İçeriğe Yönlendir

Normal Turbolu Olan Bir Araç Biturbo' Ya Çevirilebilirmi


Hamdi Gökhan Atasoy

Recommended Posts

Ömer Türkşanlı

Tsi supercharger turbocharger degil.

Özlem ilk jenerasyon öyle idi artık sadece Turbo uygulaması var.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Özlem ilk jenerasyon öyle idi artık sadece Turbo uygulaması var.

Aynen oyleymis [emoji56] Simdi birakmislar :) Ben de yanlis bilgilendirmeyle ogrendim [emoji847]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

1.4 tsi motorlu ibiza fr (150) ve cupra (180 araçlarda turbo charger a ek olarak super charger (kompresör) da var bu araçlar twin charger lı olarak bilinmekte
o yüzden ibiza fr (150) ve cupra (180) araçların beygir güçleri yüksek ve beygir güçleri daha rahat arttırılmakta
seat ların başka hiçbir modelinde super charger (kompresör) yok
 
alıntıdır..

 

güç artırmak değil de büyük düz turboya mini kompresör eşlik ediyor . çok iyi bir mantık. güç alması basit zor olan homojen sürdürülebilir olması

alıntı değildir kendim şeettim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Değil, minik turbo erken devir alıp ana turboya hava basıyor çift turbo var. İsuzu d max kullanıyor aklıma gelen

 

Subaru kullanır, rölantiden itibaren kendini hissettirir ufak olan turbo.. 

 

Benim bildiğim 1.6 dci 160 hp çift turbo videosu dediğim gibiydi abi ama belirttiğin yüksel hacimli motorlarda söylediğin gibi olabilir

Onlarda kompresör ve turbo ikisi birlikte var 1.4 tsi 180 hp için dediğim

 

Sen ne anlarsın vosvoscu, iki beygiri bir araya getirdiniz emisyonunuz patladı hala yorum yapıyorsunuz teknik konulara.. Git lastik falan bak sen arabana.. :D:p

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bazı Audierde bir de elektrikli turbo varmış, alt devirlerde 1200 devirde bile çok yüksek çekiş var diye okumuştum

http://www.sekizsilindir.com/2015/11/elektrikli-turbo-ile-turbo-boslugu-son.html?m=1

http://www.sekizsilindir.com/2016/03/elektrikli-turbo-audi-sq7.html?m=1

1000 devirde 900nm tork, nefis.

Sene sanırım 2009. 0.2 bar elde etmiştim, test cihazım 19 litrelik su bidonu idi :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

biraz bakındım.  dakikada en az 1000-2000 litre hava basabiliyor olmamız lazım. onu geçince turbo etkisini verebilir. Çünkü o kadarını kendi vakumu ile çekebiliyor


yaprak makinesi 10-15 metreküp dakika.. yani yeterli.


tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

1.4 tsi motorlu ibiza fr (150) ve cupra (180 araçlarda turbo charger a ek olarak super charger (kompresör) da var bu araçlar twin charger lı olarak bilinmekte

o yüzden ibiza fr (150) ve cupra (180) araçların beygir güçleri yüksek ve beygir güçleri daha rahat arttırılmakta

seat ların başka hiçbir modelinde super charger (kompresör) yok

alıntıdır..

Tsi supercharger turbocharger degil.

Biturbo = en klişe örneği Audi Rs4 alt devirlerde küçük Turbo 3000rpm sonrası büyük Turbo aktif. İkisi birden aynı anda aktif değil...

Twinturbo = İkiz Turbo alt devirden son ana kadar aynı basınç üreten Turbo...

Twincharger = Tsi mesela. Turbocharger Supercharger Injection... Ibiza Cupra, mk5 Golf Gti... Alt devirlerde Supercharger üst devirlerde Turbocharger aktif....

Eksiklerim Olabilir ama ana tema böyle.... Bu konuda en başarılı örnek Bmw 750D 3 adet hybrit sistemle birbirine muhteşem bir mühendislik ile bağlanan ve kusırsuz bir manifold tasarımı var 6 silindir 3lt dizel motor ile....

feac1e98f95e0e8783be5e170e991137.jpg

Benle dalga geçiyorlardı yapıştırdığımda.. [emoji3]

Boşuna yapıştırmadık [emoji16] [emoji48]

Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik

25d86ff3de411ff29a20f089ae4dd286.jpg

 

O fincan benzeri şeylerden 1 tane vardı bana 1500 tl masraf açtı. Bunda 3 fincan var. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

27 kw aldı adam.

Dyson marka şarjlı süpürge ile ilk denemeyi yaptım. Fırçasız motoru ve turbo emiş sistemi ile aynı sistemi. Olmadı, sonrasında süpürge motorunun yastık saygısı ile oynadım. Voltajı düşürüp deviri 20.000 d.d ya çıkarıp turbonun emiş salyangozu ile 0.2 barı su bidonuna bastım. Motorun çektiği akım nedeniyle zaten 5 6 dakikada yandı. Fırçasız dc motorlar 50.000 devirleri görüyor ama onlarında güçleri düşük. Oda tutmadı. Sınır olan 3000 TL yi geçince rafa kaldırdım sistemi. İçimde kurt kalmadı rahatım :)

biraz bakındım. dakikada en az 1000-2000 litre hava basabiliyor olmamız lazım. onu geçince turbo etkisini verebilir. Çünkü o kadarını kendi vakumu ile çekebiliyor

yaprak makinesi 10-15 metreküp dakika.. yani yeterli.

Litre önemli ancak atmosfer basıncını yenemedikten sonra litrenin önemi kalmıyor ki hocam
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

TSI konusunda bilgi eksikliği var.

 

super+turbo olanlar ilk 1.4TSI ların 140 ve 170HP olanlarıdır.  Daha sonra o dönemdeki 150HP ve 160HP lerdir. Şu anda gündemden düşmüştür ancak hala tsi olarak kalır. 

 

turbo stratified injection kelimesinin ticari kısaltmasıdır. 


Dyson marka şarjlı süpürge ile ilk denemeyi yaptım. Fırçasız motoru ve turbo emiş sistemi ile aynı sistemi. Olmadı, sonrasında süpürge motorunun yastık saygısı ile oynadım. Voltajı düşürüp deviri 20.000 d.d ya çıkarıp turbonun emiş salyangozu ile 0.2 barı su bidonuna bastım. Motorun çektiği akım nedeniyle zaten 5 6 dakikada yandı. Fırçasız dc motorlar 50.000 devirleri görüyor ama onlarında güçleri düşük. Oda tutmadı. Sınır olan 3000 TL yi geçince rafa kaldırdım sistemi. İçimde kurt kalmadı rahatım : :)
Litre önemli ancak atmosfer basıncını yenemedikten sonra litrenin önemi kalmıyor ki hocam

Çok fenasın.

 

maf sensör ile basılan havadan ne ölçülüyor aslında bakmak lazımmış.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

TSI konusunda bilgi eksikliği var.

super+turbo olanlar ilk 1.4TSI ların 140 ve 170HP olanlarıdır. Daha sonra o dönemdeki 150HP ve 160HP lerdir. Şu anda gündemden düşmüştür ancak hala tsi olarak kalır.

turbo stratified injection kelimesinin ticari kısaltmasıdır.

Çok fenasın.

maf sensör ile basılan havadan ne ölçülüyor aslında bakmak lazımmış.

Dyson tam akış metre Hattına sığdı. Zerre fark etmedi. Ve hatta havayı geri kustu manifold.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...