Ahmet BÜBERCİ 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Arkadaslar Bugun Motor Kaputunu Actıgımda Bu hortumdan Yag Geldıgını fark ettım sonra kelepcesının gecsedıgını anldım sıktım ama hortum sankı orjınal degıl gıbı acıklık var uc kısmında bende saglam olmasına ragmen orjınalı ıle degıstırmeyı dusunuyorum bana bu konuda yardımcı olabılecek var mı bu hortumun adı ne dıye gecıyor ınternetten getıtdırsem ne yazmam gerek sımdıden tesekkurlker Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Bayağı kesilerek yapılmış o hortum. Bana da orjinal gelmedi. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet BÜBERCİ 2 Kasım 2016 Yazar Paylaş 2 Kasım 2016 bende öyle hıssettıgım ıcın sordum baskan ama dur bakalım ne cıkacak orj alıırm ama o öyle durması hos olmuyor Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Turbonuzun manifolda hava bastığı hortum bahsettiğiniz o parça. Orjinaliyle değiştirmekte fayda çünkü turbo yüksek basınçla havayı gönderir en ufak bir zayıflıkta hortumu patlatabilir. Ayrıca turbonuz biraz yağ basıyor gibi geldi. Araç kaç kilometrede? Yorum bağlantısı
Ahmet BÜBERCİ 2 Kasım 2016 Yazar Paylaş 2 Kasım 2016 Turbonuzun manifolda hava bastığı hortum bahsettiğiniz o parça. Orjinaliyle değiştirmekte fayda çünkü turbo yüksek basınçla havayı gönderir en ufak bir zayıflıkta hortumu patlatabilir. Ayrıca turbonuz biraz yağ basıyor gibi geldi. Araç kaç kilometrede? 92 Bınde Hocam Yag Basıyor Derken O Hortumun Ucundakı Kelebce Gevsektı Ve ordan Bıraz Yag Atmıstı Evet Bu Kötu Bırseymı ? Ordan Yag Gelmesı Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 92 Bınde Hocam Yag Basıyor Derken O Hortumun Ucundakı Kelebce Gevsektı Ve ordan Bıraz Yag Atmıstı Evet Bu Kötu Bırseymı ? Ordan Yag Gelmesı Şimdi Turbo Dizel motorlar belli miktarda turbodan yağı manifolda yollayabilir bu normal kabul edilir. Ancak turbo mili arızasında zamanla yağsız çalışmadan kaynaklı milde ve yatağında boşluk oluşur ve burdan yağ kaçırır. Ama 92 binde bu ihtimal zor diye düşünüyorum. Benden tavsiye olsun hocam ilk çalıştırmada en az 15 sn hareket etmeden karterden yağın turboya ulaşmasına zaman tanıyın ve hareket etmeyin. Aynı şekilde stop durumuna gelmeden önce de en az 15 sn bekleyin. Çünkü motor misal 3 bin devir dönerse turbo pervanesi 6 bin devir döner ve motordan daha geç durur bu gecikmeyi yağsız durdurmak yine boşluk yaratabilir. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Biraz bilgiler savrulmuş gibi. 1. Turbo yağ basmaz. 2. Mili ile emme manifoldu bağlantıda değildir keza egzos da. Karter de fiziksel olarak oluşan buhar emme manifoldu na yönlenir. Bu zamanla iç çeperde de birikme yapar sağdan soldan dışarıya da terleme olarak çıkar. Marka model bağımsız fiziksel oluşumdur. Şahsen 60bin km de tüm emme sistemimi sökerek temizlemeyi tercih ederim. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Biraz bilgiler savrulmuş gibi. 1. Turbo yağ basmaz. 2. Mili ile emme manifoldu bağlantıda değildir keza egzos da. Karter de fiziksel olarak oluşan buhar emme manifoldu na yönlenir. Bu zamanla iç çeperde de birikme yapar sağdan soldan dışarıya da terleme olarak çıkar. Marka model bağımsız fiziksel oluşumdur. Şahsen 60bin km de tüm emme sistemimi sökerek temizlemeyi tercih ederim. Arada tap sipid yapmak iyi diyola Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Turbo en az 100 bin devir döner ve motoru stop eder etmez durur. Çıkışında muazzam basınç vardır ve yağlanması normaldir. Çok aşırı yağlanma varsa yağ sona gelmiş demektir derdi ustam... Fotodaki hortum oraya uydurulmuş ama sağlam gibi duruyor. Alttaki uzun ve bir kısmı metal olan basınç hortumu çürür ve delinir o zaman çekiş dusmesi de oluşur. Yorum bağlantısı
Mustafa Liman 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Kelepçeleri sıkıştırın, balata spreyi ile bölgeyi temizleyin ve takip edin. Hortum görevini yapacak nitelikte görünüyor. Sorun çıkacağını sanmam. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet BÜBERCİ 2 Kasım 2016 Yazar Paylaş 2 Kasım 2016 Turbo en az 100 bin devir döner ve motoru stop eder etmez durur. Çıkışında muazzam basınç vardır ve yağlanması normaldir. Çok aşırı yağlanma varsa yağ sona gelmiş demektir derdi ustam... Fotodaki hortum oraya uydurulmuş ama sağlam gibi duruyor. Alttaki uzun ve bir kısmı metal olan basınç hortumu çürür ve delinir o zaman çekiş dusmesi de oluşur. O Zaman Degıstırmıyorum baskan Yag Atmazsa Problem Olmaz Dıye Dusunuyorum dogrumudur cok asırı degıl yag cubugundn baktım yag eksılmemıs arac bakımıda gelmıstı hatta ayın 15 beklıyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 bazı motorlarda yok o: 90HP 115 HP olayı mı? intercooler baypas ediyor görünüyor. alt devirler için bir atraksiyon mu yapmışlar. Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Turbo mili yağ ile kendini korur ancak zamanla mil boşluk yaparsa yağ kaçağı oluşur.Ardından emme manifolduna yağı ince ince verir. Hatta bazen intercooler bile yağ ile dolar.(Bircok video bulabilirsiniz) Bunu tüm tamirciler bilir. Ek olarak mili boşluk yapmış bir turbonun testinde yağ ne şekilde verdiği su videoda gosteriliyor.https://youtu.be/S9PSj6ZNQck Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Benim 109 luk bende de yok son fotoğrafdaki gibi sanki. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 şurda anlatmışlar haklıyım: DPF olanlarda sanırım çıkmaya başlamış bu ara hortum. http://ecomodder.com/forum/showthread.php/intercooler-bypass-valve-10287-2.html Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 bazı motorlarda yok o: 90HP 115 HP olayı mı? intercooler baypas ediyor görünüyor. alt devirler için bir atraksiyon mu yapmışlar. İntercooler var bu motorda, manifold girişi solda Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 intercooler yok demedim. baypas valfi yok dedim. motor soğuk ve çok alt devirdeyken geç turbo basıncı oluşmasını engelliyor hemen içeri veriyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 hızlı ısınmayı sağlıyor böylece yakıt tasarrufu ve daha iyi alt performans http://ecomodder.com/forum/showthread.php/intercooler-bypass-valve-10287.html 1 Yorum bağlantısı
Ahmet BÜBERCİ 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 hızlı ısınmayı sağlıyor böylece yakıt tasarrufu ve daha iyi alt performans http://ecomodder.com/forum/showthread.php/intercooler-bypass-valve-10287.html Abı Sımde Ben de olan Sey Iyımı Kötumu ? Veya Neden benımkınde var dııger arkadasta yok bendekı ne ıse yarıyor Yorum bağlantısı
Serkan Toker 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 O Zaman Degıstırmıyorum baskan Yag Atmazsa Problem Olmaz Dıye Dusunuyorum dogrumudur cok asırı degıl yag cubugundn baktım yag eksılmemıs arac bakımıda gelmıstı hatta ayın 15 beklıyorum Mustafa abinin dediği gibi balata spreyi ile temizle sonrasında takip et. Sakıncalı bir durum göremedim ben.. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 (düzenlendi) hızlı ısınmayı sağlıyor böylece yakıt tasarrufu ve daha iyi alt performans Benim bildigim bir amaci da dpf rejenerasyonu sirasinda yüksek isi gerekiyor, bu hortum turbodan cikan sicak havayi, sogutucuya göndermeden direkt olarak yolluyor. Hem daha kisa sürede rejenerasyon oluyor hem de rejenerasyonda harcanacak yakiti düsürmüs oluyor. Peugeot üretimi dpfli gördügüm tüm motorlarda bu sekilde cift yollu. 2006 cmax 1.6 TDCI, 2008 peugeot 308 1.6 HDI, 2006 Focus 2.0 TDCI, 2010 pejo 3008 2.0HDI Mesela 2004 cmax 2.0 tdci tek yollu. Onda dpf yok 3 Kasım 2016 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet BÜBERCİ 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 Benim bildigim bir amaci da dpf rejenerasyonu sirasinda yüksek isi gerekiyor, bu hortum turbodan cikan sicak havayi, sogutucuya göndermeden direkt olarak yolluyor. Hem daha kisa sürede rejenerasyon oluyor hem de rejenerasyonda harcanacak yakiti düsürmüs oluyor. Peugeot üretimi dpfli gördügüm tüm motorlarda bu sekilde cift yollu. 2006 cmax 1.6 TDCI, 2008 peugeot 308 1.6 HDI, 2006 Focus 2.0 TDCI, 2010 pejo 3008 2.0HDI Mesela 2004 cmax 2.0 tdci tek yollu. Onda dpf yok Eren Hocam Sımdı Benım Bu Boru Iyı Bırseymı Kotu Bırseymı Ne Gıbı Bana Faydası Olur Bana Bıraz Bunu Acıklasan Ve Dıger Fordlarda Neden Yok Bu ? Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 3 Kasım 2016 Paylaş 3 Kasım 2016 Eren Hocam Sımdı Benım Bu Boru Iyı Bırseymı Kotu Bırseymı Ne Gıbı Bana Faydası Olur Bana Bıraz Bunu Acıklasan Ve Dıger Fordlarda Neden Yok Bu ? Simdi yarar zarar konusunda; aslinda yararli ama aracinda dpf var bu zararli (doga icin yararli) Neden yararli: daha az yakit tüketimi ve Mehmet Hocamin dedigi gibi soguk motorda alt devirlerde, duruma göre biraz daha canlilik. Bu hortum varsa dpf vardir: doga icin yararli, bizim icin problem kaynagi (gerektigi gibi kullanilirsa ve dpf sivisi eksik edilmezse problem cikarmaz) Dpf ile ilgili bir cok yazi var forumda.... Enteresan bir sekilde Türkiyedeki fordlarda dpf sanirim 2010 dan sonra görülüyor. Halbuki avrupadaki fordlarda sanirim 2005 den beri var. Günümüzde tüm dizellerde dpf var hatta bir de adblue var. Yani sonucta dpf den kacis yok. O hortum bizim icin yararli Yorum bağlantısı
Ahmet BÜBERCİ 3 Kasım 2016 Yazar Paylaş 3 Kasım 2016 Simdi yarar zarar konusunda; aslinda yararli ama aracinda dpf var bu zararli (doga icin yararli) Neden yararli: daha az yakit tüketimi ve Mehmet Hocamin dedigi gibi soguk motorda alt devirlerde, duruma göre biraz daha canlilik. Bu hortum varsa dpf vardir: doga icin yararli, bizim icin problem kaynagi (gerektigi gibi kullanilirsa ve dpf sivisi eksik edilmezse problem cikarmaz) Dpf ile ilgili bir cok yazi var forumda.... Enteresan bir sekilde Türkiyedeki fordlarda dpf sanirim 2010 dan sonra görülüyor. Halbuki avrupadaki fordlarda sanirim 2005 den beri var. Günümüzde tüm dizellerde dpf var hatta bir de adblue var. Yani sonucta dpf den kacis yok. O hortum bizim icin yararli Abı Bu Dpf Sıvısına Nerden Bakabılırım ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts