İçeriğe Yönlendir

Motordan Yağ Kaçağı?


Çağlar Kaya

Recommended Posts

Çağlar Kaya

Arkadaşlar Merhaba Aracımda Resimlerde de Gördüğünüz Gibi Motorun Sağ Tarafında Yağ Kaçağı Var Sebebi Nedir Bilmiyorum. Yağa Baktım Yağda Eksilme Pek Yok Gibi. Aracın Performansında Bir Düşüş Filan Olmadı. Kaloriferi açınca bir koku geliyor sanırım bu yağ kokusu. Ama soğutmadayken (klima açıkken) koku gelmiyordu. Birde eskiden direksiyonu araba dururken çevirince tıkır tıkır ses gelirdi şimdi gelmiyor acaba hidrolik filan olabilir mi? Şimdiden teşekkürler.

 

o0Yrzb.jpg

 

l30vzJ.jpg

 

vXQnQz.jpg

 

nj5L5V.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesilei le sol taraf denir. sürüş yönüne gire bakarak söylenir taraflar. foto yönü değil


normal br görüümndür arıza değil.yien de yıkatın 1000 km sonra tekrar bakın

Yorum bağlantısı
Çağlar Kaya

vesilei le sol taraf denir. sürüş yönüne gire bakarak söylenir taraflar. foto yönü değil

normal br görüümndür arıza değil.yien de yıkatın 1000 km sonra tekrar bakın

 

Imm bilmiyordum. Acemilik işte. Teşekkür ederim yardımınız için. 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Karter havalandirma borusunun icindeki conta eskimis sanirim.

Cok gecmeden temizleyin, iyice yanip yapismasin

Yorum bağlantısı
Çağlar Kaya

Karter havalandirma borusunun icindeki conta eskimis sanirim.

Cok gecmeden temizleyin, iyice yanip yapismasin

 

o hangisi oluyor resim üzerinde göstermeniz mümkün mü acaba ? yada detaylı açıklarmısınız hangi boru? 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

o hangisi oluyor resim üzerinde göstermeniz mümkün mü acaba ? yada detaylı açıklarmısınız hangi boru? 

2. fotograftaki borunun üst kismi. klipsleri hassastir. biri üstte görünüyor. aynisindan 1 tane de altta var. cabuk kiriliyor. Forum icinde bolca konusu mevcuttur. son zamanlarda hava filtresi degistirdiyseniz. usta orayida sökmüstür belki kirilmistir. Ya da dedigim gibi conta eskimis olabilir. Pek korkacak bir durum yok

bu arada yanip yapismasin dedigim conta degil. Yanlis anlasilabilecek sekilde yazmisim. Akan yag motorun üstünde sicakliktan yanip yapismasin demek istemistim.

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Kaya

2. fotograftaki borunun üst kismi. klipsleri hassastir. biri üstte görünüyor. aynisindan 1 tane de altta var. cabuk kiriliyor. Forum icinde bolca konusu mevcuttur. son zamanlarda hava filtresi degistirdiyseniz. usta orayida sökmüstür belki kirilmistir. Ya da dedigim gibi conta eskimis olabilir. Pek korkacak bir durum yok

bu arada yanip yapismasin dedigim conta degil. Yanlis anlasilabilecek sekilde yazmisim. Akan yag motorun üstünde sicakliktan yanip yapismasin demek istemistim.

 

 

Anladım teşekkürler. Hava filtresi değiştirirken usta sökmüştü evet. Pazar günü bir bakayım çok teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş

3efcaa69121397108e1f43ded7fcb7e6.jpg

Benim araçta da böyle. Kapağın kenarındaki boruyu tırnaklara dikkat ederek çıkardım. Içinde zift gibi siyah parmakla yoklayinca pütürlü bir yağ vardı. Konu bana açıklık getirdi. Teşekkürler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ozan Kılıçaslan

öncelikle geçmiş olsun. Canınızı sıkmayın buna benzer bir sorun da benim focusta vardı. Bendeki arıza enjektör keçelerinin orda ve motora yağ koyduğumuz kapaktaydı. 

Yapılan çalışma üst kapak sökülüp bir güzel zımparalandı keçeler yenilendi sızdırmaz macun skıldı (sanayi tabiriyle loklayt). şimdilik sıkıntı yok gibi. hava filtrenizi bi kontrol edin derim benim filtre simsiyahtı sanırım turbo basıncından kaynaklı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Kaya

arkadaşlar o boruyu söktüm içinde zaten yağ vardı çontayı söktüm temizledim geri taktım şu an kaçak yok. kaloriferi filan açıyom koku kesildi. ancak anlamadığım o borudan yağ aşağıdaki boruya doğru sanırım oradaki turbo oraya gidiyor. bu normal bir durum mu

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

arkadaşlar o boruyu söktüm içinde zaten yağ vardı çontayı söktüm temizledim geri taktım şu an kaçak yok. kaloriferi filan açıyom koku kesildi. ancak anlamadığım o borudan yağ aşağıdaki boruya doğru sanırım oradaki turbo oraya gidiyor. bu normal bir durum mu

orasi karter havalandirmasi. Yag buhari normalde asagida hava filtresinden gelen havayla birlikte turbo icinden gecer. Motora gider. Normaldir. Turbonun hortumunu söktügünüzde, agiz kisminda az bir sey yag görülür mesela. Bazi ustaciklar bunun turbonun ömrünü tamamlamak üzere olduguna yorar (o yagin turbonun icinden geldigini sanirlar).

Yalniz turbo ile hava filtresi arasindaki boru ilk focus2 serilerinde yanlis tasarlandigi icin yan park etmelerde o yag hava filtresine kacabiliyordu. Sanirim sizin versiyonda bu sorun olmamasi lazim. Yine de hava filtresini de kontrol edin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eng Metin Deniz

Turbo yağ kaçırıyor olabilir mi?

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Çağlar Kaya

orasi karter havalandirmasi. Yag buhari normalde asagida hava filtresinden gelen havayla birlikte turbo icinden gecer. Motora gider. Normaldir. Turbonun hortumunu söktügünüzde, agiz kisminda az bir sey yag görülür mesela. Bazi ustaciklar bunun turbonun ömrünü tamamlamak üzere olduguna yorar (o yagin turbonun icinden geldigini sanirlar).

Yalniz turbo ile hava filtresi arasindaki boru ilk focus2 serilerinde yanlis tasarlandigi icin yan park etmelerde o yag hava filtresine kacabiliyordu. Sanirim sizin versiyonda bu sorun olmamasi lazim. Yine de hava filtresini de kontrol edin

 

çok güzel anlatmışsınız aynen dediğiniz gibi turboya giden boruyu söktüğümde ağız kısmında hafiften yağ vardı. yağın filtreye kaçacağını pek sanmıyorum filtreye giden taraf akordion şeklinde olduğu için biraz zor gibi gözüküyor ama yinede bir kontrol ederim. Çok teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...