İçeriğe Yönlendir

C-Max 2005 Tdci- Çekiş Problemi Ve Diğerleri


Harun Binali

Recommended Posts

Harun Binali

Evvela, yeni katılımcı olarak hepinize gönülden Selamlar ve hürmetlerimle başlayayım.

İlgili konuları karıştırdım, okudum ama yine de size danışmam gerektiğini düşünüyorum.

 

Aracımı (2005 cmax tdci 115 hp Ghia) Mayıs 2015 te aldım, 2 sahibi olarak 106.000, öncesi kötü değil ama sanıyorum sürücü düşük devirlerde fazla kullanıyordu ki; Bana "sakın 2000 devri geçme çok yakar" şeklinde telkinde bulunmuştu satarken.

 

Aracı aldığımdan beri 1800-2000 devire kadar yaklaşık 3 saniyede çıkmayı başarıyor.. Bunun fordlarda normal olduğunu söyleyen arkadaşlar sebebiyle çok karıştırmadım, ama bu aracın ya da hiçbir aracın böyle olmaması gerektiğini düşünüyorum... Bu yüzden yokuşlar kâbusum oldu. Arabayı stop ettiriyorum. 

 

Aracımda 15 gün önce pis kokan beyaz duman çıkmaya başladı ben de ustaya götürdüm (İstanbul-Kartal sanayi) baktılar, enjektörlerin tamamının memelerinin değişmesi gerektiğine karar verip yaptılar. Yağını değiştiler, filtreleri vs değiştirdiler. Aracım bu işlemlerden sonra, daha zor çalışmaya, ilk çalışmada titremeye, daha fazla yakıt tüketmeğe ve daha fazla ısınmaya başladı. Önceden arada bir yaptığı gaz kesme huyunu da iyice ortaya çıkarttı. (İşçilik + Parçalar 1020 TL)

 

Ben ustayı, aracın normal olmadığını ikna edemeyeceğimi anlayınca başka bir ustaya götürdüm; o da turbosuna bakım yaptırdığını, katalizörün çok kirlendiğini onu temizlediğini vs söyledi ama nafile... (350 TL) Bu usta enjektörlerin ayarsız olduğunu söyledi, önceki ustaya söyledim tekrar kontrol ettiler problem yok dediler...

 

Servise götürdüm, P138B hatası sebebiyle tüm kızdırma bujilerini değiştiler. (310 TL)

Aracın çalışması rahatladı, 2000 devirden sonra daha atak hale geldi, ancak devam ettiğini düşündüğüm problemler var onları yazayım ;

 

1- 1000 - 2000 devir arası gaz pedalına tepki süresi çok uzun 3 sn civarında. Basınca neden gitmez bu meret?

2- P0704 Hatası var (Clutch Pedal Position Switch) forumlarda araştırıp bir -iki mıncıkladım ama ses yok.

 

Bu arada el yordamıyla ve elektirikçiden alınan bir contact spray ile maf sensörünü temizledim değişen birşey olmadı.

Yakıtı Opet'ten alıyordum Shell'den aldım , hep euro diesel alırım.

3-4 Ay önce hava filtresinin üstündeki hortumları ve Intercool hortumunu da değiştiler yan sanayiisiyle ...

 

Yorumlarınıza ve yönlendirmelerinize ihtiyacım var,

Teşekkür ederim.

 

 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

1- 1000 - 2000 devir arası gaz pedalına tepki süresi çok uzun 3 sn civarında. Basınca neden gitmez bu meret?

Bu aracın max.torq devri 1750 dd.dır. Bu demektirki 1000-1750 arasında araç istenilen tepkiyi vermez. Yani hızlanma tepkisi iyi olsun istiyorsanız her zaman 1750 dd üstünde tutmanız gerekmektedir.Yani çoğu kimsenin kullandığı (yanlışta olsa yazayım )tabir ile söylersek turbo'nun dolu olması gerekiyor. Aracınız orta halii 1560 cc 109 hp bir dizel ve tam 11 yaşında ideal bir aile aracı. İlk kalkışlarda çok fazla beklenti içinde olmamanız gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Hosgeldiniz,

Ilk önce bu arabanin 1.6 115 beygirlik olani var mi emin degilim. 1.8 115 lik var ama bildigim kadariyla Türkiyede satilmadi .

1.6 tdci icin konusacak olursam 1000-1500 arasi gitmez, sonra ufaktan acilmaya baslar 1750 devirde maksimum torkuna ulasir ve 3000- 3500 devire kadar canli kalir. siz 1750-2000 de vites atarsaniz, devir 1200e falan düser ve gazi köklesenizde gitmez, cok yavas hizlanir. Arabayi kullanmaniz gereken devir 1750 civaridir. ekonomik kullanim icin 1500-1750 arasi. performansli kullanim icin ise 2000-2200 arasi uygundur. (1500 de gaza tepkinin gecikecegini unutmamaniz gerekir) yani normal bir kullanim icin vitesi atmaniz gereken devir 2200-2500 gibi bir devirdir.

 

arada sirada araci otobana cikarip 3000 devir civarlarinda bir süre kullanirsaniz aracinizin daha performansli olacaktir

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Binali

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim, Normal diyorsanız baş üstüne, gerçekten içim rahatladı.

Vitesi 2000 devir altında değiştirmiyorum zaten ama aracı 1. viteste yerinden kaldırmak için özellikle yokuşlarda 2-3 sn kadar gaz ile yükleyip sonra hareket etmem gerekiyor,

Bu da elektronik el freni inme süresinden daha uzun olduğundan bazen stop ettiriyorum :) Çok acemi bir sürücü sayılmam...

Fatih Abi, araç boşken 3 sn uzun geliyor bana... Önceki araçlara çok mu alıştım nedir? Clio 1.5 dci vardı, dokununca uçuyordu ...  


Eren Bey, hoşbulduk. Arada bir uzun yol yaparım C-Max uzun yolda çok keyifli bir araç, o zamanlar 2500-3500 devirlerde kullanıyorum özellikle Tem'de. Ama genel kullanım 1800-2300 devirlerde  ...

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Hoşgeldiniz aramıza. :)
Aracınız 1.6 Tdci 109 beygir. Bizim araçlarda 115 beygir 2012 öncesinde yok. 


Bu videoda ki bizim araç 2004 modeli. Performansınız eğer bu civardaysa normal. Ama clio gibi ağırlık beygir oranı yüksek bir araçtan sonra onun kadar atak gelemez sanıyorum. :)
Eğer önceki sahibi çok devirsiz kullanıyorsa kurum bağlamıştır muhtemelen. 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Binali

Hoşgeldiniz aramıza. :)

Aracınız 1.6 Tdci 109 beygir. Bizim araçlarda 115 beygir 2012 öncesinde yok. 

Bu videoda ki bizim araç 2004 modeli. Performansınız eğer bu civardaysa normal. Ama clio gibi ağırlık beygir oranı yüksek bir araçtan sonra onun kadar atak gelemez sanıyorum. :)

Eğer önceki sahibi çok devirsiz kullanıyorsa kurum bağlamıştır muhtemelen. 

Hoşbulduk  :)  Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Harun Binali

P0704 Hatası (Clutch Pedal Position Switch) Hakkında şunu buldum sanırım benim sıkıntı bundan ...

Debriyaj Müşürü Nedir Ne İşe Yarar? Debriyaj Müşürü Nerede?
 
debriyaj%2Bsensoru.JPG
 
Debriyaj Müşürü Ne İşe Yarar? Debriyaj Sensörü Nedir?
Debriyaj sensörü (müşürü), debriyaj pedalına basıldığını algılayarak elektronik kontrol ünitesine gönderir.
 
 
Elektronik kontrol ünitesi, debriyaj müşüründen aldığı sinyalleri şu işler için kullanır:
 
* Kalkışlarda bir miktar zenginleştirme yaparak sarsıntıyı engeller, rahat kalkış yapmanız sağlanır,
* Vites geçişlerinde konforu arttırır, vites değiştirme sırasında yakıt püskürtme miktarı azaltılarak motor devri sınırlandırılır ve aşırı devirlenme ve sarsıntı azaltılmış olur,
* Debriyaj pedalına basılırsa hız sabitleyici (cruise control) devre dışı bırakılır,
* Cut-off (yakıt kesme) esnasında bilgi verir.
 
Debriyaj Sensörü Nasıl Çalışır?
Aslında basit bir elektrik anahtarı gibi çalışır, tıpkı fren pedalı müşüründe olduğu gibi, içinde yaylı bir kontak butonu vardır ve debriyaj pedalına basıldığında serbest kalan yay iterek kontak uçlarını birleştirir devrenin tamamlanmasını sağlar. Böylece ECU, sürücünün debriyaj pedalına bastığını algılar. Debriyaj sensörü, “normalde açık” bir sensördür, yani mekanik olarak debriyaj pedalına basılmadığı durumlarda, devreyi açık tutarak sinyal göndermez.
 
debriyaj%2Bmusuru.JPG 
  
Debriyaj Müşürü (Debriyaj Sensörü) Nerede Bulunur?
Debriyaj sensörü, debriyaj pedalında bulunur, debriyaj pedalının hareketli bağlantı noktasına yukarı doğru bakarsanız bu sensörü görebilirsiniz.
 
Debriyaj Müşürü Arızası Nasıl Anlaşılır?
*Debriyaj müşürü arızalandığında, araba ilk kalkışta silkelenme-titreşim yapacaktır, çünkü sensörden bilgi gelmediğinden, ecu, yakıtı zenginleştirmiyor.
*Debriyaj sensörü bozulursa, vites geçişlerinde zorluk ve motorda sarsıntı (vites değiştirirken motor devri aşırı artar) meydana gelir.
*Hız sabitleme sistemi (cruise control) devre dışı kalır ve çalışmaz.
* Arabada start-stop sistemi varsa, devre dışı kalacaktır.
* Yokuş kalkış destek sistemi (hill holder), debriyaj sensörü bozuksa devre dışı kalabilir.
 
debriyaj%2Bmusur%2Bnerede.JPG
(Yukarıdaki resimde arabada debriyaj müşürü nerede görülmektedir)
 
Debriyaj Müşürü Arızası Sebepleri Nelerdir?
Debriyaj müşürü, pedalın olduğu yerdeki yuvasından çıkmış olabilir, bağlantı klipsi veya vidası kontrol edilmeli. Bazı durumlarda pedala basarken ayak müşürün kablolarına takılıp müşürü yerinden çıkarabilmektedir. Bunun dışında müşür bağlantı kablolarında kopukluk-kısa devre meydana gelmiş olabilir, kablo bağlantısı kontrol edilmeli. Müşürün kablo soketi yerinden çıkmış, gevşemiş, korozyon-oksitlenme-kirlenme yapmış olabilir ve temassızlık oluşabilir. Müşürün içindeki yay takılı kalmış olabilir, kontrol edilmeli. Yapısal olarak bir arıza meydana gelmişse, fazla pahalı bir parça olmadığından yenisiyle değiştirilebilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Akyol

Egr cekisi buyuk oranda etkileyen bir parca. Egr ye baktirdiniz mi?

Hoşgeldiniz aramıza. :)

Aracınız 1.6 Tdci 109 beygir. Bizim araçlarda 115 beygir 2012 öncesinde yok.

Bu videoda ki bizim araç 2004 modeli. Performansınız eğer bu civardaysa normal. Ama clio gibi ağırlık beygir oranı yüksek bir araçtan sonra onun kadar atak gelemez sanıyorum. :)

Eğer önceki sahibi çok devirsiz kullanıyorsa kurum bağlamıştır muhtemelen.

2004 model c max bendede var ama gecen bir 0-100 yapay dedim 15 saniyede çıktım 100 e sanirim beceremedim:D

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Egr cekisi buyuk oranda etkileyen bir parca. Egr ye baktirdiniz mi?

2004 model c max bendede var ama gecen bir 0-100 yapay dedim 15 saniyede çıktım 100 e sanirim beceremedim:D

Kalkışta biraz gaz ve sert vites geçişleri ile fabrika verisini yakalıyorum ben görüldüğü üzere.:)

Hatta fabrika verisinden 23 salise altındaymışım. :D

Arabaya alışma kısmı ve debriyaj pedalı ile olan ilişki biraz önemli bu hızlanmalarda. 

 

Yorum bağlantısı
Harun Binali
(düzenlendi)

Bugün bir tanıdık aracılığıyla debriyaj müşürüne baktırmak için Kartal sanayiide bir özel ford servisine gittim,

Usta arabaya bindi gaza bastı ve dedi ki; "Bu arabanın alt devirleri berbat durumda" enjektör ayarlarıyla ilgili bir sıkıntısı olabilir turbo hortumları vs delik olabilir gibi şeyler söyledi. Arabayı yarın bırakacağım bakalım bir çözüm bulabilecek miyiz? Egr yi de o arada iptal ettirmeyi planlıyorum...

tarihinde Harun Binali tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihangir Yazıcı
(düzenlendi)

Bugün bir tanıdık aracılığıyla debriyaj müşürüne baktırmak için Kartal sanayiide bir özel ford servisine gittim,

Usta arabaya bindi gaza bastı ve dedi ki; "Bu arabanın alt devirleri berbat durumda" enjektör ayarlarıyla ilgili bir sıkıntısı olabilir turbo hortumları vs delik olabilir gibi şeyler söyledi. Arabayı yarın bırakacağım bakalım bir çözüm bulabilecek miyiz? Egr yi de o arada iptal ettirmeyi planlıyorum

.

 

.önce bakman gereken yakıtın fazlamı ortamaya bir bak kaputu aç yag kaçagı varmı bak motor seslimi titreme varmı bak varsa enjektör olabilir 

yakıt fazla 2000 devirde siyah duman atıyormu ilk çaliştırmada puf noktası o zorlanınca enjektör yakmadan yakıtı zengin karişimla dişarı atar siyah duman olayı sonra sırasıyla maf sensörü enjektör bakımı turbo hortum kaçak varmı  iyice bak anlaşılır zaten

tarihinde Cihangir Yazıcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Binali

Bugün ustaya götürdüm selenoidde sıkıntı yok dedi. Ama aracın düşük devir performansının iyi durumda olmadığını tekrarladı.

Siyah duman yok, ama çok yakmaya başladı. Çok agresif kullanmam arabayı, 7 lt yi görmeyen araç şu an 7,6 lt oldu son 1000 Km yi ortalamada değerlendirdiğine göre 10 lt civarında yakıyor...

Sabah, kışın bile zorlanmadan hareket ettiğim rampada, arabayı kaldıramadım. Stop etti. Trafikte epeyce kulaklarım çınladı :)

Frene basarken EPB ye basıyorum normalde 1,5 - 2sn içinde EPB Tam iniyordu ben o arada kaydırmadan gidebiliyordum ...

Yorum bağlantısı
Harun Binali

Bu sabah yine çekiş problemi sebebiyle enjektörcüye götürdüm aracı. Enjektörlerdeki ayar 45-55 arası olması gerekiyormuş (Komtest markalı test makinasına göre) usta bunu 45 e ayarlamış bırakmış, tekrar söküp ayarı 50 yaptı, şimdi aracın çekişi daha iyi... Debriyaj müşürünün de kalkışta probleme sebep olabileceğini düşünüyorlar onu da değiştirteceğim inşallah bugün.

 

Bu da 106.000 Km deki enjektörün dış görüntüsü; Üstadlar bu kadar yıpranması doğal mı? Enjektörcü içinin temiz olduğunu söyledi...

 

20160521_092312_resized.jpg

Yorum bağlantısı
Harun Binali

Saygıdeğer arkadaşlar, aracın debriyaj müşürünü de değiştik, arızalar gitti, yeni bitane geldi :( U0073

Şimdilik çekişi iyileşti, uzun yolda bir deneyeceğim. EGR yi de iptal ettirdim mi benden ağası yok. Yeni model c-max i olanlar dışında tabi :)

Yorum bağlantısı
Harun Binali

Nihayet araç normale döndü.

Neler yapıldı?

 

Enjektör memeleri değişti ancak çok başarılı bir çalışma olmadı, şimdilik biraz ses ve performans kaybıyla sabredip yeni enjektör almam gerekecek.

Selenoid valfi arızalıymış onu değiştirdiler. Sanıyorum benim sıkıntıların bir kısmı bundandı.

Debriyaj müşürü değişti.

Kızdırma bujileri değişti.

 

3 tane usta değiştirdim, maalesef. Ama Kartal Oto Sanayii'de iyi bir usta buldum.

Ustalar içinde çok bilimsel konuşan bir abi, bütün sıkıntıların benim pipirikli olmamdan kaynaklandığını tespit etti :) 

 

Destek olan fikir veren arkadaşlarıma teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Harun Binali

Gözünüz aydın. Geçmiş olsun.

 

Teşekkür ederim. Çok stresli bir süreçti ...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...