İçeriğe Yönlendir

Uçak Seyahati Ve Pil Sorunu?


Cem Işık

Recommended Posts

Servet Aydın

Li on sönmüyor. Ni mh denemedim. Tez zamanda deneyeyim ne oluyor bakalım.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Li fo piller de sağlam yanıyormuş. Uygun koşullarda toplanıp test yapmak iyi olacaktır hemde mangal filan yaparız oluşan enerji ile

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çok heyecanlı :) 

Servet abinin göbek adıdır heyecan ve duman.. Daha tanımamışsın belli :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Li on sönmüyor. Ni mh denemedim. Tez zamanda deneyeyim ne oluyor bakalım.

şimdi diyelim ki uçakktayız.... bilemedim ben hiç uçak kullnamadım ki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Servet abinin göbek adıdır heyecan ve duman.. Daha tanımamışsın belli [emoji4]
Tanısa kendini sorgular
şimdi diyelim ki uçakktayız.... bilemedim ben hiç uçak kullnamadım ki
Fakirler kalem pil kullansın kenarda
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Muhammet  Ölmez
Servet Aydın yazdı:

Li on sönmüyor. Ni mh denemedim. Tez zamanda deneyeyim ne oluyor bakalım.

 

Tesla da sizinle aynı fikirde, söndüremezsiniz kendi kendine sönmesini bekleyin diyorlarmış tavsiye olarak. Hatta su ile söndürmeye çalışmayın elektroliz yüzünden yangını büyütürsünüz, suyu söndüğünde soğutmak için kullanın sadece diyor.

 

"Allow the battery pack to fully consume itself and then cool the burned mass by flooding with water."

 

"If water is used directly on the enclosure that is burning, electrolysis of water (splitting of water into hydrogen and oxygen) may contribute to the flammable gas mixture formed by venting cells, burning plastic, and burning of other combustibles."

 

https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/2020_Lithium-Ion_Battery_Emergency_Response_Guide_en.pdf

 

 

https://www.forbes.com/sites/roberthart/2021/04/19/houston-tesla-crash-underscores-how-little-is-known-about-the-nature-of-car-battery-fires--and-why-they-burn-for-hours/?sh=5f5e2ee46c6e

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Lisede (devlet lisesi) metalik sodyum vardı (peynir gibi ama kesince metal) bahçeye çıkar leğende suya atıp patlatırdık..

Lityum daha beter

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Li on sönmüyor. Ni mh denemedim. Tez zamanda deneyeyim ne oluyor bakalım.

söneni de söndürme, geç karşısına kanalın için video çek, YT

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Servet Aydın yazdı:

Tanısa kendini sorgular Fakirler kalem pil kullansın kenarda

 

Servet Aydın yazdı:

 

Bu hibrit araçların pilleri nedir? ?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mehmet Göktürk yazdı:

4 tane 40 senelik nikel kadmiyum pilim var japon. 

 

image.thumb.png.7ba0400844a0e97193f3df829c5a18ee.png

vesile ile şunu paylaşayım

okunabilir:  https://www.mdpi.com/1996-1073/13/21/5847/htm#fig_body_display_energies-13-05847-f002

 

 

Kapasite yoğunluğu li-ion kadar olmasa da daha güvenli piller var (lifepo4 vs LTO) ama boyut ve hafiflik herşeyden önce geliyor maalesef.

 

https://youtu.be/Qzt9RZ0FQyM

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

abiler bu LTO titanat pil işi nedir.geçen epeyce araştırdım.otobüslere ,Mitsubishi elektrikli araçlara falan koyulmaya başlanmış. videolar var ama telif v.s paylaşmayayım.hiç bir şekilde patlamıyor ve 45-50 yıl ömrü varmış. süper kapasitörlere de benziyor ama ötesi bir teknoloji galiba...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Yeter yazdı:

 

Bu hibrit araçların pilleri nedir? ?

nimh

şarj döngüsü hafıza etkisi vesaire daha iyiymiş.

sürekli doldur boşalt olduğu için. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

nimh

şarj döngüsü hafıza etkisi vesaire daha iyiymiş.

sürekli doldur boşalt olduğu için. 

Bir de ucuz :) 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Haluk Şentürk yazdı:

abiler bu LTO titanat pil işi nedir.geçen epeyce araştırdım.otobüslere ,Mitsubishi elektrikli araçlara falan koyulmaya başlanmış. videolar var ama telif v.s paylaşmayayım.hiç bir şekilde patlamıyor ve 45-50 yıl ömrü varmış. süper kapasitörlere de benziyor ama ötesi bir teknoloji galiba...

Her yönden güzel ama tek kötü yanı boyut ve ağırlık. Teslanin bataryaları LTO yapsan arkaya bir kravan takmak gerekiyor.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Her yönden güzel ama tek kötü yanı boyut ve ağırlık. Teslanin bataryaları LTO yapsan arkaya bir kravan takmak gerekiyor.

elektrikli bisiklete takmak için elektrikli römork yapacaz yani ? 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Haluk Şentürk yazdı:

elektrikli bisiklete takmak için elektrikli römork yapacaz yani ? 

İşin şakası tabi ama aynı kapasite için 3-4 kar fazla yer gerekiyor.

 

18650 li ion ile ayki kapasitede LTO karşılaştırması.

OLN1qq.jpg

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

lityum iyon iyi de sakat işte.hele de 80 pille falan  yapılan düzeneklerde pillerin kararsızlaşması hiç anlaşılmıyormuş. bir tanesi raydan çıksa sıkıntı büyük olur. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...