İçeriğe Yönlendir

Devir Dalgalanması Ve Stop Etme.


Ersin Yazar

Recommended Posts

Ersin Yazar

merhaba forumdaşlar. aracım MK4 fiesta 2000 model. sabah soğuk havada çalıştırınca devirde dalgalanma ve stop edecek gibi oluyor. geri vitese alıyorum aracı 1.vitese takarken stop ediyor. yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Mk4 bölümünde konu ile ilgili birçok başlık mevcut. Lpg den kaynaklı olabilir. Gaz kelebek sensörü olabilir. Incelemenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aracınız LPG'li mi? Bakımları ne durumda? Vites geçişleri her zaman mı yoksa sadece sabahları mı sorun çıkartıyor?

Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI

Kardeşim araç lpg li ise   kendi aracımdan edindiğim tecrübe ile konuşuyorum, lpg nin yanma oranının yüksek olması nedeni ile 60 bin km gibi sürelerde sibaplar aşınıyor ve yanmaya başlıyor, Aracın rolanti de gezmesi, motorun ısınmadan  rolantide sitop etmesi, yada motor ısınmadan ilk 3 5 dakika içersinde hareket halindeyken veya vites geçişinde stop etmesinin nedeni bundan kaynaklanmaktadır..  Şimdi  buji buji kablosu v.s gibi şeyler bende olduğu gibi seninde kafana takılacaktır.. Bunlara  ufak ufak paralar harcayarak masrafı dahada arttırma.. Sibaplarına baktır, değişmesi gerekiyorsa değiştirilsin, değiştirilmişken üst kapak  jontasıda değiştirsinler ve üst kapak taşlasınlar.. Taş gibi motor olur ve yakıtta çok fark eder..

Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI

Mk4 bölümünde konu ile ilgili birçok başlık mevcut. Lpg den kaynaklı olabilir. Gaz kelebek sensörü olabilir.

Gaz kelebek sensörünün rolentide çalışan araba için arızalı olsa bile bir sorun çıkartacağını sanmıyorum ben.. Arızalı olduğunun farkına bile varılmız.. Gaza çok yüklenildiğinde ve motor zorlandığında kapakları açar hava girişi için diye düşünüyorum.. 

Yorum bağlantısı
Ersin Yazar

Mk4 bölümünde konu ile ilgili birçok başlık mevcut. Lpg den kaynaklı olabilir. Gaz kelebek sensörü olabilir. Incelemenizi tavsiye ederim.

teşekkürler.

Aracınız LPG'li mi? Bakımları ne durumda? Vites geçişleri her zaman mı yoksa sadece sabahları mı sorun çıkartıyor?

sani hocam araç lpgli. bakımları tam. lpg'yi 10000 bakımını geçen ay yaptırdım.yağı suyu tamam.geçen ay bilgisayara soktuk aracı. boğaz kelebeği temizlendi. sorun sadece sabahları oluyor. her sabah değil.kullanıma 1 gün ara verince yapıyor mesela.

Kardeşim araç lpg li ise   kendi aracımdan edindiğim tecrübe ile konuşuyorum, lpg nin yanma oranının yüksek olması nedeni ile 60 bin km gibi sürelerde sibaplar aşınıyor ve yanmaya başlıyor, Aracın rolanti de gezmesi, motorun ısınmadan  rolantide sitop etmesi, yada motor ısınmadan ilk 3 5 dakika içersinde hareket halindeyken veya vites geçişinde stop etmesinin nedeni bundan kaynaklanmaktadır..  Şimdi  buji buji kablosu v.s gibi şeyler bende olduğu gibi seninde kafana takılacaktır.. Bunlara  ufak ufak paralar harcayarak masrafı dahada arttırma.. Sibaplarına baktır, değişmesi gerekiyorsa değiştirilsin, değiştirilmişken üst kapak  jontasıda değiştirsinler ve üst kapak taşlasınlar.. Taş gibi motor olur ve yakıtta çok fark eder..

abi sağol emeğine sağlık.bunlara yoğunlaşıcaz artık.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu tip bir dalgalanma için basitten zora doğru gidilmeli.

Öncelikle akü sökülerek 15dk beklenip takıldıktan sonra yaklaşık 200km kadar sadece benzinde kullanın. Peşinden yeniden LPG kalibrasyonunu yaptırın. Böylelikle yakıt haritası sıfırlanmış olacak.

Yine düzelmez ise ateşleme sistemi kontrol edilecek. Bobin, buji ve kabloları değişecek.

Yine düzelmez ise silindir kompresyonlarına bakılıp motorun durumu hakkında bilgi edinilebilir ama bence ilk iki maddede sorunlardan kurtulacaksınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Yazar

Bu tip bir dalgalanma için basitten zora doğru gidilmeli.

Öncelikle akü sökülerek 15dk beklenip takıldıktan sonra yaklaşık 200km kadar sadece benzinde kullanın. Peşinden yeniden LPG kalibrasyonunu yaptırın. Böylelikle yakıt haritası sıfırlanmış olacak.

Yine düzelmez ise ateşleme sistemi kontrol edilecek. Bobin, buji ve kabloları değişecek.

Yine düzelmez ise silindir kompresyonlarına bakılıp motorun durumu hakkında bilgi edinilebilir ama bence ilk iki maddede sorunlardan kurtulacaksınız.

değerli tavsiyeleriniz için teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serdar Vural

Merhaba arkadaşlar,

bende de Ersin beyin durumuna benzer bir durum var.

Sabah veya araç soğuk iken çalıştırdıktan sonra lpgye geçerken tekleme yapıyor hareket etmeye çalıştığım anda stop ediyor, lpgye taktırdığım yere gittim lpg beyni, enjektörleri ve gaz kesici birer hafta arayla değiştirdi bi dene bakalım dedi ancak yine aynı, ustanın da artık bir fikri yokmuş gibi geliyor bana.

bujilerden kaynaklanabileceğini de belirterek bujileri orjineli ile değiştirdim, önceki bujilerim bosh platinium idi.buji değiştirmem sorunu çözmediği gibi araç boşta iken en düşük devir 1100-1200 de gözüküyor ancak önceki bujilerimde ise 900 devirde çalışır vaziyette kalıyordu.

bilginizi paylaşırsanız memnun olurum arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...