İçeriğe Yönlendir

2006 Model Dizel Rolantide Çok Titriyor Çözüm Bulamadık


Enes Bozat

Recommended Posts

Furkan Akyol

Arkadaslar rolantide titreme sorunumuz cok cok az normal ama klimayi açınca titremeyi bariz hissetmeye başlıyorum. Sebebi ne olabilir? Acaba fani tam yerine oturtmamislar mi?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yine motordan ama yük binince devir değişiyor titresim de artıyordur.

Bende de titresim var, kartal da mekanik servise gittiğimde baktılar birşey yok dediler, gerçi termostatda da birşey yok dediler ama motor ısınmıyor hala.

İzmir r gideceğim çarşamba nasipse orada baktıracagim, arabadan soğutur bu titresimler.

Yorum bağlantısı
Furkan Akyol

Birde sizin arabalarinizda klimayi açınca çekişi ne oranda etkiliyor? Ben acinca sanki fazla etkiliyor gibi

Yorum bağlantısı
Kutlu Varmaz

Y4MJPj.jpg

 

resimde kırmızı ile işaretli yerlerde boşluk olması gerekiyor.

birçok usta takoza dışarıdan bakıp sağlam diyor

lastik özelliğini kaybedince kırmızı işaretli alanda boşluk kalmayınca lastikler tamamen gövdeye basıyor ve özellikle rolantide bütün sarsıntıyı gövdeye veriyor.

yeni takoz araca takılınca resimdeki kadar boşluk olmuyor.haliyle motorun ağırlığı binince biraz daha aradaki mesafe azalıyor.

kontrol ederken ince bir cisimle arada boşluk olup olmadığına bir bakın eğer hiç boşluk yok ise arızaya neden %99 bu takoz 

değiştirirseniz orjinal almanızı tavsiye ederim

aynı durum benim başıma geldi takoz değişimi ile hiçbir sorunum kalmadı

az daha benim enjektörleri de sökeceklerdi

öncelikle takozlardan başlayın derim haliyle 10 yıllık araç

Mehmet bey peki motor takozun üzerindeyken de o boşluk olacak mı ? Şimdi resimde takoz üstünde yük olmadığı için boşluk gözüküyor. Peki motor takoza bağlanında takozda yük olduğunda aynı boşluğun birebir olması mı lazım ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

aynı şekilde olmuyor 

takoz aracın üstünde takılı iken motorun ağırlığından dolaya aradaki mesafe bir miktar daha kapanıyor

önemli olan araç üstündeki iken arada boşluk olması lazım 

boşluk hiç yok veya çok çok az ise o zaman takoz sıkıntılıdır ve değişmesi gerekir

tavsiyem yan sanayi takoz almayın ben 1 gün dayandı

orjinal takoz yaklaşık 2 aydır üzerinde sıkıntı yok

Yorum bağlantısı
Kutlu Varmaz

aynı şekilde olmuyor 

takoz aracın üstünde takılı iken motorun ağırlığından dolaya aradaki mesafe bir miktar daha kapanıyor

önemli olan araç üstündeki iken arada boşluk olması lazım 

boşluk hiç yok veya çok çok az ise o zaman takoz sıkıntılıdır ve değişmesi gerekir

tavsiyem yan sanayi takoz almayın ben 1 gün dayandı

orjinal takoz yaklaşık 2 aydır üzerinde sıkıntı yok

Orjinal takozu ne kadara aldınız mehmet bey ? 

Yorum bağlantısı
Arif Aydın

İş bitince yazılımı da bir kontrol ettirin derim. İşinin ehli bir yerde.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Enes Bozat

aynı şekilde olmuyor 

takoz aracın üstünde takılı iken motorun ağırlığından dolaya aradaki mesafe bir miktar daha kapanıyor

önemli olan araç üstündeki iken arada boşluk olması lazım 

boşluk hiç yok veya çok çok az ise o zaman takoz sıkıntılıdır ve değişmesi gerekir

tavsiyem yan sanayi takoz almayın ben 1 gün dayandı

orjinal takoz yaklaşık 2 aydır üzerinde sıkıntı yok

 

 

İş bitince yazılımı da bir kontrol ettirin derim. İşinin ehli bir yerde.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Arkadaslar rolantide titreme sorunumuz cok cok az normal ama klimayi açınca titremeyi bariz hissetmeye başlıyorum. Sebebi ne olabilir? Acaba fani tam yerine oturtmamislar mi?

 

İstanbul maltepe de bir usta ve şahsuvaroğlu ford yetkili servise gösterdim motor takozunu ısrarla söylememe rağmen bakmadan bu öyle bi titreme değil enjektörleri kontrol ettirmemiz gerek dediler. Eskişehir de söktürmeyi düşünüyorum bakalım.

Yorum bağlantısı
Hacı Hasan Karakaya

İstanbul maltepe de bir usta ve şahsuvaroğlu ford yetkili servise gösterdim motor takozunu ısrarla söylememe rağmen bakmadan bu öyle bi titreme değil enjektörleri kontrol ettirmemiz gerek dediler. Eskişehir de söktürmeyi düşünüyorum bakalım.

Soruna cevap bulamadınızsa inceleme yaparken baskı balata ve volan dişlisini de kontrol ettirin. hareketli voaln boş dönüşlerde aşınmış balatanın bazı kısımlarına temas ediyor olabilir. temas stop etme veya harekete geçirmeye yeterli değildir yani silme geçiyor olabilir hafif gaz veya motor devir frekansı burada azaltıcı etmen olabilir.

Yorum bağlantısı
Enes Bozat

Soruna cevap bulamadınızsa inceleme yaparken baskı balata ve volan dişlisini de kontrol ettirin. hareketli voaln boş dönüşlerde aşınmış balatanın bazı kısımlarına temas ediyor olabilir. temas stop etme veya harekete geçirmeye yeterli değildir yani silme geçiyor olabilir hafif gaz veya motor devir frekansı burada azaltıcı etmen olabilir.

 

Hocam baskı balata volanla beraber 5 ay önce değişti, ancak çözüm alamadık. Acaba yanlış takma gibi bir durum olabilir mi bilemiyorum..

Yorum bağlantısı
Hacı Hasan Karakaya

Hocam yanlış montaj olacağını sanmıyorum birçok parçayı istesende yanlış takamassın, Ancak ilk mesajında akü değiştirdiğini ve 60 amper akü takıldığını yazmışsın c max larda orjinal akü 66 amperdir.Bu yönüyle de bi bakılsa iyi olur eksik enerji performansı etkileyebilir.

Yorum bağlantısı
Enes Bozat
(düzenlendi)

Hocam yanlış montaj olacağını sanmıyorum birçok parçayı istesende yanlış takamassın, Ancak ilk mesajında akü değiştirdiğini ve 60 amper akü takıldığını yazmışsın c max larda orjinal akü 66 amperdir.Bu yönüyle de bi bakılsa iyi olur eksik enerji performansı etkileyebilir.

 

Teşekkürler öncelikle bi baktırayım ama üstünde ford logolo aküsü vardı bizden önce değiştirmişler herhalde 60 amper diye 60 takttık mutlu akü, bu bile zar zor sığıyor akü yuvasına 72 falan taksak zor olmaz mı diye düşündük tekrar 60 taktık ama 66 olduğunu bilmiyordum çıkanın üstünde 60 yazıyordu..

tarihinde Enes Bozat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hacı Hasan Karakaya

Teşekkürler öncelikle bi baktırayım ama üstünde ford logolo aküsü vardı bizden önce değiştirmişler herhalde 60 amper diye 60 takttık mutlu akü, bu bile zar zor sığıyor akü yuvasına 72 falan taksak zor olmaz mı diye düşündük tekrar 60 taktık ama 66 olduğunu bilmiyordum çıkanın üstünde 60 yazıyordu..

Enes bey dün akü ile ilgili bişeyler yazdım ama ulaşıp ulaşmadığı konusunda tereddüt ettim tekrar yazıyorum mükerrer olursa kusura bakma Eskişehirde yaşıyorsun. Sanayiye yolun düştüğünde veya biçay ,içip tanışmak için yunuskantin bitişiğindeki sanayiden bahsediyorum. Karakolun arkasında oto elktrikçi kemal ve nazmi usta ile benden dfe bahsederek tanış konu hakkında görüşlerini al benim akümü değiştirirken bende 60 amp.düşüncesiyle fiyatta araştırp gittim. bana orjnal aküsünün 66 amper ve motor bulokundakim yerine uygun olanını kendilerinin bayiliğini yaptıkları ana satıcıya götürerek taktırdılar.Hembilgi alma hemde başka konularda da ustaların yararlı olacağını düşünüyorum tanışmakta fayda var. 

Yorum bağlantısı
Enes Bektaş

Enes Bey,

 

Aynı konu benimde başıma geldi. Titreme enjektörden kaynaklanıyor ise sabah ilk çalıştırmada egzostan sanki yanık plastik gibi pis bir koku ile beraber hafif flu beyaz duman atar. Eğer bu koku ve duman yok ise sorun mekanik kaynaklıdır. enjektör sıkıntıları yakıt sistemi arızası olduğundan egzos incelemesi ile direk tespit edilebilir. Bir pompacıya 1 gün bırakıp temizleteibilirsiniz. ilk marşta benzinli gibi çalıştığını hissedeceksiniz. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Enes Bozat

Enes Bey,

 

Aynı konu benimde başıma geldi. Titreme enjektörden kaynaklanıyor ise sabah ilk çalıştırmada egzostan sanki yanık plastik gibi pis bir koku ile beraber hafif flu beyaz duman atar. Eğer bu koku ve duman yok ise sorun mekanik kaynaklıdır. enjektör sıkıntıları yakıt sistemi arızası olduğundan egzos incelemesi ile direk tespit edilebilir. Bir pompacıya 1 gün bırakıp temizleteibilirsiniz. ilk marşta benzinli gibi çalıştığını hissedeceksiniz. 

 

Hocam henüz söktüremedim ancak sabah ilk çalıştırmada flu beyaza yakın (ancak yağ yakar cinsten değil) bir duman çıkıyor gerçekten, ayrıca dediğiniz gibi kokuda var herhalde çözüm enjektörleri söktürmekte. Araç şimdi bende değil babamda duruyor ilk fırsatta baktıracağım. İlginiz için teşekkürler..

Enes bey dün akü ile ilgili bişeyler yazdım ama ulaşıp ulaşmadığı konusunda tereddüt ettim tekrar yazıyorum mükerrer olursa kusura bakma Eskişehirde yaşıyorsun. Sanayiye yolun düştüğünde veya biçay ,içip tanışmak için yunuskantin bitişiğindeki sanayiden bahsediyorum. Karakolun arkasında oto elktrikçi kemal ve nazmi usta ile benden dfe bahsederek tanış konu hakkında görüşlerini al benim akümü değiştirirken bende 60 amp.düşüncesiyle fiyatta araştırp gittim. bana orjnal aküsünün 66 amper ve motor bulokundakim yerine uygun olanını kendilerinin bayiliğini yaptıkları ana satıcıya götürerek taktırdılar.Hembilgi alma hemde başka konularda da ustaların yararlı olacağını düşünüyorum tanışmakta fayda var. 

 

Hocam çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Enes Bektaş

Hocam henüz söktüremedim ancak sabah ilk çalıştırmada flu beyaza yakın (ancak yağ yakar cinsten değil) bir duman çıkıyor gerçekten, ayrıca dediğiniz gibi kokuda var herhalde çözüm enjektörleri söktürmekte. Araç şimdi bende değil babamda duruyor ilk fırsatta baktıracağım. İlginiz için teşekkürler..

 

Hocam çok teşekkürler.

Temizlemeye 400 eğer memelerde işeme dedikleri konu var ise 1500 tl ye kadar çıkar. iyi bir yerde yaptırın. Orjinla hava filtresi kullanmaya gayret edin.

Yorum bağlantısı
Enes Bozat

Temizlemeye 400 eğer memelerde işeme dedikleri konu var ise 1500 tl ye kadar çıkar. iyi bir yerde yaptırın. Orjinla hava filtresi kullanmaya gayret edin.

 

İnşallah temizlemeyle düzelir :( Diğer filtrelere çok dikkat etmem de hava filtresini orjinal kullanıyoruz zaten. Çok teşekkürler..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...