İçeriğe Yönlendir

2007 Focus Tdci Otomatik, Vites Ile Ilgili Problem


Ercan Gökbulut
Çözüme git Ercan Gökbulut tarafından,

Recommended Posts

Ercan Gökbulut

Arkadaşlar hepinize Antalyadan Merhabalar Öncelikle,

 

Konu başlığında da belirttiğim gibi 2007 model focus tdci otomatik şanzıman araç sahibiyim. Daha öncesinde manuel vites araçlar kullandım, otomatik vites alınca bununla ilgili internette biraz araştırma yaptım kullanım ile ilgili ve 2-3 tane kırmızı ışıklarda ve duraksamalarda vitesi N veya P ye almam gerektiği bilgisine ulaştım. Buna istinaden kırmızı ışıklarda ve duraksamalarda araç çalışır durumda iken bu şekilde kullandım. Fakat özellikle trafik yoğun olduğunda dur/kalk fazla olduğunda vites geçişi sertleşiyor ve otomatik vites kutusu arıza lambası yanıyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda bu durum düzeliyor. Ayrıca kalkışlarda (aracı çalıştırdığımda) eğer gaz vermez isem araç D'de iken 3-5 sn sonra kalkıyor.

 

Aracım 190.000 km de aracı aldığım kişiden 150.000 km de iken şanzımanı komple revize ettirdiğini 2-2.5 bin tl masraf yaptığını söylemişti. Bende 40 bin km geçtiği için filtre ve yağ bakımına sokmayı düşünüyordum şanzımanı fakat böyle bir durum ile karşılaştığım için şuan ne yapmam gerekiyor bilmiyorum. 

 

Acaba bu basit bir problem midir ?

Yağ ve filtre ile kaynaklı olabilir mi ?

Duraksamalar da ve kırmızı ışıklarda vitesi N veya P almak doğru mudur ?

Eğer problem daha büyük birşey ise bana ortalama masrafı ne olur ?

Antalya da güvenilebilecek düzgün bir şanzımancı var mıdır ? malum şanzıman masraflı birşey

 

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden herkese teşekür ederim.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

Selamlar,

 

Moralinizi bozmak istemem ama Ford Focus 1.6 TDCI lerde kullanılan otomatik şanzıman sorunludur. Masrafı da epey yüklüdür. Öyle 2500 tl gibi bir paraya kurtarılabileceğini sanmıyorum. Bu arabayı malum ilan sitesinde millet birbirine satar durur.

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Arkadaşlar hepinize Antalyadan Merhabalar Öncelikle,

Konu başlığında da belirttiğim gibi 2007 model focus tdci otomatik şanzıman araç sahibiyim. Daha öncesinde manuel vites araçlar kullandım, otomatik vites alınca bununla ilgili internette biraz araştırma yaptım kullanım ile ilgili ve 2-3 tane kırmızı ışıklarda ve duraksamalarda vitesi N veya P ye almam gerektiği bilgisine ulaştım. Buna istinaden kırmızı ışıklarda ve duraksamalarda araç çalışır durumda iken bu şekilde kullandım. Fakat özellikle trafik yoğun olduğunda dur/kalk fazla olduğunda vites geçişi sertleşiyor ve otomatik vites kutusu arıza lambası yanıyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda bu durum düzeliyor. Ayrıca kalkışlarda (aracı çalıştırdığımda) eğer gaz vermez isem araç D'de iken 3-5 sn sonra kalkıyor.

Aracım 190.000 km de aracı aldığım kişiden 150.000 km de iken şanzımanı komple revize ettirdiğini 2-2.5 bin tl masraf yaptığını söylemişti. Bende 40 bin km geçtiği için filtre ve yağ bakımına sokmayı düşünüyordum şanzımanı fakat böyle bir durum ile karşılaştığım için şuan ne yapmam gerekiyor bilmiyorum.

Acaba bu basit bir problem midir ?

Yağ ve filtre ile kaynaklı olabilir mi ?

Duraksamalar da ve kırmızı ışıklarda vitesi N veya P almak doğru mudur ?

Eğer problem daha büyük birşey ise bana ortalama masrafı ne olur ?

Antalya da güvenilebilecek düzgün bir şanzımancı var mıdır ? malum şanzıman masraflı birşey

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden herkese teşekür ederim.

Ercan Bey;

Konunuz uygun bölüme alınmıştır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Hoşgeldiniz,

Bilindik CVT arızaları. Ne çektim ben bundan. stop et çalıştır, stop et çalıştır, çekici çağır Otokoç Dolapdere' de tanımadık kalmamıştı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun.. Maalesef sıkıntı büyük. Ancak Ford bu araçlarda hatayı kabul edip ya komple yenileme yada aracı satın alma yoluna gidiyordu. Forumda bir çok kez konusu oldu..

Yorum bağlantısı
Ümit Yapıcı

Hemen en yakın Ford bayisine gidip şanjımanınızın sorun verdiğini, garantiden onarım veya değişim talep edin. geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ümit Yapıcı

Garanti kapsamından faydalanabilmem için yapmam gereken nedir acaba ?

 

Sadece başvuruyorsunuz, gerisini onlar hallediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Kılıçaslan

Hemen en yakın Ford bayisine gidip şanjımanınızın sorun verdiğini, garantiden onarım veya değişim talep edin. geçmiş olsun.

 

 

Garanti kapsamından faydalanabilmem için yapmam gereken nedir acaba ?

 

Ercan Bey geçmiş olsun. Canınızı sıkmaya değmez. Forumu araştırdığınızda cvt şanzımanla ilgili çok şey okuyacaksınız. Benden tavsiye önce bi sakinleşin ve aracınızı yetkili servise götürün. Ancak öncesinde cvt şanzımana hangi servis bakıyor onu bir araştırın.(444 FORD veya otokoç müşteri hizmetlerinden.)

Dediğiniz sorunlar benim de başıma geldi. Hemde revizyonu kendi cebimden yaptırdıktan 7bin  km sonra. Cvt şanzıman motorun gücünü çekmediğinden sık arıza yapan bir şanzıman. Çoğu tamirci cvt tamirine yanaşmaz çünkü garanti veremiyorlar.

 

Yapmanız gereken aracınız yürür durumdayken yetkili servise gitmek şikayetinizi iletmek ve gerisini onlara bırakmak. Servisten başka yere götürmeyin arıza tespit ücreti dahil hiçbir ücret ödemeyin zira şanzıman arızalı çıkarsa garanti kapsamında revize yapılması yüksek ihtimal. Bir de bir önerim olacak yetkili servis dışında revize yaapıldı demeyin yoksa garantiye almayabilirler.

 

Gelelim benim sıkıntıma şanzıman revize olduktan sonra vites geçiş oranlarını ayarlayamıyordu devir yükseliyor ancak araç hızlanmıyordu sonrasında vites kutusu arızası yazıyordu. Otokoç Ankara servisine bıraktım 3 hafta oldu mecburi şanzıman dışı 2 arızadan dolayı parça bekliyoruz onlar da geldiğinde şanzımanı takıp yürür halde deneyecekler ola ki aynı arızalar verirse veya daha farklı şanzıman kaynaklı arıza verirse sonuç bizim lehimize olacak gibi.

Etrafınızdakilerin ne dediğine değil burda yazılanlara bu sorunu yaşamış olanların dediklerine kulak asarsanız çok zarar etmezsiniz. Aracı yetkili servis dışında hiçbir yere götürmeyin Ercan Bey.

 

Gelelim aracın iadesi veya garanti kapsamında şanzımanın tamirine. Şanzıman kendi kaynaklı arıza veriyorsa (servisteki temsilcinin tabiri) otokoç veya otosan genel müdürlüğüne garanti kapsamında şanzıman tamiri  başvurusu yapılıyor bu da büyük ihtimalle kabul ediliyor.

Aracın otosan veya otokoç'a iadesini isterseniz onu da yapıyorlar ancak verilen fiyat baya düşük oluyor bana 27 bin vermişlerdi kabul etmedim şimdi verseler ederim :)))Forumdan başkasına 30bin vermişlerdi yanlış hatırlamıyorsam.

 

Sormak istediğiniz başka bir şey varsa ister burdan ister özelden ulaşabilirsiniz. Tekrar geçmiş olsun canınızı sıkmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Gökbulut

Ercan Bey geçmiş olsun. Canınızı sıkmaya değmez. Forumu araştırdığınızda cvt şanzımanla ilgili çok şey okuyacaksınız. Benden tavsiye önce bi sakinleşin ve aracınızı yetkili servise götürün. Ancak öncesinde cvt şanzımana hangi servis bakıyor onu bir araştırın.(444 FORD veya otokoç müşteri hizmetlerinden.)

Dediğiniz sorunlar benim de başıma geldi. Hemde revizyonu kendi cebimden yaptırdıktan 7bin  km sonra. Cvt şanzıman motorun gücünü çekmediğinden sık arıza yapan bir şanzıman. Çoğu tamirci cvt tamirine yanaşmaz çünkü garanti veremiyorlar.

 

Yapmanız gereken aracınız yürür durumdayken yetkili servise gitmek şikayetinizi iletmek ve gerisini onlara bırakmak. Servisten başka yere götürmeyin arıza tespit ücreti dahil hiçbir ücret ödemeyin zira şanzıman arızalı çıkarsa garanti kapsamında revize yapılması yüksek ihtimal. Bir de bir önerim olacak yetkili servis dışında revize yaapıldı demeyin yoksa garantiye almayabilirler.

 

Gelelim benim sıkıntıma şanzıman revize olduktan sonra vites geçiş oranlarını ayarlayamıyordu devir yükseliyor ancak araç hızlanmıyordu sonrasında vites kutusu arızası yazıyordu. Otokoç Ankara servisine bıraktım 3 hafta oldu mecburi şanzıman dışı 2 arızadan dolayı parça bekliyoruz onlar da geldiğinde şanzımanı takıp yürür halde deneyecekler ola ki aynı arızalar verirse veya daha farklı şanzıman kaynaklı arıza verirse sonuç bizim lehimize olacak gibi.

Etrafınızdakilerin ne dediğine değil burda yazılanlara bu sorunu yaşamış olanların dediklerine kulak asarsanız çok zarar etmezsiniz. Aracı yetkili servis dışında hiçbir yere götürmeyin Ercan Bey.

 

Gelelim aracın iadesi veya garanti kapsamında şanzımanın tamirine. Şanzıman kendi kaynaklı arıza veriyorsa (servisteki temsilcinin tabiri) otokoç veya otosan genel müdürlüğüne garanti kapsamında şanzıman tamiri  başvurusu yapılıyor bu da büyük ihtimalle kabul ediliyor.

Aracın otosan veya otokoç'a iadesini isterseniz onu da yapıyorlar ancak verilen fiyat baya düşük oluyor bana 27 bin vermişlerdi kabul etmedim şimdi verseler ederim :)))Forumdan başkasına 30bin vermişlerdi yanlış hatırlamıyorsam.

 

Sormak istediğiniz başka bir şey varsa ister burdan ister özelden ulaşabilirsiniz. Tekrar geçmiş olsun canınızı sıkmayın.

 

 

 

 

Sizin ve diğer arkadaşların açıklamarı için çok teşekür ederim.

 

Otokoç Antalya bayii ni arayıp Şanzımanda sıkıntı olduğunu arıza tespiti yapmaya gelmek istediğimi söledim. Çarşamba 08:45 e randevu verdiler.

 

Şöyle bir durumda söz konusu aracım 2007 model fakat aracın ilk trafik tescil tarihi 10.11.2006, yani 10 yılın dolmasına 1.5 aydan biraz fazla zaman var. 

 

 Soru; bu durum bir sorun teşkil eder mi ?

 

 

Zaten biraz da 10 yıl dolmadan önce problemin başgösterdiğini kanıtlamak için biran önce servise götürüp konu ile ilgili kayıt oluşturmak istiyorum. Ve dediğim gibi çarşambaya 24.08.2016 tarihine randevu verdiler.

 

Bu konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar tavsiye verirlerse çok makbule geçer.

 

Hepinize tekrardan çok teşekür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Yapıcı
(düzenlendi)

 

Sizin ve diğer arkadaşların açıklamarı için çok teşekür ederim.

 

Otokoç Antalya bayii ni arayıp Şanzımanda sıkıntı olduğunu arıza tespiti yapmaya gelmek istediğimi söledim. Çarşamba 08:45 e randevu verdiler.

 

Şöyle bir durumda söz konusu aracım 2007 model fakat aracın ilk trafik tescil tarihi 10.11.2006, yani 10 yılın dolmasına 1.5 aydan biraz fazla zaman var. 

 

 Soru; bu durum bir sorun teşkil eder mi ?

 

 

Zaten biraz da 10 yıl dolmadan önce problemin başgösterdiğini kanıtlamak için biran önce servise götürüp konu ile ilgili kayıt oluşturmak istiyorum. Ve dediğim gibi çarşambaya 24.08.2016 tarihine randevu verdiler.

 

Bu konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar tavsiye verirlerse çok makbule geçer.

 

Hepinize tekrardan çok teşekür ederim.

 

Ercan bey, benim araç ta 2007, forumda daha eski model sahibi arkadaşların yazdıklarını da görmüştüm fakat onların hangi tarihte tamir/iade yaptıklarını bilemiyorum. Benim şanjımanım geçen yıl (Eylül 2015 te) değişmişti. Araç serviste beklerken ikame araç ta veriliyor, sıkıntı çekmiyorsunuz. Geçmiş olsun.

tarihinde Ümit Yapıcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Gökbulut
(düzenlendi)

Arkadaşlar bugün aracı otokoça götürdüm;

 

Gelen görevli arkadaşa şanzımanda problem olduğunu arıza tespiti yapmak istediğimi söyledim. (direk olarak garantiden faydalanmak istediğimi söylemek istemedim çünkü forumlarda özellikle garanti sürecinin bitmesini beklediklerine dair mesajlar görmüştüm)

 

Görevli arkadaş aracın 1 hafta - 10 gün kadar kalması gerektiğini söyledi, bende sadece ilk etapta arıza tespiti yaptırmak istediğimi buna istinaden yaptırıp yaptırmayacağıma karar vereceğimi belirttim. Bunun üzerine görevli garantidende yapılabilme ihtimali olduğunu söyledi.

 

Fakat bilgisayardan aracı kontrol ettiğinde "araç hiç bakıma gelmemiş" vs.. gibi birşeyler söyledi, bu durum sizce problem teşkil eder mi ?

 

Aracın bakımlarının servisde yapılmamasını bahane edip red ederlermi ?

 

Tecrübeli arkadaşların yorum ve fikirlerine ihtiyacım var bu süreçte, gelişmeleri ayrıca buraya aktarıcam gelecekte problem yaşayıp forumu araştıran arkadaşlara yardımcı olması açısından.

 

Teşekürler.

tarihinde Ercan Gökbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Yapıcı

Arkadaşlar bugün aracı otokoça götürdüm;

 

Gelen görevli arkadaşa şanzımanda problem olduğunu arıza tespiti yapmak istediğimi söyledim. (direk olarak garantiden faydalanmak istediğimi söylemek istemedim çünkü forumlarda özellikle garanti sürecinin bitmesini beklediklerine dair mesajlar görmüştüm)

 

Görevli arkadaş aracın 1 hafta - 10 gün kadar kalması gerektiğini söyledi, bende sadece ilk etapta arıza tespiti yaptırmak istediğimi buna istinaden yaptırıp yaptırmayacağıma karar vereceğimi belirttim. Bunun üzerine görevli garantidende yapılabilme ihtimali olduğunu söyledi.

 

Fakat bilgisayardan aracı kontrol ettiğinde "araç hiç bakıma gelmemiş" vs.. gibi birşeyler söyledi, bu durum sizce problem teşkil eder mi ?

 

Aracın bakımlarının servisde yapılmamasını bahane edip red ederlermi ?

 

Tecrübeli arkadaşların yorum ve fikirlerine ihtiyacım var bu süreçte, gelişmeleri ayrıca buraya aktarıcam gelecekte problem yaşayıp forumu araştıran arkadaşlara yardımcı olması açısından.

 

Teşekürler.

Garantiyi zaten Otosan veriyor, servisle ilgisi yok. Hiç gitmemiş derken ilk alındığından beri mi? yoksa 2 yılllık garanti bitince mi? Benim araç 2 yıl düzenli gitmiş, sonra arada sırada gitmiş, genelde dışarda yapılmış. Bahsini bile açmadılar.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Ercan Gökbulut
(düzenlendi)

ilgilenen ve yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.

 

Sorun çözüldü; aynı gün 17:30 sularında otokoç dan arayıp garantinin kabul edildiğini ve araç tahsis ediceklerini söylediler.

 

gittim ve aracım dizel otomatik olduğu için, dizel otomatik 2016 model focus verdiler. İlgilenen arkadaş şanzımanın 0 ının zaten üretilmediğini revizyona uğramış şanzımanın yurt dışından geleceğini ve bunnda en iyi ihtimalle 1-2 ay süreceğini ama 6 ay kadar da sürebileceğini söyledi. Tabii bu süreç için bana son model focus tahsis ettikleri için benim açımdan bir problem yok.

 

Ford'un problemin kullanıcılardan değil üretimden kaynaklı olduğunu bilmesi ve bu durumu sahiplenip kullanıcılarını mağdur etmemesi, bazı diğer firmalar gibi bu durumun üzerine yatmaması gerçekten takdire şayan ve her firmanın yapması gereken bir davranış bence.

 

Buradan Ford'a ve sizlere tekrar teşekkür ederim.

tarihinde Ercan Gökbulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ilgilenen ve yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.

 

Sorun çözüldü; aynı gün 17:30 sularında otokoç dan arayıp garantinin kabul edildiğini ve araç tahsis ediceklerini söylediler.

 

gittim ve aracım dizel otomatik olduğu için, dizel otomatik 2016 model focus verdiler. İlgilenen arkadaş şanzımanın 0 ının zaten üretilmediğini revizyona uğramış şanzımanın yurt dışından geleceğini ve bunnda en iyi ihtimalle 1-2 ay süreceğini ama 6 ay kadar da sürebileceğini söyledi. Tabii bu süreç için bana son model focus tahsis ettikleri için benim açımdan bir problem yok.

 

Ford'un problemin kullanıcılardan değil üretimden kaynaklı olduğunu bilmesi ve bu durumu sahiplenip kullanıcılarını mağdur etmemesi, bazı diğer firmalar gibi bu durumun üzerine yatmaması gerçekten takdire şayan ve her firmanın yapması gereken bir davranış bence.

 

Buradan Ford'a ve sizlere tekrar teşekkür ederim.

Asıl ford'un bu durumun üstüne yatmaması şaşırtıcı :) Geçmiş olsun. Aracı beklemeden satmak istediğinizi belirtirseniz piyasa fiyatı gibi bir rakamdan da almayı teklif ediyorlar.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Uçar

Otomatik birazda şans sanırım. Önceki aracım otomatiği sorunlu diye ünlü focus tdci dı. 170.000 de sattım. cvt ili ilgili hiç sorun yaşamadım. Şimdiki aracın 2. sahibiyim. 100.000 km de. 4 ileri otomatik benzinli. 2 den bire düşerken vuruntu yapıyor.

Yorum bağlantısı
Arife Arslan
(düzenlendi)

Aynı sorun benim arabada oldu.otomatik vites kutusu arizasi yazdı. Bu gün servize bıraktım.bakalım ne diyecekler. Bunla ilgili yapmam gereken birşey varmı.

tarihinde Arife Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...