Tunay Arıkan 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Merhaba arkadaslar 2009 titanium 115 hp aracima lpg taktirmak istiyorum bu arac hakkinda 4000 devirden sonra çalisma pirensibi degisiyor diye bir seyler duydum ama baktigimda bu modellerin çogunda lpg takıli. Atiker gold obd li sistem icin fiyat aldim sorun cikarmaz deniyor ama sizin fikirleriniz de benim icin cok degerli yardimci olursaniz cok sevinirim. Ozellikle bu motoru kullanan arkadaslar lutfen acil yardim lazim. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 O motoru kullanmadım, bildiğim birşey var ki o da 4000dd üzeri çalışma prensibi değişmiyor. Motorun çalışma prensibi sabittir, aynıdır, değişmez. Okuduğunuz yerde yanlış yazılmış olması gerek. LPG sistemli araçlarda genellikle sübap erimeleri olur ki bunun sebebi de Al alaşımlı çelik sübap kullanımıdır. Tam uyumlu olarak tabir edilen araçlarda ise sübaplar alaşımsız (çok düşük değerlerdedir ama alaşımsız denir) çelikten imal edilmiştir. LPG 'li araçlarda dikkat edilmesi gereken husus şudur. LPG, araca + performans vermez, sadece yakıt ekonomisi yapar. Bunu da düşük devirlerde yapar. Yani aracınızı LPG 'de iken zorlamayın, 4500-7000 dd bandını mümkün olduğu sürece kullanmayın. Kullanmanız gerekiyorsa benzine geçin. O da olmuyorsa uzun vadede aracınıza zarar verecektir(bu dediğim şey sürekli olarak yüksek devirde 50-80 bin km gidilirse gerçekleşir), bunu göze alın. Bunlar LPG ile ilgili düşüncelerim. LPG kiti için kişiseldir, istediğinizi araştırmak kaydıyla takabilirsiniz. Piyasada artık çok kötü kitler kalmadı. Ben aracıma fabrikanın taktırdığı BRC kitini taktırdım. Çok memnunum. Şuda var ki, kitten daha önemli olan montajı yapan kişidir. %60 montaj-%40 kit diyorum. İşçiliği iyi, referansları kuvvetli ve yaşayabileceğiniz problemlerde muhatap olabileceğinize inandığınız yetkili servislerde dönüşümü yaptırın. Naçizane tavsiyelerim bu yöndedir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 O motoru kullanmadım, bildiğim birşey var ki o da 4000dd üzeri çalışma prensibi değişmiyor. Motorun çalışma prensibi sabittir, aynıdır, değişmez. Okuduğunuz yerde yanlış yazılmış olması gerek. LPG sistemli araçlarda genellikle sübap erimeleri olur ki bunun sebebi de Al alaşımlı çelik sübap kullanımıdır. Tam uyumlu olarak tabir edilen araçlarda ise sübaplar alaşımsız (çok düşük değerlerdedir ama alaşımsız denir) çelikten imal edilmiştir. LPG 'li araçlarda dikkat edilmesi gereken husus şudur. LPG, araca + performans vermez, sadece yakıt ekonomisi yapar. Bunu da düşük devirlerde yapar. Yani aracınızı LPG 'de iken zorlamayın, 4500-7000 dd bandını mümkün olduğu sürece kullanmayın. Kullanmanız gerekiyorsa benzine geçin. O da olmuyorsa uzun vadede aracınıza zarar verecektir(bu dediğim şey sürekli olarak yüksek devirde 50-80 bin km gidilirse gerçekleşir), bunu göze alın. Bunlar LPG ile ilgili düşüncelerim. LPG kiti için kişiseldir, istediğinizi araştırmak kaydıyla takabilirsiniz. Piyasada artık çok kötü kitler kalmadı. Ben aracıma fabrikanın taktırdığı BRC kitini taktırdım. Çok memnunum. Şuda var ki, kitten daha önemli olan montajı yapan kişidir. %60 montaj-%40 kit diyorum. İşçiliği iyi, referansları kuvvetli ve yaşayabileceğiniz problemlerde muhatap olabileceğinize inandığınız yetkili servislerde dönüşümü yaptırın. Naçizane tavsiyelerim bu yöndedir. Şöyle bir şey olabilir belki onu da şuradan biliyorum, ablamlar 2 ay önce sıfır tucson aldılar enişte lpg işini araştırırken söyledi: iki tip lpg takılabiliyormuş, birincisi bizim bildiğimiz ilk çalışırken benzin sonra lpg. diğeri de yine ilk çalışma benzin sonra lpg ama eğer araçla seyir halinde 4 bin devir üzerine çıkarsanız araç benzine otomatik geçiyormuş. bunu mu kastediyor acaba arkadaş. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 115 lik titanyum focusu 2 sene 55.000 km boyunca BRC ile kullandım rutin bakımlar dışında en ufak bir sorun yaşamadım. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Şöyle bir şey olabilir belki onu da şuradan biliyorum, ablamlar 2 ay önce sıfır tucson aldılar enişte lpg işini araştırırken söyledi: iki tip lpg takılabiliyormuş, birincisi bizim bildiğimiz ilk çalışırken benzin sonra lpg. diğeri de yine ilk çalışma benzin sonra lpg ama eğer araçla seyir halinde 4 bin devir üzerine çıkarsanız araç benzine otomatik geçiyormuş. bunu mu kastediyor acaba arkadaş. Prensip aynıdır, emme sıkıştırma ateşleme tahliye. Değişmez. O dediğiniz GDI motorlara takılan LPG sistemi olabilir. %15 benzin + %85 LPG ile motor döner. Tam manasıyla LPG yakmaz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Prensip aynıdır, emme sıkıştırma ateşleme tahliye. Değişmez. O dediğiniz GDI motorlara takılan LPG sistemi olabilir. %15 benzin + %85 LPG ile motor döner. Tam manasıyla LPG yakmaz. Prensipten kasıt işte aracın tekrar benzine geçmesi 4bin devir üstü. normal lpgye göre farklı bir prensip onu kastedmiş olabilir diye düşündüm. Yorum bağlantısı
Emrah Altun 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Aynı motordan bende var. 50 bin km oldu. Sorun yok. Performans güzel. BRC MY11 modeli. LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Prensipten kasıt işte aracın tekrar benzine geçmesi 4bin devir üstü. normal lpgye göre farklı bir prensip onu kastedmiş olabilir diye düşündüm. Neyse, zaten yazan arkadaş ne demek istediğimizi çok iyi anlamıştır 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Neyse, zaten yazan arkadaş ne demek istediğimizi çok iyi anlamıştır aynen Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 O motoru kullanmadım, bildiğim birşey var ki o da 4000dd üzeri çalışma prensibi değişmiyor. Motorun çalışma prensibi sabittir, aynıdır, değişmez. Okuduğunuz yerde yanlış yazılmış olması gerek. LPG sistemli araçlarda genellikle sübap erimeleri olur ki bunun sebebi de Al alaşımlı çelik sübap kullanımıdır. Tam uyumlu olarak tabir edilen araçlarda ise sübaplar alaşımsız (çok düşük değerlerdedir ama alaşımsız denir) çelikten imal edilmiştir. LPG 'li araçlarda dikkat edilmesi gereken husus şudur. LPG, araca + performans vermez, sadece yakıt ekonomisi yapar. Bunu da düşük devirlerde yapar. Yani aracınızı LPG 'de iken zorlamayın, 4500-7000 dd bandını mümkün olduğu sürece kullanmayın. Kullanmanız gerekiyorsa benzine geçin. O da olmuyorsa uzun vadede aracınıza zarar verecektir(bu dediğim şey sürekli olarak yüksek devirde 50-80 bin km gidilirse gerçekleşir), bunu göze alın. Bunlar LPG ile ilgili düşüncelerim. LPG kiti için kişiseldir, istediğinizi araştırmak kaydıyla takabilirsiniz. Piyasada artık çok kötü kitler kalmadı. Ben aracıma fabrikanın taktırdığı BRC kitini taktırdım. Çok memnunum. Şuda var ki, kitten daha önemli olan montajı yapan kişidir. %60 montaj-%40 kit diyorum. İşçiliği iyi, referansları kuvvetli ve yaşayabileceğiniz problemlerde muhatap olabileceğinize inandığınız yetkili servislerde dönüşümü yaptırın. Naçizane tavsiyelerim bu yöndedir. Genel olarak bilgilendirmeniz doğru fakat süpaplar ile ilgili verdiğiniz bilgileri düzeltmek istiyorum. Alaşımsız süpap yoktuk.Süpaplar çok yüksek alaşım elementleri ihtiva ederler.Bunun nedeni yanma odasındaki sıcaklıkların 800 derecelere egsozda 2000 derecelere ulaşmasıdır.Burda krom nikel ,tungsten -kobal-krom-molibden ,krom -molibden gibi daha bir kaç farklı çeşitte süpap vardır.Kullanılacak yerine göre emme veya egsoz sistemine göre alaşımı seçilerek kullanılır.Seçimde motor içersindeki yakıcı yakıt cinsi de önemlidir.Her yakıtın meydana getirdiği ısı farklı olduğu için ,özellikle lpg dönüşümü sonrası meydana gelen ısı benzinden daha yüksek olduğundan zamanla burda kullanılan süpaplar bozulacaktır. Süpap seçimi o yüzden çok önemlidir. 1 Yorum bağlantısı
Tunay Arıkan 22 Nisan 2016 Yazar Paylaş 22 Nisan 2016 Arkadaslar yorumlariniz icin gercekten tsk ederim öncelikle aracim focus yazmayı unutmuşum. Yani yine netten edindigim bilgilere gore motor 4000 devire kadar piston siralamasi 1-2-3-4 şeklinde 4000 devirden sonra 1 ve 4 beraber 2 ve 3 beraber eş zamanli çalismaya basliyormus bana da bir garip geldi bu zaten ama bu seferde lpg ile uyum sorunu oluşuyor vs gibi bir suru yazi dolaşiyor formlarda. Bende ankara traktör fabrikasinda motor üretiminde çalisiyorum krank mili olan bir motorda böyle bir şeyin olusmasi pek mümkün görülnmüyor bence ama kafam karısti bu yazılardan sonra Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Arkadaslar yorumlariniz icin gercekten tsk ederim öncelikle aracim focus yazmayı unutmuşum. Yani yine netten edindigim bilgilere gore motor 4000 devire kadar piston siralamasi 1-2-3-4 şeklinde 4000 devirden sonra 1 ve 4 beraber 2 ve 3 beraber eş zamanli çalismaya basliyormus bana da bir garip geldi bu zaten ama bu seferde lpg ile uyum sorunu oluşuyor vs gibi bir suru yazi dolaşiyor formlarda. Bende ankara traktör fabrikasinda motor üretiminde çalisiyorum krank mili olan bir motorda böyle bir şeyin olusmasi pek mümkün görülnmüyor bence ama kafam karısti bu yazılardan sonra uzay mekiği yapmış a haberimiz yok fordun da yok sanırım. 115 ps lerde değişken subap açılma mesafesi var.... piyasa bunu karştırmış anlaşılan. bunun da lpg uyumu uyumsuzluğu ile ilgisi yok. Her lpg sistemi subap oturma yüzeyindeki subap bileziğini er ya da geç eritir. Örneğin honda da 100 bini geçmesi mucize vb. gibi. fovusun motorunda kronik yakma yoktur. püskürtme mantığı ön püskürtmeli motorlarda bu daha hızlı gerçekleşiyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Focus ve mondeolarda yüksek devirler sonrası sıkıntı olduğu doğrudur. Ancak bu kısa sürede gerçekleşecek birşey değildir. Yani en az 50 bin km kullanmak gerekir ki bu zaten bir çok kullanıcı için 5 yıl demektir. Yani lafın özü şu ki lpg taktıran şahıs araca verdiği zarardan habersiz aracı zaten elden çıkartmaktadır. Alan kişi eğer 2-3 yıl daha kullanacaksa bu sorunla karşı karşıya geliyor. Gözlemlerim bu yönde.. Yorum bağlantısı
Tunay Arıkan 22 Nisan 2016 Yazar Paylaş 22 Nisan 2016 uzay mekiği yapmış a haberimiz yok fordun da yok sanırım. 115 ps lerde değişken subap açılma mesafesi var.... piyasa bunu karştırmış anlaşılan. bunun da lpg uyumu uyumsuzluğu ile ilgisi yok. Her lpg sistemi subap oturma yüzeyindeki subap bileziğini er ya da geç eritir. Örneğin honda da 100 bini geçmesi mucize vb. gibi. fovusun motorunda kronik yakma yoktur. püskürtme mantığı ön püskürtmeli motorlarda bu daha hızlı gerçekleşiyor. Hocam bu motor hangisinden oluyor ön püskürtmeli olandanmı. Aracim 100 bin km de hic lpg takilmamis sizce sübap erimesi kac km sonra olusmaya baslar Yorum bağlantısı
Onur Boga 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 BRC veya LANDİ RENZO kullanmanınzı tavsiye ederim. servis bize özellikle landirenzoyu önerdi birçek arkadaşımda brc iile sorunsuz kullanıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 focusta yok o tip püskütyme. Lpg markası tavisye eden servis, lpg takıldıktan sonra neden servis vermiyor onu da bir sorsanız? Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Genel olarak bilgilendirmeniz doğru fakat süpaplar ile ilgili verdiğiniz bilgileri düzeltmek istiyorum. Alaşımsız süpap yoktuk.Süpaplar çok yüksek alaşım elementleri ihtiva ederler.Bunun nedeni yanma odasındaki sıcaklıkların 800 derecelere egsozda 2000 derecelere ulaşmasıdır.Burda krom nikel ,tungsten -kobal-krom-molibden ,krom -molibden gibi daha bir kaç farklı çeşitte süpap vardır.Kullanılacak yerine göre emme veya egsoz sistemine göre alaşımı seçilerek kullanılır.Seçimde motor içersindeki yakıcı yakıt cinsi de önemlidir.Her yakıtın meydana getirdiği ısı farklı olduğu için ,özellikle lpg dönüşümü sonrası meydana gelen ısı benzinden daha yüksek olduğundan zamanla burda kullanılan süpaplar bozulacaktır. Süpap seçimi o yüzden çok önemlidir. Evet, cok doğru. Biraz araştırdım ve yazdığınız gibi olduğunu gördüm. Yazdıklarım düzeltilmeli. Hatta Al değil Mg alaşımlı olanlar eriyormuş. Velhasıl kelam, yanlışım düzeltilmiş olsun, öyle kalmasın. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 Evet, cok doğru. Biraz araştırdım ve yazdığınız gibi olduğunu gördüm. Yazdıklarım düzeltilmeli. Hatta Al değil Mg alaşımlı olanlar eriyormuş. Velhasıl kelam, yanlışım düzeltilmiş olsun, öyle kalmasın. Teşekkürler. aslında mg alaşımlı supap da yok yani supap çeliklerinin hiç birinde mg alaşımı kullanılmıyor.Bu galiba lpg cilerin uydurduğu bir şehir efsanesi.Lpg nin sisteme verdiği zararı supaplara yüklüyorlar.Aslında kullanılan supapların %90 ı alaşımlı östenitik çelikler bazıları martenzitik ama sonuçta hepsi çelik ve hiç birinde mg alaşım elementi olarak kullanılmıyor.Yani demem o ki siz çelik supap takıp sistemi kurtardığınızı düşünürsünüz fakat taktığınız supaplarda bir önceki orjinal supaplardan fazla dayanmayacaktır.Fakat genelde kullanıcılar ilk supap değişikliğinden sonra araçlarından soğur ve satarlar.Alan kişide bir sonraki değişime kadar sürer döngü genelde böyle devam eder. Ama belki egsoz supapları gibi stellite grubu supaplar kullanılabilirse özellikle yüksek performanslı motorlarda supap ömrü uzatılabilir. Üniversitede hoca falan olsam bu konuda araştırma yapardım kesin. Yorum bağlantısı
Tevfik Özdemir 22 Nisan 2016 Paylaş 22 Nisan 2016 lovato vardı benim focusumdada 30 bin km bindim hiç bi sorun cıkartmadı .. Yorum bağlantısı
Recommended Posts