İçeriğe Yönlendir

2004 Focus'un Üstüne Bir Miktar Verip 2008 Corolla Alınır Mı?


Aykut Uçar

Recommended Posts

Aykut Uçar

Herkese iyi günler hayırlı işler diliyorum,

 

Bir başka öğretmen arkadaşımdan sürtme kaynaklı boyanmak yerine değişen 2 kapısı olan kazasız bir araç var. Ev alacağı için ortalama 10-12k eksiği kalmış benim fordun üzerine onun eksiğini verip değişelim diyoruz. Benim arabamın temizliğini sorunsuzluğunu bildiği için doğrudan atladı teklife. Gelelim Arabanın özelliklerine;

 

Toyota Corolla 1.6 Elegant M/M (yarı otomatik şanzıman) Benzinli/LPG (Atiker)

KM'si 112.000 binde (Benim araç 130.000)

Aşağıda da üşendim kopyalıyorum yazdıklarını

 

ARAÇ F1 VİTES, ANAHTARSIZ ÇALIŞTIRMA ( START-STOP )

HIZ SABİTLEME, SINIRLAMA, ARTIRMA

HERŞEY OTOMATİK VE DOKUNMATİK,

SPORT TUŞU

OTOMATİK YAĞMUR VE FAR SENSÖRÜ

ISITMALI AYNALAR, KARARTMALI AYNALAR

 

3 FONKSİYONLU AYARLANABİLİR DİREKSİYON

 

Ne dersiniz?

Yorum bağlantısı

Mantıklı. Toyota otomatikleri, benzinli motorlarla gayet uyumlu. E sizin araçtan hem yıl, hem özellik olarak kat be kat üstün.. İçinize sinerse bence alınır.

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

içinize siniyorsa toyotanın otomatiği güzeldir. mantıklı bir takas olabilir fiyatlar nasıl oluyor peki Toyota ne kadar gidiyor sizin araç ne kadar gidiyor?

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Toyotanin otomatiği iyidir. Değişenı kafaya takmiyorsaniz bence iyi bir takas olur...

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Alınır, sizin aracın 25-26.000 civarı bahsettiğiniz aracın ise 42-43.000 civarı fiyatı var. 

üzerine 10-12 verecekseniz kazançlı bir alış veriş olur. 

Yorum bağlantısı
Aykut Uçar

Değişen hoşuma bile gidiyor çünkü fabrikadan getirilen sıfır kapılar takıldı :) Benim araç için 26.5 vermişlerdi geçen ay bende bu fiyat üzerinden takas teklifi oluşturdum. direk 10.000 vereyim dedim ama biraz mırın kırın etti. Sanırım 12 vereceğim pazarlık yüzyüze edemedik yoğunluktan ama haftasonuna kadar netleşir. Onun araç 37-45 arası temizliğine göre gidiyor. Değişen olunca Ankara'da satmak vakit alacak zaten ya da ederinin altından gidecek. Ben hiç bir şekilde zarar etmiyorum bugün istesem en kötü 25.000'e verebiliyorum aracımı tek değişenim sağ ön çamurluk. Ama sizlerinde olumlu karşılaması beni memnun etti hayırlısıysa alırız inşallah. Fakat yarı otomatik MM şanzımanlar için gürültülü vites geçişi ve az sorunlu gibi duyumlar aldım. Araştırdığımda herkes MM şanzımanın toyota'da en kötü şanzıman olduğunu söylüyor. Bu konuda neler söyleyebilirsiniz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
(düzenlendi)

Değişen hoşuma bile gidiyor çünkü fabrikadan getirilen sıfır kapılar takıldı :) Benim araç için 26.5 vermişlerdi geçen ay bende bu fiyat üzerinden takas teklifi oluşturdum. direk 10.000 vereyim dedim ama biraz mırın kırın etti. Sanırım 12 vereceğim pazarlık yüzyüze edemedik yoğunluktan ama haftasonuna kadar netleşir. Onun araç 37-45 arası temizliğine göre gidiyor. Değişen olunca Ankara'da satmak vakit alacak zaten ya da ederinin altından gidecek. Ben hiç bir şekilde zarar etmiyorum bugün istesem en kötü 25.000'e verebiliyorum aracımı tek değişenim sağ ön çamurluk. Ama sizlerinde olumlu karşılaması beni memnun etti hayırlısıysa alırız inşallah. Fakat yarı otomatik MM şanzımanlar için gürültülü vites geçişi ve az sorunlu gibi duyumlar aldım. Araştırdığımda herkes MM şanzımanın toyota'da en kötü şanzıman olduğunu söylüyor. Bu konuda neler söyleyebilirsiniz?

 

Sahibi tanıdık olduğu için sıkıntı yok, sahibi bilinmeyen bir araç olsaydı otomatik riskti ama arkadaşınız sonuçta sizi kandırmaz.

Vites karakteri evet dediğiniz gibi ama triptonic vitesler genelde böyle (dsg hariç), amt, easytronic gibi şansımanlardan farkı yok onlarda da durum aynı. 

1. vitesten 2. vitese geçiş akıcı değil, sanki düşüyor geçsem mi geçmesem mi diye, ama diger vites geçişleri akıcı. 

Kullanıp görün çok rahatsız edecek bir şey değil. 

tarihinde Mustafa Akçeşme tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran
(düzenlendi)

Şanzıman MMT mi ? Eğer vaktiniz varsa sözkonusu aracın bu hafta testini yayınlayacağım. Montaj aşamasında şuan. Corolla 2009 1.6 124 HP MMT Comfort. :)
 

tarihinde Mert Boran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aykut Uçar

Şanzıman MMT mi ? Eğer vaktiniz varsa sözkonusu aracın bu hafta testini yayınlayacağım. Montaj aşamasında şuan. Corolla 2009 1.6 124 HP MMT Comfort. :)

Testide izlerim ama şanzıman MMT evet. Sizin kısaca fikrinizi alabilir miyim?

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Testide izlerim ama şanzıman MMT evet. Sizin kısaca fikrinizi alabilir miyim?

Şöyle söyleyim. 2-3 haftadır hergün üstte yazdığım aracı kullanıyorum. Mmt şanzıman ile beraber. Şu ana kadar kullandığım 3 veya 4. yarı otomatik şanzıman olacak. Kesinlikle en kötüsü. İlk kez otomatik bir araçta yokuştael freni ile kalktım.  :)

Kendimde de linea var 1.3 dualogic yarı otomatik. Onu bile kimse beğenmez fakat bundan kat be kat daha iyi. MMT 5 ileri zaten sarsıntılı kalkışlar  geri kaçırma vs. Özellikle performanslı kullanımda baya sarsıntılı. Bunları dert etmiyorsanız çok güzel.  Üstelik yakıtı da baya ekonomik. Uğraşmama rağmen 7.7 litreyi hiçbir zaman geçiremedim. Tam otomatik olsa bunun 2 katı yakardı herhalde.  Normalde evdeki tüm arabalar dizel buna yetişemeyiz diyordum. Lpg'ye gerek bile yok. 

Yorum bağlantısı
Aykut Uçar

Şöyle söyleyim. 2-3 haftadır hergün üstte yazdığım aracı kullanıyorum. Mmt şanzıman ile beraber. Şu ana kadar kullandığım 3 veya 4. yarı otomatik şanzıman olacak. Kesinlikle en kötüsü. İlk kez otomatik bir araçta yokuştael freni ile kalktım.  :)

Kendimde de linea var 1.3 dualogic yarı otomatik. Onu bile kimse beğenmez fakat bundan kat be kat daha iyi. MMT 5 ileri zaten sarsıntılı kalkışlar  geri kaçırma vs. Özellikle performanslı kullanımda baya sarsıntılı. Bunları dert etmiyorsanız çok güzel.  Üstelik yakıtı da baya ekonomik. Uğraşmama rağmen 7.7 litreyi hiçbir zaman geçiremedim. Tam otomatik olsa bunun 2 katı yakardı herhalde.  Normalde evdeki tüm arabalar dizel buna yetişemeyiz diyordum. Lpg'ye gerek bile yok. 

Daha önce yarı otomatik kullanmadım. Ama anlatılanlara bakılırsa eşim için daha kolay olsun derken onu daha komplike bir arabaya mecbur bırakacak gibiyim :) Yokuşlarda el freniyle kalkmak debriyaj yağının ısınmaması için zaten iyi bir önlem olur. Ama benim anlamadığım aracı frene basılıyken el freninde gaza basarak kaldırmak nasıl oluyor kullanmadan kafam almayacak sanırım. Yine de kurallarına göre kullanmak benim sevdiğim bir tarz. Performans ya da aracı zorlayacak bir mantığım yok. Bu şartlarda ekonomik yakıtıyla arıza çıkarıp masraf verecek bir durumu var mı en önemlisi o aslında benim için.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Linea da yukus kalkis destegi var. Geri kacirmamasi normal. Triptonicler yokus destegi yoksa geri kacirir. Hatta yeni nesil tam otomatiklerde kaciriyor

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Linea da yukus kalkis destegi var. Geri kacirmamasi normal. Triptonicler yokus destegi yoksa geri kacirir. Hatta yeni nesil tam otomatiklerde kaciriyor

Biliyorum olduğunu, 2 saniye sonra bırakıyor.  Bunda olmaması ilginç zaten. Asr de yok. Kalksın diye gaza biraz daha basınca da patinaja düşüyor. 

Daha önce yarı otomatik kullanmadım. Ama anlatılanlara bakılırsa eşim için daha kolay olsun derken onu daha komplike bir arabaya mecbur bırakacak gibiyim :) Yokuşlarda el freniyle kalkmak debriyaj yağının ısınmaması için zaten iyi bir önlem olur. Ama benim anlamadığım aracı frene basılıyken el freninde gaza basarak kaldırmak nasıl oluyor kullanmadan kafam almayacak sanırım. Yine de kurallarına göre kullanmak benim sevdiğim bir tarz. Performans ya da aracı zorlayacak bir mantığım yok. Bu şartlarda ekonomik yakıtıyla arıza çıkarıp masraf verecek bir durumu var mı en önemlisi o aslında benim için.

Işıklarda beklerken veya uzun beklemelerde aracı N konumuna almanız gerekiyor. Yoksa baskı balata hazırda beklerken ısınıyor. Normalde hill holder olsaydı el frenine gerek kalmayacaktı zaten ama sizin ki Elegant sanırım onda vardır. :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Herkes MM şanzumanların iyi olduğunu söylemiş biraz şaşırdım. Toyota forumlarındaki Multimode yorumlarını okumanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bedavaya takas olur gayet uygun. ancak seri araç kullanıyorsanız zaten siz de kısa sürede satarsınız. hr şekilde kardasınız

Yorum bağlantısı
Aykut Uçar

Herkes MM şanzumanların iyi olduğunu söylemiş biraz şaşırdım. Toyota forumlarındaki Multimode yorumlarını okumanızı tavsiye ederim.

Kimse iyi demedi hocam. Hassas bir kullanım gerektirdiği ve kullanım zorluklarından bahsedildi sadece. MM şanzıman arıza çıkaran veya masraflı bir şanzıman değil denmeye çalışıyor sadece. Tabi teferruatlı kullanırsan öyleymiş. Benimde kafam karıştı açıkcası.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Honda ve Toyota otomatiklerinde ki sorunsuzluklarıyla bilinirler. Ancak bahsedilen şanzıman iyi bir şanzıman değil. Aracı mutlaka kullanın ondan sonra karar verin.

Yorum bağlantısı
Alper DEMİR

Mmt, eastronik gibi sanzimanlar kesinlikle alınacak sanzimanlar değil. Aradaki fiyat farkı normal az bile hatta fakat o sanzimani senelerce kullandım çok kararsız bir sanziman sürekli kalibrasyon bozar. Ben corollada 70 bine kadar iki kere sanziman indirmiştim.

Yorum bağlantısı
Davut Turmuş

aracın sanırım ilanda var linkini bir görseydik:)bu arada arkadaşlar otomatik arabada minimum sorun yaşayacağımız şanzıman tipi hangisidir ? bir arkadaşımın tanıdığı uzaktan bende tanırım kendisini arabayı son derece hor kullanır resmen eziyet eder powershift kuga sahibi daha bozamamış arabayı :)  sanırım 4 alternatif var 

1.dsg 

2.edc

3.powershift

4.honda-toyota(japon grubu)

nedir yorumlarınız?

Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik

Vazgeçtim :)

 

Alma meslektaşım bu mmt ler lanet bir şey yazacaktım ki...

1. yokuş çıkışlarda karasız vites değişimleri.

2. yokuş inişlerindeki yığılmalar

3. Kullanıcısını bir türlü öğrenemeyen şanzuman beyni

4. masraflı arızalar ve balata gibi sarf malzemeleri.

 

Toyota bu şikayetlerden neler çekti. Kullanıcılar ise iki katını.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Otomatik alinacaksa Honda ya da Hyundai grubunun CVT şanzumanları tercih edilebilir. Sorunsuzluklarıyla mutlu ederler. Hizlanma esnasinda gücü biraz törpülüyor ama hızlanma tamamlandığında tam gücü aktarabilmesi sürüş konforu açısından keyifli. Allah gönlünüzce versin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...