İçeriğe Yönlendir

Hurdaya Dönen Aracının Hava Yastıkları Açılmadı Firma Oralı Olmadı!


Sertaç Karginer

Recommended Posts

Canberk Eken
(düzenlendi)

Taklalı kazaların büyük çoğunluğunda hava yastıkları açılmıyor, sebebi sanırım önden ya da yanlardan çarpmalar gibi doğrudan darbe almaması. Aracın yaşam alanı da gayet sağlam görünüyor. Araçtaki herkesin kemeri takılı olması halinde yaralanma dahi olmayabilirdi. Burda her zaman ihmal ettiğimiz arkada oturanlarında kemer takması çok önem arz ediyor.
Yakın zamanda 3 taklalı bir kaza ben de geçirmiştim ve 4 hava yastığından herhangi biri açılmadı, ki ben de yara almadım zaten.
af802c0bacf7ea85eaf4b9defbca5afe.jpg039b045c45f402b3983f840fcde1bf46.jpg

tarihinde Canberk eken tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Tekin

Taklalı kazaların büyük çoğunluğunda hava yastıkları açılmıyor, sebebi sanırım önden ya da yanlardan çarpmalar gibi doğrudan darbe almaması. Aracın yaşam alanı da gayet sağlam görünüyor. Araçtaki herkesin kemeri takılı olması halinde yaralanma dahi olmayabilirdi. Burda her zaman ihmal ettiğimiz arkada oturanlarında kemer takması çok önem arz ediyor.

Yakın zamanda 3 taklalı bir kaza ben de geçirmiştim ve 4 hava yastığından herhangi biri açılmadı, ki ben de yara almadım zaten.

Araç önden darbe aldıktan sonra takla atmış ama :-)  açılması lazım değil mi ? (Haberdeki araç için )

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

ikinci resimde gördüğüm kadarı ile araçta kemer koltuk üzerinden takılmış gibi duruyor. bu gibi durumlarda kaza anında kemerde sıkışma meydana gelmediği için hava yastıkları patlamamış olabilir. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Neticede arabadan sağ çıkmış bence dua etmesi lazım. Ama beyfendi hava yastıkları niye açılmadı diye soruyor. Sanki hava yastığı böyle kuş tüyü gibi süper bir şey. 

Yorum bağlantısı

Neticede arabadan sağ çıkmış bence dua etmesi lazım. Ama beyfendi hava yastıkları niye açılmadı diye soruyor. Sanki hava yastığı böyle kuş tüyü gibi süper bir şey. 

 

Peki bir daha ki sefere yine açılmayan airbaglar yüzünden o arabadan sağ çıkamazsa ne olacak? 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

ben öğrenci iken yaz tatillerinde oto döşemecide çalışırdım.Karşımızdada birtane kaportacı-boyacı vardı.Birgün bir opel astra geldi.O zamanlar arabaların motorları büyüktü.O zamanlar 2.0 aracı olan böbürlenerek 2.0 veya üzeri ise üzerini söylerdi :)

 

Bu gelen hurda opel şuanki resimdeki araçdan daha kötü idi.Aracı ortadan kestiler burnunu attılar başka bir araçtan burun getirdiler kaynattılar.Kapıları tavanı çekiçleye çekiçleye kitap gibi yaptılar.Araç bittiğinde çok zordu kazalı hatta ortadan ayrılmış olduğunu anlamak :)Demekki o zamanlar araçlar hakikaten lüxtü ve insanlar bunlarla uğraşıyordu.Artık perte ayırıyorlar en doğrusunu yapıyorlar.Umarım kimse bu aracı alıp çekiçlemeye kalkıp piyasaya sürmez.

 

Motor kaputuna bakın kağıt gibi biri buruşturmuş sanki.Teneke.Artık araçlar tenekeden imal ediliyor.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Clio mu o?  :shok:  :i-ih: Fake haber.  :fiuw:

Şaka bir yana bu aralar bu tip haberleri çokça duyar olduk. 

 

Opel Corsa.

Jantlarda Opel amblemi var.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

ikinci resimde gördüğüm kadarı ile araçta kemer koltuk üzerinden takılmış gibi duruyor. bu gibi durumlarda kaza anında kemerde sıkışma meydana gelmediği için hava yastıkları patlamamış olabilir. 

 

Eğer böyle bir durum varsa bu durumu da kitapçıkta belirtmeleri gerekmiyor mu ? Genel olarak şehir efsanesi, gibi biz bu tip durumları konuşuyoruz ama bu hava yastıkları şu şartlar yerine getirilmezse açılmaz diye hiç bir kullanım kılavuzunda yazdığını ben görmedim. Onlarda bilmiyorlar sanırım hangi şartlarda açılacağını :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Eğer böyle bir durum varsa bu durumu da kitapçıkta belirtmeleri gerekmiyor mu ? Genel olarak şehir efsanesi, gibi biz bu tip durumları konuşuyoruz ama bu hava yastıkları şu şartlar yerine getirilmezse açılmaz diye hiç bir kullanım kılavuzunda yazdığını ben görmedim. Onlarda bilmiyorlar sanırım hangi şartlarda açılacağını :)

Ayhan Bey; kitapçıkta yazıyor mu bilmiyorum ancak şöyle bir durum var. kemerlerin bağlantı tokasında ani sıkışmada hava yastıklarına hareket veren pistonlar var eğer darbe sensörleri hareket algılamaz ise kemerin ani sıkışması ile bu bu pistonlar hava yastıklarına komut verir. şehir efsanesi değildir. bu kazada olduğu gibi darbe sensörleri hareket algılayamadığında eğer kemer takılı ise kemer pistonları hava yastıklarına hareket verebilirdi.  :)

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

tam pertcilerin istediği türden araba hava yastıkları açılmamış olsun yeter yakında 3 parça yüzeysel boyalı diye ilanda görüürüz

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ayhan Bey; kitapçıkta yazıyor mu bilmiyorum ancak şöyle bir durum var. kemerlerin bağlantı tokasında ani sıkışmada hava yastıklarına hareket veren pistonlar var eğer darbe sensörleri hareket algılamaz ise kemerin ani sıkışması ile bu bu pistonlar hava yastıklarına komut verir. şehir efsanesi değildir. bu kazada olduğu gibi darbe sensörleri hareket algılayamadığında eğer kemer takılı ise kemer pistonları hava yastıklarına hareket verebilirdi.  :)

 

Tamam ben bunu biliyorum.. Ancak şunu demeye çalışıyorum bu konuda o kadar farklı şeyler konuşuluyor ki.. Mesela kimi airbaglar kemer takılı olmadan açılmaz kimileri alakası yok açılır diyor.. Kimi darbe önden olmazsa açılmaz kimisi alakası yok belli bir km hızla vurursa nereden olursa olsun darbe açılır diyor. Sensörün nerede olduğu hakkında bile 20 tane farklı söylem var :) Ben bunu demeye çalışıyorum çok mu zor acaba kitapçığa yazmak. Sensör şurda dır şu hızla darbe gelirse açılır.. Kemer takılı olmalıdır veya ilgisi yoktur falan diye yazmak.. Hiç bir kitapçıkta bu konuda birşey görmedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Tamam ben bunu biliyorum.. Ancak şunu demeye çalışıyorum bu konuda o kadar farklı şeyler konuşuluyor ki.. Mesela kimi airbaglar kemer takılı olmadan açılmaz kimileri alakası yok açılır diyor.. Kimi darbe önden olmazsa açılmaz kimisi alakası yok belli bir km hızla vurursa nereden olursa olsun darbe açılır diyor. Sensörün nerede olduğu hakkında bile 20 tane farklı söylem var :) Ben bunu demeye çalışıyorum çok mu zor acaba kitapçığa yazmak. Sensör şurda dır şu hızla darbe gelirse açılır.. Kemer takılı olmalıdır veya ilgisi yoktur falan diye yazmak.. Hiç bir kitapçıkta bu konuda birşey görmedim.

bu bilgileri kitapçığa yazmak bence daha fazla kafa karıştırır ve sonrasında ben bu hızla çarptım bu bölgeden aracım hasar aldı gibi sorunlarla karşılaşmamak için yazmıyorlar bence. 

bizler kullanıcı olarak kemer takmak zorundayız ve bu kemerin bizi hayata bağlayacak bir araç olduğunu unutmamalıyız. kitapçıkta yazmasa bile bunun önemini bilmeden bana bir şey olmaz diyen o kadar çok kişi var ki. bu kazada olduğu gibi. :)

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Tampon ve farlar sağlam (en azından farın bir tanesi) önden darbe almamış gibi duruyor. ayrıca kemerde koltuk üstünden bağlı gibi. kemer gergi algılamamış, dolayısı ile airbag sistemini devreye sokmamış olabilir. bu kuvvetle muhtemel. ikinci bir neden de önden yeterince darbe almamış ta olabilir. yanının üstüne takla atmış gibi duruyor araç

Yorum bağlantısı

Naylondan sağ çıktığına sevinmeli bence :)

naylon zarar vermemiş işte :) Düşünsene Adama Tava  ile vurduğunu bide Naylon Leğen ile yap aradaki hasara bak :D

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

araç sahibinin büyük ihtimal kemeri takılı değildi araçta airbagları açmadı zaten yatsın kalksın dua etsin açılmamış açılsaydın şu anda bu haber yaptıramazdı adı hava yastığı ama açıldığı zaman 200 bar lık bir basınçla şişiyor yani adı sadece hava yastığı, yastık falan değil beton gibi bişey....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

önde darbe sensörü aramışlar.. :)

Artık çoğu sistem G sensörü ile çalışıyor.. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

adam sinirlenir haklı.. perte çıınca açılır diye bir teknik parça da yok firma da haklı. takla da teker dönmeyince zaten hız 0 ise prese soksan açılmaz. polis raporunda ne yazdığına bakmaz aracın beyni.. akıllı

sevindirici sağlam çıkmışlar kemersiz olmalarına rağmen

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Takla atan arabada hemde bu denli hasar almışsa, hava yastıklarının açılmaması düşünülemez. Bu Opel ilginç arabalar yapıyor, kuzenimin 2008 Astra'sı vardı, yolda giderken şöfor koltuğundaki hava yastığı kendi kendine açılmıştı. Ucuz atlatmıştı. Servis ön tampondaki sensörleri komple değiştirmişti.

Yorum bağlantısı
Hasen Kara

Bence yorumlardaki kazalı fotoğraf kaldırılmalı. Haberdeki kazalı arabayı değil yorumdaki araba üzerinden değerlendirme yapılıyor :D

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kemal Işık

Bizde de 2007 ford focus hb vardı babam 120 küsür hızla kaza yaptı alalı 1 yıl bile olmamıştı motoru yerden topladılar. Arabanın önü olmamasına rağmen hava yastıkları kemer takılı olmadığı için açılmamıştı ona rağmen burnu bile kanamadı babamın. Aracın içerden fotosu kazasız haliyle aynıydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...