İçeriğe Yönlendir

2012 Fiesta Yağ Soğutucusu


Oğuzhan Akçay

Recommended Posts

Oğuzhan Akçay

Arkadaşlar merhaba arabayı 4 önce galeriden aldım filo aracı olduğunu sonradan ögrendim 3 aya girdiğimde Arabanın Petekleri soğuk atmaya başladı hemen ustama götürdüm ve radyatöre yağ karışmış büyük ihtimal zorlanmada conta yaktığını düşündük büyük bir masraf girmemi istemiyorum dedim aracım yeni ve taksitlerii devam ediyor ne yapalım derken yağ soğutucusundan su kanalları alüminyum kaynakla pendik tarafında Sefa ustaya kapattırdım suan ki çözümden kurtuldu , aklıma takılan soruda şu .

su kanallarını kapattık sıkıntı olur mu .

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Konuyu çok merak ettim ama anlayamadım.  Biri açıklayabilir mi ? Peteklerden soğuk atmak nedir ? yağ soğutucusundan neresi körlenmiş ? Ne yapılmak istenmiş? 

 

Bir arkadaş özet geçebilir mi ?  :)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Akçay

Konuyu çok merak ettim ama anlayamadım. Biri açıklayabilir mi ? Peteklerden soğuk atmak nedir ? yağ soğutucusundan neresi körlenmiş ? Ne yapılmak istenmiş?

Bir arkadaş özet geçebilir mi ? :)

petekler tıkanmış yağdan kireçten onları temizlettim ve yağ soğutucusu 2 su çıkısı olanı alm kaynaklaa kapattırdım sıkıntı olur mu merak ediyorum

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Akçay

Kapatmak sıkıntılı olabilir. Doğrusu soğutucu hortumları düz baglanmalıydı

ne gibi sıkıntı mesela ? düz bağlantı yoktu sadece kör tıpa misali gibi kapattık

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Değişseydiniz daha uzun ömürlü olurdu. Su kanalları tamizlendi mi?

komple değiştirdim fakat gene aynı sıkıntıyı verdi evet temizlendi kanallar

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yağ soğutucusunu iptal mi ettiniz???. Su kanalları özel kimyasal ile temizlenmedi mi? İkisi de hatalı tamirat

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Akçay

Yağ soğutucusunu iptal mi ettiniz???. Su kanalları özel kimyasal ile temizlenmedi mi? İkisi de hatalı tamirat

sadece su kanalları iptal oldu yağ değil

kanallar temizlendi 782f272d87871029cbbc3af7ca1ad5b0.jpg

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

alttaki iki tane iptal oldu üsttekiler yağ pompası

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yağ artık soğumuyor doğru mu dur yapılan işlem sonrası?

Mk6 larda yağ soğutucusu kronik sorunludur 3 k daki cillop araçta bile yağlama aniden kesilir.
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Garantiden değişme oranı çok mudur

Genelde 3. yılın bitiminde arıza veriyor bu nedenle piyasada revizyon yaptıran fazladır. Keşke 1.0 ecoboost gibi geri çağırma olsa.
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Akçay

evet yağ soğutmuyor artık

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Yağ soğutucusu kronik  bir sıkıntı diye ben de duymadım. Konuyla ilgili bir bilgim yok. Iptal edilebilecek bir şey olsaydı ford bayıla bayıla bu masraftan kurtulurdu. Bence maliyeti nedir bilmiyorum ama ele avuca para geçerse yaptırmak gerektiğini düşünüyorum. Mühendis boşuna koymamıştır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kronik olarak bir çoğu patları ben de duymadım . Değişeşn patlayan var mıdır gördük mü? gördük. Bu ufakça aluminyum bir parçadır. Radyatör görevini görür. yağ ve su kanalları ayrı tabiki. yağı soğutmaya yarıyor. parça içerden patlarsa yani su ve yağ birbiine karışırsa ilk görselde motor suyu dikakt çektiğiiçin suda köpürme çamurlaşma hemen dikkat çekiyor. sanırım konudakinde de olduğu gibi sıcak hava az gelir kaloriferden zira devirdaim çamuru daha az çevirebilir.

parça değişimi arızanın tamame tamiri olmuyor. Öncelikle su kanalları bu kaıntıdan temizlenmeli zira motor yağı yağısı gereği metale tutunmak üzere tasarlanmıştır. yeni su ve özel kimyasal konarak temizlik sağlanıp sonrasında su boşaltılıp normal antifrzili su konuyor.

yağı kesin değiştimek lazım . Tercihen motor yağ kanlları da benzer yöntem ile temizlenerek arıza tamamiyle tamir edilmiş oluyor.

Bu parçayı iptal edersek ne oluyor? Motoru tasarlayanın taktığı bir soğutma sistemini iptal etmiş oluyoruz. Yerinde bir karar olmayacağı açık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kronik olarak bir çoğu patları ben de duymadım . Değişeşn patlayan var mıdır gördük mü? gördük. Bu ufakça aluminyum bir parçadır. Radyatör görevini görür. yağ ve su kanalları ayrı tabiki. yağı soğutmaya yarıyor. parça içerden patlarsa yani su ve yağ birbiine karışırsa ilk görselde motor suyu dikakt çektiğiiçin suda köpürme çamurlaşma hemen dikkat çekiyor. sanırım konudakinde de olduğu gibi sıcak hava az gelir kaloriferden zira devirdaim çamuru daha az çevirebilir.

parça değişimi arızanın tamame tamiri olmuyor. Öncelikle su kanalları bu kaıntıdan temizlenmeli zira motor yağı yağısı gereği metale tutunmak üzere tasarlanmıştır. yeni su ve özel kimyasal konarak temizlik sağlanıp sonrasında su boşaltılıp normal antifrzili su konuyor.

yağı kesin değiştimek lazım . Tercihen motor yağ kanlları da benzer yöntem ile temizlenerek arıza tamamiyle tamir edilmiş oluyor.

Bu parçayı iptal edersek ne oluyor? Motoru tasarlayanın taktığı bir soğutma sistemini iptal etmiş oluyoruz. Yerinde bir karar olmayacağı açık.

Istanbul'a yerleşecem orada fordların hiçbir kronik arızası baş göstermiyor galiba [emoji4] (rölanti sorunu, boya/vernik sorunu, aks sorunu, z rot sorunu, krank gezinti yatakları, direksiyon soyulması, subap sorunu, silecek fiskiye sorunu, direksiyon kutusu, ön disk eğilme, cvt şanzıman, sanal hararet, su hortumu patlaması, anten çatlaması vs.)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...