İçeriğe Yönlendir

Baskı Balata


Yasin Koç

Recommended Posts

Yasin Koç

sa arkadaşlar baskı balatanın bittigini nasıl anlarım 

Yorum bağlantısı
Muhammet Selman Nesne

vitesi 5 at debriajdan yavaşça çek araba hareket ediyorsa kaçırıyordur stop ederse kaçırmıyordur birde devir artar hızlanmaz bağırır araba gitmez bildiğim kadarıyla yinede tecrübeli abilerimizin fikrini almakta fayda var diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
(düzenlendi)

As. 

Baskı balata bittierse debriyaj aşağıda kavramaya başlar. Daha da ileriyse vitese geçmez. Veya ses yaparak geçer. Tam kavrama yapmadığı için araba bağırır fakat gitmez. Sürtünme artacağı için hararet bile yapabilir.

tarihinde Fikret Özsoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammet Selman Nesne

teorik bilgi verecek olursak :)

 

Debriyaj balatasını test etmek için bir kaç yöntem
1- Arabanızı  dik bir yokuşta durdurup el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve ardından kontağı kapatın. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa biraz daha idare edilebilir. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır. 

 2– El fireninizi çekin ve Arabanızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir. 

3- El fireninizi çekin. Arabanızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir. 

 4- Arabanızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir. 

Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.

Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Hey maşallah 4. viteste nasıl kalkıyor araba ya? Ben 2. viteste kaldıramıyorum arabayı :s

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Murat Kırçal

4 viteste bana misin demiyo.kalkıyor

Turgay abinin dediği gibi iyi bir usta lazım  :biggrin:  :biggrin:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...