıtı alamadığı zaman turbo dönse nolur.

Şimdi sizin dediğiniz kontak kapatınca ilk anlar düzelmesine gelelim. Enjektörün ucu iğne deliği kadar bir yer. Enjektörün içi ise daha geniş senaryoyu çiziyorum. Kontağı kapattık noldu pompa yakıtı arkadan ittirmeyi kesti. Pislik enjektörün geniş olan kısmına geldi, tekrar bastık marşa pompa çalışmaya yakıtı arkadan itmeye başladı ne oldu geniş kısımda olan pisliği enjektörün o iğne ucu kadar olan yerine itti ve enjektörünüz tekrar tıkandı veya kesik kesik atmaya başladı veya tam tıkandı dediğiniz gibi araç çekmemeye başladı çünkü o enjektör pislik gelir gelmez tıkandı ve istediği yakıtı alamaz oldu aracınız 3 silindir havası vermeye başladı.

Basit olarak anlatırsak orda bir pislik var ya tıkıyor ya kesik kesik atıyor yada zaten iğne ucu kadar olan yerin yarısını kapatıp enjektörü maksimum güce ulaştıramıyor.

Yine söylüyorum bence sizin enjektör maksimum güce erişemediği için araç çekmiyor siz gaz pedalına abanıyorsunuz doğal olarak araç yine çekmiyor sorun turboymuş veya turbo aksamlarındanmış gibi geliyor araç devirlenemediği için bu defa turboda devirlenemiyor hepsi birbirine bağlı parçalar sonuçta

Bence daha fazla vakit geçmeden ustaya bir sökme takma parası verip enjektörlere baktırın ustanın sökmesi takması toplam 2 saatini almaz zaten siz istemeden enjektörlerinize hiç bir işlem yapılmaz(enjektörler dağıtılıp dizilmez) aracınızın üzerindeki çalışma mantığıyla maksimum güce ulaşıyormu ulaşamıyormu ona bakılır enjektörcü size yarım saat 40 dakika bir sürede haber eder tabiki o an iş yoğunluğunada bağlı sağlam bir enjektörcü ustası bulmanız kâfii.

Bana teşekkür edeceğinize adım gibi eminim

Yorum bağlantısı

İsmail bunları sen mi yazdın kardeşim?

Köşe yazısı gibi okudum :)

Ben yazdım abi [emoji3] karnım doydu kafam çalıştı heralde[emoji3] teşekkür ederim eksik olma abi.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...