İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3-Fren Disklerim Eğilmiş, Ne Yapmaliyim ?


Ozer Oz

Recommended Posts

Fren disklerim yamulmuş , şehir içinde problem yok ama şehir dışına gidilmez yanı fren yapınca arabanın heryerini sallıyor 

 

bu fren disklerinden hangilerinin eğrildiğini bulma imkanı varmı yoksa 4 ünüde mi değiştirmeliyim ?  yoksa tornalama felan oluyormu dısklere 

Yorum bağlantısı

Tornalama, disklerin eğilme durumuna göre değişir. Eğer torna ile kurtulacak kadar az eğildiler ise torna olur. Hangilerinin yamulduğunu anlamak için sökülüp bakılmaları gerekir.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Bir takım disk alıp takmak daha kârlı. Boşuna torna ile uğraşmayın.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Özer Bey, sökülüp kontrol edilince hangisi eğilmişse bulunabilir. Çok yamulmuş ise değiştirin. Torna kurtaracak gibiyse tornalatin. Frene basınca titremenin sebebi sadece disk yamuklugundan değildir.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Eski aracımda ön diskleri tornalatmıştım arkalara gerek kalmamıştı sorun düzelmişti.

Yorum bağlantısı

Aracı uzun süre kullanma planınız var ise değiştirin gitsin... Fren sonuçta önemli bir aksam.

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

ben 20liraya tornalattım ön iki diski diskler yamulmuştu ama frene basınca titreme yapmıyordu araç 125binde henüz ilk tornası

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Büyük ihtimalle ön disklerden birisi yamulmuştur. Torna yaptırabilirsiniz tabii daha önce yapılmamışsa..

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

mm ler ile işlem yapan ve aracın hayati önem taşıyan ekipmanlarından biridir fren diskleri. Torna ile pansuman yapabilirsiniz ancak gerekli olan disklerin değişimidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Aslında diskler yaptığı işe gore çok ucuz parçalar. Bence en uygun fiyatlı disk dahi tornalatılmış marka diskten iyidir.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Aslında diskler yaptığı işe gore çok ucuz parçalar. Bence en uygun fiyatlı disk dahi tornalatılmış marka diskten iyidir.

Ben bu tornalatma işini ateş düşürücü ilaçlara benzetirim. semptomları azaltır, ama tedavi etmez. tedavi için değişim şart...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Torna da eğer ki çok tornalama yapılmayacaksa yapılabilir. Kısa süreli olarak işinizi görebilir fakat bir mühlet sonra mecburen değiştireceksiniz. Değişmesi daha mantıklı olur. Tabi ki karar sizin.

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

disklerinizin kalınlığı yeterli ve dizilerdeki egrilikten dolayı olan fark 2-3 mm kadarda tornada bir sıkıntı çıkmayacağını dusunuyorum. tabi sorun disklerde ise. zaten diskin edildiğini balatalarin bastığı yerden de görebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Diskler kaç km de, eskiyse değiştirin, yeni ise tornalatılabilir. Ama en sağlıklısı değişmek tabi.

Yorum bağlantısı
Yildirim Karaca

sorun disklerde değilse titremeye sebep olan nelerdir bilen varsa bilgimiz olsun, tornadan 5 bin km sonra titreme mevcut bu sefer bende yeni düşünüyorum ...selamlar

Yorum bağlantısı
Halil Gürsoylar

torna en iyisi kiii torna olabiliyorsa. zaten tamirci söyler. arabayla biyerden gelince yıkamamaya gayret edin. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Güner

sorun disklerde değilse titremeye sebep olan nelerdir bilen varsa bilgimiz olsun, tornadan 5 bin km sonra titreme mevcut bu sefer bende yeni düşünüyorum ...selamlar

 

Bu konuda çok sıkıntı yaşadıktan sonra ön amortisorlerimi değiştirince titreşim sorunu tamamen bitti. Usta'ya bu durumu sorduğumda amortisör takozlarında boşluk varsa frene basınca titreşim yapabilir demişti.

Yorum bağlantısı

Tornaya vereceksiniz. Yerine takınca (Yeni balatalar ile birlikte) diskler frene bastığınızda tak tak tak ses yapacak. Gidip yenisini alıp(Tabi en son aldığınız balataları kullanamayacaksınız, yeniden sıfır balata alacaksınız) sil baştan tekrar sökme işi takma işi zaman kaybı yaşayacaksınız. Ben olsam yenisini alır takardım. Yan sanayi de olsa yenisi tornadan daha iyi gibidir diye düşünüyorum. 

Ha yazdıklarımın aksi olabilir mi? Olabilir. Tornalanan diskin inceleceğini ve dahada da dayanaksız hale geleceğini unutmamak gerekli...

Yorum bağlantısı
Baki Aburşu

Ben ilçede çalışıyorum ve bazen 200 km lik ilçe yolunu katetmem gerekiyor. Yüksek suratte titresim hissedersen düzlükte hızlanıp tesirli uzun frenler yapiyorum. 3 denememde titresimin kesildiğini görüyorum. Onun için frenlere müdahale ihtiyacı duymuyorum.

Yorum bağlantısı

Özer Bey, sökülüp kontrol edilince hangisi eğilmişse bulunabilir. Çok yamulmuş ise değiştirin. Torna kurtaracak gibiyse tornalatin. Frene basınca titremenin sebebi sadece disk yamuklugundan değildir.

çok şiddetli şekilde aracı sallıyor frene basınca 100 120 ıle gıderken baska neyden olabılırkı frene basınca sallayan 

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Ben ilçede çalışıyorum ve bazen 200 km lik ilçe yolunu katetmem gerekiyor. Yüksek suratte titresim hissedersen düzlükte hızlanıp tesirli uzun frenler yapiyorum. 3 denememde titresimin kesildiğini görüyorum. Onun için frenlere müdahale ihtiyacı duymuyorum.

Yaptığımız yöntem çok yanlış ve etkili çözüm yolu değil. Disk veya balatalarin sorunlu olması bahsetmiş olduğunuz yöntemle ciddi sonuçlar doğurabilir. Allah korusun. Bu araçlar ağırdır ve frenleme esnasında diske aşırı basınç uygulanır. Dikkatli olmak gerekir.

çok şiddetli şekilde aracı sallıyor frene basınca 100 120 ıle gıderken baska neyden olabılırkı frene basınca sallayan

Disklerin eğri olması hız arttıkça yapılan frenlemede paralel artış gösterir. Sorun sadece diskten değildir. Rot başı boşlukları da frenleme esnasında titreşim yapar. Ön amortisör gevşemesi bile titreşime sebebiyet verir. Sadece disklere bağlamamak gerekir.
Yorum bağlantısı

Yaptığımız yöntem çok yanlış ve etkili çözüm yolu değil. Disk veya balatalarin sorunlu olması bahsetmiş olduğunuz yöntemle ciddi sonuçlar doğurabilir. Allah korusun. Bu araçlar ağırdır ve frenleme esnasında diske aşırı basınç uygulanır. Dikkatli olmak gerekir.

Disklerin eğri olması hız arttıkça yapılan frenlemede paralel artış gösterir. Sorun sadece diskten değildir. Rot başı boşlukları da frenleme esnasında titreşim yapar. Ön amortisör gevşemesi bile titreşime sebebiyet verir. Sadece disklere bağlamamak gerekir.

anladım,, alt takımı rot rot başları gibi parçaların kontrolunu yapmıştık sadece amortısor kontrol edilmedi.  kontrol edılen alttakımda başka boşluk vb gibi parça yok 

 

disk yamuk teşhisinide usta test sürüşünde koydu bende bılıyordum zaten kendısıde surunce karar verdı  sanırım en iyisi yansanayi alıp değişmek ama 4 mü 2 tanesimi değişicek kararsızım musaıt bırzamanda goturup gostercegım 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...