İçeriğe Yönlendir

Powershift Şanzıman Sorunu.


Nuri Balcı

Recommended Posts

Nuri Balcı

4443673 üzerinden ilk önce şikayet oluşturun .

Garantiye sokmama durumu servisi ilgilendirmez.

Servis arızayı tespit edilp garantiye başvuru yapar  ve gelecek cevap üzerine yorum yapabilir.

Gelecek olan cevap red ise üst kurula başvuru yapılır ve cevap beklenir. 

Bu arada yapılacak şikayet işlemleri biraz daha hızlandırır.

Her servis garantiden işlem yapmak ister çünkü garantiden bile olsa yapılan işlem servis cirosuna yazılır.

Bence dışarıda işlem yaptırmadan önce servis ile gerekirse farklı bir servis ile durumu görüşmeniz iyi olacaktır.

Merhaba bu numarayı aradım şikayet oluşturdum. mail olarkata 2 defa yolladım genel müdürlüğe iltilecekmiş dönüş yapılacağını söylediler. bakalım süreç nasıl işleyecek. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Ayat

Geçmiş olsun. Devamlı yazıyorum ford kadar garanti olayı kötü firma yok. Milletin laf ettiği vw de kaç kere garantisi bitmiş araca iyi niyet adı altında parça değişimi yaptırdım. Ama ford da garanti bittiği gün araç ile başbaşasın. O yüZden garantisi biten araçların servise gitmesine gerek yok. Bizim mondeo da da kavrama sıkıntısı var. (2012 selective) Yağ değişimi ile kaçırma sorununun %90 ı kayboldu ama kalkışta titreme hala biraz var. Kavrama da 6000 tl. Siz yine komple çıkma şanzımanı 4500 e iyi fiyata almışsınız.

Araç nasıl bir şekilde bir sıkıntı mevcut mu?

Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı

Önce geçmiş olsun diyeyim. Ford Otosan ne yazık ki satış sonrası hizmetlerde çok ama çok kötü bir firma, kesinlikle müşteri memnuniyeti tarafında değiller ve sonuna kadar çıkarabilecekleri tüm zorlukları çıkarıyorlar. Zaten bu nedenle 2. el fiyatları aynı yaş ve özelliklerdeki (passat - mondeo gibi) rakiplerinden %20-%30 geride oluyor. 

Powershift konusuna gelince ben 2,5 yıldır kullanıyorum (29 bin km de aldım - şu an 61 binde), performansından, kullanım rahatlığından ve tüketime katkısından çok memnunum. Deneyimlerim ve özellikle yurtdışı internet sitelerinde yaptığım araştırmalarda gördüğüm bu şanzıman için en önemli konu zamanında (45 bin km veya 3 yıl) yağ değişimini yaptırmak çünkü şanzımanın çalışma prensibi tamamen bu yağa odaklı ve uzun süre kötü yağ ile çalışmak zorunda kaldığında büyük problemler çıkarabiliyor.

Aracı ilk aldığım dönemde ben de bir sıkıntı yaşamıştım, devir göstergesinde özellikle yokuş çıkarken, 1500 devir bandı civarında hafif bir dalgalanma oluyordu, internetten bu durumun yağın değişim zamanı ile ilgili olduğunu ve yağ değişimini yapınca sorunun hallolduğunu gösteren video ve forumlar (yurtdışı) buldum ve yağ değiştirmek için servise gittim. Servis incelemesini yapınca bunun yağ ile ilgili olmadığını kavramanın değişmesi gerektiğini söyledi. Garantide olduğu için ben de ses çıkarmayıp kabul ettim ve kavramayı değiştirdiler. Fakat bir ay sonra bu sefer araç şanzıman hatası uyarısı vermeye başladı, hemen tekrar servise gittim. Her ne kadar itiraf etmeseler de kendi aralarındaki konuşmalarından duyduğum ve anladığım, kavrama değişimi esnasında yağı tamamen değiştirmedikleri ve üstüne üstlük eksilen yağı tam olarak tamamlamadıkları için selenoid valfleri yapışmaya başlamış ve bu da hata uyarısı vermesine sebep oluyormuş. Daha sonra (yine garantiden) kavramayı ve selenoid valflerini değiştirip, içindeki yağı da tamamen boşaltıp yeni yağ ile değiştirdiler ve nazar değmesin o günden beri hiç sorunsuz kullanıyorum.  

Bu modeli ikinci elde almak isteyecek arkadaşlara tavsiyem de mutlaka bakım geçmişini teyit edebileceğiniz ya da geçmişini bildiğiniz bir aracı 3'e 5'e bakmadan tercih etmek. Zira yaşanan örneklerden de görüleceği üzere 5 bin TL ucuza almaya çalışırken 15 bin TL gibi masrafla karşılaşma ihtimali var.

 

Size tavsiyem, Otosandan talebinize devam edin lakin aracınıza da küsmeyin, zira bu fiyatlara alınabilecek bu kadar güçlü, güvenli, konforlu ve donanımlı başka bir araç yok. Ayrıca manuel bir araçta baskı balata değiştirseydiniz de yine 3-4 bin TL gibi masraf çıkacaktı yaptığınız bu masrafı da bu şekilde değerlendirin bence.

 

Umarım bundan sonra kazasız, belasız huzurlu bir şekilde kullanırsınız aracınızı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Nuri Balcı

Geçmiş olsun. Devamlı yazıyorum ford kadar garanti olayı kötü firma yok. Milletin laf ettiği vw de kaç kere garantisi bitmiş araca iyi niyet adı altında parça değişimi yaptırdım. Ama ford da garanti bittiği gün araç ile başbaşasın. O yüZden garantisi biten araçların servise gitmesine gerek yok. Bizim mondeo da da kavrama sıkıntısı var. (2012 selective) Yağ değişimi ile kaçırma sorununun %90 ı kayboldu ama kalkışta titreme hala biraz var. Kavrama da 6000 tl. Siz yine komple çıkma şanzımanı 4500 e iyi fiyata almışsınız.

Araç nasıl bir şekilde bir sıkıntı mevcut mu?

sağolun teşekkür ederim. ford genel müdürküğünden 4 defa aradılar söyledikleri aynen şu oldu. aracı dışarda yaptırdığınız için bişey yapamıyoruz denildi. araç 3 gün yetkili serviste bekletildi. neyse artık onların ayıbı onlarda kalsın. araç gayet iyi geçişler sarsıntısız kalkışlarda titreme yok. umarım böyle devam eder. 

Yorum bağlantısı
Nuri Balcı

Önce geçmiş olsun diyeyim. Ford Otosan ne yazık ki satış sonrası hizmetlerde çok ama çok kötü bir firma, kesinlikle müşteri memnuniyeti tarafında değiller ve sonuna kadar çıkarabilecekleri tüm zorlukları çıkarıyorlar. Zaten bu nedenle 2. el fiyatları aynı yaş ve özelliklerdeki (passat - mondeo gibi) rakiplerinden %20-%30 geride oluyor. 

Powershift konusuna gelince ben 2,5 yıldır kullanıyorum (29 bin km de aldım - şu an 61 binde), performansından, kullanım rahatlığından ve tüketime katkısından çok memnunum. Deneyimlerim ve özellikle yurtdışı internet sitelerinde yaptığım araştırmalarda gördüğüm bu şanzıman için en önemli konu zamanında (45 bin km veya 3 yıl) yağ değişimini yaptırmak çünkü şanzımanın çalışma prensibi tamamen bu yağa odaklı ve uzun süre kötü yağ ile çalışmak zorunda kaldığında büyük problemler çıkarabiliyor.

Aracı ilk aldığım dönemde ben de bir sıkıntı yaşamıştım, devir göstergesinde özellikle yokuş çıkarken, 1500 devir bandı civarında hafif bir dalgalanma oluyordu, internetten bu durumun yağın değişim zamanı ile ilgili olduğunu ve yağ değişimini yapınca sorunun hallolduğunu gösteren video ve forumlar (yurtdışı) buldum ve yağ değiştirmek için servise gittim. Servis incelemesini yapınca bunun yağ ile ilgili olmadığını kavramanın değişmesi gerektiğini söyledi. Garantide olduğu için ben de ses çıkarmayıp kabul ettim ve kavramayı değiştirdiler. Fakat bir ay sonra bu sefer araç şanzıman hatası uyarısı vermeye başladı, hemen tekrar servise gittim. Her ne kadar itiraf etmeseler de kendi aralarındaki konuşmalarından duyduğum ve anladığım, kavrama değişimi esnasında yağı tamamen değiştirmedikleri ve üstüne üstlük eksilen yağı tam olarak tamamlamadıkları için selenoid valfleri yapışmaya başlamış ve bu da hata uyarısı vermesine sebep oluyormuş. Daha sonra (yine garantiden) kavramayı ve selenoid valflerini değiştirip, içindeki yağı da tamamen boşaltıp yeni yağ ile değiştirdiler ve nazar değmesin o günden beri hiç sorunsuz kullanıyorum.  

Bu modeli ikinci elde almak isteyecek arkadaşlara tavsiyem de mutlaka bakım geçmişini teyit edebileceğiniz ya da geçmişini bildiğiniz bir aracı 3'e 5'e bakmadan tercih etmek. Zira yaşanan örneklerden de görüleceği üzere 5 bin TL ucuza almaya çalışırken 15 bin TL gibi masrafla karşılaşma ihtimali var.

 

Size tavsiyem, Otosandan talebinize devam edin lakin aracınıza da küsmeyin, zira bu fiyatlara alınabilecek bu kadar güçlü, güvenli, konforlu ve donanımlı başka bir araç yok. Ayrıca manuel bir araçta baskı balata değiştirseydiniz de yine 3-4 bin TL gibi masraf çıkacaktı yaptığınız bu masrafı da bu şekilde değerlendirin bence.

 

Umarım bundan sonra kazasız, belasız huzurlu bir şekilde kullanırsınız aracınızı.

Teşekkür ederim. Ford müdürlüğü dışarıda yapıldığı için birşey yapamayacaklırını söylediler. inanın araçtan çok soğudum ama yapıldıktan sonra tekrar sevmeye başladım. dediğiniz gibi güçlü ve konforlu bir araç. ford servisleri sanki bu konularda fazla bilgi sahibi değiller. direk değiştirmeye odaklı bir servis zihniyeti var, tamir yapalım olayını ben pek göremedim. bu aracın geçmişinde almadan önce satan arakdaş söyledi şanzımanında sorun vardı dedi 3-4 defa servise gitmiş önce yazılımsal demişler yazılım güncellemesi yapılmış olmamış en sonunda kavramayı değişmişler ondan sonra düzelmiş. tam 6 ay sonrada şanzıman elimde kaldı. ve ford buna rağmen benden 15000 ücret istedi şanzıman için. ne diyelim ford sağolsun.

Geçmiş olsun. Umarım ford dan da olumlu bir dönüş alırsınız..

Teşekkür ederim. maalesef fordan olumsuz yanıt aldım. dışarda yapıldığı için birşey yapamayacaklarını söylediler. oysaki 3 gün serviste bekletildi araç. hayırlısı diyelim.

Aracı özel serviste mi yaptırdınız?

Garanti konusunda yazılı belge aldınız mı?

Merhaba aracı arkadaşımın sahibi olduğu özel serviste yaptırdım. garanti konusu zaten diğer araçlarımızada arkadaşım bakar ve bazen yetkili servislerin yapamadığınıda gayet iyi yapar. ford garanti verdide ne oldu sanki. birşey olursa götürüp bırakıyoruz sorun yok o konuda. 

geçmiş olsun hangi marka model olursa olsun başa gelecek varsa geliyor Allah'ım beterinden korusun

Amin. Teşekkür ederim. muhakkak ki öyle başa gelen çekilir. lakin karşı tarafında birşeyler yapmasını bekliyor insan. 

Gecmis olsun.

Teşekkür ederim.

Geçmiş olsun çok ben ıslak powershift in arızasını ilk defa duyuyorum gerçekten mondeo ve focus 3,5 dizellerde kullanılan şanzuman diğer kurulara göre sağlamdır.Bence kavrama değişimi sırasında bir sıkıntı olmuş olabilir çünkü kuru ps ler bile 50 binde dağılmıyor.

Teşekkür ederim. şanzımanı yapan arkadaşta aynen öyle söyledi kavrama değişimde düzgün toplanmadığını söyledi. 

Yorum bağlantısı
Nuri Balcı

Merhaba arkadaşlar. bayadır giremedim siteye konuyla alakalı gelişmeleri aktarayım. araç gayet güzel bir sorun yok, umarımda bir daha olmaz. Ford genel müdürlüğünden 3-4 defa aradılar. inceleme yapmışlar bilmem ne yapmışlar aracın serviste 3 gün kaldığını görmüşler 15000 tl ücretin talep edildiğini bilmişler. akabinde arayan her arkadaş şunları söylemiştir. Ford un nihayi kararı şudur; aracınızı dışarda yaptırdığınız için ford bir şey yapamayacaıktır, eğer ileride yine aynı sorunu yaşarsanız size yardımıcı olmaya çalışacağız dediler. durum bundan ibaret geçmiş olsun dediler ve dosyayı kapattılar. saygılar...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Ayat

Bende bugün yine 2012 mondeo gördüm serviste .Araç 150.000 km de idi ve kalkışta titreme ve vuruntulu vites geçişi şikayeti varmış. Ayrıca performans düşüklüğünden şikayet ediyordu,onunda kavramadan olabileceğini söylerdiler. 5500 tl kavrama parça ücreti malesef....

 

Arkadaşlar bizim araçta da bir performans düşüklüğü var gibi,servis normal diyor ama bana bir çekiş problemi var gibi geliyor. araç düz yolda zorlana zorlana 205-210 km hıza ancak çıkıyor. Enjektörler aklıma geldi ama ford servisindeki cihazlar enjektör püskürtmesini göstermiyormuş,enjektörleri söküp enjektörcüye göndereceğiz baktıracağız diyorlar. Ne yapsam bilemedim?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Zorlana zorlana 160'a cikiyor deseniz problem olabilir denirdi ama bahsettiginiz hizlar zaten 2.0 motor icin bile kolay kolay cikilacak hizlar degil. Aracin ara hizlanmalarinda aksakliklat varsa ya da cekis(tork) egrisinde sapmalar varsa arizalar aranir ama son hizlara ulasirken zorlanma icin ayni arac kullanicilari ile mutabik kalmak gerekir.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...