İçeriğe Yönlendir

2015 Dizel Fiesta Birkaç Sorun...


aykan miralay

Recommended Posts

aykan miralay
arkadaşlar herkese merhaba. uzun zamandır forumu takip ediyorum düzeyli ve yardımsever ford kullanıcılarının buluşma noktası olduğundan aranıza katıldım. herkese iyi forumlar...

 

açılan birçok başlığı detaylı inceledim konu kalabalığı yapmamak için fakat cevap bulamadığım bazı sorular var. yaklaşık 6 sene volvo s40 t4 kullandıktan sonra 2015 mayıs ayında istanbul avrupa yakasındaki bir yetkili ford satıcısında fiesta 1.5 tdci titanium x aldım. aracım şuan 22 000 km de. karşılaştığım bazı durumlar şöyle;

1. araç rampa yukarı kalkış yaparken kedi viyaklaması gibi 2-3 saniye boyunca ses çıkarıyor. ayağımı debriyajdan çekince ses duruyor. kalkıştan sonra herşey normal. yokuş kalkış desteğini kapatıp denedim yine aynı sorun. serviste baskı ve balatayı söküp kontrol ettiler sorun yok dediler. hafif meyil olsa bile viyaklama sesi var kalkışlarda...

 

2. 15 000 km bakımını yaptırdım , yetkili serviste FMY diye bi yağ koydular motora (5-30) bu yağ neyin nesidir?  aracın motor sesi hissedilir derecede  arttı. özellikle 2 000 devirden sonra rahatsız edici düzeyde..

 

3. kışlık lastikleri değiştirdikten sonra eve geldiğimde bi bijonları kontrol edeyim dedim, daha iki bijon sıkmadan bijon anahtarı yalama oldu , gittim kaliteli bi anaktar aldım. malum lastik değiştirme falan gerekirse yollarda perişan olmayalım... sizlerdeki bijon anahtarları ne durumda ? bence kontrol edin fazla güvenmeyin...

 

4. volvo servislerinde gördüğüm profesyonellik ve müşteri memnuniyetini ford servislerinde göremedim. adamlar daha sizi dinlemeden " abi o kronik kronik herkeste oluyo" diyerek çözüm(!) üretiyorlar. bu nasıl bi anlayış, koskoca koç holdinge nasıl yakıştırıyorlar bunu !!!  satış temsilcisi gelip servis elemanına akıl veriyor, telefonlara bakan eleman (muhtemelen office boy) gelip servis elemanına "bunlarda elektrikli direksiyon var boşuna direksiyon hidroliği kutusu arama" diyor ve servis elemanın jetonu düşüyor... adamların çalışma prensibi ofsayt... biz kimiz , nerden geldik, burda ne işimiz var,neyin kafasını yaşıyoruz gibisinden bidurum var ortada. 3 ayrı yetkiliservise gittim durum hemen hemen aynı. istanbul avrupa yakası için tavsiye edeceğiniz yetkili servis varmı??? veya garantiyi bozmadan özel servis tavsiyeniz varmı???

 

5.  son olarak , şikayet siteleri ve forumlardan araştırdığım kadarıyla ford otokoç garantiden parça değişimi konusunda  müşterilerini oldukça mağdur ediyor.  kullanıcı hatası, garanti kapsamı dışında, yanlış yakıt kullanımı, mühendislerimizin incelemesi sonucu onay çıkmadı, gözünüzün üstünde kaşınız var, yan yattı çamura battı gibi durumlar var. garanti uzatma konusunda ne düşünüyorsunuz???

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ford servislerinin "kronik" sorunu....

 

plazaya parayı yığarlar, elemanlara para vermezler.

 

 

not: aynısını bir yılı 50 bin lira olan özel ilkokul Koç İlkokulunda da gördüm. okulun tanıtım günlerine gitmiştik üç yıl önce. Tanıtımda binaları tanıttılar heybetli. Öğretmenler nerde tanışalım dedik yok.......sonra karambole öğretmen bulduk, 4 yıl mezunu bile olmayan elemanlar çalışıyor. 4 yıl olanlar da iyi olmadığını bildiğimiz eğitim fakültelerinden ve ofsayfta olan öğretmenlerdi. Yine duyduğumuz sık öğretmen değişimi (aynen servis gibi) olduğu idi.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Öncelikle hosgeldiniz

Yokuslarda kalkarken viyaklama focusta var sanirim forum icinde bolca konusu mevcut. Sanirim sizde de ayni motor ve sanziman ikilisi var.

FMY duymadim ama tahminen markasi motorkrafttir (fordun orjinal yagi) FMY de Ford Motor Y (?) diye geciyordur.

Zorlanirsa bijon anahtarlari yalama olabiliyor (benim focus2 nin anahtari cok dikkatli kullanmama ragmen birazda olsa yalama olmustu, Sizinkiyle aynimidir bilmiyorum) bijonlari fazla sikmaya gerek yok bu arada, ben tork anahtariyla yapiyorum. Focus 2 icin yanlis hatirlamiyorsam 130nm ayarinda olmasi lazim. Benim kayinbirader olmadi o daha siki olmali der hep ama yillarca hic sorun yasamadim. Hatta su anda 4 bijonlu 3008imde orjinal ayar 110nm.

Baska yere götürmek istiyorsaniz forumda No Name isimli bir özel servis mevcut ve herkes memnun. Yetkili servis bilmiyorum malesef. Garantiden dolayi yetkili servis ariyorsunuzdur sanirim. Parca vs konularda malesef ford servislerinde biraz yaygara koparmak gerekiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

ford servislerinin "kronik" sorunu....

 

plazaya parayı yığarlar, elemanlara para vermezler.

 

 

not: aynısını bir yılı 50 bin lira olan özel ilkokul Koç İlkokulunda da gördüm. okulun tanıtım günlerine gitmiştik üç yıl önce. Tanıtımda binaları tanıttılar heybetli. Öğretmenler nerde tanışalım dedik yok.......sonra karambole öğretmen bulduk, 4 yıl mezunu bile olmayan elemanlar çalışıyor. 4 yıl olanlar da iyi olmadığını bildiğimiz eğitim fakültelerinden ve ofsayfta olan öğretmenlerdi. Yine duyduğumuz sık öğretmen değişimi (aynen servis gibi) olduğu idi.

çalışana para vermeyen herzaman kaybeder. aynı fikirdeyim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

istanbulda yine de ben şahsuvaroğlu'nu düzgün bulurum. başka yer bulamazsanız orası fena değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Reha Demirbaş

Tabi sizin aracınız garantili kapsamında adam size baskı balata arızalı bir değişelim görelim demez. Ne kadar kaçarsa onun için kâr.

 

Ama garanti dışında olsaydı baskı balata değişecek derlerdi hemen.

 

Bence baskı balatayı değiştirmeleri için ısrar edin.

 

*** Bana da aracı aldığımda yakıtı opetten almamı söylediler. Eğer sorun çıkarsa yüzde 60'ı opetten alınmalıymış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
aykan miralay

Öncelikle hosgeldiniz

Yokuslarda kalkarken viyaklama focusta var sanirim forum icinde bolca konusu mevcut. Sanirim sizde de ayni motor ve sanziman ikilisi var.

FMY duymadim ama tahminen markasi motorkrafttir (fordun orjinal yagi) FMY de Ford Motor Y (?) diye geciyordur.

Zorlanirsa bijon anahtarlari yalama olabiliyor (benim focus2 nin anahtari cok dikkatli kullanmama ragmen birazda olsa yalama olmustu, Sizinkiyle aynimidir bilmiyorum) bijonlari fazla sikmaya gerek yok bu arada, ben tork anahtariyla yapiyorum. Focus 2 icin yanlis hatirlamiyorsam 130nm ayarinda olmasi lazim. Benim kayinbirader olmadi o daha siki olmali der hep ama yillarca hic sorun yasamadim. Hatta su anda 4 bijonlu 3008imde orjinal ayar 110nm.

Baska yere götürmek istiyorsaniz forumda No Name isimli bir özel servis mevcut ve herkes memnun. Yetkili servis bilmiyorum malesef. Garantiden dolayi yetkili servis ariyorsunuzdur sanirim. Parca vs konularda malesef ford servislerinde biraz yaygara koparmak gerekiyor

hoşbulduk :)

dediğiniz gibi focus bölümünden incelediğim kadarıyla viyaklama sesi balatanın yapıldığı maddeden kaynaklanıyormuş, o yüzden endişe edecek bişey yok şimdilik...

no name adlı servise gidersem aracım garanti kapsamından çıkar mı?

Yorum bağlantısı
aykan miralay

istanbulda yine de ben şahsuvaroğlu'nu düzgün bulurum. başka yer bulamazsanız orası fena değil.

sağolun hocam, maşallah 11 000 mesajı aşmışsınız henry ford tanıdık galiba :biggrin:  30 000 bakımını eğer garanti dışı olmazsa no name adlı serviste yaptırcam, garanti bozuluyorsa dediğiniz gibi birde şahsuvaroğlunu deneyeceğim...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1- baskı balatada sorun

2-fmy ford motor yağları= eh işte kalitede yarı sentetik opet yağıdır, Ford la alakası yoktur, zaten Ford un orjinal yağıda yoktur, Motorcraft  yağ üretmez, bu markada olsa aldanmayın Mobil tam sentetik 5-30 yağ alın kullanın, bu yağı servise verin kullanmak zorundalar, hayır deme hakları yok, Ford onaylı ve Fordun isteklerini karşılayan yağ olsun yeter, garantiden çıkmaz, zaten onların kullandığından çok daha kaliteli yağdır.

3- bijon anahtarı tırttır normal :) kendinize kalite bir bijon kolu almışsınız zaten...

 

gerisi malum, yapacak birşey yok :)

Servislerle pazarlık yapın, iyi geçinirseniz iyi indirim yaparlar, piyasa ile aynı işçiliğe bakım yaparlar mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

40yüzbn sefer türlü yüksek mercilerde demişliğim vardır.... 55 ekran led tv li bekleme salonudeğil.. yetkili serviste etkili eleman ile hizmet verilmelidir. Duvarı kireç boyalı olsun ama içinde etkili eleman olsun


blok muahaiyeti kanunu ile 2007 yılında servislere yollanan bilgi mesajı der ki:

parça faturası torpidoda ise kendi garajında kendin bile baım yapsan garanti bozulmaz.... kafayı yedim hiç bakım yaptırmadım diyelim... sarf malzemenin etkisi olmayan parçanın da garantisi bozulamz. mesela beyin yandı.. garantidedir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
aykan miralay

40yüzbn sefer türlü yüksek mercilerde demişliğim vardır.... 55 ekran led tv li bekleme salonudeğil.. yetkili serviste etkili eleman ile hizmet verilmelidir. Duvarı kireç boyalı olsun ama içinde etkili eleman olsun

blok muahaiyeti kanunu ile 2007 yılında servislere yollanan bilgi mesajı der ki:

parça faturası torpidoda ise kendi garajında kendin bile baım yapsan garanti bozulmaz.... kafayı yedim hiç bakım yaptırmadım diyelim... sarf malzemenin etkisi olmayan parçanın da garantisi bozulamz. mesela beyin yandı.. garantidedir.

tecavüzden yargılanıp kravat takıp beraat edenlerin olduğu bi ülkede dediğiniz kanunun tüketiciyi koruyacağına emin değilim. ama bi sonraki bakımda yağımı kendim alıcam

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

1- baskı balatada sorun

2-fmy ford motor yağları= eh işte kalitede yarı sentetik opet yağıdır, Ford la alakası yoktur, zaten Ford un orjinal yağıda yoktur, Motorcraft yağ üretmez, bu markada olsa aldanmayın Mobil tam sentetik 5-30 yağ alın kullanın, bu yağı servise verin kullanmak zorundalar, hayır deme hakları yok, Ford onaylı ve Fordun isteklerini karşılayan yağ olsun yeter, garantiden çıkmaz, zaten onların kullandığından çok daha kaliteli yağdır.

3- bijon anahtarı tırttır normal :) kendinize kalite bir bijon kolu almışsınız zaten...

gerisi malum, yapacak birşey yok :)

Servislerle pazarlık yapın, iyi geçinirseniz iyi indirim yaparlar, piyasa ile aynı işçiliğe bakım yaparlar mesela...

Motorkraft yag var abi. He baskasina urettiriyordur o ayri. Orjinal yag dememin sebebi servislerin o yagi kullanıyor olmasi ve tahminimce fabrika cikisinda icinde motorkraft yag olmasi . Gerci turkiyese fmy cikmis simdi onunda uzerinde ford otosanin orjinal yagidir gibi bir sey yaziyor(o tam cakma orjinal olmus) yoksa bende mobilden yanayim. Mobil1 3000 fe 5w30 getirince kullanmak zorundalar ( arkasinda ford specini karsilar yaziyor zaten). Castrolunde gideri var. Motorcraft dahil diger hepsi yalan
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Motorkraft yag var abi. He baskasina urettiriyordur o ayri. Orjinal yag dememin sebebi servislerin o yagi kullanıyor olmasi ve tahminimce fabrika cikisinda icinde motorkraft yag olmasi . Gerci turkiyese fmy cikmis simdi onunda uzerinde ford otosanin orjinal yagidir gibi bir sey yaziyor(o tam cakma orjinal olmus) yoksa bende mobilden yanayim. Mobil1 3000 fe 5w30 getirince kullanmak zorundalar ( arkasinda ford specini karsilar yaziyor zaten). Castrolunde gideri var. Motorcraft dahil diger hepsi yalan

motorcraft yağ var canım, benim dediğim yağı üreten motorcraft değil, biryerden almış işte :)

 

gerisi doğrudur  :good1:

 

bu arada Çağlar beyinde dediği gibi, orjinal parça kullanıp işide kitabına göre yaparsan, evin garajında bile bakım yapsan garanti bozulmaz :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...