İçeriğe Yönlendir

Arka Amortisördeki Plastik Muhafaza


Fatih Aldemir

Recommended Posts

Fatih Aldemir

Arkadaşlar uzun zamandır C max in arka taraftan gelen sesin kaynağını arıyorum. Dün arka amortisördeki plastik boru gibi olan parçaya baktım. Benim araçta bu parça sabit değil. Yani sanki alt yada üst kısımdan bi yere takılı gibi imişte yerinden çıkmış gibi. Hasılı bu parça sabit mi olmalı yoksa boşta mı olmalı.

Sanki bu ses yapıyor gibi.

Fotoğraftaki görülen boru gibi plastik şey.

43b82ec247e42b286911f045292b979c.jpg

etab5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Boru gibi plastik dediğiniz kısım, sol taraftaki kalın kısımdan bahsediyorsanız, amortisörün pistonunun girdiği yatağın muhafazasıdır. Değişimi vs mümkün değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Boru gibi plastik dediğiniz kısım, sol taraftaki kalın kısımdan bahsediyorsanız, amortisörün pistonunun girdiği yatağın muhafazasıdır. Değişimi vs mümkün değil.

temsili foto o . söz konsu parça ayrı satılıyor. yerinden çıkmıştır veya sabitlenen yeri çatlaktır. toz önceliyici bir parça. sabit değilse tıkır takur ses yapar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Aynı sıkıntı bende de var. Ama henüz üzerine düşmedim. Bişey bulursam çözüm olarak, burada paylaşırım.

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı

Amortisörün üst tarafından bu muhafazayı tutan sert sünger tarzı bir malzeme var, zamanla çürüyor ve plastik boru boşa çıkıyor, daha sonra da amortisör mili üzerinde serbest bir şekilde geziniyor. Her kasiste, pütürlü asfaltta gürültü kaynağı oluyor. Yenisini alıp değiştirmek de çok olumlu sonuçlanmıyor. Ben de çok uğraşmıştım.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Amortisörün üst tarafından bu muhafazayı tutan sert sünger tarzı bir malzeme var, zamanla çürüyor ve plastik boru boşa çıkıyor, daha sonra da amortisör mili üzerinde serbest bir şekilde geziniyor. Her kasiste, pütürlü asfaltta gürültü kaynağı oluyor. Yenisini alıp değiştirmek de çok olumlu sonuçlanmıyor. Ben de çok uğraşmıştım.

Onu sabitlemenin başka bir yolunu bulmak lazım o vakit...

 

tarihinde Kerem Minaz tarafından düzenlendi
Tapatalk imzamızı kapatalım. ;)
Yorum bağlantısı

Onu sabitlemenin başka bir yolunu bulmak lazım o vakit...

...

Abi Tapatalk imzanı kapatır mısın? 

 

Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Abi Tapatalk imzanı kapatır mısın?

Teşekkürler.

Böyle mi? [emoji1]
Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Amortisörün üst tarafından bu muhafazayı tutan sert sünger tarzı bir malzeme var, zamanla çürüyor ve plastik boru boşa çıkıyor, daha sonra da amortisör mili üzerinde serbest bir şekilde geziniyor. Her kasiste, pütürlü asfaltta gürültü kaynağı oluyor. Yenisini alıp değiştirmek de çok olumlu sonuçlanmıyor. Ben de çok uğraşmıştım.

aynen abi üst tarafta sünger gibi bisey görünüyor. O zaman alt tarafına bi lastik vs yapıştırsak sesi kesebilir miyiz ki.
Yorum bağlantısı

Lastik değil de, zıplamayı da önleyecek şekilde kalın bir keçe işe yarayabilir. Ancak doğrusu, plastik boruyu yerinde tutmaktır. Amortisörün milini dış etkilerden koruyor.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Dün düşündüm biraz da. Bi vida sıkıversem mi dedim plastik boruya.

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Vida olmaz da bence alt tarafa lastik gibi bisey yapabilir. Önümüzdeki hafta bakacağım inşallah bu soruna.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Vida olmaz da bence alt tarafa lastik gibi bisey yapabilir. Önümüzdeki hafta bakacağım inşallah bu soruna.

Hani bu banyoda bulunan havlu çubukları falan var ya o çubukları sabitlemek için sıkılan çok kısa vida gibi sıkmayı düşünmüştüm, yani plastik boru delinecek ama amortisör delinmeyecek, sadece vida plastiği itecek...
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Dün düşündüm biraz da. Bi vida sıkıversem mi dedim plastik boruya.

Ben, düz bir plastik (naylon) parçayı rulo şeklinde plastik borunun üst tarafına ve amortisörün üst tarafına sarıp, geniş kelepçe ile iki baştan tutturmuştum. Ancak biraz fazla yükte (kasiste) amortisörün alt tarafı iyice yukarı yaklaşıyor ve bu naylon parçayı da akordion gibi büzüştürüp bozuyor.

Vida olmaz, amortisörü dışarı çıkarıp orijinal parça takmak lâzım. Benim aldığım parça da orijinal değilmiş. Amortisör yük nedeniyle oturduğunda, süngerimsi takoza yaptığı baskı nedeniyle plastik boru süngerle birleşim yerinden çatlayıp düşmüştü. [emoji19]

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Anladım şimdi. Ama yine de olmaz sanki o iş.

Borunun alt ucunda lastik yapışırsak bile keser bence sesi.

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Bakıcam birazdan sanayiye gidiyorum...

Hayırlı haberlerini bekliyoruz o zaman hocam :)
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Hayırlı haberlerini bekliyoruz o zaman hocam :)

İşte çözüm...

54bfd77e9ae439cbb6a2c0b27327614d.jpg

857d5e0e3ea57e3546a3445fc3fe66d0.jpg

92c04fbf9c6b033b1ec198acb2c90eda.jpg

Çürüyen kısmı söktüm attım bir yukarıdaki kısma sabitledim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Altay1

Opel corsa aracimda ayni sorun vardi brnde ileri dogru itekledim 3 gin once ses kesildi ama bugun tekrar basladi tekrar itekledim ses krsildi kesin cozum bulmak lazim

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Önder hocam gayet mantıklı olmuş bu :) paylaşım için çok teşekkür ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir
(düzenlendi)

Şimdilik çok basit bi müdahele ile sorun çözüldü :D

Üst taraftaki sünger yapı çok kötü olduğu için böyle idare edeceğim bi müddet.

tarihinde Fatih Aldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Şimdilik çok basit bi müdahele ile sorun çözüldü :D

Üst taraftaki sünger yapı çok kötü olduğu için böyle idare edeceğim bi müddet.

Ben pek fark göremedim (duyamadım) ama...[emoji53]
Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

4. Ve 24. Saniyelere dikkat derseniz farkı daha iyi anlayabilirsiniz ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...