İçeriğe Yönlendir

Motorda Teklemesi


Hasan ÇINAR

Recommended Posts

Hasan ÇINAR

Merhaba;

 

Ford ailesine 1 hafta önce katıldım. 1996 Model 1,6 CLX Zetech Efi motor  çok nokta enjeksiyonlu , atiker sıralı sistem klimalı aracım. İşyerinde 3 arkadaşımda escort olması ve bu araçlardaki sürüş keyfi bu aracı almamdaki en büyük  etken oldu. Fakat aracımda tekleme sorunu var ve inanın beni araçtan soğuttu. Tamirciye götürdük, bobini,buji ve buji kablosunu original motorcraft ile değiştirdik tekleme azaldı fakat sorun çözülmedi. Sorunum tam olarak şöyle 2500 devirde gaza bastığımda 3000 devire gelene kadar tekleme yapıyor sonra kesiliyor. Bugün aracımı benzinde kullandım 10 km kadar orada devir saatinin 2500 de iken direk 3000 e çıkıp hızlı bir şekilde 2000 e geri düştüğünü farkettim. Her ustaya da aracımı teslim etmek istemiyorum. Acil desteklerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Hasan ÇINAR

Arkadaşlar;

 

Cevap verebilecek biri yok mu? Forumla ilgili yanlış bir şey mi yaptım?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba,

Muhtemelen doğru yanıtı bilmiyor veya tahmin edemiyoruz ki cevap yazamıyoruz.

 

Bana sorarsanız öncelikle yakıt haritası bi resetlensin. Akünüzü sökün, 15dk bekleyip geri takın, sonrasında tekrardan deneyin. 200km benzinle gezdikten sonra lpg ile kalibrasyon yaparsınız.

Yorum bağlantısı
Erkan Tekin

Focus ile ilgili konulara bi bakın orada tekleme ile ilgili konular ve çözülmüş olan sorunların olması lazım.. Tekele sorunu benim aracımda da var ancak dizel oldugu için benim ki daha zor.. Bobin buji buji kabloları falan dediğiniz şeyler orda da yazıyor.

Yorum bağlantısı
Hasan ÇINAR

arkadaşlar arabayı tamirciye  götürdüm. Buji ve Buji kablosunu original motocraft olarak değiştirdi sorun devam etti. Bilgisayara bağladı lpg ve benzini aynı anda aldığı için devam ediyor dedi. LPG ciye götürmen  gerekli dedi bunun tamiri pahalı mıdır? Ya da tekleme olayı bu olasılıktan mıdır? Bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Hasan ÇINAR

Arkadaşlar;

 

Aracı dün lpg ciye götürdüm. Tamircinin bahsettiği olayı anlattım. Kontrol etti enjektörlerin temiz dedi ve gaz ile benzini aynı anda alma durumu yok aracında dedi. Tamirciyi aradım subapla ilgili sızdırma yapıyor dedi. Sen getir aracını ben kesin çözümünü biliyorum dedi kafayı yiyeceğim herkes bir sey diyo. yok mu fikir verebilecek? Bir de lpg ci bi ayar mı yaptı bilmiyorum araç ilk çalıştığında çok ufak bir gaz veriyo kendi kendine devir saati 1000 den 1300 e fırlayıp geri normale dönüyo daha önce böyle bir sorun yokdu bu normal mi sizce?

Yorum bağlantısı

Hasan bey, benzinde kullanın ve aracı gözlemleyin aynı sorun devam edecekmi, sani bey in söylediğini yapın.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Hasan ÇINAR

Merhaba,

Muhtemelen doğru yanıtı bilmiyor veya tahmin edemiyoruz ki cevap yazamıyoruz.

 

Bana sorarsanız öncelikle yakıt haritası bi resetlensin. Akünüzü sökün, 15dk bekleyip geri takın, sonrasında tekrardan deneyin. 200km benzinle gezdikten sonra lpg ile kalibrasyon yaparsınız.

Sani Bey;

 

Akü sıfır takıldı yine de resetlemem gerekir mi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sifirsa gerek yok zaten arac sifirlanmis. Subaplar kontrol edilebilir bence.

Yorum bağlantısı
Hasan ÇINAR

Sifirsa gerek yok zaten arac sifirlanmis. Subaplar kontrol edilebilir bence.

Ustaya o olasılığı da sordum subap yanık olabilir mi diye yok dedi. Fakat subap da sızdırma varmış ve bu nedenle lpg ile benzin karışık gidiyormuş bu nedenle yapar dedi sizce olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Hasan ÇINAR

Abiler;

 

Bugün aracımı tekrar tamirciye götürdüm. Usta lpg de iken bezinde alıyor içine dedi. Lpg ciye gittim ecu bozulmuş dedi değiştirdi. Eskiye göre tekleme azaldı eskiden 2500 devirde yapıyordu ve daha fazlaydı şimdi ise 3000 devirin üzerinde daha hafif olarak hem benzin hem de lpg de yapıyor. Ustaya aracı tekrar getirdim , enjektörleri, boğaz kelebeğini temizledi.. Subapları kontrol etti sonuç olarak aracında zamanlama problemi var dedi aracın beyninin değişmesi gerektiğini ve motor tesisatının da değişmesi gerektiğini söyledi tahmini 1250 TL masraf çıkarttı. Moralim çok bozuldu 1250 TL versem bile belki sorun çözülmeyecek bir fikri olan yok mu?  Usta tesbitinde haklı mıdır?

Yorum bağlantısı
Seçkin Tegün

Elektrik tesisatı ile ilgili olabilir. Bende yaklaşık 3 ay süründüm sanayide. Önüne gelen elektrikçiye sakın teslim etme aracını, sürüm sürüm sürünürsün. Benim sorunum kronik ısınınca çalışmama problemi idi, bi girdik sanayiye, beyni yaktılar. Adamın hesabı, elindeki beyni bana satmakmış, başka yerden beyin bulup aldım, eski beyin düzeldi. Tabi yeni beyinde elimde kaldı,bende ilan verip satışa çıkardım. Tesisatı tamamladı hesapta ama, araba çalışmıyor. Boğulup stop ediyor. İlla tamircinin kucağına itti beni. Tamirci ise 3bin 4bin liralardan bahsediyor. Başka bir elektrikçi buldum da, saoşsun o halletti.

Senin sorununa gelince, ettiğim tecrübelerden yola çıkarak söylüyorum, kesin bilgi değildir; sorun muhtemelen ya tesisatta, yada beyinde. Ki muhtemelen beyinde. Çünkü tesisatında olsa yaptığı problemi daha farklı devirlerde de yapar. Tahminime göre beyin, bahsettiğin tekleyen devirler arasında ya enjektörün biri veya birkaçına benzin akışını kesiyor, ya bujiyi ateşlemiyor, yada bunları yapıyorsa bile yanlış zamanda yanlışını yapıyor.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Hasan ÇINAR

Seçkin Bey;

 

Bobin original değil? Usta bobin sağlam dedi ama ben yine de original olmadığı için şüpheleniyorum ondan olabilir mi?
 

Yorum bağlantısı
Seçkin Tegün

Bobini önceki elektrikçi bana da değiştirtmeye kalktı ama malzemeci ne yapcan abim bobini dedi. Escortun bobini kolay kolay bozulmaz dedi, nitekim bobinle alakası yokmuş, iade ettim. Bujileri de tekrar kontrol edin, benim aracıma takılan buji, normal focus bujisiymiş, yanlış. Olması gereken platinyum buji, motorcraft aldım, 70 TLye tekrardan aldım takımını.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Yeğin

Merhaba;

 

Ford ailesine 1 hafta önce katıldım. 1996 Model 1,6 CLX Zetech Efi motor  çok nokta enjeksiyonlu , atiker sıralı sistem klimalı aracım. İşyerinde 3 arkadaşımda escort olması ve bu araçlardaki sürüş keyfi bu aracı almamdaki en büyük  etken oldu. Fakat aracımda tekleme sorunu var ve inanın beni araçtan soğuttu. Tamirciye götürdük, bobini,buji ve buji kablosunu original motorcraft ile değiştirdik tekleme azaldı fakat sorun çözülmedi. Sorunum tam olarak şöyle 2500 devirde gaza bastığımda 3000 devire gelene kadar tekleme yapıyor sonra kesiliyor. Bugün aracımı benzinde kullandım 10 km kadar orada devir saatinin 2500 de iken direk 3000 e çıkıp hızlı bir şekilde 2000 e geri düştüğünü farkettim. Her ustaya da aracımı teslim etmek istemiyorum. Acil desteklerinizi bekliyorum.

bende aracı aldım 1 hafta boyada kaldı sonra tekleme yapmaya basladı sanayıde kompresörlerin basıncı ölçtüle biri az biri hiç çalışmıyor dedı onu degıstırdıler duzeltı bi basınclara baktır ustam 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Birkan Akargündüz

Bence senin sorunun gaz reglatöründe idi buzlama yapıyordu , bunu gazın yanmamasına neden oluyordu dostum , kısacası senin arabanın sisteminde hava vardı , regülatöre giren hortumu çıkarıp havasını alacaktın su gelene kadar daha sonra hava alma islemi bittikten sonra tekrar bakacaktın tekleme varmı :) gecmis olsun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...