İçeriğe Yönlendir

Focus'umda Performans Düşüklüğü


Öner Kurukuz

Recommended Posts

turbo hortumlarini kontrol ettiler, birsey yok dediler.

selenoid sorunlu olsa turbo gerekli basinci basamaz diye düşünüyorum. basınç normal çıktı.

@ismail bugur

aynı sıkıntı. 2000 devir altı yığılıyor, 3000 i geçince nefesi kesiliyor sanki.

ben de iyice sinir oldum.

emme manifoldu pislenmis veya tıkanmış olabilir dediler.

ondan etki bu kadar olur mu?

Benim turbom 1.ay ortasında komple revize edildi ustamda kerem özsoy usta anlaşmalı iş yerimiz gaziantepte.

Ben egr den aşırı derecede şüpheleniyorum yarın egsozu komple söktürsemmi acaba. Ama işin içine girip tek cıvatasına dokunursam bir focus parası dahi yese durmam bidaha o yüzden frenliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

Yaklaşık 4 ay önce performans düşüklüğü yaşıyordum araç uzun yolda 150 km.civari motor ariza uyarisi verdi servise gittim ariza koduna bakıldı turbo düşük basınç hatası çıktı turbo hortumu nda çatlak vardı değişti yine hata verdi selenoid valfi değişti araç düzeldi ancak suan yine aynı sorunla karsilastim araç alt devirlerde ölü ve motor ariza uyarisi veriyor suan binmeye ve servise gitmeye vaktim yok yine selenoid valf ten supheleniyorum

Konuyu takipteyim

Not. Yaşadığım sorunlar uzun yolda 150 ve üstü uzun süreli kullandığım zamanlar yaşadım özellikle rampada sıkıştırmak hiç iyi sonuçlara yol açmıyor .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Benim turbom 1.ay ortasında komple revize edildi ustamda kerem özsoy usta anlaşmalı iş yerimiz gaziantepte.

Ben egr den aşırı derecede şüpheleniyorum yarın egsozu komple söktürsemmi acaba. Ama işin içine girip tek cıvatasına dokunursam bir focus parası dahi yese durmam bidaha o yüzden frenliyorum.

Yanlış anlaşılmasın kerem ustam yapmazdan öncede aynı problem vardı
Yorum bağlantısı
Sabri Kahraman

Egr kontrol valfini değiştirin derim. Şu ana kadar 3 arkadaşımda (1 C-Max  2 focus  3 citroen  ) aynı şekil sorunlar vardı üçü de aylarca ustaya gittiler hiç sorun bulamadılar. tabi her seferinde ustaya para verdiler ( EGR temizliği,hava sensör temizliği,mazot ve hava filtre değişimi vs.) Üçünede  selenoid valfi değiştirmelerini tavsiye ettim üçündede sorun düzeldi.( citroende  nasıl olduysa hortumlar ters bağlı çıkmış) Bende ise araç 170km zor yapıyordu. Sorun turbdan önceki körüklü hava emiş hortumunun altından yırtılmış tesadüfen buldum ve değiştirdim sorun düzeldi.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar.

Geçen sene 2007 model 1.6TDCI GHIA aracımı aldım.

96.000 km de, bakımları yapılmış bir araç.

bu araçla en fazla 210 km hız yaptım.

Araç 190 a kadar rahat geliyor, zorlanma yok.

bu noktadan sonra biraz zorlanarak da olsa 200 ü buluyor.

Ancak 5 ay kadar önce turbo gitti.

Sanayide bir ustaya turboyu değiştirttim.

1 ay sonra turbo yine gitti. Başka bir yere gösterdiğimde turbo değişimi sırasında borular, hortumlar, karter vs. hep temizlenmesi gerekiyormuş.

ilk değiştiren usta bunları yapmamış.

Bu nedenle ikinci kez bir ustaya gösterdim, tamamen turbo işi yapan biri ve "turbo daha yesyeni, değişmek yerine sorunlu parçasını değişelim" dedi.

bu değişimden sonra turboda bir sorun olmadı, ama geçen ay motor yağ lambası yaktı.

üst kapak çizilmiş, eksantrik milleri çizilmiş.

Sebebini sorduğumda turbonun bozulması ile aynı sebep : "yağsız kalmış".

Oysa yağına suyuna bakarım.

üst kapak, eksantrik milleri, sübap lifleri ve yap filtresi değişti.

yağ filtresi tamamen tıkanmış, zaten ordan yağ beslemesi yapmaz. bunlar da değişti,

Ancak maalesef hala aracımın o eski performansı yok.

max 170 görüyor araç, onu da zorlanarak görüyor.

Geçen hafta Dyno test yaptırdım.

236.5 nm tork çıktı, (bu kadar kayıp normal) ancak beygir gücü 93.5 hp çıktı.

ciddi bir beygir kaybı var.

EGR temizliği yaptırdım, düzelmedi. Mazot pompasını değiştirdim (yüksek hızlarda yeterli mazotu pompalayamıyor diye düşündük)

maalesef düzelmedi.

yakıtı opet ve shell den alırım.

Sizce sorun nedir? Aracımdan soğumak üzereyim.

Bugün afetin sorunu çözüldü problem enjektör.

Anlaşmalı işyerimiz olan ibrahim dai ustamız. Problemi daha çok deneme yanılma yoluyla buldu önce turbonun valfinden şüphelenip komple sıfır turbo yaptırdık bağladık olmadı n75 valfi değiştik olmadı.

Egr temizlendi olmadı son çare enjektörler dedik enjektörleri teste gönderdik 50-52 bar ile püskürtmesi gereken enjektör 30 barla zor püskütüyor daha üst basınçlara çıkamıyor. Meme ucları yanmıştı.

Enjektörlerimizin meme ve tutucularını değiştirdik

Sıfır turbomuzu.

Not: turbo sıfır olarak tüm parçaları tek tek gözetimim altında paketlerinden çıkartılıp selenoidleri dahil salyangozu dahil eski turbonun tek parçasına dokunmadan toplanmıştır.

Yeni turbo üzerinde kaldı eski turbomuzu turbocuya 300 lira değerinde verip üzerine 300 tl verdik n75 valfimiz sağlam çıkınca değiştirme ihtiyacı hissetmediğimizden aldığımız valfi acentaya verip kendi valfimizi kullandık

Sonuç olarak

1- turbo sıfırlandı-300tl

2-enjektörler revizyon gördü-630tl

3-egr temizlendi- (işçiliğe dahil)

4-n75 sök tak

Araç 2 gün ibrahim ustamızda kaldı üzerinde hep beraber kafa yorduk çalıştık

5-işçilik 200 tl. İbrahim ustamız nerdeyse hiç almadı bedavadan biraz pahalıya geldi [emoji3]

Aracın performansı deparlanması %100değişti tüm bunlara değer. Umarım sizlerede yol gösterir

Saygılarımla

Not: imla hatalarını düzeltmek için düzenlenmiştir.

tarihinde İsmail Buğur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

enjektorler bosch marka mi?

ben sadece enjektorleri değiştirsem düzelir mi acaba?

Yorum bağlantısı

enjektorler bosch marka mi?

ben sadece enjektorleri değiştirsem düzelir mi acaba?

Enjektörlerin markasına dikkat etmedim ama şasi no dan kesin çıkıyordur bir oarçacıya sorarsanız söylerler benim görüşüm.

Muhtemelen enjektör sorunumuz neredeyse aynı sağlam bir ustanız varsa turbonuzu söküp turbocuya gönderiyorlar onlar deniyor sağlam veya sıkıntılı olduğunda söylüyorlar.

Enjektörde aynı şekilde sökülüp pompacıya gönderiliyor deneniyor.

Turbocu ve pompacı büyük ihtimal para almazlar sadece ustaya sök tak ücreti ödersiniz.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)

tanıdığım bir pompacı var, ona gostericem aracı.

sanırım onlar enjektorleri sök tak yapabilir.

Turbonun göstermiştim, ölçüm değerleri normal çıktı.

bir tek enjektorler kaldı ama bu olay turbo degisiminden önce yoktu, değişimden sonra bunun olması hep turbodan diye düşündüm.

ekleme:

bu n75 valfi nedir?

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

tanıdığım bir pompacı var, ona gostericem aracı.

sanırım onlar enjektorleri sök tak yapabilir.

Turbonun göstermiştim, ölçüm değerleri normal çıktı.

bir tek enjektorler kaldı ama bu olay turbo degisiminden önce yoktu, değişimden sonra bunun olması hep turbodan diye düşündüm.

ekleme:

bu n75 valfi nedir?

Ne 75 valfinden önce turbonun arkasında bir valf var turboya direkt akuple turboyla beraber çıkıyor söktüğünüz zaman bacakları var orda sıkıntı olabilir

N75 valfide turboyu açıp kapıyor.

Yorum bağlantısı
Halil Çetin

Bugün afetin sorunu çözüldü problem enjektör.

Anlaşmalı işyerimiz olan ibrahim dai ustamız. Problemi daha çok deneme yanılma yoluyla buldu önce turbonun valfinden şüphelenip komple sıfır turbo yaptırdık bağladık olmadı n75 valfi değiştik olmadı.

Egr temizlendi olmadı son çare enjektörler dedik enjektörleri teste gönderdik 50-52 bar ile püskürtmesi gereken enjektör 30 barla zor püskütüyor daha üst basınçlara çıkamıyor. Meme ucları yanmıştı.

Enjektörlerimizin meme ve tutucularını değiştirdik

Sıfır turbomuzu.

Not: turbo sıfır olarak tüm parçaları tek tek gözetimim altında paketlerinden çıkartılıp selenoidleri dahil salyangozu dahil eski turbonun tek parçasına dokunmadan toplanmıştır.

Yeni turbo üzerinde kaldı eski turbomuzu turbocuya 300 lira değerinde verip üzerine 300 tl verdik n75 valfimiz sağlam çıkınca değiştirme ihtiyacı hissetmediğimizden aldığımız valfi acentaya verip kendi valfimizi kullandık

Sonuç olarak

1- turbo sıfırlandı-300tl

2-enjektörler revizyon gördü-630tl

3-egr temizlendi- (işçiliğe dahil)

4-n75 sök tak

Araç 2 gün ibrahim ustamızda kaldı üzerinde hep beraber kafa yorduk çalıştık

5-işçilik 200 tl. İbrahim ustamız nerdeyse hiç almadı bedavadan biraz pahalıya geldi [emoji3]

Aracın performansı deparlanması %100değişti tüm bunlara değer. Umarım sizlerede yol gösterir

Saygılarımla

Not: imla hatalarını düzeltmek için düzenlenmiştir.

selamlar,bende Gaziantepte ikamet ediyorum , İbrahim Dai ustamın müşterisiyim,benimde sorunum turboyla alakalı yardımcı olursanız sevinirim.

1 hafta önce önümde seyir halindeyken aniden fren yapan bir araca arkadan hafifçe dokundum sadece tamponum çizildi,boyatmak için sanayideki herhangibir kaportacıya gitim,tampon sökülünce intercolerin bağlantılarında yağlanma olduğunu gördük bitişiğindeki tamirciyi çağırdı o gelip baktı (normalde İbrahim ustadan başkasına işlem yaptırmam ama o an olaylar gelişti) intercolerin içinin yağlı olduğunu ve sökülüp yıkanması yerektiğini söyledi yıkattırıp taktı buraya yağ gelmemesi lazım geliyorsa hava filtresi kirlidir dedi daha 4 bin km önce değiştirdiğimi söyleyince hava filtresini söküp hava tuttu ayrıca hava filtresinin takılı olduğu hazneyede hava tuttu ve montajını yaptı ne olduysa ondan sonra oldu şimdi turbo ıslık gibi ötüyor o ana kadar turboyla ilgili bir sıkıntım yoktu şimdi arabanın kaçışı gidişi hiçbir sorun yok ama ıslık gibi ötüyor sadece ses var yani.

İbrahim ustamın yanına götüreceğim ama sizin yazınızdaki birşey dikkatimi çekti yeni turboyu 600 tl yemi aldınız birde konu hakkında anlayanlar  sorunum nedir ve çözümü hakkında yardımcı olur fikirlerini sunarlarsa sevinirim.yorumunu esirgemeyen tüm forumdaşlara şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı

selamlar,bende Gaziantepte ikamet ediyorum , İbrahim Dai ustamın müşterisiyim,benimde sorunum turboyla alakalı yardımcı olursanız sevinirim.

1 hafta önce önümde seyir halindeyken aniden fren yapan bir araca arkadan hafifçe dokundum sadece tamponum çizildi,boyatmak için sanayideki herhangibir kaportacıya gitim,tampon sökülünce intercolerin bağlantılarında yağlanma olduğunu gördük bitişiğindeki tamirciyi çağırdı o gelip baktı (normalde İbrahim ustadan başkasına işlem yaptırmam ama o an olaylar gelişti) intercolerin içinin yağlı olduğunu ve sökülüp yıkanması yerektiğini söyledi yıkattırıp taktı buraya yağ gelmemesi lazım geliyorsa hava filtresi kirlidir dedi daha 4 bin km önce değiştirdiğimi söyleyince hava filtresini söküp hava tuttu ayrıca hava filtresinin takılı olduğu hazneyede hava tuttu ve montajını yaptı ne olduysa ondan sonra oldu şimdi turbo ıslık gibi ötüyor o ana kadar turboyla ilgili bir sıkıntım yoktu şimdi arabanın kaçışı gidişi hiçbir sorun yok ama ıslık gibi ötüyor sadece ses var yani.

İbrahim ustamın yanına götüreceğim ama sizin yazınızdaki birşey dikkatimi çekti yeni turboyu 600 tl yemi aldınız birde konu hakkında anlayanlar sorunum nedir ve çözümü hakkında yardımcı olur fikirlerini sunarlarsa sevinirim.yorumunu esirgemeyen tüm forumdaşlara şimdiden çok teşekkürler.

Benimde intercoolerim daha önce temizlenmişti ama nasıl temizleniyor ne kullanılıyor bir bilgim yok. Turbo bana 600 tlye grlmiş oldu brnim eski turbom ile sıfır turboyu takas edip üzerine 300 tl ödedim sıfır turboyu direk alsam 650 lira demişti turbocu ama 600 e bırakır diye düşünüyorum.

Benim cebimden 300 tl çıkmış oldu

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

arkadaşlar benim bu performans sorunu enduksiyon bobininden kaynaklı olabilir mi?

Yorum bağlantısı

arkadaşlar benim bu performans sorunu enduksiyon bobininden kaynaklı olabilir mi?

Bence enjektör öyle tahmin ediyorum
Yorum bağlantısı
Halil Çetin

merhabalar,benim problemim bugün çözüldü paylaşmak istedim belki benzer sorunu olanlara yolgösterir.
Gaziantep mavikent sanayi sitesindeki İbrahim Dai ustamızın yanına götürdük arabayı,sesi dinleyince arızayı eliyle koymuş gibi buldu hava filtresinden turboya giren hortumu çıkarınca hemen turbo ağzındaki emiş pervanesi kanatlarından birisinin eğilmiş olduğunu gösterdi.önceki iş bilmeyen ustanın hava filtresi kutusuna hava tutmasının sonu bu tabiki havalanıp hortumlardan içeri turbo ağzına gelen bi kum taneside olsa bu kanata zarar vermiş olmalı diye düşünüyorum.turbocu arabanın yanına çağrıldı kanatın düzeltilmesinin mümkün olmadığını sökülüp pervanenin yenisinin takılması gerektiğini eğer milde sorun yoksa masrafın 300 tl olacağını milde sorun varsa 600 tl olacağını söyledi,İbrahim ustada sök tak 100 tl kendi masrafı olacağını söyledi,turbo söküldü ve turbocuya gönderildi her aşaması göz önünde söküldü tek tek temizlendi neredeyse steril hale getirildi her parça tek tek temizleme makinasında 5 dk kadar kaldı görevini bilmediğim birkaç parça ince zımparayla zımparalandı pervane yenisiyle değiştirildi içerisindeki birkaç ufak tefek parçada sökülünce birdaha takılmazmış onlarda yenisiyle değiştirildi,salyangoz takılmadan önce mil balans ayarı için balanscıya gönderildi,balans değerleri yüksek çıktı düşürülebildiği kadar düşürüldü,turbocu milide değiştirirsem daha iyi olacağını ama buşekildede kullanmamda bir sakınca olmadığını söyledi ozaman değiştirilmemesini istedim,balanstan gelen mil salyangozla birleştirildi turbocudaki işlemi tamamlandı ama emin olun çok zahmetli bir işmiş çok uğraştılar çıkan her parçayla tek tek ilgilendiler aldıkları parayı hakettiklerini düşünüyorum,tekrar İbrahim ustamıza teslim edildi yerine oturtulup yağ boruları ve diğer hortumlar bağlandı marşa basıldı ve gerekli yağlama için 5 dk rölantide çalıştırıldıktan sonra test sürüşüne çıktık ses gitmiş eski haline dönmüştü performansa olumlu yada olumsuz herhangibir etkisi olmadı (olumlu etkileri olsa daha çok sevinecektim) deparı kaçması eskisi gibi sorun yok şükürler olsun zaten şikayetimiz sadece ses yapmasıydı oda çözülmüş oldu.
umarım aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir nebze yol göstermiş olur.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Bence enjektör öyle tahmin ediyorum

sıfır turbo 600tl mi?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Evet sıfır turbo salyangozuna ve ventillerine kadar sıfır turbo 600 tl.

Garret markamı benim turboda ötüyor. Değişim için fiyat aldım 1300tl istiyorlar sadece turboya
Yorum bağlantısı

Garret markamı benim turboda ötüyor. Değişim için fiyat aldım 1300tl istiyorlar sadece turboya

Evet garrett marka gözümün önünde toplandı 650 tl dedi pazarlık etsem 600 e alırdım kendi turbomu verdim üzerine 300 tl verdim ibrahim ustanın bir kıyağı oldu kendi indirimini kullandı.
Yorum bağlantısı

Taklit olabilir belki

Vebali günahı boyunlarına. Sağlam bir firma ben öncedende namlarını duymuştum ama ortam kötü kesin bişey diyemem.

1 ay kadar oldu biniyorum bir şikayetim yok yanlızca bunu söyleyebilirim.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Öner Kurukuz

Arkadaşlar aracım 1900 devir altında çok ölü.

havalar ısınınca klima açıyorum ve bu durum daha da berbat bir hal alıyor.

bir türlü bulamadım sorunu ve bu duruma canım acayip derecede sıkılıyor.

2000 ile 3000 devir arası iyi ama 3000 den sonra da "benden bu kadar" der gibi kesiliyor.

sizce başka neleri kontrol etmeliyim?

Yorum bağlantısı

Arkadaşlar aracım 1900 devir altında çok ölü.

havalar ısınınca klima açıyorum ve bu durum daha da berbat bir hal alıyor.

bir türlü bulamadım sorunu ve bu duruma canım acayip derecede sıkılıyor.

2000 ile 3000 devir arası iyi ama 3000 den sonra da "benden bu kadar" der gibi kesiliyor.

sizce başka neleri kontrol etmeliyim?

Enjektör!!!! Adım gibi eminim enjektör!!!

Söktürün birşey çıkmazsa tüm ücret bana ait.

Tıpkısının aynısı. Benim başıma geldi.

Yorum bağlantısı

Enjektör!!!! Adım gibi eminim enjektör!!!

Söktürün birşey çıkmazsa tüm ücret bana ait.

Tıpkısının aynısı. Benim başıma geldi.

Ne kadar tuttu bu işlem ?

Yorum bağlantısı

Ne kadar tuttu bu işlem ?

Tutucular ve memeler değişti.

Enjektörcüye 650 tl verdim birde ustaya sökme takma ücreti(el emeği)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...