Ersin Yazar 14 Mart 2016 Paylaş 14 Mart 2016 merhaba forumdaşlar. aracım MK4 fiesta 2000 model. sabah soğuk havada çalıştırınca devirde dalgalanma ve stop edecek gibi oluyor. geri vitese alıyorum aracı 1.vitese takarken stop ediyor. yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
İnan Çınar 14 Mart 2016 Paylaş 14 Mart 2016 Mk4 bölümünde konu ile ilgili birçok başlık mevcut. Lpg den kaynaklı olabilir. Gaz kelebek sensörü olabilir. Incelemenizi tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Mart 2016 Paylaş 14 Mart 2016 Aracınız LPG'li mi? Bakımları ne durumda? Vites geçişleri her zaman mı yoksa sadece sabahları mı sorun çıkartıyor? Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 14 Mart 2016 Paylaş 14 Mart 2016 Kardeşim araç lpg li ise kendi aracımdan edindiğim tecrübe ile konuşuyorum, lpg nin yanma oranının yüksek olması nedeni ile 60 bin km gibi sürelerde sibaplar aşınıyor ve yanmaya başlıyor, Aracın rolanti de gezmesi, motorun ısınmadan rolantide sitop etmesi, yada motor ısınmadan ilk 3 5 dakika içersinde hareket halindeyken veya vites geçişinde stop etmesinin nedeni bundan kaynaklanmaktadır.. Şimdi buji buji kablosu v.s gibi şeyler bende olduğu gibi seninde kafana takılacaktır.. Bunlara ufak ufak paralar harcayarak masrafı dahada arttırma.. Sibaplarına baktır, değişmesi gerekiyorsa değiştirilsin, değiştirilmişken üst kapak jontasıda değiştirsinler ve üst kapak taşlasınlar.. Taş gibi motor olur ve yakıtta çok fark eder.. Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 14 Mart 2016 Paylaş 14 Mart 2016 Mk4 bölümünde konu ile ilgili birçok başlık mevcut. Lpg den kaynaklı olabilir. Gaz kelebek sensörü olabilir. Gaz kelebek sensörünün rolentide çalışan araba için arızalı olsa bile bir sorun çıkartacağını sanmıyorum ben.. Arızalı olduğunun farkına bile varılmız.. Gaza çok yüklenildiğinde ve motor zorlandığında kapakları açar hava girişi için diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Ersin Yazar 15 Mart 2016 Yazar Paylaş 15 Mart 2016 Mk4 bölümünde konu ile ilgili birçok başlık mevcut. Lpg den kaynaklı olabilir. Gaz kelebek sensörü olabilir. Incelemenizi tavsiye ederim. teşekkürler. Aracınız LPG'li mi? Bakımları ne durumda? Vites geçişleri her zaman mı yoksa sadece sabahları mı sorun çıkartıyor? sani hocam araç lpgli. bakımları tam. lpg'yi 10000 bakımını geçen ay yaptırdım.yağı suyu tamam.geçen ay bilgisayara soktuk aracı. boğaz kelebeği temizlendi. sorun sadece sabahları oluyor. her sabah değil.kullanıma 1 gün ara verince yapıyor mesela. Kardeşim araç lpg li ise kendi aracımdan edindiğim tecrübe ile konuşuyorum, lpg nin yanma oranının yüksek olması nedeni ile 60 bin km gibi sürelerde sibaplar aşınıyor ve yanmaya başlıyor, Aracın rolanti de gezmesi, motorun ısınmadan rolantide sitop etmesi, yada motor ısınmadan ilk 3 5 dakika içersinde hareket halindeyken veya vites geçişinde stop etmesinin nedeni bundan kaynaklanmaktadır.. Şimdi buji buji kablosu v.s gibi şeyler bende olduğu gibi seninde kafana takılacaktır.. Bunlara ufak ufak paralar harcayarak masrafı dahada arttırma.. Sibaplarına baktır, değişmesi gerekiyorsa değiştirilsin, değiştirilmişken üst kapak jontasıda değiştirsinler ve üst kapak taşlasınlar.. Taş gibi motor olur ve yakıtta çok fark eder.. abi sağol emeğine sağlık.bunlara yoğunlaşıcaz artık. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Mart 2016 Paylaş 15 Mart 2016 Bu tip bir dalgalanma için basitten zora doğru gidilmeli. Öncelikle akü sökülerek 15dk beklenip takıldıktan sonra yaklaşık 200km kadar sadece benzinde kullanın. Peşinden yeniden LPG kalibrasyonunu yaptırın. Böylelikle yakıt haritası sıfırlanmış olacak. Yine düzelmez ise ateşleme sistemi kontrol edilecek. Bobin, buji ve kabloları değişecek. Yine düzelmez ise silindir kompresyonlarına bakılıp motorun durumu hakkında bilgi edinilebilir ama bence ilk iki maddede sorunlardan kurtulacaksınız. 1 Yorum bağlantısı
Ersin Yazar 15 Mart 2016 Yazar Paylaş 15 Mart 2016 Bu tip bir dalgalanma için basitten zora doğru gidilmeli. Öncelikle akü sökülerek 15dk beklenip takıldıktan sonra yaklaşık 200km kadar sadece benzinde kullanın. Peşinden yeniden LPG kalibrasyonunu yaptırın. Böylelikle yakıt haritası sıfırlanmış olacak. Yine düzelmez ise ateşleme sistemi kontrol edilecek. Bobin, buji ve kabloları değişecek. Yine düzelmez ise silindir kompresyonlarına bakılıp motorun durumu hakkında bilgi edinilebilir ama bence ilk iki maddede sorunlardan kurtulacaksınız. değerli tavsiyeleriniz için teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Serdar Vural 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 Merhaba arkadaşlar, bende de Ersin beyin durumuna benzer bir durum var. Sabah veya araç soğuk iken çalıştırdıktan sonra lpgye geçerken tekleme yapıyor hareket etmeye çalıştığım anda stop ediyor, lpgye taktırdığım yere gittim lpg beyni, enjektörleri ve gaz kesici birer hafta arayla değiştirdi bi dene bakalım dedi ancak yine aynı, ustanın da artık bir fikri yokmuş gibi geliyor bana. bujilerden kaynaklanabileceğini de belirterek bujileri orjineli ile değiştirdim, önceki bujilerim bosh platinium idi.buji değiştirmem sorunu çözmediği gibi araç boşta iken en düşük devir 1100-1200 de gözüküyor ancak önceki bujilerimde ise 900 devirde çalışır vaziyette kalıyordu. bilginizi paylaşırsanız memnun olurum arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts